Autor Subiect: Dezamagiri SX4  (Citit de 40446 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline fireburn

Re: Dezamagiri SX4
« Răspuns #130 : 22.Ian.2010, 02:37:43 p.m. »
Dupa 5-6 drumuri mai lungi la munte , pe serpentine (drumuri inseamna macar 1 ora pe serpentine), nu mai intrebi de ce cu frana de motor- iti intra in reflex sa cobori cu masina intr-o treapta de viteza.
Simti masina mult mai stabila cu frana de motor decat cu frana normala, pentru ca ai viteza relativ constanta la coborare cu efort minim din partea soferului.
Pe de alta parte daca-ti place adrenalina, o calci pe curbe, si atunci: viteza - frana (cu coborare pe liber), viteza - frana + depasiri in curba pe linia continua - partea proasta este ca nu-ti garanteaza nimeni ca mai ajungi la destinatie.  

Oricum asta tine de stilul de condus, nu de masina.
« Ultima Modificare: 22.Ian.2010, 02:39:25 p.m. de fireburn »
_______________________
Fac ce vreau, dar stiu ce fac ?
 

Offline miocrl

Re: Dezamagiri SX4
« Răspuns #131 : 22.Ian.2010, 03:19:58 p.m. »
e cam talmes balmes aici:
hai sa ne mutam cu stergatorul la STERGATOR pentru ca asta e o ploblema care eu sunt sigur ca o putem rezolva
iar aicipot ramane "dezamagiri" personale sau nerezolvabile, ca .. frana de motor, coboratul pe gheata.. general valabile oricarei masini...

Offline Laurentiu

Re: Dezamagiri SX4
« Răspuns #132 : 22.Ian.2010, 03:38:29 p.m. »
cand franele ajung la o temperatura care provoaca fierberea lichidului si implicit ramai fara frane
Lichidul DOT4 va fierbe la o temperatura ceva mai mare decit temperatura la care "ferodourile" isi vor pierde proprietatea de aderenta.

Citat
Intrebare: de ce se subliniaza mereu in cartile de utilizare "a nu se scoate maneta de viteze in punctul mort (neutru) la coborirea pantelor" ?
Recomandarea respectiva e pentru ca ti se poate opri motorul si ti se blocheaza volanul ... Nu are legatura mersul masinii atunci cand e scoasa din viteza cu cutia de viteze .
La oprirea motorului nu poti ramine decit fara fina si fara servodirectie. Volanul se blocheaza doar cind se scoate cheia din contact => ca ceea ce am scris ceva mai sus, ramine valabil.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14830
  • Thanked: 3659 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Dezamagiri SX4
« Răspuns #133 : 22.Ian.2010, 03:44:50 p.m. »
Cand am fost odata la Autonet, am cunoscut 2 frati care venisera cu doua masini: una o tracta pe cealalta, in drum spre service. Pentru economie :-/, fratele din spate a scos cheia din contact. Volanul s-a blocat fara sa-si dea seama si, la prima curba s-a proptit in parapet. Asa ca, pe langa problema principala, masina din spate s-a ales si cu tablaria sifonata. Scuze de off-topic, dar cred ca era important s-o povestesc.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

PTR

  • Vizitator
Re: Dezamagiri SX4
« Răspuns #134 : 22.Ian.2010, 04:05:21 p.m. »
cand franele ajung la o temperatura care provoaca fierberea lichidului si implicit ramai fara frane
Lichidul DOT4 va fierbe la o temperatura ceva mai mare decit temperatura la care "ferodourile" isi vor pierde proprietatea de aderenta.

Depinde si de cat de "proaspat" e lichidul de frana si de felul placutelor folosite. Mai trebuie luat in calcul ca discul si placutele se afla in curent de aer pe cand lichidul de frana doar acumuleaza caldura.  :)
 

Offline Laurentiu

Re: Dezamagiri SX4
« Răspuns #135 : 22.Ian.2010, 04:20:22 p.m. »
1. Mai trebuie luat in calcul ca discul si placutele se afla in curent de aer...
2. ...pe cand lichidul de frana doar acumuleaza caldura.  :)
1. Curentul de aer este o variabila + ca discurile nu sint nici ventilate. Incearca (nu recomand) sa cobori o panta ceva mai abrupta de 1-2 km cu viteza mica si cu piciorul pe pedala de frina fara a folosi frina de motor.

2. Pe linga caldura, mai acumuleaza si apa (are proprietate higrscopica) => "prospetimea" lichidului.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline bogdanb

Re: Dezamagiri SX4
« Răspuns #136 : 22.Ian.2010, 04:21:03 p.m. »
Mai fratilor, daca mai aveti Dezamagiri de la masina voastra, sunt curios sa le aflu aici.
Pentru alte discutii (stergatoare, frane, etc...) zona este buna ("Diverse Suzuki SX4") dar topicul este cam nepotrivit...Parerea mea! :D
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)
 

Offline Laurentiu

Re: Dezamagiri SX4
« Răspuns #137 : 22.Ian.2010, 04:22:40 p.m. »
Pentru alte discutii (stergatoare, frane, etc...) zona este buna ("Diverse Suzuki SX4") dar topicul este cam nepotrivit...Parerea mea! :D
 :pardon: Scuze pt divagatie. Am sa incerc sa ma abtin.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline bogdanb

Re: Dezamagiri SX4
« Răspuns #138 : 22.Ian.2010, 04:31:17 p.m. »
Laurentiu, tu esti un expert fata de multi dintre noi care suntem pe dinafara - deci, stiu ca ai intotdeauna sfaturi interesante.
Mai degraba ma gandeam ca poate creaza cineva un topic nou "Despre frane" sau ceva de genul asta... ;)
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)
 

Offline Laurentiu

Re: Dezamagiri SX4
« Răspuns #139 : 22.Ian.2010, 05:03:08 p.m. »
Mai degraba ma gandeam ca poate creaza cineva un topic nou "Despre frane" sau ceva de genul asta... ;)
:( Iar sint pus in postura sa fiu OffTopic si cred ca-mi voi atrage si niste critici din partea administratorilor foarumului. Spun asta pt ca forumul ar fi trebuit sa fie ceva mai structurat in functie de "sistemele" specifice fiecarei masini -  de ex la SX4 se puteau crea sectiunile: motor; circuit de alimentare cu combustibil (benzina, diesel); transmisie si directie; instalatia de frinare; instalatia electrica, caroserie.

Daca s-ar fi facut asa, oricine ar fi putut sa creeze topice la sectiunile care-l interesau si fara sa se amestece discutiile.

Sper ca aceste observatii sa nu-mi fie luate ca un afrond adus clubului.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!