Autor Subiect: Se opreste motorul la scoaterea din sarcina....  (Citit de 25666 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline bradu075

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 36
Re: Se opreste motorul la scoaterea din sarcina....
« Răspuns #70 : 23.Dec.2014, 11:02:22 a.m. »
Am cetit tat topicu asta , cap coada si indubitabil am ajuns la concluzia ca pentru " unii " e mai bine sa ramana la caruta si la trotineta , auzi mai , sa pui tu gaz pe un motoras asa mic - pana unde merge zgarcenia si prostia ?! No' , nu i chip sa ma dumiresc !
Tulai domnu Bradu , nu mai bine ti luai de la inceput o roaba ?

Hai să înșierc să tie duniriesc așie o țâră cum pot io...Nu stiu cat de mare e zgârcenia, ca iote bre aia de Dacia au montat din fabrica GPL pe Logan de 1.2 (http://www.dacia.ro/modele-si-preturi/logan/configurator/?modelKey=52L&stepTo=2&userPriceType=TTC), si aia nu crapa dupa 60.oookm.
Dar, legat de prostie, la modul cum gandesti si pui problema, pot sa-ti spun sigur ca e infinita, bă bade.

Un sclav ramane un sclav, simte nevoia sa linga picioarele stapanului. Dupa serviciile prestate ii recomand lui Laurentiu sa ti dea 50 de lei (parca asta-i tariful nu??).

Pana la urma, fiind un forum de specialitate Suzuki, in posturile 51 si 54 eu am semnalat rezolvarea problemei, ca in cazul in care un prost si zgarcit asa ca mine face greseala sa-si cumpere un Ignis, să/l puna pe GPL si apoi sa crape in mijlocul drumului sa stie de unde sa inceapa sa nu mai fie la cheremul unor cârpaci de prin reprezentanțe. Asta a fost intenția mea, nu sa raspund la tot felul de frustrati. Sunt sigur ca cei care citesc vor intelege cum stau lucrurile si ce joculețe practica unii omuleți.

« Ultima Modificare: 23.Dec.2014, 11:04:06 a.m. de bradu075 »
DOMLE, chiar asa? Bine bă tataie, oricum nu contează...
 

Offline coby

Re: Se opreste motorul la scoaterea din sarcina....
« Răspuns #71 : 23.Dec.2014, 11:27:06 a.m. »
Nu i bai , numa spune mi dara , cata ieconomie ai facut cu gazu' ? De o lasa i orijinala numa pa benzina , mereai si amu cu ea , drept ii ? Ai aruncat banii pa jam cu gazu cela , no sa ti fie invatatura de minte si altadata sa nu ma grasesti !
auto si moto
 

Offline Laurentiu

Re: Se opreste motorul la scoaterea din sarcina....
« Răspuns #72 : 23.Dec.2014, 12:26:49 p.m. »
Supapele de evacuare (toate 4 NU doar una)...astea au fost hiba...nu au rezistat pe GPL...
Oare asta sa fie ADEVARATA cauza ??????????

Uite putina documentatie, asa pt cultura ta generala:

http://www.instalatii-gpl-auto.ro/gpl-auto.html

Avantajele utilizarii GPL AUTO:
-Nu polueaza, este ecologic si emite mult mai putine noxe decat alti carburanti auto datorita lipsei de plumb si sulf din componenta. Gazele rezultate in urma arderii contin doar dioxid  de carbon si vapori de apa.
-Are o cifra octanica intre 89-94.

http://crcgrup.ro/instalatiigpl/2009/09/ce-este-gpl-ul/

Care sunt caracteristicile specifice ale vehiculelor alimentate cu gpl?
Folosit in moto-tractiune, gpl-ul ofera vehiculului performante excelente in termeni de putere, flexibilitate si buna functionare a motorului. Previne  uzura prematura, prelungeste viata bujiilor, a supapelor si pistoanelor si mentine caracteristicile motorului mai mult timp.
La vehiculele alimentate cu benzina si motorina este arhi-cunoscut faptul ca principalele elemente poluatoare sunt: oxizii de carbon, oxizii de azot si particulele de praf (particule microscopice ce contin un amestec chimic – valabil pentru motoarele pe motorina), care reprezinta inca o problema grava, nerezolvata.
GPL-ul are emisiile de oxizi de carbon si nitrogen mult mai mici decat motoarele pe benzina, iar in cazul oxizilor de azot si a particulelor de praf  GPL-ul polueaza cu 90% mai putin decat motorina.
GPL este o sursa de energie de inalta calitate si este larg folosit in domeniul civil, industrial, agricol, mestesugaresc, precun si in cel auto. Cum GPL este o alternativa viabila la benzina, este foarte interesanta compararea caracteristicilor lor (vezi tabelul de mai jos).

Forum cu si despre GPL: http://www.9am.ro/comunitate/forum/view_topic/23700/Alimentare-cu-GPL-avantaje-si-dezavantaje.html

Si ceva despre benzina cea de toate zilele: http://www.mergebrici.ro/cifra-octanica-a-benzinei/

P.S. Poate din ce explica altii, vei intelege mai bine hiba nu e GPL-ul, DOM'LE ( poate corectezi si in semnatura  ;) ).
« Ultima Modificare: 23.Dec.2014, 12:31:05 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline migabi

Re: Se opreste motorul la scoaterea din sarcina....
« Răspuns #73 : 23.Dec.2014, 12:52:51 p.m. »
Cred ca am mai scris asta, renault si dacia au motoare flexi-fuel si pot oferi GPL fara riscuri. Cei care vand/monteaza instalatia ofera garantie, sunt responsabili pt instalare si cred ca poti sa iti recuperezi paguba facuta. Mie imi e destul de clar acum ca nu o sa pun gpl pe a mea decat daca am valve de inconel or smth.

Si ce faceti voi nu e chiar constructiv..

SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline Laurentiu

Re: Se opreste motorul la scoaterea din sarcina....
« Răspuns #74 : 23.Dec.2014, 12:58:46 p.m. »
renault si dacia au motoare flexi-fuel si pot oferi GPL fara riscuri. [...] nu o sa pun gpl pe a mea decat daca am valve de inconel or smth.
Daca ambele "substante", benzina si GPL-ul au CO apropiate, ce te face sa crezi defectul discutat aici (arderea supapelor de evacuare) e cauzat de GPL ?
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline migabi

Re: Se opreste motorul la scoaterea din sarcina....
« Răspuns #75 : 23.Dec.2014, 01:29:29 p.m. »
Pai GPL-ul arde mai fierbinte iar cifra octanica sugereaza faptul ca arderea este mai controlata si nu are legatura cu temperatura de ardere. In plus, arzand un amestec sarac, va creste temperatura de ardere si nu cred ca instalatorii au exact harta afr ca sa fixeze amestecul in concordanta.
Parerea mea e ca aliajul folosit si geometria camerei de ardere nu sunt facute pt GPL.

Partea cu inconelul e o gluma, nu dau 1000$ pe o valva.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Se opreste motorul la scoaterea din sarcina....
« Răspuns #76 : 23.Dec.2014, 02:20:20 p.m. »
Din câte am înțeles eu, calculatoarele instalațiilor GPL mai noi ”copie” harta pentru amestec din calculatorul motorului. Ori o fi valabil doar pentru kiturile BRC ?!
Cert este că funcționarea motorului pe GPL implică temperaturi de ardere ceva mai mari, ceea ce face să se deterioreze supapele și scaunele acestora la motoarele de unică folosință. Sau cum mi s-a explicat la firma unde am montat instalația, în timp există efectul de ” intrare a supapelor în cilindru”. Cu tot cu scaun, bineînțeles.
Cum am mai scris și în alte topicuri ( aici am evitat să mai postez din motive lesne de înțeles) există cel puțin o firmă ce produce supape și scaune de supapă pentru diferite motoare. De aceea este preferabilă cumpărarea unui autoturism cu kit GPL montat în fabrică - acestea au de la bun început aceste accesorii.
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline migabi

Re: Se opreste motorul la scoaterea din sarcina....
« Răspuns #77 : 23.Dec.2014, 02:45:34 p.m. »
Pai si ce solutie ai abordat daca zici ca ai instalatie GPL ?
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline Laurentiu

Re: Se opreste motorul la scoaterea din sarcina....
« Răspuns #78 : 23.Dec.2014, 02:45:40 p.m. »
Pai GPL-ul arde mai fierbinte...

GPL implică temperaturi de ardere ceva mai mari, ceea ce face să se deterioreze supapele și scaunele acestora...
Intrebari (recunosc ca aici nu ma pricep):
1. Din cauza asta se ard doar supapele de evacuare ???
2. Lichidul de racire din instalatia masinii, ce rol are ? Daca temperatura motorului (data de arderea din cilindri) ar creste peste masura, n-ar trebui sa se arda si garnitura de chiulasa sau macar senzorii (termometrul) sa semnalizeze cresterea acesteia ???
« Ultima Modificare: 23.Dec.2014, 02:50:22 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Se opreste motorul la scoaterea din sarcina....
« Răspuns #79 : 23.Dec.2014, 03:22:06 p.m. »
Pai si ce solutie ai abordat daca zici ca ai instalatie GPL ?

La penultima revizie a instalației GPL testerul a spus că supapele funcționează normal. Ultima revizie am făcut-o la o firmă ce nu se deranjează să facă și un test, doar au înlocuit elementele filtrante și au încasat banii. A fost ultima mea vizită acolo. Deocamdată motorul pare să funcționeze ok, între timp mă voi documenta dacă există setul de supape + scaune pentru M16A. Nu văd ce altceva să întreprind.
La sugestia specialiștilor firmei de montaj (unde am făcut și penultima revizie) calculatorul a fost setată ca la turații de peste 4500 rot / min (ideea mea a fost ca la mersul pe autostradă în treapta 5 la 130 - max 140 km/h, motorul să funcționeze pe GPL) și la o putere livrată de motor de peste 85% (sper că am reținut bine valorile) alimentarea motorului se comută automat pe benzină și revine  pe GPL la dispariția condițiilor menționate anterior.

Intrebari (recunosc ca aici nu ma pricep):
1. Din cauza asta se ard doar supapele de evacuare ???
2. Lichidul de racire din instalatia masinii, ce rol are ? Daca temperatura motorului (data de arderea din cilindri) ar creste peste masura, n-ar trebui sa se arda si garnitura de chiulasa sau macar senzorii (termometrul) sa semnalizeze cresterea acesteia ???

1. Probabil că acesta e motivul
2. Lichidul de răcire mai alină din fierbințeala pereților cilindrilor, în zona supape + tacheți + culbutori + ax cu came cred că răcirea o face doar uleiul motor. Posibil ca elecroventilatorul să lucreze mai mult decât în cazul alimentării motorului cu benzină pentru a menține lichidul de răcire în plaja de temperaturi necesară funcționării optime a motorului.

Nu am folosit așa ceva deoarece nu am date din care să rezulte că nu este doar o găselniță de marketing. Deși asta sună cumplit de românește, în genul ”merg în fața instanței să-mi dovedesc nevinovăția”.
« Ultima Modificare: 23.Dec.2014, 03:30:15 p.m. de sxtelu »
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain