Autor Subiect: Stiri si zvonuri din industria auto  (Citit de 421393 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline AT

Re: Stiri si zvonuri din industria auto
« Răspuns #750 : 09.Mai.2016, 05:28:00 p.m. »
Rampa ca cea din filmulet gasim si pe aici prin Romania.
Facem si noi un test sa le aratam ca ...Vitara o urca :)
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline shpeedy

Re: Stiri si zvonuri din industria auto
« Răspuns #751 : 09.Mai.2016, 06:03:53 p.m. »
Sunt curios in testul asta de:
- tipul/profilul anvelopelor;
- starea ESP-ului in momentul urcarii.
« Ultima Modificare: 09.Mai.2016, 06:30:35 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4, 2007 Forester 2.0X
Current: 2015 Nissan Pulsar 1.5dci
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8047
  • Thanked: 274 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: Stiri si zvonuri din industria auto
« Răspuns #752 : 09.Mai.2016, 08:04:15 p.m. »
Ai sa fi surprins ca nu este asa usor. Poate sistemul de pe New Vitara sa fie ok.
Uite mai jos o plimbare pe langa Bucuresti, la vremea respectiva, "vinovat" era Negricioasa lui Cristi. Daca nu este abordata corect o astfel de rampa, nu urca masina:

...puteti sa urmariti tot filmuletul :)
Go Terios!!!:)
 

Offline AT

Re: Stiri si zvonuri din industria auto
« Răspuns #753 : 09.Mai.2016, 10:31:26 p.m. »
ESP off,  viteza 1,  4x4 cuplat  si... talpa la urcare pentru aspirate :)
Turbo benzina si diesel au mai mult cuplu deci .... talpa moderata  :)
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline shpeedy

Re: Stiri si zvonuri din industria auto
« Răspuns #754 : 10.Mai.2016, 08:58:04 a.m. »
Intrucat unele dintre celelalte modele le-am mai vazut descurcandu-se relativ ok in afara asfaltului, am mai urmarit cu atentie filmuletul, cautand sa inteleg ce face diferenta in situatia data:
- toate masinile sunt benzinare normal aspirate - 4-in-linie, 4-boxer, 6-boxer sau V6 (Forester-ul ar fi putut fi Turbo, dar versiunea XT are o gura de aspiratie pe capota);
- dificultatea este data de faptul ca plecarea se face din rampa cu masina oprita (daca se mergea in continuu de jos, de pe plat, nu cred ca am fi sesizat vreo diferenta majora intre masini);
- pentru a repune in miscare masina (destul de grea, pentru ca vorbim de SUV-uri) este necesara o forta care sa actioneze uniform pe volumul masinii, ceea ce nu este cazul: cu exceptia Subaru-urilor, toate celelalte masini (aveam un dubiu cu privire la Equinoxe, crezand ca e din familie cu Tahoe si TrailBlazer, dar they are not designed for serious off-roading like the truck-based Chevrolet Tahoe and Chevrolet TrailBlazer) au o tractiune integrala ce porneste de la o tractiune fata - masina e FWD pana cand detecteaza pierdere de aderenta pe puntea fata, dupa care transfera - treptat - putere si pe spate pana la o anumita valoare (60:40, 50:50, 40:60, depinde de sistem);
- faptul ca masina - grea, de altfel - trebuie pusa in miscare in momentul 0 doar de tractiunea fata (pana trimite - treptat -puterea catre spate) o face sa aiba comportamentul din filmulet;
- Subaru porneste din start cu putere si pe puntea spate - fctie. de transmisie split-ul este 60:40, 45:55 sau 50:50 - deci are clar un avantaj (avantajul din filmulet).

Sunt curios cum ar fi decurs lucrurile daca era implicat si un pick-up truck (in general, cele americane sunt RWD, iar cele cu 4x4 pornesc de la RWD), un BMW cu X-drive (exceptand noua serie X1), un MB cu 4-matic (exceptand GLA-ul) sau aceleasi masini puse invers, sa porneasca in rampa din marche-arriere a.i. puntea motoare fata sa devina punte motoare spate.

Parerea mea...
« Ultima Modificare: 10.Mai.2016, 09:08:53 a.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4, 2007 Forester 2.0X
Current: 2015 Nissan Pulsar 1.5dci
 

Offline rdc

Re: Stiri si zvonuri din industria auto
« Răspuns #755 : 10.Mai.2016, 03:52:11 p.m. »
- Subaru porneste din start cu putere si pe puntea spate - fctie. de transmisie split-ul este 60:40, 45:55 sau 50:50 - deci are clar un avantaj (avantajul din filmulet).
corect, plus ca forester are lsd central (la restul cuplu merge pe calea cu cea mai mica rezistenta => wheelspin pe puntea fata sau lateral)
oricum, in real-life e gresit sa te opresti in mijlocul rampei si nu cred ca e relevant sa comentam un material promotional subaru de acum multi ani :)
 

Offline hugbear

Re: Stiri si zvonuri din industria auto
« Răspuns #756 : 14.Mai.2016, 07:49:59 p.m. »
Vin rușii! În cazul de față, chiar le urez success.

http://www.gizmag.com/mirrow-provocator-city-car/43303/
http://www.mirrowcars.com/
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline shpeedy

Re: Stiri si zvonuri din industria auto
« Răspuns #757 : 18.Mai.2016, 10:19:42 a.m. »
O intra si 1.4T-ul in discutie?!  :-/
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4, 2007 Forester 2.0X
Current: 2015 Nissan Pulsar 1.5dci
 


Offline Cosmin09

Re: Stiri si zvonuri din industria auto
« Răspuns #759 : 18.Mai.2016, 10:24:03 a.m. »
Pai de-aia consumul masinii mele nu se apropie deloc de cel anuntat de Suzuki...
  • Vitara S 1.4 turbo 4x4 6AT Galactic Grey din 18.11.2015 pana in 07.02.2022