Autor Subiect: Schimbare baterie Swift  (Citit de 23000 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline rexkrokiDAU

Re: Schimbare baterie Swift
« Răspuns #50 : 10.Mai.2013, 01:20:40 a.m. »
pai chiar daca nu stiu, pot sa ma informez de pe net   :D

rectorat vs. decanat


« Ultima Modificare: 10.Mai.2013, 01:24:04 a.m. de rexkrokiDAU »
 

Offline Laurentiu

Re: Schimbare baterie Swift
« Răspuns #51 : 10.Mai.2013, 09:30:41 a.m. »
Off Topice la greu de la mesajul 45 pina la 50 insa astea nu se vad si poate vor mai continua pina la intelegerea mesajului initial.  :D
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline hugbear

Re: Schimbare baterie Swift
« Răspuns #52 : 10.Mai.2013, 09:25:32 p.m. »
Sa presupunem ca nu inteleg diferenta dintre o sursa de tensiune si una de curent. Ce relevanta are asta relativ la intrebarea mea? Ca sa intelegi despre ce e vorba, daca ai fi dat o explicatie simpla si la obiect de genul "sistemul comanda curentul de excitatie asa incat tensiunea de iesire sa ramana fixa insa deoarece nu exista referinta de curent acesta nu poate fi limitat decat de reactanta statorului" atunci pe de o parte ai fi lamurit mult mai multi oameni iar pe de alta ai fi evitat o groaza de off-topic. Da' unora le place jazz-ul.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline adrian_r5

Re: Schimbare baterie Swift
« Răspuns #53 : 10.Mai.2013, 10:51:34 p.m. »
Da' unora le place jazz-ul.
Mie-mi place rock-ul  :yeah: :yeah: :yeah:
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline adrian_r5

Re: Schimbare baterie Swift
« Răspuns #54 : 10.Mai.2013, 11:34:05 p.m. »
pe de alta ai fi evitat o groaza de off-topic.
Care ar fi legatura dintre post-ul tau si discutia inceputa aici (Reply #38)  :-/ :-/ :-/
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Leutz

Re: Schimbare baterie Swift
« Răspuns #55 : 11.Mai.2013, 09:36:55 a.m. »
Haideti sa stopam offtopic-ul aici si sa revenim la ultima discutie legata de subiect.

@cata_quarkk a afirmat cateva lucruri despre alimentarea/incarcarea/etc bateriei, respectiv niste procente s.a.m.d.
@adrian_r5, ai facut niste afirmatii la adresa lui @cata_quarkk si ai postat o schema. @cata_quarkk nu a insistat sa-si demonstreze ideile pe care le-a expus si nu a dat curs continuarii discutiei.
Referitor la schema, rugamintea e sa vii si cu niste explicatii mai accesibile publicului larg, astfel incat sa se vada in cifre si litere unde (si daca) s-a aflat in eroare colegul de forum. Schema nu reprezinta mare lucru daca nu e insotita de explicatii, decat pentru cineva din domeniu. Sunt sigur ca e in folosul nostru sa cunoastem si citirea schemei, ca sa ne fie de folos pe viitor.
Daca explicattiile nu vin, atunci argumentatia intr-adevar nu si-a avut rostul ... si afirmatiile la adresa lui @cata_quarkk se pot considera ca fiind fara acoperire.

Cu respect,
Leutz.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline adrian_r5

Re: Schimbare baterie Swift
« Răspuns #56 : 11.Mai.2013, 10:02:11 a.m. »
@adrian_r5, ai facut niste afirmatii la adresa lui @cata_quarkk
afirmatiile la adresa lui @cata_quarkk se pot considera ca fiind fara acoperire.
Care sint afirmatiile de care zici  :-/
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Laurentiu

Re: Schimbare baterie Swift
« Răspuns #57 : 11.Mai.2013, 10:15:28 a.m. »
Referitor la schema, rugamintea e sa vii si cu niste explicatii mai accesibile publicului larg, astfel incat sa se vada in cifre si litere unde (si daca) s-a aflat in eroare colegul de forum. Schema nu reprezinta mare lucru daca nu e insotita de explicatii, decat pentru cineva din domeniu. Sunt sigur ca e in folosul nostru sa cunoastem si citirea schemei, ca sa ne fie de folos pe viitor.
Sint atitea topice referitoare la incarcarea acumulatorului incit oricine e interesat le poate citi si trage concluzii. Problema e o chestiune GENERALA; incarcarea unui acumulator nu e in functie de modelul unei anumite masini iar ca sa repeti la infinit acelasi lucru nu cred ca-i convine niciunuia. Cu o simpla "Cautare" ( http://www.suzuki-club.ro/forum/search2/ ) se poate ajunge la locul dorit destul de simplu si fara a face tot felul de valuri.
« Ultima Modificare: 11.Mai.2013, 10:17:12 a.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline cata quarkk

Re: Schimbare baterie Swift
« Răspuns #58 : 11.Mai.2013, 07:00:12 p.m. »
nu vreau să intru în polemică cu nimeni, sau să intre alții în polemică din cauza postărilor mele. dacă se va dovedi cu date concrete că am afirmat lucruri incorecte dpdv tehnic, rog moderatorii să șteargă postările.
on-topic: dacă mai este nevoie, mai aduc și alte opinii mai avizate decât a mea.
 

Offline adrian_r5

Re: Schimbare baterie Swift
« Răspuns #59 : 12.Mai.2013, 12:40:08 a.m. »
Schema nu reprezinta mare lucru daca nu e insotita de explicatii, decat pentru cineva din domeniu. Sunt sigur ca e in folosul nostru sa cunoastem si citirea schemei, ca sa ne fie de folos pe viitor.
Cei care nu sint "din domeniu" nu cred ca trebuie sa-si bata capu' sa cunoasca "si citirea schemei" (personal nu vad cu ce poate sa le " fie de folos pe viitor"). Cred ca este suficient sa inteleaga "ideile principale" ... idei pe care o sa incerc sa le prezint cit mai "babeste" posibil:
- pe masina exista un ansamblu electromecanic (numit si sistem de incarcare) care transforma energia mecanica in energie electrica cu rol de a furniza energia electrica pentru incarcarea acumulatorului si energia electrica pentru functionarea intregului sistem electric / electronic al masinii.
- acest ansamblu este compus dintr-un generator care furnizeaza o tensiune alternativa trifazata, o punte redresoare trifazata care transforma tensiunea alternativa in tensiune continua si un element de reglare (zis si "releu de incarcare").
- releul de incarcare are rolul de a mentine constanta tensiunea furnizata de generator (pentru SX4 specificatiile din manualul de service spun ca tensiunea continua rezultata trebuie sa se incadreze intre 14.2 si 14.8 Vcc).
- modul in care releul de incarcare mentine constanta tensiunea furnizata de generator este foarte simplu - prin controlarea curentului care parcurge bobina de excitatie (situata pe rotor) a alternatorului. Atentie - controleaza curentul nu inseamna ca il mentine constant !!!
- atita vreme cit tensiunea continua (aproximativ constanta) furnizata de sistemul de incarcare este mai mare decit tensiunea electromotoare a acumulatorului are loc un proces de incarcare al acestuia cu un curent a carui valoare depinde doar de parametrii interni ai acumulatorului (rezistenta interna si gradul de incarcare).

Ultimele doua paragrafe sint suficiente pentru a se putea trage concluzia ca afirmatia de aici („releul lasand sa treaca un curent de 10-15% din capacitatea in Ah a bateriei”) nu este conforma cu realitatea.

Si acum ca am lamurit cum sta treaba cu curentii prin acumulator si prin rotor … fiind o idee mai batrin imi permit sa va dau un sfat -  daca aveti ceva de replicat / contrazis / combatut vis a vis de cele scrise de mine pe forum incercati s-o faceti „la subiect” nu vorbind "pe linga" si cautind harța ;)


PS - mai ramine sa aflam ce a vrut sa spuna rex bacsi cu intrebarea lui sincera si putem sa ne culcam linistiti  :zzz:
« Ultima Modificare: 12.Mai.2013, 12:48:45 a.m. de adrian_r5 »
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah: