Autor Subiect: Schimbare baterie Swift  (Citit de 23003 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Doru_Neo

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 200
  • Gen: Bărbat
Re: Schimbare baterie Swift
« Răspuns #70 : 04.Ian.2014, 07:08:47 a.m. »
Si eu am probleme din cauza faptului ca bateria este mica. Dimineata imediat dupa pornire masina tremura toata, in special cand invart volanul si intra servodirectia Am verificat tensiunea la borne este 12.3V iar la pornire scade la 10.6V. Tensiunea de incarcare 14.6V Am pus de proba un acumulator de 52Ah si nu mai facea probleme, sa tremure.
Saptamana viitoare schimb acumulatorul cu o VARTA silver de 54 Ah. Am dat deja comanda, Luni o montez.
Acumulatorul original are 2,5 ani  34Ah subdimensionat pentru masina asta. Bun pentru Matiz/Tico masini cu un consum de curent mic.
 

Offline Laurentiu

Re: Schimbare baterie Swift
« Răspuns #71 : 04.Ian.2014, 10:27:16 a.m. »
Am verificat tensiunea la borne este 12.3V iar la pornire scade la 10.6V. Tensiunea de incarcare 14.6V
Saptamana viitoare schimb acumulatorul cu o VARTA silver de 54 Ah.
Acumulatorul original are 2,5 ani  34Ah subdimensionat pentru masina asta.
Arunci banii pe fereastra. O incarcare pe redresor ar fi mai utila decit ceea ce doresti tu sa faci dar, fiecare face dupa cum crede de cuviinta cu banii lui.  :)

Acumulatorul meu e din 2008 si inca mai are viata in el.
« Ultima Modificare: 04.Ian.2014, 10:29:06 a.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Doru_Neo

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 200
  • Gen: Bărbat
Re: Schimbare baterie Swift
« Răspuns #72 : 05.Ian.2014, 09:01:44 a.m. »
Nu mi se pare normal sa fac sportul asta de fiecare data cand bateria pierde din putere. De aici se deduce clar ca bateria este subdimensionata.
Am masini care la care acumulatorii au 6-7 ani, merg si acum, fara sa fi fost dati jos de pe masina si incarcati pe statie.
 

Offline Laurentiu

Re: Schimbare baterie Swift
« Răspuns #73 : 05.Ian.2014, 10:46:42 a.m. »
Am masini care la care acumulatorii au 6-7 ani, merg si acum, fara sa fi fost dati jos de pe masina si incarcati pe statie.
Hai ca aici cam exagerezi.  ;) :)
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8047
  • Thanked: 274 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: Schimbare baterie Swift
« Răspuns #74 : 05.Ian.2014, 11:08:08 a.m. »
Eu am lucrat la...o firma si aveam pe cateva masini Nissan Almera, Sunny, Micra...etc, acumulatori care depasisera usor 7-8 ani de uz.
 Stiu ca la un moment dat, am avut nevoie de un acumulator pentru una din ele si fiind la Badsi, electricianul de acolo ne-a dat o astfel de "relicva" pe care o folosea in atelier. Greu de crezut insa a functionat linistit si la doi ani  dupa ce am plecat de la ei. Retineti ca toti acumulatorii de care vorbesc, erau de provenienta japoneza. Eu am pe Terios acumulatorul din fabrica(2007).
Go Terios!!!:)
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Schimbare baterie Swift
« Răspuns #75 : 05.Ian.2014, 11:52:33 a.m. »
In aceasta ecuatie sunt mai multi factori in joc si nu are rost o generalizare, calitatea originala a acumulatorului, alternatorului, cati km se fac cu masina si in ce conditii, mai ales iarna etc
E perfect adevarat ca o reincarcare periodica a acumulatorului pe redresor nu poate sa faca decat bine dar si fara aceasta operatie bateria poate sa tina mult. Uite de exemplu Loganul meu, ce acum e folosit de parinti. A fost cumparat in 2006 si inca are bateria originala. E adevarat ca si-a petrecut in strada doar primele doua ierni, apoi a avut parte de garaj unde temperatura e tot timpul pozitiva. Pe de alta parte SX4 meu nu a beneficiat niciodata de garaj dar porneste la sfert. Vorba vine, ca la masinutele noastre acest sfert e ceva mai lung.  :)

Offline Doru_Neo

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 200
  • Gen: Bărbat
Re: Schimbare baterie Swift
« Răspuns #76 : 05.Ian.2014, 02:00:14 p.m. »
Hai ca aici cam exagerezi.  ;) :)

Nu e nici o exagerare. La firma unde lucrez parcul auto este de 27 de masini mici si utilitare. Mai sunt si masini mari dar nu intra in discutie. Am evidenta parcului auto si pot sa iti spun ca in momentul de fata la 8 masini bateriile sunt de 7 ani (5 Varta, 1 Delkor, 2 Bosch)
Pe 30 dec. 2013 am schimbat un acumulator Bosch 52Ah care avea 7 Ani - Golf V
La un Logan bateria originala Rombat are 5 ani si inca merge iar tot pe un Logan bateria originala tot Rombat a tinut aproape 3 ani. Masini identice cumparate in aceeasi zi.
Recordul il detine Varta 72Ah face 9 ani pe 16 martie 2014 - A fost verificata si incarcata anul trecut in ianuarie/
Cel mai putin a tinut Caranda. Din doua cumparate ambele au tinut in jur de 2 ani.
Au fost si surprize Bosch care a picat subit la 2 luni si inlocuit pe garantie.

Deci se poate.

 

Offline hugbear

Re: Schimbare baterie Swift
« Răspuns #77 : 05.Ian.2014, 02:25:57 p.m. »
Da, se poate. Pentru ca masinile de serviciu sunt, de obicei, utilizate aproape zilnic. Asta le ofera posibilitatea sa aduca acumulatorii mult mai des la starea optima pentru o viata lunga (adica starea "incarcat pana in buza").
Pentru o masina utilizata rar, un acumulator de capacitate mai mare e un paleativ: pare ca tine mai mult dar de fapt se lungeste doar durata pana la atingerea starii de inutilizabilitate. In cazul in care nu circuli  suficient de des, sugestia lui Laurentiu  te poate scapa de multe neplaceri.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Laurentiu

Re: Schimbare baterie Swift
« Răspuns #78 : 06.Ian.2014, 09:20:42 a.m. »
La firma unde lucrez parcul auto este de 27 de masini mici si utilitare.
Avind un astfel de parc, sub nici o forma nu ma vei face sa cred ca nu exista macar un singur robot (statie) de incarcare. Faptul ca tii evidenta vechimii bateriilor nu scoate in evidenta si regimul lor de incarcare.

Am lucrat destul de mult cu acumulatori la viata mea si stiu ce vorbesc. 6-7 ani fara incarcare sau regenerare pe redresor, nu tine nici o baterie (acumulator) orice "nume" ar avea (Bosch, Varta, Tudor etc).
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline NicNic

Re: Schimbare baterie Swift
« Răspuns #79 : 06.Ian.2014, 10:33:39 a.m. »
@Laurentiu:
Pot sa confirm si eu ca am o masina, Megane 2, diesel, din iulie 2007 cu aceeasi baterie.
Masina a fost folosita aproape zilnic, poate unele perioade de intrerupere minore, de cateva zile pana la maxim 2 saptamani.
Bateria este una turceasca, nici numele nu i l-am retinut.
De la achizitia masinii pana acum, bateria nu a fost demontata de pe masina si nici pusa la incarcare. Doar ce am mai dat din ea curent lui SUVI, de vreo 2 ori pana acum....

Ma rog sa mai tina inca o iarna, apoi inca una, s.a.m.d.  :D
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!