Autor Subiect: Cod eroare P0420: Suzuki Swift IV, 2012, 1.2 benzină: Problemă complicată  (Citit de 1856 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Christian47

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • Thanked: 4 times
  • Gen: Bărbat
  • „O nenorocire nu vine niciodată singură” - H.Heine
    • Romania
Salutare tuturor, pasionați și posesori de Suzuki! Vin cu un alt topic prin care mă adresez vouă, tuturor cunoscătorilor de mașini Suzuki, probleme legate de acestea și mecanică, întrucât nu mai găsesc capăt unei probleme legate de această mașină.

Cu ceva timp în urmă, am deschis un topic legat tot de această mașină, în care vorbeam despre trepidațiile provocate de motor, unde din ce discutasem acolo concluzionasem că cel mai probabil acele trepidații erau provocate de suporții motor. Între timp, situația se pare că a luat o altă cale, fiind vorba, cel mai probabil de probleme mult mai grave de atât, dar la care nu găsesc soluție, întrucât mecanicii au dat din umeri, iar problema despre care urmează să vorbesc este una destul de complexă, internetul fiind împărțit în multe categorii când vine vorba despre rezolvări și părereri despre această problemă (întrucât am urmărit și alte topicuri în engleză, la nivel internațional despre problema pe care o voi descriere mai jos).

Ei bine, este vorba despre codul de eroare P0420 (Ineficiență catalitică). Context: În urmă cu vreo 3 luni și ceva +/-, am achiziționat un Suzuki Swift IV, 2012, motorizare 1.2 benzină, 94 CP, cod motor K12B, model FZ-NZ. Am făcut toate reviziile ca la carte. În schimb, încă de când achiziționasem mașina, observasem două probleme: 1. La pornirea motorului, după vreo 3-4 secunde, urma o zguduială destul de pornunțată urmată de alte câteva secunde în care motorul se echilibra-domolea, ceea ce mă făcea să cred că problema asta era de la suporții motor. 2. La relanti, motorul tremură destul de tare, puțin acceptabil când e rece și deloc acceptabil când temperatura motorului ajunge la 90 de grade. Despre problema asta am deschis și un topic în această categorie unde mi s-a spus despre suporții motor. Între timp se pare că au apărut alte indicii dar și alte simptome.

După ce am făcut ceva kilometri cu mașina asta, mi-a apărut pentru prima dată martorul Check Engine, în mers, era seară. Am fost a doua zi, am pus o diagnoză la „un service de colț”, unde arăta codul de eroare P0420: Ineficiență catalitică. Băiatul acela mi-a recomandat să nu mai merg subutrat și să folosesc benzină de calitate. Zis și făcut, din ziua aia am schimbat toate treptele la 3000 rpm și am folost doar OMV MaxxMotion 100 plus. Mi-a șters eroare din diagnoză și am plecat mai departe fericit. Recent, adică în urmă cu 2-3 săptămâni am făcut un drum puțin de tot mai lung un total de vreo 500 km, iar de atunci când m-am întors acasă parcă am observat niște simptome (care la început am crezut că doar mi se par, că ar fi doar în capul meu): Mi se părea că motorul se auzea mai ciudat, ca și când ar fi scos un sunet anormal, iar trepidațiile parcă deveneau tot mai pronunțate. M-am gândit că poate doar mi se pare... până acum 2 săptămâni când observasem că trecând de 2200-2500 rpm, motorul începea să scoată efectiv un hârâit. Zgomotul nu era foarte puternic, dar era prezent, altfel decât se auzea motorul până atunci... nu mai era sunetul acela natural de aer, de sarcină a motorului, se auzea un hârâit suplimentar, ca atunci când n-ar mai avea putere, deși nu urcam nici cine știe ce dealuri, mergeam pe drumurile pe care le făcusem de zeci de mii de ori până atunci.

Săptămâna trecută, în mers, mi s-a aprins din nou martorul Check Engine. Atunci mi-am dat seama că nu e de joacă și că problema nu era legată doar de mersul subturat. A doua zi am fost din nou să pun diagnoza, tot la băiatul acela și tot același cod de eroare. P0420 - ineficiență catalitică. Din păcate mi-a șters codul de eroare, iar de atunci tot nu mi s-a mai aprins martorul, iar când am fost la service mi-au spus că nu se pot băga până când nu reapare, să vadă exact cauza concretă. Între timp, am mers constant cu mașina, să văd dacă există schimbări în comportament și da, am observat următoarele schimbări odată cu apariția pentru a doua oară a codului de eroare P0420 însoțit de martorul Check engine:

- Trepidații mai puternice decât înainte la relanti. Ca să le acopăr, mereu dădeam drumu la lumini, astfel creșteau puțin turațiile și trepidațiile se mai domoleau. În ultima perioadă, chiar dacă dau drumu la lumini, ele tot se simt foarte puternic, mult mai rău decât înainte, uneori senzoația de tremur + sunetul aferent creează un efect de „bătaie de motor”.

- Scădere putere, lipsă putere: Observ faptul că nu mai e la fel de sprintenă ca înainte. Nu pot spune că a intrat într-un fel de „limp mode” sau ceva asemănător, crește în turații, crește în viteză, schimb treptele, dar e mult mai lenesă, nu mai trage la fel ca înainte, trebuie să pun mai multă presiune pe ea, să accelerez mai tare și parcă tot nu are zvâcul ăla să tragă.

- De exact 3 zile a apărut un simptom nou, nouț: Când motorul ajunge la 90 de grade, îl închid și îl pornesc din nou, pornirea e foarte dubioasă. Înainte când motorul era cald și îl porneam, nu făcea așa. De câteva zile a început să aibă comportamentul ăsta: Trage mai mult la relanti, în sensul că își ia mai mult aer, pornește cu mai multe rpm, scade brusc și are o perioadă mai mare în care are un tremurat foarte puternic, cu noi zgomote, ca de „bătaie-trepidații”, după care parcă ar da să moară, scade destul de tare, iar după ce se „stabilizează” tot are un tremurat mai accentuat decât de obicei.
- Legat de pornirea motorului, atât la cald și la rece, așa cum ziceam la începutul acestui topic, dintotdeauna, de când am cumpărat-o avea acel moment de instabilitate, de trepidație de câteva secunde până se stabiliza, dar cum am spus în rândurile de mai sus, acum când ajunge la 90 de grade, ceva e diferit. Dar în continuare, când e sub 90 de grade, undeva la 80-70-60-50.. etc, călduț sau rece, pornește cu trepidațiile aferente dar nu la fel de rău ca la 90 de grade. (P.S: N-am întâmpinat probleme legate de pornrea în sine, adică mereu a pornit, nu s-a chinuit niciodatâ câteva secunde până să o ia efectiv, dar e vorba despre cum se comportă din primele secunde de când pornește)

- Sunetul de hârâit de la motor. La început era un hârâit, care se auzea, dar am zis că poate nu e cine știe ce, poate de fapt așa ar face motorul, poate mi se pare. În ultima săptămână pot să jur că a crescut în intesitate și e efectiv un „cârâit”, se aude anormal, ceva nu e în regulă. O țineam la 2700-3000 rpm și zgomotul aducea a ceva înfundat, înecat, nu prea găsesc cuvintele necesare să descriu treaba asta, dar e clar un sunet de cârâit, ca un diesel cu probleme, un „câââââr” lung care aduce a un sunet înecăcios în același timp. Până în 2200 rpm nu se aude. În special se aude mai frecvent în treptele II și III, mai puțin în IV și V, dar e prezent uneori și în IV.

- Uneori scoate un miros de benzină, dar nu știu cât de normală sau anormală este treaba asta. Nu mereu și nu încât să-mi fi tras un semnal grav de alarmă acel miros. S-a mai întâmplat să simt de la eșapament un iz de benzină, ori când închideam motorul ori când îl lăsam la relanti, dar nimic de speriat.

- Ce am mai observat, dar când am ajuns la mecanic ba nu se auzea, ba mecanicul nu îl auzea, un sunet metalic, ca de leagăn. Știți sunetul acela făcut de lanțul de la leagăn când te duci într-un parc? Acel sunet de scrânciob... ei, sunetul acela metalic de „dute-vino”, dar la o intensitate scăzută-medie. Se aude undeva de sub motor, dintr-o laterală sau ceva. Pe timp de zi e greu să-l auzi, dar dacă deschizi capota și asculți atent tot se aude. În special noaptea l-am sesizat, când e mai liniște și se aude destul de pronunțat în haibtaclu, în interiorul mașinii. Din nou, n-am găsit o explicație pentru acel sunet și dacă ar avea o legătură cu toate simptomele astea.

- În mod special în treapta a II, dar și a III-a, indiferent că vorbim de turații mai joase 1500-1600 rpm sau de turații mai înalte, 2000-2300 rpm, dacă iau brusc piciorul de pe accelerație, dă un șoc, ceea ce iar mă duce cu gândul la suporții motor. Sunt sigur că înțelegeți la ce mă refer, e zguduiala aia, de o secundă, ca și cum ar fi tăiată injecția sau ceva. Din nou, nu știu cât de normală sau anormal este, dar în contextul ăsta mi se pare anormal să fie chiar și la turații mari, în treaptă totuși mare, cum ar fi a III-a. Înțeleg în treapta I, în treapta a II-a, dar deja să se simtă și mai sus de atât ceva nu e ok...

De ce scriu aici? De ce vreau așa de mult părerile voastre? Pentru că am fost deja în câteva service-uri și mereu s-a dat din umeri sau pur și simplu s-au făcut că totul pare normal. Când am cumpărat mașina și i-am zis mecanicului de trepidații zicea că e de la înclinație, că așa sunt motoarele de Suzuki, altul mi-a spus că n-are nimic, că așa tremură, alt service mi-a spus că s-ar putea să fie un injector dar tot dădeau din umeri și mi-au zis să mă duc în reprezentanță, iar la ultimul service, imediat cum mi s-a aprins martorul, mi-au spus că nu se bagă până nu reapare ca să vadă direct ei pe diagnoză despre ce e vorba.

IMPORTANT: Cel care a pus diagnoza a zis că ar fi Sonda Lambda 2, că mai pică senzorii ăștia de oxigen. Nu zic nu, dar am făcut mult reserach, am căutat tot internetul în lung și în lat, am căutat videoclipuri, explicații, am apelat inclusiv la AI, să văd ce posibilități ar fi... Ideea este că foarte mulți au schimbat senzorii de oxigen, Sondele Lambda 1 și 2, iar după aceea au spus că a fost nevoie să se înlocuiască catalizatorul cu totul. Totuși, niciunde nu am găsit pe cineva să zică de toate simptomele pe care le am eu. Inclusiv aici pe forum, am văzut un topic făcut de cineva care a avut tot codul ăsta de eroare, dar nu cred că simptomele sunt aceleași. Cumva, tind să cred că acest cod de eroare P0420 e exact problema aia care pare foarte complicată, de te pune să înlocuiești jumătate de mașină și de fapt rezolvarea era foarte simplă.

Nu știu ce să cred... să fie un injector? să fie catalizatorul? să fie un senzor? AI-ul spunea că s-ar putea să fie Senzorul ECT, întrucât trepidațiile astea de la pornirea motorului la 90 de grade ar indica faptul că amestecul aer-combustibil este dat eronat de ECU, pentru că ECT ar indica o altă temperatură decât cea potrivită, iar senzorul s-ar deregla mai mult la cald, atât din cauza temperaturii ambientale de afară (căldură + căldură interioară) care in final ar rezulta o problemă în senzor care transmite date eronate iar cantitatea de combustibil să fie injectate necorespunzător. Nu știu ce să zic... în același timp mă gândesc și la sondele Lambda, mă gândesc și la un injector și la alți senzori.

Vă cer părerea voastră, poate ați mai trecut prin asta sau poate aveți alte recomandări. Cu ce să încep spre ce să mă îndrept? La ce să mă aștept? Pentru că dacă aș lua-o așa să înlocuiesc din start o grămadă de componente, aș cheltui o căruță de bani. Măcar sistematic, să le pun în ordine, să văd de la ce să încep, ce să verific, ce să înlocuiesc, pas cu pas. Vă mulțumesc mult și mă adresez tuturor utilizatorilor de pe forum, poate adunate părere cu părere, sfat cu sfat ajung la un numitor comun. Mulțumesc mult!
« Ultima Modificare: 28.Aug.2025, 04:01:26 p.m. de Christian47 »
  • Suzuki Swift 4, 2012, 1.2 benzină, 94 CP, K12B, FZ-NZ
 

Offline Christian47

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • Thanked: 4 times
  • Gen: Bărbat
  • „O nenorocire nu vine niciodată singură” - H.Heine
    • Romania
N-are nimeni vreun sfat, opinie, idee, părere? :(
  • Suzuki Swift 4, 2012, 1.2 benzină, 94 CP, K12B, FZ-NZ
 

Offline Hoinar

Daca catalizatorul este dus, pentru ca s-a mers subturat cu masina si este infundat, da ... sunt sanse sa faca ce zici tu, pentru ca restrictioneaza volumul de gaze de esapament care motorul le genereaza si ar trebui sa iasa .. si nu au pe unde, ca atare se face presiune inversa si faci mai rau. Cu cat umbli mai mult cu ea, cu atat sansele sa faci o avarie mai mare cresc.
Eu as incepe cu catalizatorul pentru ca ala genereaza probleme.
  • Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2021 Passion, Suzuki Grand Vitara 3, 2L benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
 
The following users thanked this post: Christian47

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1641
  • Thanked: 257 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
pt trepidatii motor , scadere putere si miros benzina la esapament, verifica jocul la tacheti, 95% numai ai joc la tacheti
Nu am fost atent cat km are masina?
Din ce zona esti ??
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 
The following users thanked this post: Christian47

Offline ntire2000

Părerea mea e că mașina are probleme mari la motor.
Colegul a cumpărat o epavă cu motorul mânărit.
Decât să tot bâjbâie pe la mecanici cu grămezi de bani pe diagnostice după ureche, mai bine caută un motor SH cu garantie 6 luni de care să tragă în perioada de garanție - să fie convins că nu e si ăla cosmetizat.

PS: sau "anulează" catalizatorul ca să vadă dacă chiar ăla e problema.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: Christian47

Offline Christian47

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • Thanked: 4 times
  • Gen: Bărbat
  • „O nenorocire nu vine niciodată singură” - H.Heine
    • Romania
pt trepidatii motor , scadere putere si miros benzina la esapament, verifica jocul la tacheti, 95% numai ai joc la tacheti
Nu am fost atent cat km are masina?
Din ce zona esti ??

Mașina am luat-o la 137.000 km, acum are 140.000. Zona moldovei.
  • Suzuki Swift 4, 2012, 1.2 benzină, 94 CP, K12B, FZ-NZ
 

Offline ntire2000

Consumă ulei?
Daca da, e foarte posibil ca numarul ăla de km sa nu fie chiar real...
Eu unul sunt foarte sceptic vis-a-vis de numărul de km, având în vedere erorile de catalizator.
Alea nu apar la așa de putini km.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: Christian47

Offline wolfin

Recomand inainte sa schimbi becurile, pardon motorul sa te duci la un service serios...

E aiurea sa tot  mergi cu ea...faptul ca stergi eroarea nu rezolvi problema.

Pot fi multe...de la aprindere..si tot ce inseamna ea....catalizqtor...distributie....senzor amestec...etc etc.

Uimit....

  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 
The following users thanked this post: Christian47

Offline Christian47

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • Thanked: 4 times
  • Gen: Bărbat
  • „O nenorocire nu vine niciodată singură” - H.Heine
    • Romania
Consumă ulei?
Daca da, e foarte posibil ca numarul ăla de km sa nu fie chiar real...
Eu unul sunt foarte sceptic vis-a-vis de numărul de km, având în vedere erorile de catalizator.
Alea nu apar la așa de putini km.

Nu consumă deloc ulei. Am verificat foarte atent istoricul mașinii, am scos raport CarVertical, am scos RAR AutoPass. Mașina a fost adusă în urmă cu 5 ani din Germania pentru fostul proprietar. S-a circulat cu ea, dar prea puțin. A stat mult pe dreapta. Cand am luat-o, etrierii pe spate erau blocați și se vedea în general că a stat pentru ceva timp. Nu mi-am facut niciodată griji în legătură cu nr. de km, sunt sigur că sunt reali. Până să cumpar mașina asta, am căutat fară exagerare timp de 3 luni, am vazut sute de mașini, atât prin târguri cât și la persoane fizice.

Cand am cumparat masina, nu avea toate simptomele astea. Singurul simptom, cel mai proeminent, a fost tremuratul motorului. Imediat cum am luat mașina am făcut toate reviziile. De atunci și până acum pur și simplu s-a agravat tot până în stadiul asta. Curios totuși, ca vorbim despre un timp foarte scurt, iar de cand a ajuns la mine, masina a fost exploatata optim. M-a dat total peste cap...
  • Suzuki Swift 4, 2012, 1.2 benzină, 94 CP, K12B, FZ-NZ
 

Offline Christian47

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • Thanked: 4 times
  • Gen: Bărbat
  • „O nenorocire nu vine niciodată singură” - H.Heine
    • Romania
Recomand inainte sa schimbi becurile, pardon motorul sa te duci la un service serios...

E aiurea sa tot  mergi cu ea...faptul ca stergi eroarea nu rezolvi problema.

Pot fi multe...de la aprindere..si tot ce inseamna ea....catalizqtor...distributie....senzor amestec...etc etc.

Uimit....

Aici e problema... Nu găsesc niciun service atat de serios și locuiesc in al doilea cel mai mare oraș după București. Mi se pare incredibil cum poate exista atâta incompetență în rândul service-urilor. Dacă le iau pe numărate, până acum am fost la 4 service-uri cu dânsa. De altele mă feresc din start, că am avut experiențe groaznice anterior cu alte mașini. Ce îmi rămâne de făcut? Să mă duc la reprezentanță? Poate dacă eram vreun înstărit, o făceam de la 0, dar avand in vedere că totuși am o mașină din 2012, care nu e wow.. mna.


Nu știu, o să încerc să mă mai duc pe undeva, dar cred că într-un final se lasă doar cu o joacă de bani fără căpătâi. Chiar si un mecanic excepțional, nu cred că e Dumnezeu să își dea seama din start sau cine știe, poate chiar există. Oricum, am fugit de motoare diesel, am zis ca vreau ceva mic, simplu, benzină, fără turbină și multe alte lucruri care să complice și ete na... mi-am luat-o în cap si cu masinile astea.
  • Suzuki Swift 4, 2012, 1.2 benzină, 94 CP, K12B, FZ-NZ