Autor Subiect: Cod eroare P0420: Suzuki Swift IV, 2012, 1.2 benzină: Problemă complicată  (Citit de 1858 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Cantitatea pierdută nu e imensă, dar totuși pierde...
Cu motorul pornit, pe teava de esapament se observa ceva?
Scoate busonul de umplere ulei si vezi daca, pe portiunea ce se afla sub capacul culbutorilor se observa o pasta galbuie sau ceva spuma.
« Ultima Modificare: 01.Sep.2025, 05:16:19 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 
The following users thanked this post: Christian47

Offline Christian47

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • Thanked: 4 times
  • Gen: Bărbat
  • „O nenorocire nu vine niciodată singură” - H.Heine
    • Romania
Am făcut poză în zona aceea unde se adaugă ulei. Nu aș putea spune că este o textură ca de pastă și nici spumă. E într-adevar ceva galben, dar nu prea mă pricep.

Cu motorul pornit nu iese nimic de pe eșapament, fum sau negreală, dar dârdâie si scoate un huruit. Daca stai aproape de el miroase constant a benzină. Dar pe gura interna a țevii, parcă se vede ceva negru, nu sunt sigur.

(Am strans cam tare inapoi busonul ala de la adaugare ulei, de nici nu mai pot sa il scot, oare are ceva? Sa vad poate dau cu ceva ca sa il desfiletez si sa il infiletez la loc mai usor, l-am strans prea tare).
  • Suzuki Swift 4, 2012, 1.2 benzină, 94 CP, K12B, FZ-NZ
 

Offline Laurentiu

Am strans cam tare inapoi busonul ala de la adaugare ulei, de nici nu mai pot sa il scot...
Cu minerele inchise ale unui patent, incearca sa-l desurubezi. Cu degetele nu prea ai loc si nici forta.

1. Nu aș putea spune că este o textură ca de pastă și nici spumă.
2. Cu motorul pornit ...Daca stai aproape de el miroase constant a benzină.
1. Ma gindeam sa nu apara ceva antigel in ulei dar vad ca e OK.

2. Daca nu se simte miros de antigel, e OK. ''Dirdiiala'' ar putea proveni de la o prindere elastica a tevii de esapament.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 
The following users thanked this post: Christian47

Offline Christian47

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • Thanked: 4 times
  • Gen: Bărbat
  • „O nenorocire nu vine niciodată singură” - H.Heine
    • Romania
Update:

Posibil să fie o problemă de la garnitura de chiuloasă?  Pe 1 septembrie aveam cam 3/4 din vas umplut, azi dimineață mai aveam doar 1/4, se ducea pe low. A dispărut foarte repede cantitatea de antigel ... Dubios totuși că vreo 2 luni de zile nu s-a întâmplat asta (deși și atunci aveam simptomele astea, dar acum sunt mai agravate).

Oare să explice prezența antigelului într-un cilindru sau doi cu umezirea bujiilor toate simptomele astea? Tremurat puternic la relanti (la cald), lipsă putere, miros de benzină de la eșapament, hârâit-cârâit motor in sarcină 2200 RPM+, pornire scuturată-tremurat la fiecare cheie? M-am jucat toata ziua cu doua diagnoze OBD si am analizat si re-analizat de zeci de ori toate valorile. Nu prea pare să fie probleme pe la senzori sau in altă parte. Cumva, antigelul asta disparut asa de repede parcă ar schimba sensul poveștii... Cu alte cuvinte garnitură de chiuloasă + catalizator pe moarte sau distrus, are sens? Voi ce părere aveți? Las aici poze cu nivelul de antigel, diferența de la 1 septembrie la 4 septembrie..
  • Suzuki Swift 4, 2012, 1.2 benzină, 94 CP, K12B, FZ-NZ
 

Online ntire2000

Antigelul când intră în ulei se vede inclusiv pe axul cu came când desfaci bușonul.
Apare ca o spumă.
Iar la tine nu e cazul, se vede din pozele postate de tine.

Cam așa ar trebui să arate la tine....



PS: umezirea bujiilor poate avea ca și cauză si o evacuare deficitară... benzina nu este arsă în totalitate în lipsa unei evacuări normale, gazele rămân în supape....

PS2: uite o chestie.... care ar trebui verificată ....

  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: Christian47

Offline Laurentiu

1. Pe 1 septembrie aveam cam 3/4 din vas umplut, azi dimineață mai aveam doar 1/4, se ducea pe low.
2. ... umezirea bujiilor ...
3. Cu alte cuvinte garnitură de chiuloasă ...
1. Urmareste vizual eventualele scurgeri ale lichidului de racire (furtun imbatrinit si fisurat, colier nestrins, robinet radiator evacuare lichid racire slabit, mirosde antigel in habitaclu si urme unsuroase pe interior parbriz cind caldura e data pe maxim).

2. Aprindere sarita de la punct, bobine inductie defecte, bujii defecte, amestec carburant imbogatit => trepidatii motor (mers neregulat si lipsa putere).

3. Garnitura chiulasa rupta pe circuitul de racire conduce lichidul in cilindri => bolborosiri in vasul de expansiune in ritmul turatiei motorului;
Garnitura chiulasa rupta in circuitul de ungere => preiune mare in carterul motorului;
Garnitura chiulasa rupta intre cele doua circuite (racire-ungere) => ''smintina'' galbuie din interiorul busonului de umplere ulei motor si in vasul de expansiune.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 
The following users thanked this post: Christian47

Offline Christian47

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • Thanked: 4 times
  • Gen: Bărbat
  • „O nenorocire nu vine niciodată singură” - H.Heine
    • Romania
1. Pe 1 septembrie aveam cam 3/4 din vas umplut, azi dimineață mai aveam doar 1/4, se ducea pe low.
2. ... umezirea bujiilor ...
3. Cu alte cuvinte garnitură de chiuloasă ...
1. Urmareste vizual eventualele scurgeri ale lichidului de racire (furtun imbatrinit si fisurat, colier nestrins, robinet radiator evacuare lichid racire slabit, mirosde antigel in habitaclu si urme unsuroase pe interior parbriz cind caldura e data pe maxim).

2. Aprindere sarita de la punct, bobine inductie defecte, bujii defecte, amestec carburant imbogatit => trepidatii motor (mers neregulat si lipsa putere).

3. Garnitura chiulasa rupta pe circuitul de racire conduce lichidul in cilindri => bolborosiri in vasul de expansiune in ritmul turatiei motorului;
Garnitura chiulasa rupta in circuitul de ungere => preiune mare in carterul motorului;
Garnitura chiulasa rupta intre cele doua circuite (racire-ungere) => ''smintina'' galbuie din interiorul busonului de umplere ulei motor si in vasul de expansiune.

Mulțumesc pentru explicații. O să verific pas cu pas fiecare în parte.
  • Suzuki Swift 4, 2012, 1.2 benzină, 94 CP, K12B, FZ-NZ
 

Offline Laurentiu

Poate te ajuta cu ceva acest link: https://club.autodoc24.ro/obd-codes/p0420 - ''Codul de erori P0420 - un ghid pas cu pas pentru diagnosticarea și remedierea acestuia''
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 
The following users thanked this post: Christian47

Offline Christian47

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • Thanked: 4 times
  • Gen: Bărbat
  • „O nenorocire nu vine niciodată singură” - H.Heine
    • Romania
Update: Am fost la alt service, destul de mărișor.

În timp ce mă deplasam spre ei, pot spune că "am avut norocul", să se aprindă și martorul Check Engine, care indica, din nou, același lucru: P0420 - Catalyst system efficiency below threshold bank 1.

Le-am aratat eroarea, le-am spus de simptome: tremurat la relanti, lipsă de putere, miros de benzină, pierdere de antigel, huruit motor peste 2200 rpm.

Au ridicat-o pe elevator, scurgea de antigel cică ar fi de la calorifer. Mi-au spus să înlocuiesc caloriferul. Legat de pierderea de putere, hârâit și mirosul de benzină, mi-au spus să înlocuiesc catalizatorul și cele 2 sonde lambda. Legat de tremurat, mi-au spus să înlocuiesc suportii motor (dar mă îndoiesc foarte tare), adica doar vizual s-a uitat putin inginerul la motor, nu a facut alte teste pentru suporți.

Concluzia: Catalizator + sonde + manoperă: 3150 RON
                    3 suporți motor + manoperă: 2850 RON
                    Calorifer nou + manoperă: 1330 RON
                    Suplimentar pentru agățare în trepte și întărire pedală ambreiaj:   Kit ambreiaj + manoperă: 2250 RON
Total: 9850 RON ~ Aproximativ 2000 EURO.

Păreri?...
  • Suzuki Swift 4, 2012, 1.2 benzină, 94 CP, K12B, FZ-NZ
 

Online ntire2000

Sincer?
La banii ăștia mai bine îi dai foc și iei alta (am văzut că una similară e pe undeva la 5000 de euro - e absurd să dai aproape jumătate din valoarea ei pe reparații).

Sau pur si simplu iei alta si pe asta o vinzi dezmembrată pe bucăți - sau o ții pentru piese de schimb.

PS: după ce marci ăia 2000 de euro, îți dau băieții în scris că nu mai ai probleme? sau o să vină (și) cu alte păreri ?

PS2: sper să nu te superi pe sfaturile mele "extreme" - așa sunt eu când vine vorba de țepari îmbrăcați în haine de meseriași; eu sunt de părerea că atunci când vine omul necăjit cu o mașină de 12 ani vechime nu te apuci să-i faci restaurare pe banii clientului; în ce sens? e absurd sa bagi manopera+kit ambreiaj de 450 de euro când găsești kit-ul cu 80 de euro, sa schimbi sonde lambda si tampoane motor pe impresii.
nu mai vorbim de calorifer ... se văd scurgeri pe la el, sau e tot o impresie că pe acolo dispare si antigelul?
« Ultima Modificare: 08.Sep.2025, 09:23:10 p.m. de ntire2000 »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: Christian47