Autor Subiect: Cod eroare P0420: Suzuki Swift IV, 2012, 1.2 benzină: Problemă complicată  (Citit de 1857 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Christian47

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • Thanked: 4 times
  • Gen: Bărbat
  • „O nenorocire nu vine niciodată singură” - H.Heine
    • Romania
Nu știu ce să zic... mă depășește. Eu nu prea aș dori să o vând pentru că am umblat 3 luni de zile până să o găsesc. E plin de samsari, mașini dărmate, vai de steaua lor. Nu că e greu, e misiune imposibilă să găsesști o mașină „cât de cât decentă”, nu bună, care să fie SH și până în 5000-6000 euro. Crede-mă, a fost un șoc pentru mine până să găsesc mașinuța asta. Cumva mi s-a luat să fac iarăși zeci de drumuri, bani de drum, de combustibil, ia și vorbește cu oameni, cu samsari, majoritatea mincinoși, te pun pe drumuri, bani pe la mecanici să le verifici.

Este un joc foarte lung, costisitor și epuizant fizic dar și psihic! E ceva de groază, HORROR! Am umblat jumătate de țară, foarte greu se găsesc, 95% dintre ele sunt dărmate.
Aș prefera totuși să bag niște bănuți în asta, măcar știiu ce am mai investit înainte, ce mai investesc acum și o pun pe picioare și mă mai folosesc de dânsa câțiva ani...

Problema e că... într-adevăr, e o sumă imensă, 2000 de euro. Dar am o presimțire mare, foarte mare că devizul făcut de ei nu e corespunzător. Catalizatorul ăla nu se înfundă singur, iar suporții motor nu justifică trepidațiile atât de puternice la relanti și mai ales la pornirea mașinii. Voi cere și o altă părere mâine, mai trec pe la 2 service-uri. Să văd ce spun și ei, să văd dacă scot un preț mai decent și dacă nu... mă mai gândesc. Dar oricum, situația e foarte complicată.
  • Suzuki Swift 4, 2012, 1.2 benzină, 94 CP, K12B, FZ-NZ
 

Offline Christian47

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • Thanked: 4 times
  • Gen: Bărbat
  • „O nenorocire nu vine niciodată singură” - H.Heine
    • Romania
Sincer?
La banii ăștia mai bine îi dai foc și iei alta (am văzut că una similară e pe undeva la 5000 de euro - e absurd să dai aproape jumătate din valoarea ei pe reparații).

Sau pur si simplu iei alta si pe asta o vinzi dezmembrată pe bucăți - sau o ții pentru piese de schimb.

PS: după ce marci ăia 2000 de euro, îți dau băieții în scris că nu mai ai probleme? sau o să vină (și) cu alte păreri ?

PS2: sper să nu te superi pe sfaturile mele "extreme" - așa sunt eu când vine vorba de țepari îmbrăcați în haine de meseriași; eu sunt de părerea că atunci când vine omul necăjit cu o mașină de 12 ani vechime nu te apuci să-i faci restaurare pe banii clientului; în ce sens? e absurd sa bagi manopera+kit ambreiaj de 450 de euro când găsești kit-ul cu 80 de euro, sa schimbi sonde lambda si tampoane motor pe impresii.
nu mai vorbim de calorifer ... se văd scurgeri pe la el, sau e tot o impresie că pe acolo dispare si antigelul?

Am văzut acum edit-ul de la postare. Da, m-am uitat și eu pe AutoDoc iar diferențele sunt efectiv IMENSE! Fac și eu o cruce mare și sper să găsesc un mecanic cu coloană vertebrală, care poate să accepte să cumpăr piese de pe AutoDoc sau de undeva mai ieftin. Cam toate service-urile care au magazin propriu de piese bagă un adaos imens... Dacă ar fi să le iau din altă parte aș ieși cu o sumă considerabil mai mică, iar acest lucru m-ar ajuta foarte mult.

Azi la service băgau strâmbe că domle foarte greu se găsesc piese la asta, mi le punea și pe bucăți, să fie cât mai scump. Ceva de nedescris. Nu-mi rămâne decât să sper că voi găsi pe cineva cât de cât ok să văd poate ajung la o înțelegere, îi mai dau ceva acolo în plus la manoperă dacă ține așa de mult să facă profit maxim pe spinarea unora ca mine, dar măcar să mă văd cu mașina asta cât de cât ok.

Legat de calorifer. Ei au ridicat mașina pe elevator, au văzut că există o scurgere pe undeva. Prima dată mecanicul a zis „E condens de la AC”, i-am zis că n-am dat drumu la AC de 2-3 săptămâni și a tăcut instant. După aceea a dat cotite că domle parcă e albastru, parcă e nu știu cum, e antigel. Dar scurgerea nu se vedea exact exact de unde venea, mi-au aruncat din start pastila „Cumpărați de jos, faceți comandă la un calorifer”.
  • Suzuki Swift 4, 2012, 1.2 benzină, 94 CP, K12B, FZ-NZ
 

Offline ntire2000

Caută un amic cu o platformă si parcheaz-o la ăia de la Coasta de Est - eu zic că problema ta e atât de complexă încât doar niste dilăi plini de pasiune ca ăia pot să-i dea de cap.
Ăia nu o fac pentru bani, cât o fac pentru provocare.
Și da-le drepturi de autor ca să facă un episod pe mașina ta - dacă așa ieși (și) mai ieftin.

LE:
E plin de samsari, mașini dărmate, vai de steaua lor. Nu că e greu, e misiune imposibilă să găsesști o mașină „cât de cât decentă”

mare adevăr ai spus... dar din păcate .... cred că la final te-ai ales cu una mânărită la mare artă....

LE2: când mi-am vândut Ignisul din 2006, i-am spus ăluia de mi l-a luat tot ce a avut masina aia la viața ei ... așa  mi s-a parut corect ... să nu mearga omul după aia ca sa-mi dea afurisenii pe la popi ... a știut că motorul bea jumate de litru de ulei între schimburi (la 200k de km), a știut că farul dreapta si spoilerul au fost schimbate .... i-am pus în brațe tot dosarul cu facturi de revizii si cu ce am mai schimbat la mașină ... omul a fost placut impresionat si a zis ca si dacă o să i se strice ulterior ceva la ea, e convins că eu i-am vandut o mașină corectă fără intenția de a-l păcăli în vreun fel.
« Ultima Modificare: 08.Sep.2025, 09:40:03 p.m. de ntire2000 »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: gabineg, Christian47

Offline Christian47

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • Thanked: 4 times
  • Gen: Bărbat
  • „O nenorocire nu vine niciodată singură” - H.Heine
    • Romania
Caută un amic cu o platformă si parcheaz-o la ăia de la Coasta de Est - eu zic că problema ta e atât de complexă încât doar niste dilăi plini de pasiune ca ăia pot să-i dea de cap.
Ăia nu o fac pentru bani, cât o fac pentru provocare.
Și da-le drepturi de autor ca să facă un episod pe mașina ta - dacă așa ieși (și) mai ieftin.

LE:
E plin de samsari, mașini dărmate, vai de steaua lor. Nu că e greu, e misiune imposibilă să găsesști o mașină „cât de cât decentă”

mare adevăr ai spus... dar din păcate .... cred că la final te-ai ales cu una mânărită la mare artă....

LE2: când mi-am vândut Ignisul din 2006, i-am spus ăluia de mi l-a luat tot ce a avut masina aia la viața ei ... așa  mi s-a parut corect ... să nu mearga omul după aia ca sa-mi dea afurisenii pe la popi ... a știut că motorul bea jumate de litru de ulei între schimburi (la 200k de km), a știut că farul dreapta si spoilerul au fost schimbate .... i-am pus în brațe tot dosarul cu facturi de revizii si cu ce am mai schimbat la mașină ... omul a fost placut impresionat si a zis ca si dacă o să i se strice ulterior ceva la ea, e convins că eu i-am vandut o mașină corectă fără intenția de a-l păcăli în vreun fel.

Da... stau și mă gândesc cum am reușit după ce am văzut fără exagerare sute poate chiar mii de mașini de la persoane fizice, zeci de parcuri auto, rânduri întregi de mașini, m-am urcat și am testat o grămăzenie de mașini, le-am verificat cap-coadă... cum Doamne Iartă-mă am ajuns să o aleg fix pe asta. Într-adevăr... chiar a fost mânărită la nivel de artă... a fost gândită cu cap toată strategia.

Ideea cu Coasta de Est... nu sună deloc rău, chiar e o idee bună, dar mă gândesc la costuri. N-am niciun amic cu platformă, iar drumul du-te-vino, clar implică alte costuri suplimentare și nu e ca și cum băieții de acolo ar avea top cele mai mici prețuri sau ceva de genul. Sunt sigur că este vorba de calitate mai ales când e făcută de pasionați și nu cred că ceva foarte calitativ va costa puțin. De abia pot să gestioenz costurile în oraș, d-apăi să mă mai plimb cu ea la atâția km distanță. Trebuie cumva să fac acum din imposibil - posibil, dar asta e, speranța moare ultima.
  • Suzuki Swift 4, 2012, 1.2 benzină, 94 CP, K12B, FZ-NZ
 

Offline Laurentiu

...domle parcă e albastru, parcă e nu știu cum, e antigel.
„Cumpărați de jos, faceți comandă la un calorifer”.
Orice mecanic adevarat, daca dorea sa-ti dea un raspuns corect, lua putin lichid de unde a observat scurgerea si punea pe limba. Nu moare nimeni din asa ceva. Daca ar fi concluzionat ca lichidul are un gust dulceag, sigur ar fi fost antigel.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 
The following users thanked this post: Christian47

Offline Christian47

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • Thanked: 4 times
  • Gen: Bărbat
  • „O nenorocire nu vine niciodată singură” - H.Heine
    • Romania
Penultimul update, înainte de a da un verdict final legat de starea mașinii după reparații:

Am fost astăzi la reprezentanța Suzuki de la mine din oraș, la service-ul Doly al reprezentanței pentru o constatare si verificare completă/amănunțită a mașinii.

Pot să mă declar în sfârșit mulțumit de un service, deoarece astăzi pot spune că am vazut în sfârșit oameni cu adevărat profesioniști, implicați și care să acorde atenție mașinii.

A fost ridicată pe elevator de mai multe ori, s-a verificat starea generală, tot ce era sub mașină, apoi țintit pe componente luând în considerare simptomele mașinii.

S-a făcut o diagnoză profesională cu un aparat din service-ul lor.
S-a făcut test de compresie. (Totul bine)
S-a făcut test de presiune pentru a se verifica pe unde sunt scurgerile.
S-a curățat clapeta de accelerație. (Era ceva negreală)
S-a scos borna bateriei și s-a resetat pedala de accelerație.
S-a făcut update la soft (ecu probabil)
S-au verificat bobinele și bujiile. (Totul bine)
S-a verificat starea motorului la relanti cu consumatori opriți și porniți.

În consecință: Mașina necesită un nou catalizator. Sondele lambda sunt bune, dar ar putea fi necesar inclusiv schimbarea lor dacă sunt prea corojite-ruginite (sper totuși să poată fi păstrate). Conform spuselor, mirosul de benzină și lipsa de putere ar veni de acolo + o mică parte din trepidat la relanti. (Deși la final, cineva de acolo mi-a spus că tremuratul asta nu i se parea cine știe ce anormal, punea un semn de întrebare, cu toate că era destul de vizibil și se simțea). Problema nu era de la suporții motor.

Scurgerile de antigel, ar proveni 90% de la radiatorul din habitaclu (calorifer).

Cu alte cuvinte, trebuie schimbat caloriferul și catalizatorul. Legat de catalizator, mi s-a spus că mai bine pun o piesă originală (care, ghiciți ce, costă 2000 de euro) decât să pun una nouă dar nu originală. Sau altă variantă ar fi să caut un catalizator pe la dezmembrări, dar sunt sigur ca treaba asta va fi o aventură, pentru că voi găsi fie deosebit de greu fie nu voi găsi deloc. Să văd ce o să fac...

Pentru calorifer, nu costă el în sine nou prea mult cât costă manopera (mult). Trebuie dat bordul jos. Zilele asta mă hotărăsc exact cum să  procedez, dar primul lucru e să rezolv cu acel calorifer pentru că nu pot să torn la nesfârșit antigel și acușica vine frigul.

Cam asta e treaba cu ea din ce mi-au spus.
  • Suzuki Swift 4, 2012, 1.2 benzină, 94 CP, K12B, FZ-NZ
 

Offline ntire2000

In afară de faptul că te-au dat pe spate cu o atitudine normală - pe care din păcate n-o prea vezi în RO, nu ai aflat nimic nou.
Decât că te costă jumate de mașină ca să rezolvi problemele.

Rămân în continuare la părerea că un catalizator din dezmembrări e cel mai nimerit, iar la faza cu caloriferul vezi ca sunt tot felul de solutii pe care dacă le bagi în sistem se apucă să etanseze porii din radiatoare - cu o rezolvare de genul un coleg de-al meu merge de vreo 4 ani cu un Volvo.

Uite catalizator SH - mașină accidentată de Olanda
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: Christian47

Offline Christian47

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • Thanked: 4 times
  • Gen: Bărbat
  • „O nenorocire nu vine niciodată singură” - H.Heine
    • Romania
In afară de faptul că te-au dat pe spate cu o atitudine normală - pe care din păcate n-o prea vezi în RO, nu ai aflat nimic nou.
Decât că te costă jumate de mașină ca să rezolvi problemele.

Rămân în continuare la părerea că un catalizator din dezmembrări e cel mai nimerit, iar la faza cu caloriferul vezi ca sunt to felul de solutii pe care dacă le bagi în sistem se apucă să etanseze porii din radiatoare.

Mă apuc de mâine să sun la toate centrele de dezmembrări din țară. În oraș mai mult ca sigur nu o să găsesc. Va fi o misiune aproape imposibilă și epuizantă fizic și psihic, dar asta e, trebuie să găsesc o soluție. Problema e că mergi la risc, e loterie 50/50. Cer eu garanție, dar cine știe... Bani pe dat catalizatorul vechi, pus ăla de la dezmembrări apoi stresul testului, să văd dacă merge, etc. Dar sper că o să iasă bine în final. Legat de soluția de etanșare pentru radiator, habar n-am cât de mare e problema acolo, totuși ca să se scurgă cantități mari, oare să fie doar ceva micuț, rezolvabil printr-o soluție de genul? Să mă uit pe net care e treaba cu ea și dacă e simplu de pus sau dacă e nevoie de ajutor suplimentar. Să văd ce iese.
  • Suzuki Swift 4, 2012, 1.2 benzină, 94 CP, K12B, FZ-NZ
 

Offline ntire2000

Ideal e sa iei un catalizator de pe o mașină lovită.
Ăla sigur nu se vinde mânărit, se vinde pentru că mașina e praf si se scoate tot ce se mai poate folosi de pe ea.

Și apropo.... pe la firma asta ai încercat?
Că sunt din Iași....
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: Christian47

Offline Christian47

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • Thanked: 4 times
  • Gen: Bărbat
  • „O nenorocire nu vine niciodată singură” - H.Heine
    • Romania
Ideal e sa iei un catalizator de pe o mașină lovită.
Ăla sigur nu se vinde mânărit, se vinde pentru că mașina e praf si se scoate tot ce se mai poate folosi de pe ea.

Și apropo.... pe la firma asta ai încercat?
Că sunt din Iași....

Legat de catalizator, mda, ideea e bună cu mașina lovită, dar mă îndoiesc că o să găsesc măcar unul de râs, d-apăi să mai am și de unde alege. Parcă mai mult mă tentează să iau un catalizator nou dar neoriginal. E prea mare riscul să iau ceva de la dezmembrări mai ales dacă vine și din alt oraș. Pot să cer verificare la livrare, să zic că mă uit la fagure, dar nu e vorba doar de fagure acolo. Dar mai întâi să văd dacă găsesc măcar ceva.

Legat de service-ul din link, îi cunosc, au avut probleme, au fost sancționați de RAR, nu trec pe la ei, au câteva recenzii bune pe net, dar nu sunt cine știe ce. La modul că... dacă m-am dus la reprezentanță și oamenii de acolo mi-au spus care e treaba, mă îndoiesc ca un service simplu să facă mai mult (mai ales că toate m-au trimis la reprezentanță).
  • Suzuki Swift 4, 2012, 1.2 benzină, 94 CP, K12B, FZ-NZ