Autor Subiect: Miros "arsura" pe modul snow  (Citit de 8658 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline jupanul1

Re: Miros "arsura" pe modul snow
« Răspuns #20 : 28.Feb.2018, 08:49:49 a.m. »
Ziceți-ne dl. @shpeedy în engleză să știe și ăștia mai puțini germanofili ce-i aia... recte TCS în loc de Antriebsschlupfregelung. Parcă și sună mai melodios, nu? :D

P.S. - în ceva documente (nu mai țiu minte sigur unde, dacă în manual sau în ălea de-au circulat [și] pe-aici și s-a certat lumea pe ele că erau ”ilegale”) zicea Suzuki că atunci când ESP-ul se bagă în seamă, oricum se decuplează sistemul 4x4[=16]...

Completare, că am găsit documentul; la capitolul ESP zice așa:
Citat
  • Traction control by engine torque reduction - în modul LOCK ”Torque reduction is smaller than AUTO and same as SPORT”
  • Traction control by active brake at vehicle start-up - în modul LOCK e ”much larger than AUTO (almost double the SPORT)”
  • Stability control in severe oversteering or understeering - în toate modurile ”coupling fixed at 2WD; Engine torque reduction and active brake applied.”
« Ultima Modificare: 28.Feb.2018, 09:00:43 a.m. de jupanul1 »
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Miros "arsura" pe modul snow
« Răspuns #21 : 28.Feb.2018, 09:31:30 a.m. »
Cele de mai sus se vor o completare sau o contrazicere a celor scrise de @shpeedy?   :-/

Offline Dan Luca

Re: Miros "arsura" pe modul snow
« Răspuns #22 : 28.Feb.2018, 09:55:46 a.m. »
Inclin sa-i dau dreptate lui @shpeedy , pentru ca problema mea a aparut doar in momentul parcarii in zapada afanata, cu tendinte de derapaje mici stanga- drepta, in modul SNOW.
Posibil ca ESP sa-si faca treaba.
 In restul situatiilor se comporta perfect !
  • Suzuki SX4 SCross 6MT Allgrip Benzina
 

Offline shpeedy

Re: Miros "arsura" pe modul snow
« Răspuns #23 : 28.Feb.2018, 10:01:37 a.m. »
Scuze @jupanul1 , eu ma obisnuisem cu ASR (asta aveam pe Passat), la BMW parca era TCS, dar vorbim de acelasi lucru...

Oricum ar fi, imi par complicate modurile alea ale Allgrip-ului cu setarile aferente diferitelor sisteme - inca un motiv in plus sa ma bucur de ce am. ;)
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4, 2007 Forester 2.0X
Current: 2015 Nissan Pulsar 1.5dci
 

Offline enicky

Re: Miros "arsura" pe modul snow
« Răspuns #24 : 28.Feb.2018, 10:17:16 a.m. »
.... la urcare bordura cu spatele pe LOCK.
              " iar in 3  metri de zapada 15 cm  a aparut."
      Acum fiecare urca o bordura in felul lui, cu spatele, cu fata, pe gheata, mai tare sau mai incet !.       Am observat insa, ca nimeni nu spune cat a "frecat" ambreiajul.
   
      In opinia mea cu masinile noastre se urca o bordura diferit de cum ai face-o cu un turism : suspensia in sine si balonul mare al cauciucului, (raportat la greutatea masinii) + abordarea in unghi(nu perpendicular) permit urcarea mai in forta a unei borduri, astfel incat sa nu stai 3-5 secunde cu ambreiajul semi-apasat si motorul turat pentru a urca foarte delicat acea amarata de bordura. De ce totusi miroase asa repede, nu stim, probabil asa sunt construite. Cert este ca trebuie sa invatam sa le folosim(masinile/sistemele) !
     
     In clipul pus in jurnalul meu m-am invartit cu masina, fara ESP, in lock, cateva minute, turata la 3-4k fara sa scoata miros. Aseara in Selgros la fel m-am "invartit" pe snow si cu ESP activ si n-a mirosit, dar n-am folosit ambreiaj.
             
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ManuP

Re: Miros "arsura" pe modul snow
« Răspuns #25 : 28.Feb.2018, 01:10:06 p.m. »
Bordura mea are cam 10-15 cm si nu prea stiu cum sa o urc si incet si fara ambreiaj
Daca aveam diesel poate urcam direct din cuplu, la relanti - fara sa ating acceleratia sau ambreiajul - dar nu e cazul.

Deci, eu cel putin, sigur "frec" ambreiajul, dar nu mai mult decat o faceam in trecut la celelalte masini.
Sa zicem undeva in jur de 5-6s ca trebuie sa o urc si cu puntea spate si cu puntea fata (locul de parcare amenajat este in prelungirea trotuarului, dar cretinii de la primarie nu au pus borduri cu profil jos cum se pun in mod normal la parcarile amenajate.


Eu stiam (din manualul de la Skoda in care era explicat in detaliu modul de functionare al sistemelor astea cu nume din 3 litere) ca ESP-ul si ABS-ul NU se pot dezactiva. Prin apasarea butonului ESP se dezactiveaza doar componentele  care fac controlul tractiunii - ASR, TCS sau cum s-or numi ele

In ceea ce priveste functionarea ESP-ului in diferitele moduri AllGrip, siteul muma ofera oarece detalii (http://www.globalsuzuki.com/allgrip/index.html):

In SPORT mode, ESP® weakens traction control intervention to maximise the driver’s sense of controlling the vehicle.
In SNOW mode, ESP® allows traction control to intervene strongly to maximise stability. (aici am sentimentul ca traction control-ul ne cam dă la gioale)
In LOCK mode, ESP® enhances extrication performance by using a traction control system to apply braking to wheels that are spinning without traction and prioritises torque allocation to tyres that are gripping. At the same time, it curbs the amount of the engine’s torque reduction control to provide the torque needed to escape.
  • SX4 S-Cross Passion 1.0 5MT AllGrip
 

Offline crsors

Re: Miros "arsura" pe modul snow
« Răspuns #26 : 28.Feb.2018, 07:45:58 p.m. »
Anul trecut cand am luat masina si a mea mirosea la parcari mai chinuite sau in zapada. Dupa ce s-a rodat, mirosul a disparut. Anul acesta am chinuit-o binisor in zapada pe munte si chiar intr-o parcare unde am prins un sant astupat cu zapada de unde am iesit doar impins (usor dezamagit) si nu a mai mirosit deloc.
  • Suzuki SX4 S-Cross 2016 Passion 1.4 Boosterjet 4WD 6MT
 

Offline enicky

Re: Miros "arsura" pe modul snow
« Răspuns #27 : 28.Feb.2018, 10:49:08 p.m. »
  E cam mult ! 6 secunde...urci cu un turism.
 In seara asta am "dat zapada" pe locul de parcare, cu masina si am lasat-o in snow si-am lucrat cu ambreiajul ca era stramt si a-nceput sa puta, nu sa miroasa, si  chiar iesea fum. Tarziu am dat pe lock si am scos esp-ul.
  Asa ca problema este ambreiajul.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Dan Luca

Re: Miros "arsura" pe modul snow
« Răspuns #28 : 01.Mar.2018, 02:38:08 p.m. »
Multumesc pentru opiniile fiecaruia, concluzionez ca problema este de la "afurisitul" de ambreiaj, desi este utilizat in conditii similare cu masinile detinute anterior.
Sa vedem unde conduce aceasta situatie, imi pastrez deocamdata optimismul, masina este noua- 4000 km.
  • Suzuki SX4 SCross 6MT Allgrip Benzina
 

Offline ...

Re: Miros "arsura" pe modul snow
« Răspuns #29 : 01.Mar.2018, 02:41:43 p.m. »
O fi ca la placutele de frana, din material ecologic si fumega usor. Sau e pur si simplu Eastern Europe (low) Quality.