Autor Subiect: Biela facuta tandari, motor distrus!!!  (Citit de 10442 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Leutz

Re: Biela facuta tandari, motor distrus!!!
« Răspuns #20 : 04.Mai.2017, 05:49:35 a.m. »
Ce sa zic, bun venit in clubul select al ... capitalistilor (n.r. aia cu reparatie capitala la motor)  =(( !!!

Uite pe jurnalul meu o patanie ... aproape similara. Daca citesti o sa vezi cam ce tip de simptome pot duce la evenimente de genul asta. Sunt si cateva postari cu explicatii foarte pertinente venite de la colegii de forum. Poti urmezi sfaturile si sa incerci sa-ti amintesti cam ce tip de simptome au existat iniante de eveniment.

In mod clar, repornirea motorului n-a facut prea mult bine. Nu era mare lucru de salvat, insa ramaneau mai multe elemente 'necrapate' si atunci era mai usor de gasit cauza ... inclusiv de stabilit vinovatii, in caz de neglijenta la efectuarea reviziilor. In special daca baia de ulei ramnea intacta, se puteau vedea cantitatea de ulei si starea lui cat inca era in baie, respectiv starea pompei de ulei in aceleasi conditii.

O cantitate mica de ulei si fara urme ca motorul manca uleiul, insemna ca mecanicii n-au pus suficient la revizie. O cantitate suficienta de ulei dar cu probleme la pompa ... ghinion. O cantitate mica de ulei si urme ca motorul il manca ... degradarea era deja in stare avansata si mecanicii ar fi trebuit sa sesizeze.

Sunt discutii pe forumuri despre mai multe tipuri de motoare de la Suzuki, care dau alarma de ulei insuficient (si/sau temperatura) doar cand uleiul este foarte jos. Insa motorul se deterioreaza in mod accelerat si cand uleiul este sub limita normala, dar fara sa dea alarma in bord. Si anume, frecarile sunt un pic mai mari, temperatura elementelor e un pic mai mare ... iar sistemul de racier (pompa de apa & Co.) raceste suficient ca sa tina indicatorul de temperatura la nivelul optim; elementele in frecare insa stau mai fierbinti decat trebuie ... exact cu acel plus care le duce la decalire. Si de-acolo ... lucrurile avanseaza mai repede sau mai incet, in functie de modul de utilizare a masinii.

In cazul motorului meu simptomele s-au manifestat pe termen chiar lung. Motorul a inceput sa manance ulei, putin la inceput, apoi mai mult. Apoi uleiul a inceput sa se murdareasca rapid ... si sa aiba urme de pilitura. Apoi zgomot (nu foarte mare) in functionare la turatii de peste 3500-4000. Si atunci am luat masuri, imediat cum am sesizat zgomotul. Insa cu stilul meu de condus, rar ajungeam la peste 4000. De aici probabil si faptul ca motorul a rezistat ~15000-20000 de cand a inceput sa manance ulei.

In cazul tau, intrebarea ar fi ... cand a intervenit inceputul degradarii. Inainte de ultima revizie, din cauza ei sau dupa ea din alte motive. Zici ca s-a intamplat brusc, fara sa fi observat simptome prealabile. Insa mentionezi si ca nu mai trecea de ... 4500 RPM. Intrevad deci un stil de condus foarte alert. Atunci e posibil ca in coditiile unui ulei impropriu sau insuficient la ultima revizie sau a ungerii insufciente din cauza pompei de ulei ... motorul sa se faca praf in 8000 de km si chiar mai putin. Evident, pot fi si cauze nelegate de revizii si ulei/temperatura.

Insa daca zici ca uleiul e murdar si filtrul infundat deja ... eu zic ca e vorba de degradare in timp. Daca murdaria e pilitura ... e si mai clar. Un mecanic competent ar fi trebuit sa sesizeze.
Daca uleiul nu era murdar, se putea banui si un defect instant (la timing de exemplu => a cedat lantul de distributie) ... care ar duce la ruperea unei biele. Altfel, la degradare lenta, biela s-ar rupe foarte tarziu, doar cand se gripeaza valve, se duc de tot cuzineti si segmenti, pistoanele si bielele capata joc foarte mare ... s.a.m.d.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline Laurentiu

Re: Biela facuta tandari, motor distrus!!!
« Răspuns #21 : 04.Mai.2017, 11:19:29 a.m. »
...la o verificare atenta a filtrului si a pompei se vede ca uleiul folosit a fost de foarte proasta calitate, plin de impuritati.
La o privire mai atenta a pozei, e clar ca s-a infundat un orificiu de ungere a semicuzinetilor iar biela, din caza lipsei de ungere s-a sudat de vilbrochen.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline robertissimo

Re: Biela facuta tandari, motor distrus!!!
« Răspuns #22 : 04.Mai.2017, 01:43:05 p.m. »
Va multumesc mult pentru mesaje, parerile exprimate si, in general, pentru interesul manifestat!

Masina nu este acum la mine, este in alt oras unde un mecanic se va ocupa de ea. Din ce am inteles, la o examinare a pompei de ulei exista urme de pilitura. Cel mai probabil pe langa ghinion, nu exclud o combinatie nefericita de condus sportiv (nu inconstient) cu un ulei poate impropriu. Nu stiu daca 0W20 ar fi cea mai buna formula pentru motorul acesta din 2008. Eu am folosit masina zi de zi, vara, iarna. Poate ca un 5W30 ar fi fost mai indicat. Poate ca in timp acest ulei nu a putut asigura o lubrifiere optima, pilitura s-a depus incet incet, pompa nu si-a mai facut treaba cum ar fi trebuit si ultimul episod de motor turat (160 km/h pe autostrada) inainte de incident a fost fatal.


  • Suzuki Swift Sport
 

Offline Laurentiu

Re: Biela facuta tandari, motor distrus!!!
« Răspuns #23 : 04.Mai.2017, 06:30:14 p.m. »
pompa nu si-a mai facut treaba cum ar fi trebuit...
Daca pompa nu si-ar fi facut treaba, s-ar fi aprins lampa de lipsa presiune ulei. De ce defectul s-a produs doar la pistonul nr. 1?  :dknw:
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline robertissimo

Re: Biela facuta tandari, motor distrus!!!
« Răspuns #24 : 04.Mai.2017, 07:09:23 p.m. »
Salut Laurentiu!
Eu am zis poate, tocmai pentru ca nu stiu sigur. Am impartasit cu voi incidentul in ideea ca o eventuala explicatie ar putea ajuta pe cineva sa evite greselile sau sa preintampine dezastrul. Evident ca nu am nicio certitudine in afara celei din poza. Iar la cata bataie de cap imi da punerea celui de-al doilea motor pe masina chiar nu am timp sa caut cauza in detaliu. Cel putin nu acum. Voi incerca ulterior sa inteleg mai multe.
  • Suzuki Swift Sport
 

Offline shpeedy

Re: Biela facuta tandari, motor distrus!!!
« Răspuns #25 : 04.Mai.2017, 07:46:56 p.m. »
La motorul busit (de pe masina ta) care e finalmente damage-ul?! Daca damage-ul nu este prea mare, in timp ai putea avea in vedere reconstructia lui cu piese de performanta si poate upgrade catre M18A/M19A... ;)
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4, 2007 Forester 2.0X
Current: 2015 Nissan Pulsar 1.5dci
 

Offline robertissimo

Re: Biela facuta tandari, motor distrus!!!
« Răspuns #26 : 04.Mai.2017, 08:59:35 p.m. »
Fac o rectificare. Uleiul pus pe masina la revizii a fost 0W30, nu 20. Nu mai tineam minte exact, dar prietenul la care este masina mi-a spus in seara asta dupa ce s-a uitat prin hartii. E doar o rectificare.

Pentru Shpeedy: damage-ul este mare. Inca nu a fost desfacut motorul, dar iti mai pot atasa doua poze cu baia de ulei sparta. Vei vedea doar partial cum arata lucrurile inauntru, dar imaginea este destul de edificatoare. 

  • Suzuki Swift Sport
 

Offline Laurentiu

Re: Biela facuta tandari, motor distrus!!!
« Răspuns #27 : 04.Mai.2017, 09:26:18 p.m. »
In cea de a doua poza se observa foarte clar lipsa ungerii dintre fusul maneton si cuzineti. Pata aia vinetie este sudura dintre biela si vilbrochen. Posibil ca celelalte piese sa fie intregi.
P.S. Cauta un piston, biela si cuzineti la aceeasi greutate cu restul si vei avea un set motor de rezerva.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline robertissimo

Re: Biela facuta tandari, motor distrus!!!
« Răspuns #28 : 25.Mai.2017, 03:27:19 p.m. »
Salut din nou!

Nu ca topicul ar mai fi de mare actualitate, dar daca tot l-am deschis ma gandesc sa fac un mic update. La o luna de la incident si peste 7.000 de lei cheltuiti (pana acum), transplantul de motor a iesit perfect, totul functioneaza impecabil. Asta pentru ca de masina s-au ocupat niste oameni care chiar stiu mecanica. Efortul a fost extrem de mare şi tin sa le multumesc pentru implicarea totală in proiect.

In caz ca vă intrebati, în cei 7.000  de lei au intrat:
- motor 1.800 lei
- platformă pentru dus/adus epava service 300 lei
- demontatul motorului cumparat 500 lei
- montarea/calibrarea/resoftarea motorului pe masina 1.200 lei
- ulei test/ulei motor 350 lei
- garnituri, alte elemente necesare 300 lei
- distributie 350 lei
- placute frana 450 lei
- capete de bara
- filtre

Plus alte lucruri cu care nu are rost sa va plictisesc acum. Urmeaza inlocuirea scaunelor pentru ca ale ele erau putin uzate, iar cele gasite sunt impecabile :)

Va atasez si cateva poze cu motorul distrus, complet demontat.
  • Suzuki Swift Sport
 
The following users thanked this post: hugbear, shpeedy

Offline jupanul1

Re: Biela facuta tandari, motor distrus!!!
« Răspuns #29 : 25.Mai.2017, 03:45:01 p.m. »
Mă bucur să văd că operația a reușit dar pacientul n-a decedat totuși! Sper să nu mai fie vreodată nevoie să repeți ”experiența”!
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise