Autor Subiect: Dezamagiri Suzuki S-Cross  (Citit de 62056 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline miocrl

Re: Dezamagiri Suzuki S-Cross
« Răspuns #170 : 13.Dec.2022, 01:00:08 p.m. »
atatat timp cat modulul de inchidere geamuri e plug and play nu vei pierde garantie

pentru cine are curaj sa incerce si sa-si puna garantia la bataie:

Offline CrisCo

Re: Dezamagiri Suzuki S-Cross
« Răspuns #171 : 22.Iun.2023, 03:31:41 p.m. »
1.   Pt ca arcurile cu care vine din fabrica sunt de slaba calitate, dupa un drum in Grecia cu familia (3 persoane), portbagaj plin si cu cutie deasupra, arcurile s-au tasat si nu si-au mai revenit niciodata. Am inlocuit la service arcurile originale cu unele after market de la MAD care intr-adevar par o idee mai buna, insa inalta masina cu aprox 2cm lucru care face ca aceasta sa devina mai instabila pe curbe sau drumuri serpuite si din cauza faptului ca masina e mai inalta va uza in mod intensiv planetarele, deci va trebui sa aveti in vedere si o schimbare de planetare, lucru care mie mi s-a intamplat.
2.   Portierele fata se umplu cu apa la prima ploaie si culmea ca apa incepe sa se scurga din portiere intre metal si fata de usa din plastic, ma refer la o masina noua pe care a prins-o ploaia in prima saptamana, deci replici din astea primite de la diversi sau de la service ca erau infundate gaurile de scurgere din portiere cu mizerie, nu are nici o relevanta, pt ca nu are cum ca o masina noua sa vina cu gaurile din portiere infundate cu praf sau mizerie. E o chestie constructiva de slaba calitate, apa intra pe undeva pe la chederul fata in zona oglinzilor, deci aici e o mare dezamagire.
3.   Dupa 6 luni de zile materialul textil de tip raiat de pe cotiera fata-sofer s-a tocit, exact ca la pantalonii de raiat purtati mult timp unde in zona dintre picioare se toceau, asa s-a intamplat si aici. Adica masina condusa 3 ore pe zi, in fiecare zi timp de 6 luni. Comparativ cu masini din grupul VAG conduse timp de 12 ani la fel, la Suzi se toceste materialul de pe cotiera de la portiera in 6 luni, la altele de la VAG nu se intampla asta , alea fiind conduse 12 ani.
4.   Grila fata, cea cromata. Aici nu vreau sa divaghez ca arata bine sau rau, ideea este ca s-a cojit dupa 3 saptamani in mod intensive, adica nu o ciobitura ceva, se lua cromul de pe ea de ziceai ca are o boala de piele. S-a inlocuit pe garantie in service, dupa care la o luna a inceput iarasi. Deci grila aia fata e cosmar. Noroc ca au facut un face lift acum si banuiesc ca nu se mai intampla asta.
5.   Tabla de pe ea seamana ca sa nu zic ca pare identica cu capacele de la iaurt, adica dupa 1 an am apasat putin mai tare pe portbagaj si am infundat tabla de acolo. Ca sa ne intelegem, portbagajul nu cade asa natural pe propria greutate, cumva telescoapele sunt mai puternice si atunci trebuie impins portbagajul mai cu simt de raspundere.
6.   Materialul textil de pe scaune este de cea mai proasta calitate ever, deci se agata de orice si dupa aprox 1 an devine scamos, nu mai ai ce sa ii faci.
7.   Sistemul de opritori de la portiere s-a uzat dupa aprox 2 luni si portierele nu mai stau in punctele intermediare atunci cand le deschizi, trebuie sa le tii cu mana in mod ferm ca sa nu lovesti masinile parcate langa. Orice am incercat sa le fac nu functioneaza. A si tot asa au inceput sa scartaie cam tot asa dupa 6 luni.
8.   Ca si elemente vizuale, in bor exista doua reglaje pt ceas si computerul de bord, sunt doua betigase de plastic trecute prin doua gauri de la plasticul de la acele de bord, similar cu masinile de prin anii 80, deci bordul arata putin mai frumos ca dracu.
9.   Butoanele de reglaj ale aerului conditionat sunt netede de nu ai de ce sa apuci si nu au un sistem de rotatie sacadat ca sa stii cate trepte ai rotit, se invart extrem de usor, trebuie sa te uiti pe afisaj ca sa stii cat ai rotit.
10.   Directia este una total nepotrivita, sistemul de servo este unul antic de acum 20 de ani, daca soseaua are denivelari sau sleauri trage de volan si de abia se tine drept, cei care cunosc sistemele de directive de la masini din grupul VAG, stiu despre ce vorbesc, alea se tin de sosea ca locomotiva de sine. Nu mai zic de vibratii in volan.
11.   Rezervor f mic de 47litri care in realitate sunt vreo 40 ca pe rezerva aia de 7 nu te poti baza, situatie in care la un drum mai lung devine stresant cu alimentarea, mai ales daca nu stii drumul si pe unde sunt benzinariile, ma refer la cele din afara. Deci cred ca se putea pune un rezervor macar de 55litri.
12.   De lipsa rotii de rezerva nu mai zic, ca acum oricum asta e o tendinta generala la toate marcile, deci nu prea am ce termen de comparatie sa fac.
13.   Polita de pe spate de la portbagaj in afara de faptul ca e super fragila, prost finisata, are un sistem de clipsare care sare de acolo inevitabil de fiecare data, se putea face diferit si la fel de simplu.
14.   Schimbatorul de viteze la cele automate, se duce pana in ultima treapta cea de manual, adica trebuie sa ai grija sa te opresti la drive, adica sa te uiti, ceea ce e enervant mai ales cand faci manevre de dat cu spatele in parcare si trebuie sa misti din R in D si invers.
15.   La plecarea usoara de pe loc si franare scoate un zgomot de zici ca se rupe ceva in discurile alea de frana si asta de noua, am zis ca poate se mai uzeaza se mai toceste, nimic, asa e modelul sa scartaie pana te ia de la ficati.
16.   Proiectoarele sunt de cea mai slaba calitate, la fiecare 4-6 luni trebuia sa schimb cate unul, geamul de la proiector e facut dintr-un plastic super fragil, orice mica pietricica il sparge.
17.   Vopseaua este ca si inexistenta, la fel si lacul de protectie, s-a zgariat de la crengute picate de prin pomi, adica vorbim de niste crengute nu copaci sau crengi din alea groase. La fel in zona busonului de benzina se exfoliaza, producatorul a incercat sa puna o protectie de plastic in jurul busonului a.i. benzina care se mai picura cand se retrage pistolul de alimentare sa ramana in causul ala de plastic si sa se evapore, insa se mai scurge si pe langa si atunci vopseaua ii gata.
18.   Ca si incheiere as putea sa zic ca singurele lucruri bune la masina asta sunt motorul si cutia de viteze. In rest sunt bani aruncati pe geam si nu putini, ca daca erau putini nici nu ma mai chinuiam sa scriu atat.
Deci idea este ca as dori sa atrag un semnal de alarma viitorilor doritori, ca cei care au luat-o nu mai am ce sa ii sfatuiesc, stiu ei mai bine ca mine.
  • Suzuki SX4 S-Cross
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14820
  • Thanked: 3652 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Dezamagiri Suzuki S-Cross
« Răspuns #172 : 22.Iun.2023, 03:48:56 p.m. »
Colegul @CrisCo a creaț un topic special cu 17 motive pentru care nu merită sa-ti cumperi S-Cross.
Eu l-am unit cu topicul Dezamăgiri. Îl cred ca este profund dezamăgit, dar n-am mai văzut în 14 ani un asemenea "rechizitoriu" împotriva mașinii personale din brandul Suzuki.
Ca și în familie, dacă exista nepotrivire de caracter, există si divorțul...
Sper ca discuțiile  pe acest subiect sa continue aici
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline CrisCo

Re: Dezamagiri Suzuki S-Cross
« Răspuns #173 : 22.Iun.2023, 04:16:19 p.m. »
Pai am divortat deja :-)
  • Suzuki SX4 S-Cross
 

Offline teutzue

Re: Dezamagiri Suzuki S-Cross
« Răspuns #174 : 22.Iun.2023, 04:27:04 p.m. »
Sunt deacord cu unele puncte prezentate insa e clar ca utilizatorului i-ar prinde bine alta masina. Eu sunt in al 10-lea an de S-Cross si daca trag linie sunt mai multe plusuri decat minusuri.
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 

Offline Hoinar

Re: Dezamagiri Suzuki S-Cross
« Răspuns #175 : 22.Iun.2023, 07:57:39 p.m. »
Dupa 1 an si jumatate de utilizare ... si 41 000 km, cu multe din ele nu am probleme
1. Am pus suspensia de la MAD si masina se comporta net superior fata de cele de origine. Nici vorba de instabilitate pe curbe! Si am momente cand merg cu ea cu pedala la fund ... si nu sunt rare momentele alea... nici o problema la planetare ...
2. Nu am nici o problmema cu apa in portiere sau altundeva.
3. Nici o problema cu cotiera, arata ca noua.
4. La fel nici o problema cu decojirea. Are urme de pietre sarite din trafic, dar sunt puncte si nici macar nu s-a cojit pe langa.
5. Da .. tabla este subtire. dar nu ma doare capul de ea.
6. Nici o problema de uzura la scaune sau disconfort.
7. Opritorile de la usi sunt de proasta calitate si la mine s-au dus ...
8. Asa e sistemul ... nu e practic, dar nu stau zilnic sa le butonez... si nu e ceva cu care sa zic ca ma incurca sau ca nu pot sa traiesc ca e asa ...
9. La mine acele butoane rotative, se simte cu "click" la fiecare gradatie. Sunt multumit de cum merg.
10. Directia este precisa pentru o directie asistata electic, mai buna ca la alte marci europene.
11. Da, rezervorul este mic, as prefera sa fie de 60L, dar stiam de cand am cumparat masina ... alimentez mai des si asta este...
12. Lipsa rotii de rezerva ... mi-am facut eu una ... oricum nu prea mai gasesti nicaieri, bine ca este spatiu pentru ea ... la alte marci, nici ala nu mai exista.
13. Nici o problma cu potila din spate. Sta la locul ei, indifererent de drumul pe care merg. Chiar si macadam.
14. Am manual ... deci nu am cum sa ma pronunt. Dar am mai auzit de asta si la alte masini.
15. Nu scoate nici un zgomot, nu am nici o problema.
16. Proiectoarele sunt aceleasi ca la multe masini, sunt fabricate de acelasi producator, le-am mai avut si pe alte masini si nu am avut probleme niciodata cu ele.
17. Vopseaua si lacul, asa este sunt foarte subtiri.
18. Masina in varianta de tractiune integrala este peste multe masini si daca esti sofer, poti sa te descurci foarte bine cu ea. Este o masina corecta, cat platesti, cam atat primesti. Daca sti sa o utilizezi, poti sa faci lucruri cu care nu le faci cu o masina in acelasi buget.
Eu sunt foarte multumit de alegere!
  • Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2021 Passion, Suzuki Grand Vitara 3, 2L benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
 
The following users thanked this post: miocrl, frenzy, gabi males

Offline ntire2000

Re: Dezamagiri Suzuki S-Cross
« Răspuns #176 : 22.Iun.2023, 08:22:53 p.m. »
Sunt aproape total de acord cu cele 17 puncte de dezamagiri ale colegului.

Dar ca sa fiu obiectiv, cred ca se face o comparatie între o coaja recenta (maxim 4-5 ani vechime) si una similara din grupul VAG fabricata acum 12 (plus aia 4-5) ani.
Pe ideea asta si eu pot sa ma plâng ca tabla din Vitara e mult mai subtire decât cea din Ignis 2006 pe care l-am detinut (ca dovada cele 500 si ceva de îndoituri provocate de grindina scoase cu aproape 2 euro bucata).
Sau ca polita aia de la portbagaj e de tot kktul - cu sistemul ei de sustinere si prindere (tocmai am "rezolvat-o" si eu).
(nu mai vorbesc de polita de bagaje din portbagaj pe care daca pui mai mult de 100 de kile atunci se lasa cu toate plasticele alea de pe margine de ajunge sa intre chederul sub ele)

Iar comparatia devine si mai fortata atunci când judecam o masina de 20000 de euro cu una similara din grupul VAG care sare lejer de 30000 (daca nu chiar mai bine) la aceleasi dotari.
Ceea ce trebuie sa ne faca impartiali este faptul ca în goana dupa economie absolut toti producatorii au pus plastic si ieftinaciuni în locul materialelor clasice cu care unii dintre noi am copilarit.
Cel mai probabil au aflat si ei de descoperirea mioritica, ca "acolo unde poti lega cu sârma e pacat sa pui surub"
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline CrisCo

Re: Dezamagiri Suzuki S-Cross
« Răspuns #177 : 22.Iun.2023, 09:59:39 p.m. »
Am scris toate cele 17 pct de mai sus fara vreo intentie de a rani vreun posesor de Suzuki, departe de mine acest gand, chiar initial am zis sa ma incadrez in maxim 10 pct.
Ideea pt care am adunat toate aceste probleme a fost dintr-o speranta absurda ca poate mesajul se viralizeaza cumva si mai ajunge si prin fata celor de la planseta sau care iau decizii de fabricatie ale masinilor. Stiu ca se merge pe cutting cost masiv la orice, in conditiile in care toti vanzatorii si producatorii vor sa faca volume de vanzari si nu masini care sa dainuie zeci de ani pe sosele.
Insa cei 20 mii de euro (eu am pus asa cu indulgenta suma asta pt ca poate fi mai mare de atat), nu e o suma mica, ma refer aici la toti cei care dau banii acestia pe o masina, sunt ferm convins ca toti care si-au luat aceasta marca sunt oameni muncitori cu servici, familie catel, purcel, adica nu din cei care fac bani pe banda rulanta asa din senin (nu vreau sa detaliez), deoarece cei care fac bani din senin, se vor orienta catre alte marci mult mai scumpe si nu ii vom regasi aici, in segmentul asta.
Deci ideea de baza este ca da, masina are multe optiuni, este o masina buna, insa toate elementele astea devin cumva de netrecut, cel putin pt mine.
Nu vreau sa le mai iau la rand, insa doar asa din avion as zice oare vopseaua si lac-ul nu se puteau mai bine? de la munca am o skoda rapid, care nu e nici ea cine stie ce masina, insa nu am pb cu vopseaua si are 6 ani si tot pe baza de apa este.
Grila fata care l-a mine se cojea indiferent de cate schimburi am facut la service pe garantie, era ceva enervant si inacceptabil.
Polita aia de pe spate, nu zic ca se indoaie la greutati mari ca poate nu asta e rostul ei sa pui acolo juma de porc, dar sistemul ala de clipsare care sare din locas este mega enervant, nu mai zic de finisaje ca poate astea tin asa de chestii de design si astea deja intra in categoria gusturi care nu se discuta.
Rezervor de 47litri care arata un range in bord mega aleator mai ales cand te aproprii de finalul rezervorului.
Tabla subtire si firava.
Opritorile de la usi, am luat unul de la un bmw initial am incercat sa adaptez la Suzi (nu a mers) este fix acelasi plastic ordinar si la bmw si la Suzi. Insa sistemul ala de trepte la bmw au mai pus un arc in plus si doua role de plastic care apasa cu forta pe tija aia de plastic profilata care culiseaza inainte si inapoi, adica nimic senzationl cum ar zice unii, un cost infim de mic si cu feeling fantastic la portiera.
Nu mai zic de suspensia de MAD ca unii dintre dvs sunt multumiti, insa haideti sa ne uitam la arcurile stock, oare o spira in plus si 2 mm mai mult la diametrul spirei oare strica cu ceva?
Apa in portiere, da poate am fost eu ghinionist asta e, la fel cu tapiteria, cotiera, proiectoare, etc astea nu le mai discutam.
Insa oameni buni vb de 20 mii de euro, in cat timp produceti dvs acesti bani? eu am dat vreo 23 si ceva pe ea, cutie automata , allgrip motorul de 1.4 in versiunea full benzina, in 2019 asa era, nu aparusera hybridele.
Da, am pus scuturi metalice la motor si la cardanul de pe spate. Mi-am pus bandouri latereale de plastic tot Suzuki ca sa protejez portierele de diverse lovituri de prin parcari, stim toti cum se intampla, adica chiar am iubit aceasta masina.
Insa la un moment dat am zis ca poate nu sunt asa multe bube si pot trai cu ele, totusi nr lor m-a determinat sa o dau.
Am avut inainte octavia 2 cu face lift si nu am avut nici macar una din problemele de mai sus, cu toate ca era doar tractiune fata si cutie manuala si optionale in zona de mijloc, da intr-adevar in perioada cand masinile se faceau corect.
Acum m-am mutat pe un Mondeo 2019 hybrid  deci acelasi an de fabricatie cu Suzuki si la momentul cumpararii am luat Mondeo tot cam cu vreo 30 mii de km cat avea si Suzi la vanzare. Insa cu o mica diferenta de pret in sus. La Mondeo am acelasi feeling ca la Octavia de acum 12 ani poate chiar mult mai bun, totusi cu mult mult mai sus decat Suzi. Ideea este ca mi-as dori cu disperare ca in timp lucrurile sa se imbunatateasca, poate ca totusi cineva va citi la un moment dat aceste randuri si ceva se va schimba, in bine. Iar preturile de 30 mii plus de la skoda la masinile actuale sunt umflate cu pompa, nu se reflecta in ceva concret. Exact ca la alimente, s-a scumpit acum 6 luni benzina, au scumpit toti orice ca na, e inflatie, s-a ieftinit benzina, preturile au ramas tot acolo. Deci poate la Suzi, pretul sa fie marele atu si sa reflecte valoarea ei, fata de restul care le umfla artificial. Cam asta ar fi...insa 20 mii sunt 20 mii , cel putin pt mine.
  • Suzuki SX4 S-Cross
 

Offline ntire2000

Re: Dezamagiri Suzuki S-Cross
« Răspuns #178 : 22.Iun.2023, 11:10:37 p.m. »
Stiu ca adevarul e incomod, dar totusi ..... sa nu devenim dictatori.

E destul ca-si taie astia microfonul prin parlament atunci când se mai trezeste câte unul sa spuna nevrute, dar aici ne pretindem gentlemeni care suporta critica.
« Ultima Modificare: 22.Iun.2023, 11:31:11 p.m. de ntire2000 »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline enicky

Re: Dezamagiri Suzuki S-Cross
« Răspuns #179 : 23.Iun.2023, 01:16:29 a.m. »
   Acum n-am inteles de ce nu se mai poate posta acolo, probabil moderatorul s-a gandit sa previna niste viitoare dispute .
E si normal, cand postezi ca dupa 3-4 ani de posesie S-Cross de nou si spui ca ai facut o masina praf ! Cel putin eu asa am inteles, daca s-a ajuns la planetare defecte !
Pe de alta parte, chiar daca schimbi masina la 4-5 ani, asta nu inseamna ca ai si dobandit cunostinte tehnice, mecanice, si mai ales de sofat.
A spune ca arcurile mad iti fac mai mult rau decat bine, si masina devina instabila, e mai mult decat elocvent, probabil ca nici n-a avut...
   Cum s-a reusit distrugerea a tot ce e textil in interior, habar n-am, (sunt dispus sa va arat cum e Vitara mea dupa aproape 8ani), probabil de la catei sau pisici ! 
Se pare ca si polita din spate e varza, iar transpiratia a distrus cotiera de pe portiera. :-?
Am scos polita din spate si am carat un pat de mijloc, o canapea, demontate, truse de scule(+10kg una), inca merge si n-am distrus nimic la S-Cross.
Evident ca as fi dorit un rezervor de 60l, dar cand am plecat afara, mi-am facut traseul inclusiv cu benzinarii...asa ca de ce m-as plange?!
   Ideea e ca daca la cumparare nu faci drive-test si nu studiezi bine masina, dupa ce o vinzi, criticile nu fac doi bani !
Douajdemii sunt bani pentru oricine, dar cand costa atat, era cel mai ieftin 4x4 de pe piata si probabil ca si acum este la fel la douasapte...
   Ce semnal de alarma si cui, sa mai tragi in ziua de azi, cand stim cu totii ca NICIO masina din 2023 nu se mai compara cu una din 2010 ?! :dknw:
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip