Autor Subiect: Preturi S-CROSS hmmmm...  (Citit de 17276 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Re: Preturi S-CROSS hmmmm...
« Răspuns #10 : 18.Sep.2013, 09:22:14 p.m. »
Apropo de articol si de dimensiuni, este mare brambureala in ce priveste clasele B si C, in articol Duster apare ca SUV de clasa B si este comparat cu modele din aceasta clasa, dar cu 4,31x1,82x1,69 (Lxlxh) este la dimensiunile unui QQ sau s-cross si atunci despre ce segment B vorbim?
Nici Moka nu prea face parte din segmentul B cu 4,28x1,77 (Lxl), insa Captur si 2008 sunt cam la aceleasi dimensiuni cu actualul SX4, deci mai aproape de clasa B.

My point exactly...  :good:
Multam pentru oferirea cifrelor, @xim !
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4, 2007 Forester 2.0X
Current: 2015 Nissan Pulsar 1.5dci
 

Offline bogdanb

Re: Preturi S-CROSS hmmmm...
« Răspuns #11 : 19.Sep.2013, 04:14:13 p.m. »
M-am gandit si la costurile asociate R&D si nu prea vad unde sunt inovatiile;.

Orice producator are costuri foarte mari pentru orice masina noua pe care o scoate. Da, mare parte din acestea merg in R&D, si nu neaparat in ce e pe afara, dar mai ales in ce nu se vede. Iar inovatie nu inseamna neaparat ceva ce nu s-a mai vazut, dimpotriva...
Noi ca utilizatori profani credem ca nu e mare lucru sa faci o indoitura in tabla sau sa schimbi forma farurilor sau sa mai pui un gadget in bord. Dar fiecare din aceste detalii - de multe ori nesemnificative - au in spate sute de ore de munca a zeci de oameni: designeri, ingineri, proiectanti samd... Apoi inca cateva zece de ore de teste, individuale si in asamblurile din care fac parte.
Si asta pentru fiecare din zecile sau sutele de componente ale masinii. Sa tinem cont ca, de exemplu schimbarea formei unei bielete de directie poate sa necesite reproiectarea completa a intregii punti fata. Sau, introducerea unui diferential nou poate sa necesite reproiectarea intregului sistem de transmisie.
- Sunt apoi alte teste pe care nu le stim, dar care sunt extrem de costisitoare: tuneluri aerodinamice, teste de rezistenta mecanica, de anduranta, de coliziuni, etc...
- Pentru fiecare piesa trebuie construite matrite si dezvoltate o serie de procese tehnologice pentru introducerea in fabricatie de serie - alte costuri.
- Ca si cum acestea nu ar fi fost de ajuns, la final vin costurile administrative de omologare a modelului.

Iar la final, indiferent cine face aceste investitii toate costurile se regasesc adunate la pretul final al masinii.
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)
 

Offline hugbear

Re: Preturi S-CROSS hmmmm...
« Răspuns #12 : 19.Sep.2013, 05:47:29 p.m. »
Mi-ar placea sa cred ca S-Cross e doar un test de piata. Adica: "Daca in piata sunt cumparatori dispusi sa dea bani pe Mokka, Captur si d-al'de astea, hai sa incercam si noi marea cu desh-tu'! Ca in fond nu conteaza de unde vine banu'! Daca tine, avem incasari; daca nu, avem iv-4..."
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Preturi S-CROSS hmmmm...
« Răspuns #13 : 20.Sep.2013, 08:55:10 a.m. »
Si o chestie care ma enerveaza la Suzuki ........este posibilitatea adaugarii optiunii de trapa/plafon panoramic la alta versiune de echipare decat cea de top.

Si pe mine ma inerveaza, dar exact in sens invers. Adica daca vreau versiuea de top trebuie sa iau neaparat trapa la S-Cross.
Iar locurile din spate au fost sigur testate de un inginer Suzuki mai scund de inaltime. Eu la cei 1,83 m ai mei dau cu capul in plafon pe locurile din spate la versiunile cu trapa. Si asta stand pe loc, nu pe denivelari.  :(

Offline shpeedy

Re: Preturi S-CROSS hmmmm...
« Răspuns #14 : 21.Sep.2013, 12:39:20 p.m. »
Orice producator are costuri foarte mari pentru orice masina noua pe care o scoate. Da, mare parte din acestea merg in R&D, si nu neaparat in ce e pe afara, dar mai ales in ce nu se vede. Iar inovatie nu inseamna neaparat ceva ce nu s-a mai vazut, dimpotriva...
Noi ca utilizatori profani credem ca nu e mare lucru sa faci o indoitura in tabla sau sa schimbi forma farurilor sau sa mai pui un gadget in bord. Dar fiecare din aceste detalii - de multe ori nesemnificative - au in spate sute de ore de munca a zeci de oameni: designeri, ingineri, proiectanti samd... Apoi inca cateva zece de ore de teste, individuale si in asamblurile din care fac parte.
Si asta pentru fiecare din zecile sau sutele de componente ale masinii. Sa tinem cont ca, de exemplu schimbarea formei unei bielete de directie poate sa necesite reproiectarea completa a intregii punti fata. Sau, introducerea unui diferential nou poate sa necesite reproiectarea intregului sistem de transmisie.
- Sunt apoi alte teste pe care nu le stim, dar care sunt extrem de costisitoare: tuneluri aerodinamice, teste de rezistenta mecanica, de anduranta, de coliziuni, etc...
- Pentru fiecare piesa trebuie construite matrite si dezvoltate o serie de procese tehnologice pentru introducerea in fabricatie de serie - alte costuri.
- Ca si cum acestea nu ar fi fost de ajuns, la final vin costurile administrative de omologare a modelului.

Iar la final, indiferent cine face aceste investitii toate costurile se regasesc adunate la pretul final al masinii.

De acord cu tine, dar in aceleasi costuri le-a avut (si le are) Suzuki si la SX4 Classic si aceleasi costuri le au si GM (cu Mokka/Trax) si Skoda (cu Yeti), in conditiile in care respectivele modele vin cu motoare mai puternice si olecutza mai avansate tehnologic. Cand ma uit la preturile unui S-Cross benzina 1.6 M5 AWD vis-a-vis de preturile unui Trax 1.4T M6 AWD sau ale unui Yeti 1.8T M6 AWD (chiar si la un DSG), parca nu-mi vine sa ma indrept tot spre curtea Suzuki, indiferent cat de fan as fi.

Eu la cei 1,83 m ai mei dau cu capul in plafon pe locurile din spate la versiunile cu trapa.

Da' cam ce cauti matale pe locurile din spate ?!?!  :D
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4, 2007 Forester 2.0X
Current: 2015 Nissan Pulsar 1.5dci
 

Offline flotl

Re: Preturi S-CROSS hmmmm...
« Răspuns #15 : 21.Sep.2013, 09:21:50 p.m. »
Mokka/Trax au portbagajul sub 400 litri din cate imi amintesc, sper sa nu gresesc, si nici 4x4 lock sau alte setari 4x4. Deci nu merg ca masina de familie. S-Cross-ul are 430 litri. La Grand Vitara cu cei 398 de litri m-am descurcat cu 2 copii, desi uneori am bagat o geanta intre scaunul soferului si bancheta.
SUZUKI GRAND VITARA 1.9 DDiS / 129 CP / 4X4 / ECHIPARE PREMIUM EDITION (FULL)
Trecut de 130.000 km in februarie 2015.
 

Offline shpeedy

Re: Preturi S-CROSS hmmmm...
« Răspuns #16 : 21.Sep.2013, 10:13:52 p.m. »
Atunci cand ai SX4 si copil mic, orice merge ca masina de familie... :D

Am luat masina cand ni s-a nascut Piticul asa ca in calatoriile din primul an am trecut prin etapa de portbagaj plin cu carucior (unul dintre cele mai mari de pe piata), patut portabil, etc - si toate au incaput fara a apela la 'sarcofag'  pe masina . 
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4, 2007 Forester 2.0X
Current: 2015 Nissan Pulsar 1.5dci
 

Offline torp

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 49
  • Gen: Bărbat
Re: Preturi S-CROSS hmmmm...
« Răspuns #17 : 25.Sep.2013, 08:49:21 a.m. »
Well, la anu' scoate si Honda un model bazat pe Jazz asemanator cu s-cross... si s-au inscris si Mazda... si daca preturile sunt comparabile nu-l vad bine pe s-cross :)
SX4 4WD 1.6 GS Kashmir Blue Pearl 2009
Honda Jazz 1.2 un soi de gri albastru deschis 2004
 

Offline flotl

Re: Preturi S-CROSS hmmmm...
« Răspuns #18 : 26.Sep.2013, 11:23:20 a.m. »
Mazda deja a prezentat CX-3, dar nu cunosc mai multe detalii. Nu cred ca vor fi mai ieftine, nici Mazda, nici Honda. Cred ca va conta mult volumul portbagajului, dar pentru unii si sistemul 4x4.
SUZUKI GRAND VITARA 1.9 DDiS / 129 CP / 4X4 / ECHIPARE PREMIUM EDITION (FULL)
Trecut de 130.000 km in februarie 2015.
 

Offline shpeedy

Re: Preturi S-CROSS hmmmm...
« Răspuns #19 : 26.Sep.2013, 12:47:02 p.m. »
Io astept cu interes asta.
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4, 2007 Forester 2.0X
Current: 2015 Nissan Pulsar 1.5dci