Autor Subiect: Vibratie la volan  (Citit de 11415 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: Vibratie la volan
« Răspuns #20 : 20.Iun.2013, 10:36:35 a.m. »
...suportul pare sa fie turnat din fonta si este destul de subtire.
Daca suportul se poate detasa de ansamblu, bucsa se poate turna lasind in exterior "carnea" mai goasa iar pe interior se poate prelucra (pt rezistenta) cu o bucsa cu cote de rulment. Este imposibil ca la  santierul naval sa nu gasesti un meserias (strungar, frezor, alezor) bun care sa nu stie sa lucreze cu asemenea cote.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline LOTI

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 23
Re: Vibratie la volan
« Răspuns #21 : 21.Iun.2013, 09:27:19 a.m. »
Salut NicNic,
Am trimis o intrebare pe mail la firma recomandata.
Multumesc.
 

Offline LOTI

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 23
Re: Vibratie la volan
« Răspuns #22 : 05.Oct.2013, 02:33:08 p.m. »
Salut,
In sfarsit am cumparat o piesa din dezmembrari de la unguri. Este vorba de semiaxa dintre cutia de viteze si planetara. Am montat-o in locul celei vechi si surpriza, nu s-a schimbat nimic am ramas in continuare cu vibratia la volan la fel ca la semiaxa veche cu suportul cherneruit. Acum nu mai stiu ce sa fac de unde vine defectul. A mai ramas doar cutia de viteze la care nu am umblat. Intre timp s-a stricat si senzorul de viteza (500 lei cu manopera). Buna piesa facuta in Cehia, a tinut doar 70.000 Km.
Cred ca am sa ingrop masina fara sa aflu vreodata ce defect a avut. M-am saturat sa tot dau bani si sa nu se rezolve.
Numai bine,
Loti
 

Online NicNic

Re: Vibratie la volan
« Răspuns #23 : 05.Oct.2013, 05:54:31 p.m. »
O svcurta intrebare: s-a facut vreodata proba cu masina ridicata pe elevator si sa pornesti motorul, intr-o treapta de viteze oarecare, (totusi, incepi cu  1-a sa nu te surprinda prea tare, dar sa incerci pana atingi si viteza la care spui ca se manifesta in conditii reale..).
La o asemenea testare ar trebui sa observi daca acea vibratie mai apare (chiar daca e mai incet).
Daca da, atunci este totusi din sistemul de transmisie: de la motor pana la butucul rotii.
Daca nu apare in aceste conditii, sursa trebuie sa fie in suspensie-directie-rulare.
Macar asa, pe eliminatelea, poate ii dai de cap ...
 Decat sa te apuci sa schimbi cate o piesa, pana la urma e mai convenabiil sa schimbi masina! ;)
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline LOTI

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 23
Re: Vibratie la volan
« Răspuns #24 : 05.Oct.2013, 06:24:40 p.m. »
Am ridicat masina pe elevator si nu se simte nimic. Am sa incerc sa suspend rotile pe rand cu suspensia asezata pe o capra, adica pun o capra sub bascula. Am observat ca pe piesa schimbata in locul unde intra in diferential se vede uzura. Nu prea cred ca este normal (parerea mea). Acum am observat ca si atunci cand merg incet pe un asfalt neted se simte o miscare st-dr la volan cam 1-2mm (la 20-30Km/h).
Pana acuma am schimbat toate piesele de la cutia de viteze pana la "sol"pe ambele parti fara ca sa se simta vreo schimbare serioasa. Oscilatia ramane.
Numai bine,
Loti
 

Offline Muttley

Re: Vibratie la volan
« Răspuns #25 : 06.Oct.2013, 10:21:13 a.m. »
Rotile schimbate, butucii schimbati.

In schimb, rulment palier cu joc in suport.
N-ai precizat daca piesa de schimb de la unguri prezenta la inceput joc intre camasa exterioara a rulmentului si suport. Sau in rulment.
E ilogica succesiunea:
- vibratii;
- constatat joc in suportul palierului;
- chernerurire suport => disparitie vibratii.
Logic ar fi ca si piesa de la unguri sa fi avut un joc care sa permita propagarea vibratiilor.

Eu as fi ramas cu rulmentul original cherneruit. Daca dalta si ciocanul nu-s suficient de elegante, se poate incerca o metalizare pentru reducerea diametrului interior al suportului.

Acum... Defectul, dupa mintea mea, poate gresesc, poate proveni si din cutie. Adica pinion planetar din diferential cu dezaxare.
Cum as proceda eu daca arhitectura masinii o permite:
- demontat planetara dreapta (partea dintre arborele primar, ala de se sprijina pe rulmentul palier si roata);
- arborele primar sa ramana pe masina, infipt la un capat in cutie, iar la celalalt capat in rulment;
- ridicata masina pe elevator;
- pornita, bagata-n viteza (a 2-a, a 3-a...);
- privit cu atentie arborele, cu lumina buna, pentru a se identifica eventuale batai.

Daca nu fuleaza deloc, atunci ramane varianta pozitiei necentrate a ansamblului cutie-motor pe masina. Adica deplasat putin spre dreapta, suficient cat sa puna in tensiune planetara dreapta. Sau cadru motor necentrat, sau sasiu, samd...
  • Dacia 1310, Impreza WRX, Swift Sport
 

Offline LOTI

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 23
Re: Vibratie la volan
« Răspuns #26 : 15.Oct.2013, 04:29:29 p.m. »
Salut,
Dupa cum am vazut in sectiunea cutiei de viteza din manualul de reparatii, planetara stanga este fixata in diferential iar in dreapta in diferential intra semiaxa. Ma gandes ca atunci cand am redus jocul rulmentului din semiaxa am redus si posibilitatea miscarii diferentialului, fapt care a dus la uzura capatului semiaxei ce intra in diferential. In aceasta situatie presupun ca si miscarea fata de planetara dreapta a fost limitata ceace a dus la reducerea vibratiilo, repet nu disparitia lor.
Concluzia mea este ca defectul este la diferential in cutia de viteza. Acum caut pe net unde pot face o reparatie.
Am sa incerc acasa sa ridic masina pe cric si sa asez o capra sub suspensie pe o parte, apoi pe celalta parte si sa vad cu atentie ce se intampla. Cu masina pe elevator nu se vede nimic. Sa vad daca cu masina rezemata pe suspensie nu este ansamblul motor cutie deplasat. Ieri am fost sa-mi cumpar o baterie noua si vazand ca la service nu prea sunt clienti am zis ca platesc 20 lei o diagnosticare sa am inca o parere. Am povestit istoricul si au sarit pe cauciucuri ca sunt vechi si din cauza asta se intampla mi-au aratat ca la masina de echilibrat cauciucurile bat. Am insistat ca bataia presupun ca este datorita uzurii neuniforme a cauciucurilor ca urmare a defectului. Au venit toti specialistii sa-si dea cu parerea, pana a venit unul mai istet si a constatat ca planetara din stanga are joc nepermis de mare la intrarea in diferential. Parerea lui a fost ca defectul este in diferential. Inclin sa cred si eu ca asa este.
Mai incerc sa vad si eu ce se intampla cu masina pe capra dar sa se mai usuce solul ca sa ma pot tavali sub masina.
Numai bine.
 

Offline Muttley

Re: Vibratie la volan
« Răspuns #27 : 17.Oct.2013, 08:41:33 p.m. »
... planetara din stanga are joc nepermis de mare la intrarea in diferential...

Nu trebuie sa aiba joc deloc la mana :(
Fac o analogie, nu stiu cat de inspirata cu cutia longitudinala de la vechile Dacii, unde deplasarea axiala a diferentialului, implicit jocul sau, are un reglaj foarte delicat din niste capace laterale ce contin simeringurile de planetara. O fi ceva asemanator si la astea transversale, nu ma pricep...
  • Dacia 1310, Impreza WRX, Swift Sport
 

Offline cata quarkk

Re: Vibratie la volan
« Răspuns #28 : 19.Oct.2013, 01:12:45 a.m. »
diferentialele astea de pe ignis nu au niciun fel de reglaj la diferential... nu stiu ce inseamna "nepermis de mare", dar la mine la cutia originala si la cea reconditionata pe care am luat-o, aveau putin joc planetarele in cutie, undeva la 2-3 mm. jocul asta e dat de uzura pinioanelor din diferential (satelitii), sau de proasta calitate a fabricatiei, dar in niciun caz nu mi-au generat vibratii in volan, deci eu as exclude varianta asta. daca jocul este mai mare de atat, deja ai o problema mai serioasa decat vibratia din volan.

Sent from my TF300T using Tapatalk 2

 

Offline LOTI

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 23
Re: Vibratie la volan
« Răspuns #29 : 03.Nov.2013, 01:56:45 p.m. »
In sfarit am ridicat masina punand o capra sub roata din stanga si m-am uitat ce se intampla. Roata din dreapta pe sol. In viteza a 4-a la 60 Km/h indicat de vitezometru (nu stiu unde este senzorul) probabil roata se invartea cu echivalentul de 120 Km/h. In situatia asta planetara nu se invartea centrat la iesirea din cutie si  toata cutia vibra destul de tare. Pana acum am 73.000 Km si defectul pe care-l am nu s-a modificat. Nu au aparut alte smptome care sa ma puna pe ganduri. De cand am luat maina la viteze mari cutia vibreaza fara sa faca vreun zgomot ciudat. Ceva presupun ca este descentrat in diferential.
Acum caut pe internet o modalitate de reparatie a cutiei de viteza, macar sa scap de vibratia suparatoare. Cum se transmite asta la vibratia de la volan nu stiu si nimeni nu reuseste sa-mi explice.
Numai bine,
Loti