Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 66572 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline remarque

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #590 : 08.Ian.2021, 02:27:05 p.m. »
Sa mai animam putin topicul....




Ma apuca nostalgia copilariei, tin minte vremurile când tata statea la coada câte un km, doi ....
Colegul remarque o sa aiba si el niste amintiri cu strada Libertatii din Bistrita.  :D
Am stat personal la cozile la benzină de pe strada Libertății din Bistrița. Atunci stăteam la coadă 6 ore și alimentam într-un minut. Acum va fi puțin diferit.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: sfichiu

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 12814
  • Thanked: 2308 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #591 : 09.Ian.2021, 02:37:48 p.m. »
La noi nu sunt cozi din astea la EV charger.

Observ din semnătura ca ai părăsit motorul termic (si brandul Suzuki), alăturandu-te posesorilor de "electrice".
Zi-ne mai multe impresii in Jurnalul de bord sau chiar aici.
  • SX4 by Giugiaro
#In viața asta mai avem ceva de făcut!
 

Offline Fujitsu

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #592 : 09.Ian.2021, 04:40:04 p.m. »
Da, conduc o electrica de mai bine de jumătate de an și am aproape 15000 km cu ea. E singura mașina, nu am luat-o doar pentru oraș. Are autonomie 500 km vara și 350-400 km iarna (asta așa, in mare, e mai sensibilă la viteze mari decât o termică).
Avantaje:
- cheltuieli mici sau zero cu energia: sunt încă destule gratuități la încărcare, sau pe curentul de acasă echivalentul de consum e 2 litri de benzina la 100 km.
- se încălzește mai repede iarna cabina/dezghețarea parbrizului
- are acceleratie fenomenală - cuplu maxim instant, de la pornire
- costuri mici cu reviziile in garanție (200-300 lei)
- nu are consumabile gen ulei, filtru de ulei, filtru combustibil
- impozit zero

Dezavantaje:
- la drumuri lungi necesita organizare pentru încărcare (hoteluri, pensiuni care au încărcător, stații publice rapide, pauze mai lungi necesare)
- preț de achiziție încă relativ mare, chiar cu eco-bonusul statului
- încărcarea  pe curent alternativ durează mult iar cea pe curent continuu nu este recomandata ca metoda uzuala de încărcare, pentru protejarea bateriei.
- iarna incarcarea pe curent continuu durează mai mult - incarcarea rapida nu mai e chiar așa de rapida

Cam asta e, in mare.
Deocamdată suntem putini posesori de EV și stațiile publice de încărcare sunt relativ libere (nu și in orașele mari gen Cluj, Timișoara ). Ar trebui sa se dezvolte infrastructura de încărcare paralel cu creșterea vânzărilor de electrice.
  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: Kona Electric 64 kWh
 
The following users thanked this post: ntire2000, gabineg, enicky, teutzue, toma, remarque, Costique

Offline aleksanders

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #593 : 09.Ian.2021, 08:11:08 p.m. »
La noi nu sunt cozi la statii, dar exista inca nesimtirea romaneasca sa legi masina la priza si sa nu monitorizezi incarcarea - nesemnalarea in plug&share ca ai pus masina la incarcat si uneori abandonarea in priza desi este incarcata de mult timp....
Eu nu am renuntat pe deplin la suzuki... pentru drumuri mai lungi sau drumuri intrun timp scurt nu ma pot baza pe zoe, ca sa nu mai zic ca iarna cei 300 devin 200 si o incarcare mai lunga.
Consider electrica pentru Romania ca a doua masina si pentru oras.
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 
The following users thanked this post: ntire2000

Online ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #594 : 09.Ian.2021, 10:11:29 p.m. »
- cheltuieli mici sau zero cu energia: sunt încă destule gratuități la încărcare, sau pe curentul de acasă echivalentul de consum e 2 litri de benzina la 100 km.

Deduc din afirmatia asta ca rupe 15-16 kw la contor la suta de km, adica cam 70-80 la fiecare încarcare.
Nu ne-ai spus cât dureaza o încarcare, sa ma încumet sa ghicesc ca o lasi de seara pâna dimineata?
What is the most important question human beings must answer?
What the f*ck do we know!?
 

Offline Fujitsu

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #595 : 10.Ian.2021, 08:37:59 a.m. »
Durata încărcării depinde de puterea încărcătorului.
Acasă la 220 V, cu încărcătorul portabil al masinii, durează cam 30 de ore dacă vrei sa încarci de la 0 la 100%.
Peste (o) noapte se încarcă 30-40%, depinde când începe și când se termina noaptea  :D

Altfel, cifrele la care ai ajuns sunt aproximativ corecte, cu variațiile vara - iarna de rigoare.
  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: Kona Electric 64 kWh
 
The following users thanked this post: ntire2000

Online ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #596 : 10.Ian.2021, 12:59:40 p.m. »
Naspa, sa lasi masina în priza o zi si jumatate ca sa te bucuri de ea....
Singurul avantaj pentru tine e ca acum poti negocia un contract foarte misto cu furnizorul de energie, intri la categoria mari consumatori. :D
What is the most important question human beings must answer?
What the f*ck do we know!?
 

Offline Fujitsu

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #597 : 10.Ian.2021, 01:14:20 p.m. »
Nu trebuie sa încarci de fiecare data de la 0 la 100%, mai ales acasă la monofazic.
Cum spuneam, sunt încă multe gratuități . Din cei 15000 km cred ca vreo 500 km daca am încărcat acasă. Restul la stații publice unde nu am plătit (încă) nimic.

Deocamdată sunt mulțumit și nu simt nevoia sa o schimb. Om vedea cum evoluează lucrurile (raportul intre numărul de mașini electrice și stațiile publice de încărcare, prețul energiei electrice), nu exclud nici varianta sa ma întorc la termică la un moment dat.

  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: Kona Electric 64 kWh
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 12814
  • Thanked: 2308 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #598 : 14.Ian.2021, 09:57:00 p.m. »
Au început să apară ofertele de mobilitate electrică.
  • SX4 by Giugiaro
#In viața asta mai avem ceva de făcut!
 

Online ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #599 : 14.Ian.2021, 11:11:02 p.m. »
Ce ma enerveaza pe mine astia care-mi cer toate datele personale ca sa-mi trimita dupa aia o oferta care provoaca AVC aproape oricarui om normal.
Nu înteleg de ce nu pot pune pretul la prima strigare si gata.
Dupa aia, eventual, mai negociem.

Intre timp si Renault se orienteaza spre solutii de propulsie bazate pe hidrogen pentru vehicule utilitare.
What is the most important question human beings must answer?
What the f*ck do we know!?