Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 66568 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #570 : 30.Nov.2020, 10:25:27 p.m. »
  Oricum, noi avem traditie in productia de baterii(o fi ceva ce nu s-a produs in tara asta?) si acum se produc.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
Jurnal de bord
POARTA MASCA
 

Offline Kristian K

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1011
  • Thanked: 517 times
  • Gen: Bărbat
  • A nonconformist, basic underachiever, lost...
    • Klujennburg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #571 : 30.Nov.2020, 10:29:05 p.m. »
Pe Ignis am Rombat Premier, pe Subaru-ul dinainte am avut Rombat Tornada Asia. Is fac treaba cu brio dpdv raport pret/caltate.
  • Suzuki Ignis X45 Snow Edition - 2008 ; Skoda Octavia 1.5 TSI - 2020 -------- MANANCA UN MAR PE ZI! 😊
"Ne inclestam cu disperare, intr-o suprema confruntare in fiecare zi: Viata sau Moarte... "
 

Offline Fujitsu

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #572 : 05.Dec.2020, 06:09:19 a.m. »
Se misca lucrurile in domeniul stimularii trecerii la masini propulsate de energii alternative:

https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-24460950-reuters-uniunea-europeana-are-obiectiv-30-milioane-masini-electrice-pana-2030.htm
  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: Kona Electric 64 kWh
 

Offline vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 555
  • Thanked: 54 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #573 : 05.Dec.2020, 01:58:59 p.m. »
Poate cu ocazia asta mai scad și prețurile.
  • Suzuki SX4 2010 SuperiorWhite 95000 km
 

Offline toma

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #574 : 11.Dec.2020, 06:23:40 p.m. »
Despre litiu:

The curse of 'white oil': electric vehicles' dirty secret
The race is on to find a steady source of lithium, a key component in rechargeable electric car batteries. But while the EU focuses on emissions, the lithium gold rush threatens environmental damage on an industrial scale

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Reading can seriously damage your ignorance
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #575 : 11.Dec.2020, 07:16:28 p.m. »
Tocmai de asta în UE se construiesc în draci fabrici de baterii în fostul bloc comunist.
Oameni saraci considerati cetateni de mâna a doua, cu pretentii salariale marunte.
Spatiu cât încape pentru depozitatea deseurilor si o modalitate de constrângere a guvernelor tarilor respective pentru încalcari ale normelor de mediu - ca majoritatea sunt la limita respectarii conditiilor impuse.
LG - Polonia
Samsung, Toray - Ungaria
Metair - România
Monbat - Bulgaria
Nidec - Serbia
What is the most important question human beings must answer?
What the f*ck do we know!?
 

Offline sfichiu

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #576 : 11.Dec.2020, 07:52:03 p.m. »
Primit textul pe mail,dupa cum se zice pare un viitor sumbru...

Viitorul

 

1. Service-urile pentru reparații auto vor dispărea.

Un motor pe benzină are 20.000 de piese individuale. Un motor electric are 20. Mașinile electrice sunt vândute cu garanții de viață și sunt reparate numai de dealeri (vânzători/ distribuitori). Durează doar 10 minute pentru a scoate și înlocui un motor electric. Motoarele electrice defecte nu sunt reparate de către vânzători/ distribuitori, ci sunt trimise la un atelier de reparații regional care le repară cu roboți. Defecțiunile la lumini la auto cu  motor electric sunt contracarate cu rezervă de iluminare, așa că vă deplasați, de exemplu, până la o spălătorie auto, iar mașina dvs. este tractată; în timp ce serviți o ceașcă de cafea vă vine mașina cu un nou motor electric.

 

2. Benzinăriile vor dispărea.

Contoarele de parcare vor fi înlocuite cu contoare care distribuie electricitate. Companiile vor instala stații de reîncărcare electrică; de fapt, au început deja. Le puteți găsi în extrem de multe locații.

Majoritatea producătorilor auto (cei mai rapizi și deștepți în decizii) au alocat deja bani pentru a începe realizarea de noi linii care construiesc doar mașini electrice.

 

3. Industriile exploatării cărbunelui vor dispărea.

 

4. Companiile pe benzină / petrol vor dispărea.

Forajul pentru hidrocarburi/ țiței se va opri. Așa că, vom spune La revedere OPEC.

 

5. Casele / locuințele vor produce și vor stoca mai multă energie electrică pe parcursul zilei, apoi o va folosi și, după caz,  se va vinde înapoi la rețea. Rețeaua aceasta a caselor/ locuințelor  depozitează și  distribuie energia surplus către industriile care consumă mai multă energie electrică. A văzut cineva acoperișul Tesla?

 

6. Un bebeluș de astăzi va vedea mașini personale doar în muzee.

VIITORUL se apropie mai repede decât credem și pe cât  se pot adapta/ descurca majoritatea dintre noi.

În 1998, Kodak avea 170.000 de angajați și vindea 85% din toată hârtia foto din întreaga lume. În doar câțiva ani, modelul lor de afaceri a dispărut și au dat faliment. Cine s-ar fi gândit să se întâmple asta vreodată?

Ceea ce s-a întâmplat cu Kodak se va întâmpla într-o mulțime de alte industrii în următorii 5-10 ani și, majoritatea oamenilor nu conștientizează, nu observă  că acest val al falimentelor, pe această bază a schimbărilor,  vine fără oprire.

V-ați gândit  în 1998 că 3 ani mai târziu, nu veți mai face poze cu role de film, cu aparate foto? Cu telefoanele inteligente de astăzi, cine mai dorește să cumpere/ să aibă  cameră foto în aceste zile?

Să nu uităm că, de fapt, camerele digitale au fost inventate în 1975. Primele au avut doar 10.000 de pixeli, dar au respectat legea lui Moore. La fel ca în cazul tuturor tehnologiilor exponențiale, au fost o dezamăgire pentru o perioadă, înainte de a deveni superioare, atractive, însă mai apoi  au devenit uluitor de cerute, la modă, în doar câțiva ani. Acum se va întâmpla din nou așa ceva (dar mult mai repede) cu Inteligența Artificială, sănătatea, mașinile autonome și cele electrice, cu educația, imprimarea 3D, noua agricultură și locurile de muncă.

 

7. Uitați de cartea „Șocul viitorului”, bine ați venit la a 4-a Revoluție Industrială.

Software-ul a întrerupt și va continua să perturbe majoritatea industriilor tradiționale în următorii 5-10 ani.

UBER este doar un instrument software, nu dețin nicio mașină și acum este cea mai mare companie de taxi din lume. Întrebați orice șofer de taxi dacă a văzut asta și ce crede despre viitorul său.

Airbnb este acum cea mai mare companie hotelieră din lume, deși nu dețin nicio proprietate.

Întrebați-i pe  cei de la Hilton Hotels dacă au văzut asta și ce cred despre viitorul lor.

 

8. Inteligența artificială: calculatoarele devin mai bune, exponențial, în înțelegerea lumii.

Anul acesta (2020), un computer l-a bătut pe cel mai bun jucător Go din lume, cu 10 ani mai devreme decât se aștepta.

 

9. În SUA, tinerii avocați deja nu mai găsesc/ nu mai primesc locuri de muncă. Datorită Watson-ului IBM, se pot primi sfaturi juridice/ legale (până acum, pentru moment, date și consultații juridice /lucrurile de bază) în câteva secunde, cu o precizie de 90%, în comparație cu o precizie de 70% atunci când sunt făcute de oamenii juriști. Deci, dacă studiezi dreptul, oprește-te imediat. Vor fi cu 90% mai puțini avocați în viitor. Vor rămâne doar specialiști omniscienți.

 

10. Watson ajută deja doctorii/ asistenții care diagnostică cancerul, de 4 ori mai exact decât doctorii/ asistenții umani.

 

11. Facebook are acum un software de recunoaștere a modelelor care poate recunoaște fețele mai bine decât oamenii. În 2030, computerele vor deveni mai inteligente decât oamenii.

 

12. Mașinile autonome: În 2018, primele mașini cu autovehiculare au fost/ sunt deja în funcțiune. În următorii 2 ani, întreaga industrie auto/ de deplasare/ de transport va începe să fie perturbată. Nu veți mai dori să dețineți o mașină, deoarece veți apela o mașină cu telefonul, aceasta va apărea la locația dvs. și vă va conduce către destinație. Nu va trebui să îl parcați, veți plăti doar distanța parcursă și puteți fi productiv în timp ce conduceți. Copiii foarte mici de astăzi nu vor primi niciodată permisul de conducere și nu vor deține niciodată o mașină.

 

Acest lucru ne va schimba orașele, pentru că vom avea nevoie de 90-95% mai puține mașini. Putem transforma fostele locuri de parcare în parcuri.

 

Un număr de 1,2 milioane de oameni mor în fiecare an în accidente auto la nivel mondial, inclusiv prin conducere distrasă ori sub influența băuturilor. În SUA acum se produce un accident la fiecare 60.000 de mile; cu conducere autonomă va scădea la 1 accident în 6 milioane de mile. Acest lucru va salva un milion de vieți la nivel mondial în fiecare an.

 

Majoritatea companiilor de automobile tradiționale vor intra, fără îndoială, în faliment. Companiile auto tradiționale vor încerca abordarea evolutivă și vor construi doar o mașină mai bună, în timp ce companiile tehnologice (Tesla, Apple, Google) vor face abordarea revoluționară și vor construi un computer pe roți.

Priviți ce face Volvo în acest moment; nu mai există motoare cu combustie internă în vehiculele lor începând din acest an, folosind deja cele electrice la modelele din 2019, - realizând doar auto electrice sau hibride, cu intenția de a elimina treptat chiar și modelele hibride.

Mulți ingineri de la Volkswagen și Audi sunt complet îngroziți de Tesla, și așa ar trebui să fie. Priviți la toate companiile care oferă doar vehicule electrice. Despre auto electrice  nu s-a auzit de multă vreme, ci doar cu câțiva ani în urmă.

 

13. Companiile de asigurări vor avea probleme masive, deoarece, fără accidente, costurile vor deveni mai ieftine. Modelul de afaceri al asigurărilor auto va dispărea.

 

14. Imobiliarele se vor schimba. Pentru că dacă puteți lucra în timp ce faceți naveta, oamenii se vor muta mai departe, pentru a trăi într-un cartier mai frumos sau mai accesibil.

 

15. Mașinile electrice vor deveni generalizate în jurul anului 2030. Orașele vor fi mai puțin zgomotoase, deoarece toate mașinile noi vor funcționa cu electricitate. Orașele vor avea și un aer mult mai curat.

 

16. Electricitatea va deveni incredibil de ieftină și curată. Producția de energie solară a fost pe o curbă exponențială de 30 de ani, dar acum puteți vedea impactul său uluitor. Și tocmai continuă să crească producția de energie regenerabilă.

 

17. Companiile de energie fosilă (cărbune, țiței) încearcă cu disperare să limiteze accesul la rețea a energiei regenerabile, pentru a împiedica concurența din instalațiile solare de acasă, dar asta pur și simplu nu poate continua - tehnologia va avea grijă de această strategie.

 

18. Sănătatea: prețul Tricorder X va fi anunțat anul acesta. Există companii care vor construi un dispozitiv medical (numit „Tricorder” de la Star Trek) care funcționează cu telefonul personal, care îți scanează retina, ia proba de sânge și de respirație. Apoi analizează 54 de bio-markeri care vor identifica aproape orice boală. În prezent, există zeci de aplicații de telefon pentru scopuri de sănătate. :-? :-?
  • VITARA S ,Matiz
 
The following users thanked this post: ntire2000, Fujitsu

Offline toma

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #577 : 11.Dec.2020, 07:52:22 p.m. »
Tocmai de asta în UE se construiesc în draci fabrici de baterii în fostul bloc comunist.
Oameni saraci considerati cetateni de mâna a doua, cu pretentii salariale marunte.
Spatiu cât încape pentru depozitatea deseurilor si o modalitate de constrângere a guvernelor tarilor respective pentru încalcari ale normelor de mediu - ca majoritatea sunt la limita respectarii conditiilor impuse.
LG - Polonia
Samsung, Toray - Ungaria
Metair - România
Monbat - Bulgaria
Nidec - Serbia

Posibil  :dknw:
Articolul insa nu este despre fabricile de baterii ci despre minerit si recliclare.


@sfichiu he he... discutie lunga. Unele probabil se vor intampla si va fi in mersul firesc al progresului. Altele nu. Totusi nu pare sa fie tocmai topicul potrivit.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Reading can seriously damage your ignorance
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #578 : 11.Dec.2020, 08:39:04 p.m. »
Corect, mineritul se face acolo unde legislatia permite batjocorirea mediului - vezi cazul Rosia Montana ca era cât p-aci.
Iar reciclarea de cele mai multe ori se face în aceleasi locuri unde sunt produse - din motive de logistica si costuri.
In plus de asta, dupa ce vor fi constiente de impactul asupra mediului provocat de extractie majoritatea statelor vor renunta sa-si mai otraveasca populatia si prin procesul de reciclare.
La fabrica de baterii de la mine din oras (Rombat detinuta acum de Metair) poti veni linistit cu camionul de deseuri si vei primi bani frumosi pe acestea (banuiesc ca serverele alea care le vezi toata ziua necesita ups-uri la care se schimba periodic acumulatorii).
What is the most important question human beings must answer?
What the f*ck do we know!?
 

Offline Fujitsu

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #579 : 11.Dec.2020, 09:56:35 p.m. »
Rămâne de văzut dacă mașinile electrice vor schimba lumea la fel de repede precum au făcut-o aparatele foto digitale, softurile de ridesharing sau cele de rezervări hoteliere ...
  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: Kona Electric 64 kWh