Autor Subiect: CUM SA PROTEJAM MASINA *** mici inventii  (Citit de 12633 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline bogdanb

Re: CUM SA PROTEJAM MASINA *** mici inventii
« Răspuns #40 : 25.Feb.2010, 02:03:23 p.m. »
In ce priveste pozitionarea prizelor de aer e alta mancare de peste, cred ca aceasta poate influenta temperatura si debitul aerului. Dar pragul termostatului...am indoieli. Termostatul este facut sa mentina temperatura motorului la o anumita valoare (interval). Daca pui un termostat cu alta valoare (mai joasa) iti va mentine motorul la o temperatura mai joasa si atata tot. Daca clima este mai calda, pur si simplu circuitul se va deschide mai des sau va sta deschis mai mult timp, atata tot. Mai degraba as presupune ca in tari cu temperaturi extreme sa se foloseasca lichid de racire cu proprietati diferite.
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)
 

Offline Laurentiu

Re: CUM SA PROTEJAM MASINA *** mici inventii
« Răspuns #41 : 25.Feb.2010, 09:04:47 p.m. »
s-a gindit cineva daca ar fi mai util un termostat cu o temperatura mai joasa la care sa declanseze fluxul de lichid de racire din motor catre radiator...?
Eu zic sa mergi pe mina producatorului si sa lasi termostatul original. O deschidere mai timpurie a termostatului va duce la neincalzirea motorului si implicit la un consum mai mare de combustibil.
Un termostat de dacie se deschide intre 85 si 87 grC. Este o temperatura cam "STAS" pt functionarea optima a motoarelor cu racire pe lichid.
Importanta nu este deschiderea termostatului mai devreme ci pastrea cit mai mult timp a temperaturii optime de functionare a motorului.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline cristian_ionescu

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 236
  • Gen: Bărbat
Re: CUM SA PROTEJAM MASINA *** mici inventii
« Răspuns #42 : 26.Feb.2010, 12:52:54 p.m. »
Nu am avut probleme de racire/ventilare a motorului de cand am pus plasa de sarma, asa cum spunea cineva mai sus, ca ar exista riscuri. Iar alte plase de protectie nu au fost montate din fabrica. Si vreau sa spun ca acum cateva zile cand am facut pozele postate mai sus, m-am uitat si la partea superioara a radiatorului (portiunea dintre faruri, in spatele grilei), si mai "afectate" sunt lamele de acolo decat cele de jos unde le-am ferit cu plasa aia. Si se poate spune ca ochiurile grilei sunt destul de mici. Daca voi gasi undeva plasa din inox voi face si sus la fel.
Referitor la treaba cu termostatul.... cat timp nu fierbe motorul nu are rost sa te gandesti la alt termostat. Instalatia este facuta sa lucreze sub presiune, si pana la temp de 100 grade. Oricum un motor "sanatos" lucreaza cam in 90 de grade si asta gratie termostatului.
Suzuki SX4, GS 1.6 4WD
 

Offline Sakura77

Re: CUM SA PROTEJAM MASINA *** mici inventii
« Răspuns #43 : 27.Feb.2010, 05:47:21 p.m. »
in afara de aceste mici gadgeturi ar avea o rugaminte

ar fi mai bine sa facem referire si cum sa conduci ,

ADICA sa facem un ghid practic cu sfaturi de genul

- nu merge tot timpul cu piciorul pe ambreiaj > pica ambreiajul
- nu vira rotile pe loc (cind masina nu este in miscare) > pica bucsi , bielete directie , caseta directie
- nu rula cu presiune mai mare in roti (cum am patit eu --- onorabilul Dealer DOLLY m-a lasat sa plec cu presiune 3 in toate rotile  :baston:) dar nici mai mica > in primul caz se duc toate elementele de suspensie , in special caseta si in al doilea se toceste mai repede cauciucul si creste consumul
- nu umbla cu cauciucuri SH (oare de ce cei care le-au avut au renuntat la ele ?)

...............  etc
« Ultima Modificare: 27.Feb.2010, 09:08:03 p.m. de Sakura77 »
Sx4 1.6 GS 4WD
 

Offline Laurentiu

Re: CUM SA PROTEJAM MASINA *** mici inventii
« Răspuns #44 : 27.Feb.2010, 07:52:26 p.m. »
- nu vira rotile pe loc (cind masina nu este in miscare) > pica bucsi , bielete directie , caseta directie
Fals. Bucsele, bieletele de directie, pivotii si capetele de planetare pica din cauza drumurilor gaurite si a vitezei cu care sint atacate "craterele civilizatiei".

P.S. Inainte de intrarea intr-o gaura (groapa) se va intra totdeauna frinat - amortizoarele comprimate.
« Ultima Modificare: 27.Feb.2010, 07:54:15 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline bogdanb

Re: CUM SA PROTEJAM MASINA *** mici inventii
« Răspuns #45 : 27.Feb.2010, 09:59:44 p.m. »
- nu umbla cu cauciucuri SH (oare de ce cei care le-au avut au renuntat la ele ?)

Eu nu umblu cu SH, am doar resapate de iarna, iar pentru "vara" folosesc noi, de preferat de marca apreciata.
Am totusi un motiv pentru ce unii renunta la cauciucuri: de exemplu prin Vest, unii schimba cauciucurile odata la 2 ani indiferent cat le-au folosit in acest timp.
Nu discut despre materialul care isi pierde calitatile cu timpul, ca cauciucul se deterioreaza, ca pentru siguranta traficului si a pasagerilor din masina e bine sa nu folosesti SH, bla-bla-bla... (:| ...doar ca nu trebuie neaparat un  motiv - in fond, sunt altii care cumpara cauciucuri noi si le folosesc 6-7 ani...
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)
 

Offline Sakura77

Re: CUM SA PROTEJAM MASINA *** mici inventii
« Răspuns #46 : 04.Mar.2010, 10:59:37 a.m. »

uite , de la viratul pe loc al rotilor  apar probleme la coloana de directie - bucsa paralelipipedica

Post Merge: 04.Mar.2010, 11:01:05 a.m.
iti dai seama de materialul imbatrinit cind cauciucul nu e pe janta , incerci sa il indoi pe laterala si vei vedea aparitia unor mici crapaturi
Sx4 1.6 GS 4WD
 

Offline Laurentiu

Re: CUM SA PROTEJAM MASINA *** mici inventii
« Răspuns #47 : 04.Mar.2010, 11:38:33 a.m. »
@Sakura77 , nu tin minte sa fi scris ceva ce este citat in mesajul tau de mai sus.
Eu am scris cu totul altceva.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline miocrl

Re: CUM SA PROTEJAM MASINA *** mici inventii
« Răspuns #48 : 12.Mar.2010, 05:32:36 p.m. »
legat de filtre si "imbunatatiri" cu filtre putem sa mergem in alta parte a forumului?

legat de protejat masina:

P.S. Inainte de intrarea intr-o gaura (groapa) se va intra totdeauna frinat - amortizoarele comprimate.

cum argumentezi franarea la trecerea peste gropi?

eu stiam ca e mai bine sa accelerezi astfel incat onexiunea cutie - planetare - roti sa fie foarte bine cuplate astfel incat sa nu existe joc intre ele sa nu genereze uzura la planetare.

Offline Cerby

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 392
  • Gen: Bărbat
  • Never drive faster than ur guardian angel can fly
Re: CUM SA PROTEJAM MASINA *** mici inventii
« Răspuns #49 : 12.Mar.2010, 05:44:02 p.m. »
probabil ca Laurentiu se referea ca poti frana pana Langa groapa ... evitati sa intrati intro groapa cu roata blocata :)
Suzuki SX4 1.5 GS :)