Autor Subiect: Probleme catalizator Swift si Swift Sport  (Citit de 10768 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

PTR

  • Vizitator
Probleme catalizator Swift si Swift Sport
« : 24.Ian.2010, 04:46:47 p.m. »
 Pe principiul "never say never" uite sa tot se poate intampla. In drum spre Valcea pentru revizia de 55k km s-a aprins beculetul magic Check Engine. In service s-a pus scanerul si doar s-a sters codul de eroare fara alte investigatii care sunt convins ca sunt posibile cu scannerul dedicat Suzuki....
 Deci codul de eroare este P0420 care apare atunci cand catalizatorul nu functioneaza in parametri sau una din sonde e pe moarte (de obicei cea de dupa catalizator). Dupa ceva investigatii se pare ca unele loturi de Swift si Swift Sport din 2007 au aceasta problema. In Franta dupa ce unul din cazuri a fost analizat de specialistii Suzuki si initial s-au schimbat sondele , codul a reaparut. In final problema fiind rezolvata prin schimbarea catalizatorului pe garantie. Problema se pare ca apare predominant in jurul a 50k km..
 Daca becul Check Engine se aprinde iar, urmeaza o vizita in Bucuresti la Autonet pentru investigatii mai amanuntite...
 
 

Offline cristyyy2003

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13489
  • Thanked: 239 times
  • Gen: Bărbat
  • I'm old enough to know, but too young to care!!
    • Bucuresti
Re: Probleme catalizator Swift si Swift Sport
« Răspuns #1 : 24.Ian.2010, 05:41:22 p.m. »
Hmm...chiar asa sa fie? Cel mai rau este ca multi dintre noi nu ajung la km astia in perioada de garantie  (3 ani). Totusi...cred ca problema asta nu e doar o problema a Swift-urilor eu, SX4, am reclamat problema asta prin vara.....
La mine s-a aprins dar s-a stins dupa ce am oprit motorul sau:
a) sters codul la Autonet
b) sters codul acasa  >:)
c) oprit motorul si desfacut busonul la benzina (multumesc @hugbear  :good:)

Eu sunt aproape de ~40000km ...da' mi-e teama ca noi, daca e sa fie asa, n-o sa avem norocul celor din Franta. :(
  • #romaniaelectrica
Lume multă, oameni puțini!
 

PTR

  • Vizitator
Re: Probleme catalizator Swift si Swift Sport
« Răspuns #2 : 24.Ian.2010, 06:08:25 p.m. »
 Codul P0420 se aprinde doar in anumite conditii. Atunci cand se merge constant cu o viteza de 70-100km/h cateva minute , ECU incepe sa faca o verificare a catalizatorului. Verificarea e foarte simpla, compara valorile de la prima sonda cu cele de la a2a sonda. Cand diferenta difera de ceea ce stie el aprinde becul :) , daca sonda 2 reactioneaza lent si nu varianza valoarea la fel de repede ca la prima iar se aprinde becul.
 Partea buna e ca noxele sunt inca in limite chiar daca se aprinde becul, deci problema se poate remedia ieftin dar mai intai sa vedem ce zic cei de la service si pe urma o sa expun solutia :D
 Daca nu eram in garantie nu ma deranja sa sterg codul acasa , dar asa cei din service trebuie sa gaseasca o rezolvare civilizata. Nu sa imi stearga tot timpul codul si cand se termina garantia sa zica ca trebuie sa schimb catalizatorul sau sondele.
 

Offline Trixi

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 376
Re: Probleme catalizator Swift si Swift Sport
« Răspuns #3 : 25.Ian.2010, 10:38:17 a.m. »
...de cel putin de un an de zile tot zic de problema asta si nimeni nu ma baga in seama.
imi pare nespus de rau patania ta,dar sper ca acest caz sa atraga atentia si sa se mai gindeasca lumea.
 

Offline miocrl

Re: Probleme catalizator Swift si Swift Sport
« Răspuns #4 : 25.Ian.2010, 10:48:02 p.m. »
PTR.. nu stiu de ce dar ma indoiesc ca tu mergi cu masina subturat. am dreptate?

PTR

  • Vizitator
Re: Probleme catalizator Swift si Swift Sport
« Răspuns #5 : 26.Ian.2010, 12:22:12 a.m. »
 La mers constant nu scade sub 2000rpm, unde de exemplu in comparatie cu Swift 1.3 are deja mai mult cuplu. In rest sta mai mult in zona de cuplu maxim. Si oricum mers cam 80% extraurban nu cred ca se pune problema de infundat de la stilu de mers.
 
 

Offline Trixi

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 376
Re: Probleme catalizator Swift si Swift Sport
« Răspuns #6 : 26.Ian.2010, 11:17:29 a.m. »
desi am impresia ca ma repet ,m-i s-a sugerat sa imi adun gindurile intr-un post si asa am sa fac.

inainte de toate,PTR,nu vreau sa zic,ca in mod cert t-i s-a distrus catalizatorul din cauza ca ai mers subturat!
incerc sa adun intr-un post tot ce am auzit si stiu si cred si toata lumea trage concluziile. :)

bon,deci primul meu swift 1.3,a trait cu mine aproape 80.000 km.dupa 30.000 mi-am dat seama efectiv cum trebuie sa o conduc.nu zic,ca absolut tot timpul,dar facind drumuri lungi destul de des,de obicei schimbam undeva la 5000.aveam o evacuare Sebring pe ea,special conceputa pt swifturi.eram mereu atenta la benzina,nu prea tineam nici la consumul mic,doar la senzatii...pe incercate,am reusit sa ating consum de 20l/100 (pe 120 de km schimbat doar inainte de limitare si niciodata nu am lasat sub 3000 rpm) si cu toate astea a fost totul ok pana ce masina nu a fost cumparata de o domnisoara contabila,care evident a condus-o in stil VW.in citeva luni masina a ajuns la service,cu catalizatorul infundat(cam 3-4000 de km cred ca a facut asa)
asta a fost inca acum 2 ani,in 2008 primavara!swifturile care aveau multi km,in general erau la soferi ca mine...insa anul trecut,cind am petrecut ceva timp in service-urile din ungaria ,baietii de acolo au inceput sa imi zica despre masinile 2005-2006 (mentionez,ca in ungaria cred ca in prop de 80% sunt doar swifturi 1.3!) ca incep ele sa ajunga la 60-70.000 km si cam saptaminal au cite o buburuza cu catalizatorul infundat.
eu,la vremea asta deja avusem al doilea swift,tot 1.3,cu approx 55.000 km pe bord ,asa ca evident m-a interesat care e buba.
dupa cum au zis mecanicii,era vorba in mare parte de "masini de oras" ,cu proprietari calmi,normali.evident,in ungaria,catalizatorul se schimba.punct.fenomenul nu s-a oprit nici de atunci.

fiind destul de speriata si pierduta in spatiu,intr-o dimineata l-am rugat pe amicul Jeff (prezent si el pe forum la noi si mult mai priceput la motoare ca si mine) sa ma asculte si sa imi impartaseasca parerile lui legate de problema.i-am povestit si lui,cap coada tot ce stiu si a ajuns si el la concluzia,ca e foarte POSIBIL ,ca mersul subturat sa fie una dintre problemele cauzatoare,pe linga calitatea proasta a benzinei!

as vrea sa clarific aici clar, ce inseama "subturat" pt mine.dupa carte ,avem cuplu maxim la 4200,la 1.3 (la 1.5 si 1.6 nu stiu exact acum din cap)...daca schimbi in asa fel,ca atunci cind i-ai dat superioara nu ai cazut sub 3000,ai tot timpul cuplu decent.da,pt asta trebuie sa schimbi undeva in limitare si destul de rapid si brusc.pe termen lung trebuie sa fii destul de hiperactiv sa nu te oboseasca,stiu  :) insa,avem ,din cite stiu eu,cel putin 2 colegi care fac la fel (andrei si gabin).sa nu dea d-zeu,dar daca si ei ma anunta intr-o zi ca au  probleme cu catalizatorul...am sa incep sa ma pregatesc si eu sa m-il schimb, si am sa admit ,ca teorema asta nu are nici o baza reala.

da,intr-adevar,stilul acesta de mers ne ustura la buzunar din cauza consumului ridicat,s-ar putea spune si asta...insa,toti cei care merg putin mai sportiv in oras admit ,ca oricum ajungem la un consum de peste 10L/100 ,urban.pe linga asta,as mai vrea sa zic,ca acel consum de 20/100 cu VVT-ul este mai greu de facut,decit cu  simplu 16v.(din cauza asta este foarte mica diferenta efectiva de putere intre motoarele 1.3 si 1.5)poate unii sunt dispusi sa dea mai multi bani pe benzina,daca stiu ca in asa fel se feresc de o cheltuieala in alte parti.din cauza asta m-am tot agitat pe topicul "consum swift".parerea mea este,ca tot timpul calea de mijloc este cea mai buna,asadar nu tin mortis sa ajung la un consum de 3-4L/100 cu swiftul daca stiu, ca resturile nearse, in alta parte imi fac un cost de ma doare mintea,pe linga faptul ca nici nu ma mai distrez la volan.

parerea mea este,ca in cazul in care o masina merge in oras,unde  clar ,ca nu poti sa iti permiti sa mergi in 5000 de ture,mai merge si foarte turat...cam ce sa zic....aproape la fel de mult,40-50% din toti km facuti,sunt ceva sanse,ca depunerile adunate sa se arda,sa se curata si sa nu ajunga in catalizator.
ma repet.este doar concluzia la care am ajuns eu!sunt foarte interesata si deschisa daca cineva are mai multe cunostinte,experiente si este dispus sa imi impartaseasca.fara mistouri,exact cum e trecut in semnatura,nu sunt mecanic sau mare cunoscator,doar curioasa si interesata.

andrei,gabin,citi km aveti momentan pe bord?
 

Offline Andrei Suzuki

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2982
  • Thanked: 8 times
  • Gen: Bărbat
  • Respect a man's car and the man respects you!
Re: Probleme catalizator Swift si Swift Sport
« Răspuns #7 : 26.Ian.2010, 12:26:02 p.m. »
Eu am cam 34000. Nici o problema pana acum.
2018 Suzuki Vitara S
2007 VW Passat 2.0TFSI
 

Offline miocrl

Re: Probleme catalizator Swift si Swift Sport
« Răspuns #8 : 26.Ian.2010, 12:28:09 p.m. »
numarul de kms? e confidential?

Offline Andrei Suzuki

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2982
  • Thanked: 8 times
  • Gen: Bărbat
  • Respect a man's car and the man respects you!
Re: Probleme catalizator Swift si Swift Sport
« Răspuns #9 : 26.Ian.2010, 12:32:51 p.m. »
Pt cine e intrebarea asta? :)
2018 Suzuki Vitara S
2007 VW Passat 2.0TFSI