desi am impresia ca ma repet ,m-i s-a sugerat sa imi adun gindurile intr-un post si asa am sa fac.
inainte de toate,PTR,nu vreau sa zic,ca in mod cert t-i s-a distrus catalizatorul din cauza ca ai mers subturat!
incerc sa adun intr-un post tot ce am auzit si stiu si cred si toata lumea trage concluziile.

bon,deci primul meu swift 1.3,a trait cu mine aproape 80.000 km.dupa 30.000 mi-am dat seama efectiv cum trebuie sa o conduc.nu zic,ca absolut tot timpul,dar facind drumuri lungi destul de des,de obicei schimbam undeva la 5000.aveam o evacuare Sebring pe ea,special conceputa pt swifturi.eram mereu atenta la benzina,nu prea tineam nici la consumul mic,doar la senzatii...pe incercate,am reusit sa ating consum de 20l/100 (pe 120 de km schimbat doar inainte de limitare si niciodata nu am lasat sub 3000 rpm) si cu toate astea a fost totul ok pana ce masina nu a fost cumparata de o domnisoara contabila,care evident a condus-o in stil VW.in citeva luni masina a ajuns la service,cu catalizatorul infundat(cam 3-4000 de km cred ca a facut asa)
asta a fost inca acum 2 ani,in 2008 primavara!swifturile care aveau multi km,in general erau la soferi ca mine...insa anul trecut,cind am petrecut ceva timp in service-urile din ungaria ,baietii de acolo au inceput sa imi zica despre masinile 2005-2006 (mentionez,ca in ungaria cred ca in prop de 80% sunt doar swifturi 1.3!) ca incep ele sa ajunga la 60-70.000 km si cam saptaminal au cite o buburuza cu catalizatorul infundat.
eu,la vremea asta deja avusem al doilea swift,tot 1.3,cu approx 55.000 km pe bord ,asa ca evident m-a interesat care e buba.
dupa cum au zis mecanicii,era vorba in mare parte de "masini de oras" ,cu proprietari calmi,normali.evident,in ungaria,catalizatorul se schimba.punct.fenomenul nu s-a oprit nici de atunci.
fiind destul de speriata si pierduta in spatiu,intr-o dimineata l-am rugat pe amicul Jeff (prezent si el pe forum la noi si mult mai priceput la motoare ca si mine) sa ma asculte si sa imi impartaseasca parerile lui legate de problema.i-am povestit si lui,cap coada tot ce stiu si a ajuns si el la concluzia,ca e foarte POSIBIL ,ca mersul subturat sa fie una dintre problemele cauzatoare,pe linga calitatea proasta a benzinei!
as vrea sa clarific aici clar, ce inseama "subturat" pt mine.dupa carte ,avem cuplu maxim la 4200,la 1.3 (la 1.5 si 1.6 nu stiu exact acum din cap)...daca schimbi in asa fel,ca atunci cind i-ai dat superioara nu ai cazut sub 3000,ai tot timpul cuplu decent.da,pt asta trebuie sa schimbi undeva in limitare si destul de rapid si brusc.pe termen lung trebuie sa fii destul de hiperactiv sa nu te oboseasca,stiu

insa,avem ,din cite stiu eu,cel putin 2 colegi care fac la fel (andrei si gabin).sa nu dea d-zeu,dar daca si ei ma anunta intr-o zi ca au probleme cu catalizatorul...am sa incep sa ma pregatesc si eu sa m-il schimb, si am sa admit ,ca teorema asta nu are nici o baza reala.
da,intr-adevar,stilul acesta de mers ne ustura la buzunar din cauza consumului ridicat,s-ar putea spune si asta...insa,toti cei care merg putin mai sportiv in oras admit ,ca oricum ajungem la un consum de peste 10L/100 ,urban.pe linga asta,as mai vrea sa zic,ca acel consum de 20/100 cu VVT-ul este mai greu de facut,decit cu simplu 16v.(din cauza asta este foarte mica diferenta efectiva de putere intre motoarele 1.3 si 1.5)poate unii sunt dispusi sa dea mai multi bani pe benzina,daca stiu ca in asa fel se feresc de o cheltuieala in alte parti.din cauza asta m-am tot agitat pe topicul "consum swift".parerea mea este,ca tot timpul calea de mijloc este cea mai buna,asadar nu tin mortis sa ajung la un consum de 3-4L/100 cu swiftul daca stiu, ca resturile nearse, in alta parte imi fac un cost de ma doare mintea,pe linga faptul ca nici nu ma mai distrez la volan.
parerea mea este,ca in cazul in care o masina merge in oras,unde clar ,ca nu poti sa iti permiti sa mergi in 5000 de ture,mai merge si foarte turat...cam ce sa zic....aproape la fel de mult,40-50% din toti km facuti,sunt ceva sanse,ca depunerile adunate sa se arda,sa se curata si sa nu ajunga in catalizator.
ma repet.este doar concluzia la care am ajuns eu!sunt foarte interesata si deschisa daca cineva are mai multe cunostinte,experiente si este dispus sa imi impartaseasca.fara mistouri,exact cum e trecut in semnatura,nu sunt mecanic sau mare cunoscator,doar curioasa si interesata.
andrei,gabin,citi km aveti momentan pe bord?