Autor Subiect: Probleme catalizator Swift si Swift Sport  (Citit de 10764 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline miocrl

Re: Probleme catalizator Swift si Swift Sport
« Răspuns #10 : 26.Ian.2010, 12:38:39 p.m. »
my mistake
nu stiu unde imi era capul..

PTR

  • Vizitator
Re: Probleme catalizator Swift si Swift Sport
« Răspuns #11 : 26.Ian.2010, 01:29:33 p.m. »
 Deci am mers la Autonet ne-am jucat cu scannerul si se pare sa sonda 2 este cam moarta. S-a comandat si urmeaza a fi montata pe garantie.
 Mersul subturat are consecinte mult mai grave la motoarele diesel, la benzina se pune altfel problema. Benzina proasta (cea mai veche si buna gluma in Romania) exista in toate tarile si se gaseste la statiile care nu au un numar foarte mare de clienti iar benzina sta foarte mult in rezervoare. Benzina proasta o sa iti dea intotdeauna un alt cod eroare, in general acesta este P0300. O benzina potential daunatoare catalizatorului este benzina de la Lukoil care contine mai mult sulf, acesta in timp se depune pe fagurele catalizatorului si il sufoca.
 Daca te iei doar dupa codul de eroare fara sa cauti si alte cauze ajungi sa schimbi catalizatorul... probabil asa se procedeaza in ungaria.
 Daca mergi tot timpul la stilul smuls catalizatorul poate sa fie demult infundat dar nu o sa iti apara eroare deoarece calculatorul nu o sa apuce niciodata sa testeze catalizatorul. Mersul la stiul smuls are intotdeauna un amestec mai bogat in benzina care are sanse mult mai mari sa ajunga pe catalizator in timp distrugandu-l, mersul constant are un amestec sarac ceea ce conduce la o ardere mai completa si o temperatura mai mica a gazelor de evacuare.
 Cine vrea detalii suplimentare e binevenit, dar de folclor sunt satul.
 
 
 

Offline BXXENL

Re: Probleme catalizator Swift si Swift Sport
« Răspuns #12 : 26.Ian.2010, 01:49:30 p.m. »
Eu zic ca nu e o solutie sa o arzi aproape de limitare, sau constant peste 4000 de ture ca sa nu scazi sub 3000 cand schimbi. Nu benzina ne arsa infunda catalizatorul. Ci oxizii de azot (NOX). Emisile de oxizi de azot sunt mai mari atunci cand amestecul este saracit, ex cand esti pe autostrada si o tii la 130, deabia atingand pedala. Sau cand ii dai in gura pana la 170 si apoi o lasi sa scada usor pana la o viteza mai mica, apasand mai putin pe acceleratie.

 Atunci cand o calci (si de la 1200 si de la 5500), amestecul este imbogatit peste raportul ala ideal de 14.7:1 (stochiometrc?) sau cat este. Ideea e ca iti baga mai multa benzina, ca sa raceasca pistonul si sa nu iti pre-detoneze. Benzina aia in plus sigur nu se arde, si sigur trece prin catalizator in durmul ei spre iesire.

Cine are catalizatorul distrus probabil a avut parte de benzina cu plumb in ea. Stiu ca nu se mai foloseste, dar tot exista benzine care au niste plumb prin ele, din diferite surse. Sau au folosit uleiuri care au o cantitate mai mare de fosfati (sau ceva prin zona asta, care mai de mult se foloseau in cantitati mari in ulei pt ca protejau motorul f bine), care de asemenea scurteaza viata catalizatorului.

Daca vreti sa va tina catalizatorul mult nu exista nici un stil anume care sa ii prelungeasca viata, deci nu va mai bateti capul. Da, clar, daca mergi subturat cu ea constant, si mai ai si bujii infecte, sigur ii scurtezi viata. Eu merg subturat cu aia mica pt ca poate. Cum trec de 70C si 50km/h cum bag a 5-a. De ce? Pt ca poate. Masina se misca, are 132.000km (o am de la 74.000), si chiar nu tuseste la 1.500rpm. SX-ul nu poate, nu are atata cuplu, are rotile mari, asta vede intre 2300-2800rpm in oras mers normal. Cand le calc, le calc, dar aia nu se pune, e sub 1% din viata lor.

Daca vrei consum mic, schimba mai devreme. Ai urnit masina, schimbi a 2-a, bagi masiv piciorul in ea, schimbi repede a 3-a, bagi piciorul, ajungi la 50-60, frana de motor sau o scoti pe liber sau bagi a 5-a daca iti permite traficul si mergi asa. Chiar daca bagi picioru in ea (50-75% din cursa pedalei), consumul este mai mic pt ca pierderile de pompare ale motorului sunt mici, si timpii in care accelerezi la fel sunt mici. Daca o calci un sfert doar si schimbi mai rar consumul nu o sa scada,catalizatorul n-o sa tina 300.000 si nici nu o sa te distrezi.

Deci atentie la benzina si ulei.

Ps cat scriam a mai aparut un post. O mica adaugare. Mersul constant nu produce gaze mai reci. Mersul cu amestec bogat scade temperatura in camera de combustie si produce gaze mai reci. Mersul cu amestec sarac produce temperaturi ridicate si in camera de combustie si in catalizator.
  • SX4 1.5
Alex
 

PTR

  • Vizitator
Re: Probleme catalizator Swift si Swift Sport
« Răspuns #13 : 26.Ian.2010, 02:10:40 p.m. »
 Tocmai pentru reducerea temperaturii gazelor si micsorarea NOx a aparut EGR-ul, care functioneaza in general la turatie constanta.
 

Offline Trixi

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 376
Re: Probleme catalizator Swift si Swift Sport
« Răspuns #14 : 26.Ian.2010, 04:56:51 p.m. »
imi cer scuze,ca te-am deranjat cu folclorul. :)
nu se va mai intimpla,promit!

BXXENL ,multumesc frumos pt lamuriri.
« Ultima Modificare: 26.Ian.2010, 04:58:32 p.m. de Trixi »
 

PTR

  • Vizitator
Re: Probleme catalizator Swift si Swift Sport
« Răspuns #15 : 26.Ian.2010, 05:22:14 p.m. »
Atunci cand o calci (si de la 1200 si de la 5500), amestecul este imbogatit peste raportul ala ideal de 14.7:1 (stochiometrc?) sau cat este. Ideea e ca iti baga mai multa benzina, ca sa raceasca pistonul si sa nu iti pre-detoneze. Benzina aia in plus sigur nu se arde, si sigur trece prin catalizator in durmul ei spre iesire.

Pre-detonarea apare atunci cand in camera de ardere se aduna multa calamina care ajungand la incandescenta aprinde amestecul carburant inainte de scanteia de la bujie, apare atunci cand se foloseste o benzina cu cifra octanica prea mica pentru raportul de compresie al motorului, apare atunci cand bujia este prea calda pentru motorul respectiv, etc. Daca ar junge pistonul la o temperatura la care sa aprinda amestecul mai mult ca sigur motorul era calat de mult.
 Trixi nu trebuie sa o iei personal dar daca doresti, poti incearca sa citesti manualul de service de la swift si o sa vezi ca inainte de a schimba un catalizator de exemplu trebuie testate mai multe componente care daca nu merg corespunzator conduc la acel cod de eroare.
 De asemenea tot acolo mai zice si ce se intampla daca ajunge benzina pe catalizator.
 

Offline BXXENL

Re: Probleme catalizator Swift si Swift Sport
« Răspuns #16 : 26.Ian.2010, 06:02:35 p.m. »
Dap, n-am fost f clar si a iesit cam varza. Merci PTR pt lamuriri.  De asemenea nu am vrut sa supar pe nimeni, fiecare isi conduce masina cum vrea si cum simte el/ea ca e mai bine.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline lucian107416

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 107
  • Gen: Bărbat
Re: Probleme catalizator Swift si Swift Sport
« Răspuns #17 : 26.Ian.2010, 06:37:43 p.m. »
Partea cu acceleratul si mersul turat i-au spus-o si sotiei cei de la BS si sunt convins ca si Trixi a auzit-o de la n mecanici. Am inteles pana la urma ca au fost ceva probleme cu loturile 2005(2006?) la catalizator dar ca s-ar fi rezolvat. Mersul subturat poate aduce alte prejudicii automobilului, dar trebuie sa-ti lipseasca ceva simturi sa poti merge chiar asa subturat. BXXENL a dat o definitie pt subturat: TUSESTE masina. Ala e subturat, nu mai putin de 2000, cum spun unii(am auzit chiar de 2500 :)).
Am citit in trecut un studiu care recomanda regimul pt aspirate de 1500-2500 rot/min pentru cea mai eficienta utilizare dpdv al costurilor totale.
Eu prefer totusi un regim mai alert.
« Ultima Modificare: 26.Ian.2010, 06:40:43 p.m. de lucian107416 »
Swift 1.5 GS
 

PTR

  • Vizitator
Re: Probleme catalizator Swift si Swift Sport
« Răspuns #18 : 27.Ian.2010, 12:35:49 a.m. »
 Un alt regim stresant pentru motor si catalizator este statul la relanti, a oprit cineva blocat in ambuteiaj motorul ca sa protejeze catalizatorul?
 Cel mai simplu e sa dai vina pe utilizator atunci cand apare un defect de fabricatie, iar un mecanic "meserias" recomanda benzina cu CO mare la un motor cu un raport de compresie modest ca sa fie sigur ca face treaba pana la capat.
 

Offline lucian107416

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 107
  • Gen: Bărbat
Re: Probleme catalizator Swift si Swift Sport
« Răspuns #19 : 27.Ian.2010, 01:35:06 p.m. »
odata al meu a mers toata noaptea la relanti ca l-a uitat sotia pornit  :D :D :D . Noroc ca facuseram plinul o zi inainte, ca a consumat peste jumatate de rezervor  : =)).
Swift 1.5 GS