Autor Subiect: ESP, ABS?  (Citit de 10831 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline vadiro

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 400
  • Gen: Bărbat
Re: ESP, ABS?
« Răspuns #20 : 04.Iul.2009, 12:27:22 a.m. »
Si eu am vrut doar masina cu ESP. Nu am vrut ca dupa ce platesc masina sa regret doar pentru ca m-am zgarcit la 500 Euro. Mai ales dupa ce m-am informat in ce consta acest sistem.
Suzuki SX4 Sedan GS
GPS MyGuide 3100 cu iGO Primo, iGO 8, Garmin XT, TomTom 7 si Navigon MN7
CB Midland Alan 48 Plus Multi B + Sirio ML-145 PL
 

Offline adir

Re: ESP, ABS?
« Răspuns #21 : 04.Iul.2009, 09:05:41 a.m. »
Citat
schimbat tamburii cu discuri si placute de frana
Pai eu am ESP si am tamburi pe spate. Sau nu vad bine?
  • SX4
 

Offline bogdanb

Re: ESP, ABS?
« Răspuns #22 : 06.Iul.2009, 12:41:14 a.m. »
Ba vezi bine, ai tamburi. :D Chestia cu discurile era probabil pentru alta masina.
Sa va zic si eu una ciudata: mergand de-a latul unei pante cu noroi, cuplat I-AWD, mi-a alunecat fundul in lateral si nimic. Parca sa zic ca mi-a alunecat si fatza, dar sigur martorul de ESP nici nu a clipit. Nu e defect, fiindca la urcarea unei pante in AWD mi s-a aprins.
Deci, nu ma asteptam sa-mi ridice fundul. Dar nici sa clipeasca martorul, sa-mi dau seama ca macar incearca ceva?
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)
 

Offline BXXENL

Re: ESP, ABS?
« Răspuns #23 : 06.Iul.2009, 11:47:42 a.m. »
Conteaza viteza. ESP-ul intra cand fuge fundul intradevar, dar tre sa ai ceva viteza ca sa simta asta. Altfel, e doar ca o curba.  La urcarea pantei ti s-a aprins porbabil din cauza ca una sau mai multe dintre roti se invarteau cu viteza inegala (derapa una). Ca sa iti intre ESP-ul si sa il simti lucrand, fa un drift. Eu de ex cu aia mica pot lua curbe de 90 de grade cu frana de mana pana sa intre ESP-ul. Conteaza SI viteza masinii si unghiul volanului, nu numai semnalul de la senzorul ala de YAW.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline whizzy

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2040
  • Gen: Bărbat
Re: ESP, ABS?
« Răspuns #24 : 06.Iul.2009, 04:31:39 p.m. »
eu inca sunt la inceput de drum cu 4x4 ESP astea dar va zic si eu din mini-experienta mea :)

- mai concret m-am bagat in namol destul de mare .. cand am intrat cu toata masina mi-a fugit fundul in dreapta destul de mult (acum cand scriu imi dau seama ca a fugit dupa ce am pus frana deci cred ca asta e cauza) ma rog am continuat si mi-a aparut martorul de ESP pe bord atunci am inaintat cu masina si m-am stropit tot de la roata dreapta .. acum ca mai citesc una alta imi dau seama ca trebuia sa dezactivez esp-ul, ma rog invat eu pana la urma ce si cum :). In rest nu mi-a intrat niciodata esp-ul pana acum (in 350km  =)))
 

Offline bogdanb

Re: ESP, ABS?
« Răspuns #25 : 06.Iul.2009, 04:35:22 p.m. »
Mie mi-a actionat odata, pe la 150km... si pana acum, la 666km, nimic!   >:)
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)
 

Offline radu-sx4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 198
  • Gen: Bărbat
  • EX-SX
Re: ESP, ABS?
« Răspuns #26 : 07.Iul.2009, 06:45:27 p.m. »
Se recomanda scoaterea ESP cand intri in noroi sau zapada adanca, pt. ca el nu te lasa sa derapezi lateral sau sa pierzi aderenta. Daca nu-l scoti iti moare motorul imediat cum fortezi mai tare nota, ca sa nu mai spun de ambreiaj.... Am experimentat chestia asta pe o panta lunga de 15-20m plina de noroi si cam la 35 de grade inclinatie, primii 5 m a reusit sa urce masina cu ESP on, restul serpuit fara el. Ca turatie max 2300-2500 in viteza 2, cu un boost pe varf pana la 5600 ture. In general traseul offroad se face pastrand masina intre 1200-2500 ture in vitezele 1 si 2.
Esp, mai actioneaza daca apesi la podea acceleratia si pleci repede in viteza 1 dupa care schimbi rapid in 2 pe carosabil fin si drept uscat, cat si pe cel umed, e ca un launch control, mai rudimentar ce-i drept, de Vw care iti tine masina dreapta cand pleaca, dar iti mai ia din putere. :good:
Oricum pt. cei care il au e de mare folos.
 

Offline bogdanb

Re: ESP, ABS?
« Răspuns #27 : 07.Iul.2009, 10:35:11 p.m. »
radu, cand spui ca e de mare folos te referi la ESP nu-i asa?
Ca launch controlul ala de la VW in Bucuresti te ajuta doar sa ajungi primul la semaforul urmator, adica peste 100m >:)
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)
 

Offline radu-sx4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 198
  • Gen: Bărbat
  • EX-SX
Re: ESP, ABS?
« Răspuns #28 : 08.Iul.2009, 08:27:12 a.m. »
 =)) tare,,,,,normal ca ESP e bun.
 

Offline fireburn

Re: ESP, ABS?
« Răspuns #29 : 08.Iul.2009, 11:56:01 a.m. »
Conteaza viteza. ESP-ul intra cand fuge fundul intradevar, dar tre sa ai ceva viteza ca sa simta asta. Altfel, e doar ca o curba.  La urcarea pantei ti s-a aprins porbabil din cauza ca una sau mai multe dintre roti se invarteau cu viteza inegala (derapa una). Ca sa iti intre ESP-ul si sa il simti lucrand, fa un drift. Eu de ex cu aia mica pot lua curbe de 90 de grade cu frana de mana pana sa intre ESP-ul. Conteaza SI viteza masinii si unghiul volanului, nu numai semnalul de la senzorul ala de YAW.

Nu cred ca viteza conteaza.
La mine a intrat ESP in functiune la viteza foarte mica(treceam peste un limitator de viteza - deci viteza era undeva la 5Km/h).
E adevarat ca eram cu rotile dreapta afara din carosabil si mai exact pe gheata.
Masina a avut o tentativa ( aproape neobservabila) de a-si schimba traiectoria si atunci bling-bling pe bord.
Eram in primii 500 de Km rulati cu masina si ca atare n-am dat importanta ( a se citi ca nu stiam de ESP, cum functioneaza, etc).
_______________________
Fac ce vreau, dar stiu ce fac ?