Autor Subiect: Scut motor pe Swift  (Citit de 17020 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline lucian107416

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 107
  • Gen: Bărbat
Re: Scut motor pe Swift
« Răspuns #40 : 06.Iul.2009, 12:54:45 p.m. »
Am inteles din prima, domnule aerodinamician. Scutul vostru scade cx-ul si creste downforce-ul. Genial. Atat doar ca eu cred ca cine cumpara scut pentru imbunatatirea performantelor dinamica cumpara gogosi-chiar daca temperatura aerului la admisie este masurabil aceeasi-, cine il cumpara pentru protectie cumpara protectie. Si apropos, era vorba de 12 kg in fata puntii fata.
« Ultima Modificare: 06.Iul.2009, 04:43:12 p.m. de Andrei Suzuki »
Swift 1.5 GS
 

Offline miocrl

Re: Scut motor pe Swift
« Răspuns #41 : 06.Iul.2009, 01:14:43 p.m. »

definiti va rog pt necunoscatori ce e CX si Downforce.

@lucian107416 te rog s anu mai dai QUOTE la mesajul imediat anterior te rog sa editezi postul

Offline BXXENL

Re: Scut motor pe Swift
« Răspuns #42 : 06.Iul.2009, 01:28:16 p.m. »
Cx e coeficientul de aerodinamica. Fiecare masina noua are Cx-ul masurat. Se mai poate afla si printr-o formul care nu imi vine acum in minte (ceva cu suprafata frontala totala, inaltimea masini si altele). Cu cat Cx e mai mic, cu atat masina e mai aerodinamica (masini cu CX f mic ce imi vin acum in minte opel calibra si Citroen C4). Downforce e forta cu care aerul apasa pe masina la viteza. Ex un spoiler poa sa iti mai dea cateva kg in plus la viteza cutare, sa te ajute in curbe.

Explicatie de 2 lei. Dar va faceti o idee.

Scutul ajuta pt ca fluidizeaza curgerea aerului pe sub masina, asfel aerul va curge mai repede pe sub masina decat pe dedesubt si se va forma o presiune negativa sub masina,ce va suge masina mai aproape de sol (exact invers fata de cum functioneaza aripa la avion). Evident doar un scut nu va face minuni, si efectul se simte doar la viteze de autostrada si mai mari. Dar avantaje sunt. Altul ar mai fi ca presiunea sub masina fiind mai mica,aerul va curge mai bine prin radiator spre motor si apoi sub masina. E un cerc "vicios" bun daca imi permiteti un asemena hal de exprimare. Pt ca aerul nu va curge prin radiator daca presiunea din fata radiatorului nu este mai mica decat cea din spate.
  • SX4 1.5
Alex
 

PTR

  • Vizitator
Re: Scut motor pe Swift
« Răspuns #43 : 06.Iul.2009, 01:55:49 p.m. »
 Nu stiu ce procent din alea 12kg se afla chiar in fata puntii, dar daca gandim asa poate ar fi bine sa nu mai punem nici lichid de parbriz pentru ca rezervorul de afla in coltul dreapta fata si are aproximativ 3kg.
 Cine vrea sa iai scut pentru protectie e treaba lui, cui ii place sa o calce si vrea mai multa stabilitate iar e treaba lui. Cine vrea sa creada bine, cine nu iar bine.
 Iar pentru a intelege cum functioneaza scutul doritorii pot incerca sa ia 2 foi de hartie , sa le tina vertical la o distanta de 1-2cm si sa sufle aer printre ele. Efectul la scara mai mare se intampla intre scut si sosea.
 
 LE: in poza e un audi a4 unde inginerii de la audi au optimizat aerodinamica incercand sa faca partea de sub masina cat mai plata.. cifrele reprezinta cu cat a scazut coeficientul aerodinamic pentru fiecare zona acoperita si adusa la nivel cu celelalte. Acum daca si pe astia de la audi nu ii duce materia cenusie.......

« Ultima Modificare: 06.Iul.2009, 02:24:15 p.m. de PTR »
 

Offline lucian107416

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 107
  • Gen: Bărbat
Re: Scut motor pe Swift
« Răspuns #44 : 06.Iul.2009, 03:38:14 p.m. »
Lucrurile sunt mai simple de atat. E vorba de pricipiul lui Bernoulli. Nu trebuie sa sufle nimeni intre foi si sa se mire ce se apropie. Iar una dintre problemele cunoscute ale scutului ar fi supraincalzirea sistemului de evacuare. Putea fi si temperatura de admisie, dar asta am inteles ca e masurabil aceeasi. La garda la sol pt Swift (~14.5 com fara scut, cu scut mai putin) si la genul de castiguri de la Audi ma indoiesc de beneficiile scaderii cx cu 0.003 - la o lungime de ~4.5 m, nu 3.7 ca la Swift -, asta in conditiile aplatizarii in zona scutului. Dar am observat ca pe Swift sunt niste gauri in scut, probabil pentru a nu bloca complet racirea sistemului de evacuare. Daca mai adaugi si curentii turbionari care se formeaza in zona gaurilor, ma indoiesc ca exista vreo imbunatatire. Fiecare decide ce vrea sa faca cu banii si masina lui. Personal, ma retrag din aceasta discutie.
Swift 1.5 GS
 

Offline miocrl

Re: Scut motor pe Swift
« Răspuns #45 : 06.Iul.2009, 07:10:21 p.m. »
tura vura

o scadere de 0.003 ... de la cat?
ca daca e de la 1. e un caca maca daca e de la 0.01 mai zic


PTR

  • Vizitator
Re: Scut motor pe Swift
« Răspuns #46 : 06.Iul.2009, 07:29:45 p.m. »
 Poate cel mai edificator test ar fi sa iesim pe autostrada intr-o zi cu vant lateral si sa mergem cu un swift stock si cu al meu si sa vedem daca e doar autosugestie. In rest fiecare poate sa creada sau nu, e treaba lor. Eu stiu ce am simtit si nu oblig pe nimeni sa ma creada dar ar fi bine sa se gandeasca ca swift-ul a fost gandit ca masina de oras si nu ca autobahn cruiser de aici si lipsa unor banale elemente care pot imbunatati aerodinamica.
 

Offline gabin

Re: Scut motor pe Swift
« Răspuns #47 : 06.Iul.2009, 11:43:05 p.m. »
bai dar faceti atata tam-tam pe baza acestui scut de parca ati merge la competitii.

in primul rand acesta se monteaza pe masina pt a-i proteja componentele interne, ca o si ajuta dinamic...asta e partea a 2-a, dar nu cred sa conteze intr-atat de mult incat sa ne certam din cauza asta!

ca orice lucru care il adaugi pe masina, pe langa efectul pt care a fost creat respectivul item, mai exista si efecte secundare..
'08 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT .:. Apex .:. Ferodo .:. Enkei
"Pe masura ce faci imbunatatiri costisitoare masinii, creste riscul de a o accidenta."
 

Offline stiffler8104

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 2
Re: Scut motor pe Swift
« Răspuns #48 : 13.Iul.2009, 08:58:13 p.m. »
Salut...eu sunt nou pe aici. In ceea ce priveste scutul pentru swift, nu se prea fabrica. Exista un singur model aftermarket, tabla, dar este f f greu. Nu se recomanda.
 

PTR

  • Vizitator
Re: Scut motor pe Swift
« Răspuns #49 : 13.Iul.2009, 11:13:55 p.m. »
 Exista chiar doua modele aftermarket, unul aluminiu si unul otel.