Autor Subiect: Comutare automata faza lunga - scurta  (Citit de 9405 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline AT

Comutare automata faza lunga - scurta
« : 05.Nov.2015, 05:05:21 p.m. »
O alta imbunatatire ar fi posibilitatea instalarii unui dispozitiv care sa permita comutarea automata
de pe faza lunga pe faza scurta la aparitia unui autovehicol din sens opus iar dupa depasirea acelui
autovehicol iluminatul sa revina pe faza lunga (de drum) pentru o mai buna vizibilitate .

Utilitatea acestei functii ar fi in special pe drumurile dintre localitati unde datorita vitezei mai ridicate
apare necesitatea utilizarii fazei lungi pentru obtinerea unei vizibilitatati pe o distanta mai mare.
Am observat ca anumiti producatori au implementat deja aceasta functie, dupa parerea mea,
o functie utila in anumite imprejurari (trafic relativ mare, drumuri cu multe serpentine, etc).
Ar fi util si acelor soferi care uita sa comute de pe faza lunga pe faza scurta cand se apropie de noi :)
« Ultima Modificare: 05.Nov.2015, 05:13:47 p.m. de AT »
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline >pexic<

Re: Comutare automata faza lunga - scurta
« Răspuns #1 : 05.Nov.2015, 06:09:26 p.m. »
Si nu ar fi deloc util (a se citi : periculos) pe serpentine.
Fă din disperarea cea mai profundă, speranţa cea mai invincibilă.
 

Offline migabi

Re: Comutare automata faza lunga - scurta
« Răspuns #2 : 05.Nov.2015, 06:41:15 p.m. »
Exista un asemenea dispozitiv, parca GM l-a produs cu Hella si testat o perioada pana cand au observat ca sistemul era bruiat de luminle ambientale de pe marginea soselelor.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline manesz

Re: Comutare automata faza lunga - scurta
« Răspuns #3 : 05.Nov.2015, 06:55:51 p.m. »
eu am un comutator din asta, montat pe mine. e destul de vechi, vreo 3 decenii dar folosesc mai exact din  '95. Este un dispozitiv complex, denumit in latina INDEX, si este format din celule osoase, care alcatuiesc un tesut osos dur, denumit in acest caz falanga , in cazul meu am toate cele 3 intregi si -s legate intre ele de articulatiile interfalangiene.Daca imping maneta de lumini se aprinde faza lunga, daca trag spre mine se stinge, si folosind in mod corect de 20 de ani, a devenit automatism.Neuronul este calea de transmitere. El isi are originea in creier, coboara prin maduva spinarii indreptandu-se spre zonele din care duce sau aduce informatiile.Stimulii sunt luminile masinilor din fatasi poate deosebi luminile ambientale.E foarte valoros, nu prea se poate schimba cu alta piesa

 
The following users thanked this post: mpamfil, Cosmin09, badmania98

Offline AT

Re: Comutare automata faza lunga - scurta
« Răspuns #4 : 06.Nov.2015, 12:21:47 a.m. »
De exemplu Volvo si BMW sunt doi producatori care au implementat un asemenea sistem.
Chiar daca la prima vedere poate parea un moft, probabil ca in scurt timp acest sistem
va devenii o dotare standard pe anumite configuratii la multi alti producatori asa cum acum
sistemul de inchidere fara cheie Keyless a devenit standard pe anumite configuratii inclusiv
pe New Vitara.  Pana sa constat utilitatea sistemului Keyless pe New Vitara il consideram un
moft,  ceva in genul reactiei colegului @manesz  :)

Revenind la subiect, am deschis acest topic in primul rand pentru a dezbate utilitatea
acestui posibil nou sistem (cu avantaje si dezavantaje)  gandindu-ma ca avem  deja instalat
pe New Vitara un sistem asemanator ca functie:  DRL (daytime running lights) , care comuta
automat de pe luminile de zi LED pe faza scurta,  la intrarea intr-o zona intunecata (ex. pasaj)
si revine automat pe luminile de zi, la iesirea din pasaj.  Ne-am fi descurcat cu siguranta si fara
acest sistem automat,  actionand manual maneta , dar acum ca il avem pe New Vitara , i-am apreciat utilitatea si confortul.
« Ultima Modificare: 06.Nov.2015, 12:27:31 a.m. de AT »
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline newah

Re: Comutare automata faza lunga - scurta
« Răspuns #5 : 06.Nov.2015, 06:32:17 a.m. »
eu am un comutator din asta, montat pe mine. e destul de vechi, vreo 3 decenii dar folosesc mai exact din  '95. Este un dispozitiv complex, denumit in latina INDEX, si este format din celule osoase, care alcatuiesc un tesut osos dur, denumit in acest caz falanga , in cazul meu am toate cele 3 intregi si -s legate intre ele de articulatiile interfalangiene.Daca imping maneta de lumini se aprinde faza lunga, daca trag spre mine se stinge, si folosind in mod corect de 20 de ani, a devenit automatism.Neuronul este calea de transmitere. El isi are originea in creier, coboara prin maduva spinarii indreptandu-se spre zonele din care duce sau aduce informatiile.Stimulii sunt luminile masinilor din fatasi poate deosebi luminile ambientale.E foarte valoros, nu prea se poate schimba cu alta piesa

cand te gandesti ca am citit cele scrise mai sus crezand ca gasesc o informatie utila... se cam alege praful de forum. pacat ca lipseste un buton No Thanks ca as fi apelat fix la dispozitivul descris de tine :)
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14830
  • Thanked: 3659 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Comutare automata faza lunga - scurta
« Răspuns #6 : 06.Nov.2015, 07:33:34 a.m. »
Constat ca lumea s-a cam plictisit și saturat de șofatul traditional.  Așteptăm mașinile Google sau ne angajam un șofer?
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline cristidav

Re: Comutare automata faza lunga - scurta
« Răspuns #7 : 06.Nov.2015, 09:26:49 a.m. »
Daca exista oameni care apreciaza si cauta diminuarea DRL-urilor cand pornesc semnalizarea, de ce n-ar exista oameni care vor masini google ? :-))
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline shpeedy

Re: Comutare automata faza lunga - scurta
« Răspuns #8 : 06.Nov.2015, 09:53:30 a.m. »
cand te gandesti ca am citit cele scrise mai sus crezand ca gasesc o informatie utila... se cam alege praful de forum. pacat ca lipseste un buton No Thanks ca as fi apelat fix la dispozitivul descris de tine :)

@newah: recunosc ca nu inteleg la ce te referi cand spui ca se alege praful de forum...

Colegul @manesz are si el opinia lui, care mi se pare destul de corecta - elementul dintre volan si scaun este in multe cazuri un 'sistem electronic' mult mai sigur decat orice altceva; cu referire stricta la sistemul in discutie, stau sa ma gandesc la urmatorul scenariu: ce te faci daca un bug al unui sistem d'asta se apuca sa declanseze faza lunga de capul lui (sau in urma unei erori in algoritmul de functionare) tocmai in momentul in care din sens opus intra o masina in raza de actiune a fazei lungi ? daca orbesti soferul de pe sens opus si acesta trage de volan stg<>dr, cred ca dai in niste probleme destul de mari, mult mai mari decat daca te foloseai de degetul index...  ;)

Intr-adevar producatorii germani de masini premium au niste sisteme inteligente de lumini, dar pe modelele de top si la niste preturi destul de mari:



Ce ma intreb eu totusi: ce naiba faci daca ti se arde ceva sau se strica sistemul asta cand esti pe drum la mama naibii ?! :-/

Personal, prefer sa dau eu cu degetul pe manetutza si sa schimb singur faza scurta <> faza lunga...

 
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4, 2007 Forester 2.0X
Current: 2015 Nissan Pulsar 1.5dci
 

Offline Laurentiu

Re: Comutare automata faza lunga - scurta
« Răspuns #9 : 06.Nov.2015, 10:04:00 a.m. »
Ce ma intreb eu totusi: ce naiba faci daca ti se arde ceva sau se strica sistemul asta cand esti pe drum la mama naibii ?! :-/
Simplu: folosesti un antemergator sau tragi pe dreapta pina la ivirea zorilor.  ;)
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!