- deja scartaie usa soferului cand o deschizi (rezolvat cu niste spray siliconic)
Nenorocitii de la reprezentanta au tinut masina in ploaie si i-au ruginit balamalele

- numarul din spate zdrangane cand inchizi haionul (rezolvat cu niste dubluadeziv)
Asa face toate! Si la alte modele Suzuki, nu numai la Vitara. Este pe forum o discutie dedicata problemei, dar nu o gasesc acum. Solutia adoptata de tine este OK.
- s-a intamplat de vre-o 5 ori intr-o luna sa nu porneasca la semafor sistemul start/stop. Habar n-am de ce..repornit din cheie.
Te-ai grabit cumva sa introduci in viteza, sau doar tineai mana pe schimbator usor impins spre treapta 1, in timp ce apasai ambreiajul? In acest caz sistemul face un "piu" si motorul nu porneste. Daca nu este asta, atunci gandestete in ce context s-a intamplat (sau daca se va mai intampla) si du-te cu masina la service.[/quote]
- de la 120 in sus fluiera oglinzile...

- centura pasagerului baga greierasi la relanti..trebuie izolata fata de peretele de plastic.
Asta pentru ca ramane cu limba de metal intoarsa spre stalp. Fie ai grija sa o intorci dupa ce se debarca pasagerul, fie lipesti de stalp cu o bucata subtire de pasla/cauciuc/burete/arici(autoadeziv)/etc. Exista discutie cu
vantoare si
ucidere de greierasi
aici.
- mirrorlink este degeaba. se conecteaza telefonul dar nu ai softuri decat niste mizerii.
Mai multe discutii la tema
aici si
aici- infotainment-ul se prafuieste foarte repede trebe dat cu carpa in fiecare zi.
. Tot bordul se prafuieste (atrage praful). Ai masina de putin timp dai mai multa importanta acum la problema - cu timpul o sa incepi sa ignori situatia.
- nu stiu cum e gandit fluxul de aer in habitaclu...am condus pana la sighisoara si inapoi cu geamul/geamurile deschise si din cand in cand cu AC. M-am ales cu o nevralgie cervicala provocata de curent...acum fac tratament...N-am patit cu alte masini din dotare.
Eu n-am auzit pana acum ca vreun producator (proiectant) de masini sa gandeasca fluxul de aer in interiorul masinii cand mergi cu geamurile deschise. Ar fi niste studii, dar mai ales solutii, costisitoare, in timp ce masinile sunt gandite sa mearga cu geamurile inchise din motive de aerodinamica (consum) si confort (zgomot, protectie la patrundere praf, insecte si alte alea). Pentru confortul termic si aerul "proaspat" exista sistemul de ventilatie/climatizzare, ce poate fi reglat/directionat dupa dorinta.
- softul GSI..e total pe dinafara..semnalizeaza sa schimbi sub 2000 de ture si cere a 6-a la cutie cu 5 viteze..
Tehnic indicatia de schimbare sub 2000 este destul de corecta, motorul fiind "pregatit" pentru acest regim de functionare. Doar ca indicatia este orientata spre minimizare consum, sacrificand mersul dinamic. Cat despre faptul ca motorul "cere a sasea" am simtit-o mergand pe autostrada, dar n-am vazut-o niciodata ca indicatie in bord. Poate ne faci o poza daca mai intalnesti situatia.
- consumul mediu dat de CB nu are acuratete. In fapt consumi mai multa benzina. Facut calcul cu bonul...
As spune ca nu numai Suzuki are aceasta inacuratete. Toate celelalte masini cu CB pe care le-am mai condus "minteau" in acest fel. Trebuie sa iei in considerare o valoare de consum la pompa cu +0.2 ... +0.5 fata de CB. Vezi postarile din
discutia despre consum - materialul de pe scaune e sintetic - nylon 100%- transpiri ca dracu vara.
Eu n-am sesizat ca nailonu' lu' Suzuki sa fie mai rau sau mai bun decat la alte masini din aceiasi clasa. Macar ia partea buna in problema transpiratiei, aceea ca n-ai tapiterie din piele (de nailon

)
- cand comuti pe faza scurta la drum in afara localitatii nu mai vezi nimic la infot, mai ales daca e soare..ma enerveaza sa tot reglez intensitatea.
Cred ca am vazut o rezolvare in discutia despre infotainment (vezi link mai sus)
- viteza indicata de CB e mai mare decat viteza reala cu 6-7 km/ora (verificat cu 2 gps-uri).
Asta este clar intalnita la toate masinile. Afisarea unei viteze mai mari este legata de de un
regulament ONU. Acesta spune ca variatii de presiune in roti, instalare a unor alte roti decat cele "normale", variatii de temperatura, erori de masurare/calibrare si orice alte influente asupra sistemului de masurare, nu trebuie sa conduca niciodata la afisarea unei viteze mai mici decat cea reala. In perspectiva penalizarii cu retragerea aprobarii de tip a autovehiculului, producatorii de masini sufla in iaurt si calibreaza vitezometrele ca sa indice o viteza mai mare decat real. Exista reglementata si limita maxima a indicatiei, anume 10%+4km/h. Adica la rularea cu 100km/h real, indicatia vitezometrului nu poate sa fie mai mare de: 100 +10% din 100 + 4 = 114km/h
Vezi
aici o discutie despre "eroarea" de afisare a vitezei
In rest ce sa zic masina ok, merge bine pana in 125-130 ...dupa care e zgomotoasa si se chinuie cu motorul de 1.6 benzina.
in trepata a 5-a, motorul ajunge in zona de cuplu maxim pe la 140-145km/h asa ca nu vad de ce s-ar chinui pana la viteza asta si chiar si dupa ea. Impresia de chin este data de zgomotul insumat de la motor, roti si aer. Aici se vede lipsa treptei a sasea, care reducand turatia turatia motorului, ar da impresia unui rulaj mai usor si un consum mai mic.