Autor Subiect: Mici probleme (si solutii) new Vitara  (Citit de 269240 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #130 : 23.Mai.2016, 11:45:03 a.m. »
la trecerea de pe pozitia ACC pe urmatorea treapta (ON) nu mai piuie la deschiderea usilor; astfel incat se poate asculta muzica ... sau se pot face alte chestii, intrucat tot ce e electric e pornit.

...e ceva gresit in a tine pozitia ON activa? Se poate arde ceva ... etc.?
Consum inutil de energie electrica iar din moment ce TOT ce e electric e pornit, bineinteles ca se pot arde si unele elemente aflate in functie.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline igorr

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 3
    • Bucuresti
Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #131 : 30.Iun.2016, 07:14:16 a.m. »
OK, hai sa scriu si eu. Masina mea are o luna si 2500 km facuti. Iata micile chestii care ma enerveaza:
- deja scartaie usa soferului cand o deschizi (rezolvat cu niste spray siliconic)
- numarul din spate zdrangane cand inchizi haionul (rezolvat cu niste dubluadeziv)
- s-a intamplat de vre-o 5 ori intr-o luna sa nu porneasca la semafor sistemul start/stop. Habar n-am de ce..repornit din cheie.
- de la 120 in sus fluiera oglinzile...
- centura pasagerului baga greierasi la relanti..trebuie izolata fata de peretele de plastic.
- mirrorlink este degeaba. se conecteaza telefonul dar nu ai softuri decat niste mizerii.
- infotainment-ul se prafuieste foarte repede trebe dat cu carpa in fiecare zi.
- nu stiu cum e gandit fluxul de aer in habitaclu...am condus pana la sighisoara si inapoi cu geamul/geamurile deschise si din cand in cand cu AC. M-am ales cu o nevralgie cervicala provocata de curent...acum fac tratament...N-am patit cu alte masini din dotare.
- softul GSI..e total pe dinafara..semnalizeaza sa schimbi sub 2000 de ture si cere a 6-a la cutie cu 5 viteze...
- consumul mediu dat de CB nu are acuratete. In fapt consumi mai multa benzina. Facut calcul cu bonul...
- materialul de pe scaune e sintetic - nylon 100%- transpiri ca dracu vara.
- cand comuti pe faza scurta la drum in afara localitatii nu mai vezi nimic la infot, mai ales daca e soare..ma enerveaza sa tot reglez intensitatea.
- viteza indicata de CB e mai mare decat viteza reala cu 6-7 km/ora (verificat cu 2 gps-uri).

In rest ce sa zic masina ok, merge bine pana in 125-130 ...dupa care e zgomotoasa si se chinuie cu motorul de 1.6 benzina.
Imi place la nebunie pilotul automat, mi se pare ca forta de accelerare e mai buna in pilot automat decat manual pe modul sport.   
 
  • Suzuki Vitara New
 

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #132 : 01.Iul.2016, 12:25:46 a.m. »
Citat
- deja scartaie usa soferului cand o deschizi (rezolvat cu niste spray siliconic)
Nenorocitii de la reprezentanta au tinut masina in ploaie si i-au ruginit balamalele :-))

Citat
- numarul din spate zdrangane cand inchizi haionul (rezolvat cu niste dubluadeziv)
Asa face toate! Si la alte modele Suzuki, nu numai la Vitara. Este pe forum o discutie dedicata problemei, dar nu o gasesc acum. Solutia adoptata de tine este OK.

Citat
- s-a intamplat de vre-o 5 ori intr-o luna sa nu porneasca la semafor sistemul start/stop. Habar n-am de ce..repornit din cheie.
Te-ai grabit cumva sa introduci in viteza, sau doar tineai mana pe schimbator usor impins spre treapta 1, in timp ce apasai ambreiajul? In acest caz sistemul face un "piu" si motorul nu porneste. Daca nu este asta, atunci gandestete in ce context s-a intamplat (sau daca se va mai intampla) si du-te cu masina la service.[/quote]

Citat
- de la 120 in sus fluiera oglinzile...
:fluier:

Citat
- centura pasagerului baga greierasi la relanti..trebuie izolata fata de peretele de plastic.
Asta pentru ca ramane cu limba de metal intoarsa spre stalp. Fie ai grija sa o intorci dupa ce se debarca pasagerul, fie lipesti de stalp cu o bucata subtire de pasla/cauciuc/burete/arici(autoadeziv)/etc. Exista discutie cu vantoare si ucidere de greierasi aici.

Citat
- mirrorlink este degeaba. se conecteaza telefonul dar nu ai softuri decat niste mizerii.
Mai multe discutii la tema aici si aici

Citat
- infotainment-ul se prafuieste foarte repede trebe dat cu carpa in fiecare zi.
. Tot bordul se prafuieste (atrage praful). Ai masina de putin timp dai mai multa importanta acum la problema - cu timpul o sa incepi sa ignori situatia.

Citat
- nu stiu cum e gandit fluxul de aer in habitaclu...am condus pana la sighisoara si inapoi cu geamul/geamurile deschise si din cand in cand cu AC. M-am ales cu o nevralgie cervicala provocata de curent...acum fac tratament...N-am patit cu alte masini din dotare.
Eu n-am auzit pana acum ca vreun producator (proiectant) de masini sa gandeasca fluxul de aer in interiorul masinii cand mergi cu geamurile deschise. Ar fi niste studii, dar mai ales solutii, costisitoare, in timp ce masinile sunt gandite sa mearga cu geamurile inchise din motive de aerodinamica (consum) si confort (zgomot, protectie la patrundere praf, insecte si alte alea). Pentru confortul termic si aerul "proaspat" exista sistemul de ventilatie/climatizzare, ce poate fi reglat/directionat dupa dorinta.

Citat
- softul GSI..e total pe dinafara..semnalizeaza sa schimbi sub 2000 de ture si cere a 6-a la cutie cu 5 viteze..
Tehnic indicatia de schimbare sub 2000 este destul de corecta, motorul fiind "pregatit" pentru acest regim de functionare. Doar ca indicatia este orientata spre minimizare consum, sacrificand mersul dinamic. Cat despre faptul ca motorul "cere a sasea" am simtit-o mergand pe autostrada, dar n-am vazut-o niciodata ca indicatie in bord. Poate ne faci o poza daca mai intalnesti situatia.

Citat
- consumul mediu dat de CB nu are acuratete. In fapt consumi mai multa benzina. Facut calcul cu bonul...
As spune ca nu numai Suzuki are aceasta inacuratete. Toate celelalte masini cu CB pe care le-am mai condus "minteau" in acest fel. Trebuie sa iei in considerare o valoare de consum la pompa cu +0.2 ... +0.5 fata de CB. Vezi postarile din discutia despre consum

Citat
- materialul de pe scaune e sintetic - nylon 100%- transpiri ca dracu vara.
Eu n-am sesizat ca nailonu' lu' Suzuki sa fie mai rau sau mai bun decat la alte masini din aceiasi clasa. Macar ia partea buna in problema transpiratiei, aceea ca n-ai tapiterie din piele (de nailon :))

Citat
- cand comuti pe faza scurta la drum in afara localitatii nu mai vezi nimic la infot, mai ales daca e soare..ma enerveaza sa tot reglez intensitatea.
Cred ca am vazut o rezolvare in discutia despre infotainment (vezi link mai sus)

Citat
- viteza indicata de CB e mai mare decat viteza reala cu 6-7 km/ora (verificat cu 2 gps-uri).
Asta este clar intalnita la toate masinile. Afisarea unei viteze mai mari este legata de de un regulament ONU. Acesta spune ca variatii de presiune in roti, instalare a unor alte roti decat cele "normale", variatii de temperatura, erori de masurare/calibrare si orice alte influente asupra sistemului de masurare, nu trebuie sa conduca niciodata la afisarea unei viteze mai mici decat cea reala. In perspectiva penalizarii cu retragerea aprobarii de tip a autovehiculului, producatorii de masini sufla in iaurt si calibreaza vitezometrele ca sa indice o viteza mai mare decat real. Exista reglementata si limita maxima a indicatiei, anume 10%+4km/h. Adica la rularea cu 100km/h real, indicatia  vitezometrului nu poate sa fie mai mare de: 100 +10% din 100 + 4 = 114km/h
Vezi aici o discutie despre "eroarea" de afisare a vitezei

Citat
In rest ce sa zic masina ok, merge bine pana in 125-130 ...dupa care e zgomotoasa si se chinuie cu motorul de 1.6 benzina.
in trepata a 5-a, motorul ajunge in zona de cuplu maxim pe la 140-145km/h asa ca nu vad de ce s-ar chinui pana la viteza asta si chiar si dupa ea. Impresia de chin este data de zgomotul insumat de la motor, roti si aer. Aici se vede lipsa treptei a sasea, care reducand turatia turatia motorului, ar da impresia unui rulaj mai usor si un consum mai mic.

« Ultima Modificare: 01.Iul.2016, 12:30:16 a.m. de yeti »
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 
The following users thanked this post: shpeedy, sirev, igorr, frenzy, SuViPa

Offline shpeedy

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #133 : 01.Iul.2016, 08:29:34 a.m. »
In plus:

- de la 120 in sus fluiera oglinzile...

Acuma, sa fie si televizoare oglinzile (adica mari, sa vezi bine), sa sfideze si legile fizicii/aerodinamicii, nu prea se poate; la alte masini cu oglinzi la fel de mari se intampla acelasi lucru (iar daca nu se intampla sa se auda la fel de tare, explicatia consta intr-o mai buna izolare fonica - ceea ce poti face si tu, after-market)

In rest ce sa zic masina ok, merge bine pana in 125-130 ...dupa care e zgomotoasa si se chinuie cu motorul de 1.6 benzina.

Acuma depinde si cu ce esti tu obisnuit ca tip motor/cilindree/putere/cuplu (adicatelea, cu ce alta masina faci comparatia de mai sus). Mie nu mi se pare chiar atat de lesinata la peste 125-130km/h - eventual retrogradez si o am astfel la pedala. Ar fi fost mai ok o cutie in 6, dar deh ... nu poti sa ai totul.
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4, 2007 Forester 2.0X
Current: 2015 Nissan Pulsar 1.5dci
 
The following users thanked this post: SuViPa

Offline AT

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #134 : 02.Iul.2016, 12:54:48 a.m. »
Cred ca acesta a fost unul din motivele pentru care au scos noul motor 1.4 Turbo.
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline enicky

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #135 : 02.Iul.2016, 10:33:58 p.m. »
    Citat din: igorr din 30.Iun.2016, 07:14:16 a.m.
"In rest ce sa zic masina ok, merge bine pana in 125-130 ...dupa care e zgomotoasa si se chinuie cu motorul de 1.6 benzina."

    1. Dupa 2500 de km parcursi inca nu-ti cunosti masina ! Chiar daca acum nu crezi sau zambesti dupa ce citesti, in viitor te vei convinge !
    2. 120CP ii livreaza la 6000rpm, iar cuplum maxim  156 / 4,400 Nm/rpm== rezulta ca este un motor de turatie, care da tot ce poate intre 4-6000rpm si deci nu el "se chinuie" ci iti este tie teama "s-o calci". Incearca in viteza aIVa sa ajungi la 4-5500 rpm si vei fi surprins de ce poate. Iar "sport" cupleaza-l in aIVa nu in aVa sa vezi cum se misca ! :)
« Ultima Modificare: 02.Iul.2016, 10:35:38 p.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline AT

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #136 : 02.Iul.2016, 11:43:44 p.m. »
In urma unui drive test cu Vitara S (1.4 Turbo), am constatat ca este mult mai stabila decat a mea ( 1.6 VVT) din punct de vedere al balansului caroseriei fata-spate in cazul franarii ferme. Probabil la Vitara S au pus alte arcuri/amortizoare mai ferme (mai bine dimensionate)  care reduc eficient balansul la franare ferma, imbunatatind stabilitatea. Foarte important mai ales la franari de urgenta, in special la viteze mari pe autostrada.
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline igorr

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 3
    • Bucuresti
Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #137 : 05.Iul.2016, 06:34:07 a.m. »
@yeti-multumesc pentru raspunsuri si linkuri. Nu am constientizat de ce la semafor nu mai porneste cateodata. Trebuie sa incerc, sa vad poate fac eu vreo miscare desi de regula nu bag in viteza pana ambreiajul nu e calcat pana la capat. Alte conditionalitati nu vad. Pe autostrada cere a 6-a in sensul ca in CB apare sageata in sus. Schimbarea vitezelor la benzina sub 2000 de ture ma duce cu gandul la taximetristi. Nu stiu la ce s-au gandit inginerii dar eu sacrific oricand consumul pentru dinamica. Din acest motiv schimb undeva intre 2500 si 2800 de ture in functie de viteza si de nevoie. Apropos, la Vitara la cati kilometri se considera ca motorul s-a "asezat" si consumul de asemenea? 10k?
Am avut senzatia ca am fost inteles gresit. In continuare cred ca Vitara a fost o achizitie buna pentru mine in ciuda unor mici inconveniente pe care le gasesti si la alte marci. Probabil trebuie descoperita incetul cu incetul. De exemplu am fost uimit de stabilitatea treptei 1 pe teren accidentat...aproape ca la diesel.
  • Suzuki Vitara New
 

Offline shpeedy

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #138 : 05.Iul.2016, 08:03:51 a.m. »
Incearca sa schimbi si peste 3-3,500rpm... ;-)

Sent from my LG-H818 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4, 2007 Forester 2.0X
Current: 2015 Nissan Pulsar 1.5dci
 
The following users thanked this post: adrianGator

Offline aavii

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #139 : 05.Iul.2016, 12:30:25 p.m. »
Citat
De exemplu am fost uimit de stabilitatea treptei 1 pe teren accidentat...aproape ca la diesel.
Ce inseamna "stabilitatea" treptei de viteza?
  • Suzuki Vitara S grade