Autor Subiect: Resetare indicator <AVERTIZARE REVIZIE>  (Citit de 16564 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline BXXENL

Re: RESETARE INDICATOR < AVERTIZARE REVIZIE >
« Răspuns #10 : 30.Iul.2013, 08:24:55 p.m. »
Mai mult ca sigur daca e un indicator de service nu se va reseta de la sine, ci exista o secventa de combinatii de butoane/sau de pozitii ale cheii in contact. Am intalnit inclusiv masini la care pt a reseta o avertizare de service trebuia sa tii usa de la sofer deschisa un anumit timp, cu cheia intr-o anumita pozitie.

Fa-ti un pustiu de bine deci si intreaba un mecanic de la suzuki cum se reseteaza.

Cel mai probabil indicatorul palpaie cand senzorul de calitate al uleiului sesizeaza subtierea sau contaminarea, daca nu palapaie cu fix 30 de zile sau 1000km pana la urmatoarea revizie.

Senzori de calitate al uleiului se intalnesc in general pe masinile cu interval de service flexibil/prelungit sau cele cu filtru de particule (a carui regenerare poate cauza diluarea uleiului cu motorina).
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Re: RESETARE INDICATOR < AVERTIZARE REVIZIE >
« Răspuns #11 : 31.Iul.2013, 08:54:36 a.m. »
Citat



  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline laur

Re: RESETARE INDICATOR < AVERTIZARE REVIZIE >
« Răspuns #12 : 31.Iul.2013, 05:24:42 p.m. »
FIAT SEDICI 1.9 MULTIJET
 

Offline Leutz

Re: Resetare indicator <AVERTIZARE REVIZIE>
« Răspuns #13 : 01.Aug.2013, 07:07:42 a.m. »
Ader si eu la opinia colegilor care au postat anterior ca martorul cu cana de ulei nu are legatura cu revizia, ci e o avertizare pur tehnica si punctuala: CEVA NU E IN REGULA CU ULEIUL.
Postarea lui @Laurentiu cred ca e absolut edificatoare. E litera cartii  :D Mai mult de-atat ... nu se poate.

Avertizarea de revizie (daca exista) n-are legatura cu starea tehnica a masinii. Ea doar anunta apropierea unui numar de kilometri parcursi (si/sau timp daca exista optiunea), conform cu graficul existent in memorie, astfel incat sa nu uiti ca trebuie sa treci pe la service.

De asemenea, din experienta proprie, modelele dotate cu aceasta optiune emit in general avertizarea pentru revizie in mod explicit - sub forma unui text pe ecran (Megane si 2 modele de Mercedes, turisme). Am vazut si varianta fara text, cu martor luminos de tip led cu o forma elocventa (Mercedes Sprinter si Ford Transit, utilitare). In ambele cazuri avertizarea este SEPARATA de restul martorilor => clara ca buna ziua. Nu se poate confunda cu altceva. Si nici altceva nu poate fi confundat cu ea.
« Ultima Modificare: 01.Aug.2013, 07:14:11 a.m. de Leutz »
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline VAXXi

Re: Resetare indicator <AVERTIZARE REVIZIE>
« Răspuns #14 : 01.Aug.2013, 10:15:57 a.m. »
Avertizarea de revizie (daca exista) n-are legatura cu starea tehnica a masinii. Ea doar anunta apropierea unui numar de kilometri parcursi (si/sau timp daca exista optiunea), conform cu graficul existent in memorie, astfel incat sa nu uiti ca trebuie sa treci pe la service.

Fals colegu'  ;)

Iaca motoru' N52 de la BMW: are senzor de ulei care masoara nivelul, temperatura si starea uleiului (masuratoarea capacitiva, pe masura ce uleiul se uzeaza si aditivii din el sunt "consumati" se schimba capacitanta sa, implicit si valoarea data de senzor). Datele sunt trimise la ECM si pe baza lor se calculeaza "cat mai ai pana mergi la service". Piesa arata asa.

Offline Leutz

Re: Resetare indicator <AVERTIZARE REVIZIE>
« Răspuns #15 : 01.Aug.2013, 10:37:03 a.m. »
Fals chiar de tot ??  :dknw: Nu contest. Mai ales ca vad ca stii sigur ce face BMW-ul ala.

Eu eram ferm convins ca e doar o atentionare legata de perioadele standard pentru revizie.
Cel putin asa reiesea din exploatarea masinii. Megane-ul a fost in familie mai multi ani, deci l-am vazut evoluand in direct si nu mi s-a parut ca ar fi calculat ceva in mod deosebit. Pe celelalte le-am condus doar punctual, cat sa remarc ca exista optiunea.

E bine de stiut, oricum  :good:
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Resetare indicator <AVERTIZARE REVIZIE>
« Răspuns #16 : 01.Aug.2013, 10:51:17 a.m. »
Nu cred nici eu ca SX4 e dotat cu un astfel de senzor, dar nu trebuie sa uitam ca @laur are motor diesel, poate in cazul asta e altfel ca la benzinare. Parca @kranz are tot diesel, poate ne spune ea daca s-a intalnit cu aceasta situatie. :)

Offline VAXXi

Re: Resetare indicator <AVERTIZARE REVIZIE>
« Răspuns #17 : 01.Aug.2013, 11:24:06 a.m. »
Fals chiar de tot ??

Nu colegu', n-am zis ca e complet fals, ci doar ca nu e un adevar universal valabil :) Majoritatea masinilor "de oameni normali" (cum este si SX4-ul, zic eu) monitorizeaza doar presiunea pentru a evita situatiile care pot duce la avarii serioase (pierderi de ulei, baie sparta, buson furat  :D etc). Cand creste costul ... ai loc in buget sa pui si gadgeturi cum este senzorul ala de la BMW, monitorizarea presiunii pneurilor, si alte traznai.

In masini frantuzesti n-am incredere oricum, e foarte probabil sa fie doar o numaratoare a kilometrilor parcursi.

Offline laur

Re: Resetare indicator <AVERTIZARE REVIZIE>
« Răspuns #18 : 01.Aug.2013, 04:20:22 p.m. »
una calda de ultima ora : acum 5 minute am primit raspuns de la un coleg de pe fiat club, cum ca a schimbat mai devreme uleiul cu vreo 1000 km, iar cand s-au implinit km reali de revizie (adica + 1000km de cand schimbase el uleiul) indicatorul cu pompita de ulei clipea la fiecare pornire. crede ca cei de la fiat au uitat sa reseteze perioada, a mers acolo si a rezolvat problema , dar se pare ca pe cale electronica. totusi daca fiat trece in cartea de service ca uleiul se schimba la 30000 km clar ca selenia este destul de bun si ma gandesc ca si pretul spune asta 50.00 lei /L. poate vede cineva de aici, care a patit chestia asta, sa vedem si parerea lui.
« Ultima Modificare: 01.Aug.2013, 04:22:50 p.m. de laur »
FIAT SEDICI 1.9 MULTIJET
 

Offline Leutz

Re: Resetare indicator <AVERTIZARE REVIZIE>
« Răspuns #19 : 01.Aug.2013, 04:50:12 p.m. »
Da. Deci deschid oficial cutia Pandorei  :D.

Manat de curiozitate am purces la cautat raspunsuri ... si, m-am ingropat in ele juma' de zi fara sa ajung la o conluzie. Pe n forumuri de masini, de la n producatori discutiile sunt pe mii de pagini  :-)) fara sa dea semne ca s-ar termina.

Pe scurt. Am citit la VW, Renault, Citroen, Land Rover, BMW, Honda. Cate bordeie, atatea 'obiceie'. Opiniile sunt dupa cum urmeaza:
- unii sunt ferm convinsi ca e vorba de numararea kilometrilor pana la revizie, conform cu perioadele de revizie stocate in memorie. Altii zic ca se numara si km si timp. Fiecare vine cu exemple despre cum afiseaza masina lui. Si ambele variante par credibile. (Renault, Citroen, VW)
- unii zic ca se numara km, timp, dar si RPM medii/maxime/minime din care se calculeaza modul de utilizare al masinii, astfel incat inervalele pana la revizie sunt mai mici pentru "conditii grele". (BMW, VW)
- unii zic ca de fapt se citesc date despre calitatea uleiului. Si apar cateva variante de calcul. (BMW, Honda)
- alte variante indica o separare a avertizarilor, de genul "oil service" si "vehicle service". (Renault, Honda). La Honda am gasit chiar un PDF unde numarul avertizarilor separate pentru diverse probleme e mirobolant. Mai au putin si calculeaza si cat sta soferul pe buda zilnic.

Deci pana la urma ... mai bine n-ar mai fi un astfel de indicator. Eu unul am reusit intotdeauna sa duc masina la revizie si fara el  :D.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019