Am sa dau azi jos delcoul sa vad ce e cu el si schimb si toate fisele.
Eu unul nu te-as sfatui sa faci asa ceva. E posibil sa nu-l mai pui asa cum l-ai scos si de aici va fi o intreaga bataie de cap de punerea aprinderii la punct.
Eu zic sa o iei prin eliminare pina sa ajungi la scoaterea delcoului de pe masina:
1. Vezi daca bobina scoate sau nu curent pe secundar prin scoaterea fisei din capacul DELCO si il dai la "masa" (1 cm departare de "masa"); daca ai scinteie cind dai la automat intre capatul fisei si "masa" e OK.
2. Fisele nu are rost sa le schimbi decit daca prezinta urme de fisuri sau sint rupte (intrerupte). Ca sa vezi daca sint fisurate si "masa" iti fura curent, porneste motorul intr-un loc intunecos, salta capota si priveste in lungul fiselor. Daca vezi "fulgere", indentifica fisa si o schimbi doar pe aia.
3.Verifica capacul delco (ruptorului-distribuitorului; delco e impropriu spus) sa nu aibe urme de arsura sau sa fie fisurat. Si tot la acest capac, in centrul lui, trebuie sa ai un carbune impins pe distribuitor (lulea) de un arculet. Daca acel carbune a fost pierdut, motorul nu va mai porni.
4. Verifica si distribuitorul (luleaua) sa nu aibe urme de fisuri sau arsuri iar lamela de distributie a curentului sa fie intreaga.
P.S. Inainte de a scoate fisele din capacul ruptorului-distribuitor, marcheaza-le ordinea in functie de ordinea de aprindere stiind ca cilindrul (bujia) nr. 1 este cel de linga carterul ambreajului.