Autor Subiect: probleme ambreaj suzuki swift 1.3  (Citit de 8441 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline allex010

Re: probleme ambreaj suzuki swift 1.3
« Răspuns #30 : 08.Iul.2011, 09:54:30 a.m. »
Am fost la Autonet pt. constatare. Verdictul este: disc ambreiaj patineaza din cauza ca este uzat. Se exclud variantele: scurgere ulei pe la simering-uri sau presiune reziduala in circuit.
Sunt unicul conducator al masinii si am facut cu ea 83.000 km. Consider ca sunt un sofer suficient de atent incat sa nu fac greselile care in mod normal duc la uzarea prematura a discului. Spun "prematura" pt. ca mi se pare cam devreme dupa 3 ani si 83.000 km sa pice kit-ul de ambreiaj.
In mai anul acesta a iesit din garantie. Conform unei concluzii / prejudecati tipic romanesti "cum ai iesit din garantie, incep sa pice diverse piese". Sa fie cazul meu un exemplu care confirma regula?
A mai schimbat cineva kit-ul de ambreiaj? La cati km?
SS 1.3 GS, negru
 

Offline DarkDac

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 101
  • Gen: Bărbat
Re: probleme ambreaj suzuki swift 1.3
« Răspuns #31 : 12.Iul.2011, 06:01:45 p.m. »
Din punctul meu de vedere, problmele la ambreiaj apar de regula din cauza soferului. Oricine stie ca plecarea de pe loc se face prin cuplarea treptei de viteza si apoi ridicare pedalei de ambreiaj in schimb, sunt putini care stiu cum functioneaza ambreiajul. Nu ma apuc sa explic cum se freaca discul de placa de presiune dar voi exemplifica posibile erori facute de soferi, multe dintre ele observate la prieteni sau colegi de servici:
- plecarea de pe loc cu motorul turat si ridicarea foarte lenta a ambreiajului (se produce frictiune in exces intre disc si placa)
- la schimbarea din treapta I in treapta II se face cum a spus instructorul auto, adica se elibereaza ambreiajul tot usor (si aici intervine frictiune in plus chiar mai violenta decat in prima treapta deoarece turatia este mai mare)
- la stop in pante, in loc sa se traga frana de mana sau sa fie calcata frana, masina este tinuta din ambreiaj (discul se freaca de placa de presiune tinand masina in echilibru dar aceste frecari duc la uzura si temperaturi mari)
- urcarea bordurilor de pe loc cu turarea excesiva a motorului (rezulta aceleasi frecari mari si supraincalzire)
- plecarile violente de pe loc (aici e de preferat ridicarea brusca de pe ambreiaj sa scartaie rotile sau plecat normal si accelerat la blana cu a-I-a)

Cam atat imi trece prin cap acum, rog cunoscatorii sa faca rectificari sau adaugiri
Reamintesc inca odata: am exemplificat doar erorile umane, am exclus erorile de montaj sau calitatea slaba a componentelor ambreiajului
 

Offline Laurentiu

Re: probleme ambreaj suzuki swift 1.3
« Răspuns #32 : 12.Iul.2011, 07:01:13 p.m. »
- plecarile violente de pe loc (aici e de preferat ridicarea brusca de pe ambreiaj sa scartaie rotile sau plecat normal si accelerat la blana cu a-I-a)
In cazul asta nu se uzeaza ambreajul (pt ca se cupleaza imediat iar frecarile sint de durata foarte scurta) ci sint solicitate planetarele.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline DarkDac

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 101
  • Gen: Bărbat
Re: probleme ambreaj suzuki swift 1.3
« Răspuns #33 : 12.Iul.2011, 07:05:10 p.m. »
pai asta ziceam si eu...e preferabil ridicarea brusca de pe ambreiaj
Ma refeream la plecarile de pe loc cu turatie mare si ridicatul ambreiajului usor si progresiv. Patineaza de iasa fum din el in cazul asta
Oricum merci de adaugare