Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 79005 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Leutz

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #40 : 14.Mai.2010, 10:36:07 a.m. »
Pai dupa ce mi-am facut eu tema (tot la munca  :D) am zis sa dau si la altii de lucru.
« Ultima Modificare: 15.Mai.2010, 10:07:42 a.m. de Leutz »
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline miocrl

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #41 : 14.Mai.2010, 11:02:44 a.m. »
".. Reincarcarea cu 52 kwh ar fi posibila in cca. 6 minute.
.. Acest automobil "minune" va reduce costurile de intretinere cu 90%, comparativ cu un vehicul obisnuit..

- nu stiu daca o energie asa mare va putea linistit fi supta de la orice sursa pe care o avem acasa.. dar sigur se vor gasi solutii de incarcare.
- "minune" va fi daca petrolistii ne vor permite sa utilizam astfel de masini..

Offline BXXENL

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #42 : 14.Mai.2010, 11:18:56 a.m. »
Peco. Nu ar fi greu sa faca niste statii de incarcare capabile sa iti incarce masina in 6 minute.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline >pexic<

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #43 : 14.Mai.2010, 12:36:40 p.m. »
dap 52Kw/h in 6 min nu merge de la priza din casa, insa 52Kw/h in 60 minute ar merge teoretic vorbind.

ideea cu supercondensatoarele e excelenta insa din ce am vazut acum cam asta e limita din acest moment (vorbesc de ceva disponibil pe piata) :
 


adica 63F / 125V  (cam la 125V merg motoarele electrice de masina, o tensiune mai mare este mult prea periculoasa iar la o tensiune mai mica se ingroasa prea tare cablurile de cupru ce trebuiesc folosite)

bottom line : supercondensatorul din poza ar alimenta un motor electric de masina care consuma sa zicem 65A timp de ...4 minute, deci mai asteptam...
Fă din disperarea cea mai profundă, speranţa cea mai invincibilă.
 

Offline hugbear

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #44 : 14.Mai.2010, 11:28:25 p.m. »
N-am vazut nicaieri mentionat curentul de scurgeri. Care este curba pierderii de sarcina a supercondensatoarelor? (Adica un C incarcat la tensiunea V si nefolosit, ce tensiune va avea dupa timpul T?)
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline miocrl

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #45 : 23.Iun.2010, 05:02:42 p.m. »
dintr-o convorbire telefonica cu un membru al forumului mi s-a confirmat ca energiile astea alternative in domeniul auto nu sunt si ECO. adica actualul combustibil folosit in masa polueaza. ei bine, "viitorul", masinile electrice vor polua mai mult. de ce? pentru ca arderile tot sunt facute undeva(centrale de curent(termice, nucleare...))  la producerea curentului apoi exista mari pierderi pe traseu astfel incat singurele avantaje posibile sunt ca poluarea nu mai e in orase ci e in alt loc.

in cazul ideal, daca vom folosi doar energia de la hidrocentrale, DA e super ok. dar asta ..


Offline despada

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 257
  • Gen: Bărbat
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #46 : 23.Iun.2010, 05:37:05 p.m. »
Da , pierderile apar spre consumator ,nu pe liniile de inalta tensiune , ele sunt ok caci altfel nu le-ar mai folosi nimeni (cai ferate , trolley bus , transport energie ), insa din momentul bagarii in priza la incarcat a masinii incepe sa inmulteasca randamentele tuturor elementelor de prin circuit , apoi exista o durata de timp intre momentul transferului de energie si momentul utilizarii ei , prin urmare avem in prima faza un randament de incarcare  , apare randamentul procesului de stocare , apoi in momentul folosirii energiei electrice , intervine randamentul de utilizare (conversie ). Temperatura are un impact considerabil asupra bateriilor clasice , alcaline . Iarna daca nu porneste motoru si se forteaza pornirea , unele baterii se descarca imediat . Nimeni nu cred ca s-a laudat cu vreo baterie care sa tina la un vehicul electric la vreo -25 grd .
In fine e mai avantajos sa ai un generator pe benzina sau diesel pe masina care sa mearga constant la turatia de putere maxima si sa coincida aceasta turatie cu turatia de randament maxim a unui generator electric . Ce iese de la generator trebuie sa depaseasca nevoile maxime ale vehiculului , ce e surplus merge la o baterie . Cand nu se mai poate livra surplusul nicaieri , se reduce turatia la motorul mic pe benzina sau diesel .

Astfel lucreaza motorul mic la turatie de putere maxima , in mod normal ar trebui aici sa fie cel mai eficient , generatorul va lucra in zona de randament maxim . Mersul in gol la semafor e utilizat pentru incarcarea unui acumulator etc...

Nu sunt bun cunoscator de electrica , dar sper sa aiba sens ce am spus . Oricum altii aplica deja asemenea chestii .
www.avl.com de  vazut : range extender
 

Offline costin_bad

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #47 : 23.Iun.2010, 07:41:57 p.m. »
@hugbear: tensiunea pe un condensator, in gol, va scadea in functie de materialul dielectric din care e facut si de masura in care au fost eliminate cat mai multe rezistente, inductante, capacitati parazite care apar prin constructie.
@despada:
Citat
pierderile apar spre consumator ,nu pe liniile de inalta tensiune
pierderile de tensiune electrica apar peste tot, caci rezistenta conductoarelor folosite aum peste tot NU este zero.
La liniile de tensiune pentru vehicule electrice se fac alimentari de la generatoare, din loc in loc, pentru a mentine tensiunea constanta pe sectiunea de retea. Altfel, in functie si de numarul de vehicule, ramai fara "corent" la capat de linie.
Citat
Ce iese de la generator trebuie sa depaseasca nevoile maxime ale vehiculului, ce e surplus merge la o baterie
Adica motorul acela va trebui sa dea o putere P=Pauto+Pgen. Tine cont ca, deocamdata, randamentul unui sistem poate fi, ideal, egal cu 1, dar, real este subunitar.
Citat
Mersul in gol la semafor e utilizat pentru incarcarea unui acumulator etc...
Ala deja nu mai mers in gol, ci e in sarcina, cu consumurile de enegie aferente, caci motorul va trebui sa fie mai sus de relanti.
@miocrl:
Citat
in cazul ideal, daca vom folosi doar energia de la hidrocentrale,
nici astea nu-s prea eco, pt. ca modifica puternic ecosistemele prin lacul de acumulare si cursul de rau sugrumat la maxim.
Cred ca singura sursa ar fi panourile solare de energie electrica, imbunatatite mult ca randament si facute din materiale cat mai putin consumatoare de energie si cat mai eco.
  • sx4*4
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher
 

Offline Silfax

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #48 : 24.Iun.2010, 11:29:48 a.m. »
Da , pierderile apar spre consumator ,nu pe liniile de inalta tensiune , ele sunt ok caci altfel nu le-ar mai folosi nimeni (cai ferate , trolley bus , transport energie ),

Da-mi voie sa te contrazic... sunt multiple pierderi pe liniile de transport (inductive, capacitive si prin efect termic), iar randamentul sistemului energetic din cate imi aduc aminte se situaeza intre 60-70% in cele mai fericite cazuri.
  • S-Cross Elegance benzina 4x2
 

Offline despada

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 257
  • Gen: Bărbat
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #49 : 24.Iun.2010, 05:01:31 p.m. »
OK , am spus ca nu sunt bun cunoscator de electrica , imi amintesc de la fizica faptul ca liniile de inalta tensiune sunt totusi ok , pierderi exista insa e una din variantele cele mai "fericite" din acest punct de vedere , prin ridicarea tensiunii obtinandu-se o pierdere cat mai redusa in transport .

Apoi , sunt intalnite des solutii de propulsie bazate pe un motor diesel ce propulseaza un generator , iar curentul dat de acesta e folosit pentru a pune in miscare un motor electric ce inlocuieste cutia de viteze (Locomotive , utilaje grele etc)

http://newenergyandfuel.com/http:/newenergyandfuel/com/2009/12/29/an-electric-hybrid-bulldozer-goes-on-sale/


Nu ma deranjeaza sa fiu contrazis , e ok asa pentru oricine urmareste topicul fiindca informatiile trec prin mai multe minti  ;)
« Ultima Modificare: 24.Iun.2010, 05:28:36 p.m. de despada »