Autor Subiect: tractiune swift  (Citit de 3568 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline kalli

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 74
  • Gen: Bărbat
tractiune swift
« : 17.Dec.2009, 11:15:15 a.m. »
buna.
o intrebare... probabil ca daca as consulta manualul as afla, dar e mai fun pe forum: swiftul 1.3 are tractiunea pe 1 singura roata fata sau 2 ? fiindca a ramas un pic impotmolit in nameti dupa ce am parcat; am bagat niste cartoane sub roata dr fata si nimic... :)
swift 1.3 GLX
 

Offline gabin

Re: tractiune swift
« Răspuns #1 : 17.Dec.2009, 11:40:40 a.m. »
toate swift-urile 2x4 au tractiunea pe fata pe cele 2 roti. daca ESP-ul simte ca una din roti pierde din aderenta atunci aceasta nu se va mai invarti.
Cu siguranta sunt 2 roti motrice, gandestete ca daca ai avea decat una, spre exemplu cea din dreapta: masina ar trage usor usor dreapta, iar atunci cand pleci de pe loc puternic, masina s-ar duce puternic dreapta.
'08 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT .:. Apex .:. Ferodo .:. Enkei
"Pe masura ce faci imbunatatiri costisitoare masinii, creste riscul de a o accidenta."
 

Offline kalli

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 74
  • Gen: Bărbat
Re: tractiune swift
« Răspuns #2 : 17.Dec.2009, 11:47:43 a.m. »
asa m-am gandit si eu, ca ar trebui sa fie pe 2, la chestia cu esp nu m-am gandit. oricum, daca o sa trebuiasca sa plec o sa dau cu sare sau bag presurile sub roti. cam complicat. :-/
swift 1.3 GLX
 

Offline Andrei Suzuki

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2982
  • Thanked: 8 times
  • Gen: Bărbat
  • Respect a man's car and the man respects you!
Re: tractiune swift
« Răspuns #3 : 17.Dec.2009, 11:50:13 a.m. »
Daca o roata aluneca mai usor fata de cealalta atunci numai ea se va invarti. Intr-un viraj,roata de pe interior tinde sa se invarta mai repede decat cea de pe exterior pt ca nu are greutate pe ea. Nu stiu sa iti explic de ce se intampla asta ca nu prea le am cu mecanica,dar stiu ca daca aveai lsd (limited slip diferential) nu mai era problema asta.Ambele roti se invarteau la fel..
2018 Suzuki Vitara S
2007 VW Passat 2.0TFSI
 

Offline Laurentiu

Re: tractiune swift
« Răspuns #4 : 17.Dec.2009, 12:27:10 p.m. »
Intr-un viraj,roata de pe interior tinde sa se invarta mai repede decat cea de pe exterior pt ca nu are greutate pe ea. Nu stiu sa iti explic de ce se intampla asta ca nu prea le am cu mecanica...
Din cauza fortei centrifuge, a celei centripede (reactiune pt cea centrifuga) ce se calculeaza in functie de greutatea masinii, vitezei si a razei curbei. Nu e chestie de mecanica ci de fizica.
« Ultima Modificare: 17.Dec.2009, 12:29:22 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline lai

Re: tractiune swift
« Răspuns #5 : 17.Dec.2009, 12:39:59 p.m. »
E si oleaca de mecanica implicata. Roata lipsita de aderenta primeste mai multa putere de la motor. Cum zice si Andrei, pentru problema asta exista diferentialele autoblocante. Insa alea nu sunt foarte uzuale decat la masinile scumpe/4x4. Oricum e parere de semidoct :D asa ca nu te baza prea tare.
O.o
 

Offline discovery

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 269
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti
Re: tractiune swift
« Răspuns #6 : 17.Dec.2009, 12:40:10 p.m. »
poate ne explica cineva care "le cunoaste", ce rol are (si care este principiul de functionare) al diferentialului. Cred ca aici este raspunsul la intrebare.

...gandestete ca daca ai avea decat una, spre exemplu cea din dreapta: masina ar trage usor usor dreapta, iar atunci cand pleci de pe loc puternic, masina s-ar duce puternic dreapta.
eu zic ca ar trage (s-ar duce) stanga.

Intr-un viraj,roata de pe interior tinde sa se invarta mai repede decat cea de pe exterior
mie imi pare ca e tocmai invers... cea din exterior descrie un cerc mai mare, deci ea ar trebui sa se invarteasca mai mult (mai repede).
« Ultima Modificare: 17.Dec.2009, 12:42:56 p.m. de discovery »
  • Ignis 2 din 2003, 1328 cm3, 2W
Ignis, 1328 cm3, 2WD - GLX+ din 06 2003, fara ABS.
 

Offline Laurentiu

Re: tractiune swift
« Răspuns #7 : 17.Dec.2009, 12:53:16 p.m. »
poate ne explica cineva care "le cunoaste", ce rol are (si care este principiul de functionare) al diferentialului. Cred ca aici este raspunsul la intrebare.
In diferential exista satelitii care fac diferentierea rotatiei intre roata din exterior si cea din interior. Fara sateliti, puntea fata a masinii ar functiona ca si "puntea fata" a unei carute ale carei roti sint montate rigid pe AX.
Citat
Mecanismele planetare aşa cum s-a arãtat mai sus au în componenţã şi
roţi cu axe mobile. Dacã gradul de mobilitate al acestor mecanisme este M = 1
se numesc mecanisme planetare simple iar dacã gradul de mobilitate este
M 〉 1, mecanisme planetare diferenţiale.
Diferenţialul este un mecanism utilizat la automobile, tractoare dar şi la
maşini unelte, având ca scop divizarea unei mişcãri la doi receptori sau cuplarea
a douã mişcãri şi transmiterea la un receptor .
Diferenţialul automobilului are ca scop adaptarea mişcãrilor roţilor
motoare la configuraţia drumului.
Mecanismul (figura 8.22.) se compune din arborii 1 şi 8, numiţi
planetari, legaţi de roţile 3 şi 5, numite planetare, douã roţi 9, numite sateliţi,
legate de crucea sateliţilor 4, montatã în carcasa 2. Carcasa 2 se roteşte în
raport cu baza (şasiul automobilului), primind mişcarea de la angrenajul conic
cu dinţi curbi numit pinion de atac 7 şi coroana diferenţialului 6, solidarizatã cu
carcasa 2.
http://www.utgjiu.ro/ing/prof/gepo/LAB16.pdf
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline kalli

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 74
  • Gen: Bărbat
Re: tractiune swift
« Răspuns #8 : 17.Dec.2009, 01:02:57 p.m. »
:) foarte tehnic.
...acuma ...daca tot am ajuns la rocket science... poate aveti un sfat (care sa nu implice multa munca  >:) ) despre cum ar trebui sa scot masina din parcare. cu spatele nu merge ca e intepenita. in dreapta e bordura inalta, roata spate e la 2 cm de ea. in fata n-am loc. mi-a trecut si mie prin cap sa astept dezghetul dar... altceva?
uite poza...


« Ultima Modificare: 17.Dec.2009, 01:04:42 p.m. de kalli »
swift 1.3 GLX
 

Offline Andrei Suzuki

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2982
  • Thanked: 8 times
  • Gen: Bărbat
  • Respect a man's car and the man respects you!
Re: tractiune swift
« Răspuns #9 : 17.Dec.2009, 01:10:08 p.m. »
Nu merge sa incerci sa iei stanga,sa dai in spate(ca sa pui masina paralel cu bordura) cat merge si dupa aia sa incerci,cu stanga maxim,sa dai in fata si sa iesi?Si eventual daca patineaza sa incerci cu balans.
2018 Suzuki Vitara S
2007 VW Passat 2.0TFSI