Autor Subiect: Indicatie temperatura  (Citit de 4229 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline discovery

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 269
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti
Indicatie temperatura
« : 08.Dec.2009, 10:57:48 a.m. »
Nu stiu daca este chiar o problema tehnica, dar la mine, oricat de incins ar fi motorul, acul indicatorului de temperatura nu ajunge nici macar la jumatatea scalei, ceea ce mi se pare f suspect... spun asta deoarece, totusi, motorul "imi spune" ca sunt diferente de temperatura, acul fiind in acelasi loc. Mai exact, cand plec de pe loc (de la semafor), acul fiind abia ajuns in pozitia respectiva, plec ok, fara nicio problema, dar daca am mers mai mult prin oras (stat mai mult la semafoare etc.), daca nu benzinez (turez) mai serios (inclusiv o ambreiere mai usoara), risc sa demarez cu trepidatii (la propriu). Diferenta o pun clar pe seama temperaturii, desi, repet, acul indicator este in acelasi loc (inainte de jumatate), unde parca "ingheata". Are cineva vreo explicatie tehnica?
« Ultima Modificare: 08.Dec.2009, 12:14:28 p.m. de discovery »
  • Ignis 2 din 2003, 1328 cm3, 2W
Ignis, 1328 cm3, 2WD - GLX+ din 06 2003, fara ABS.
 

Offline cribo25

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 577
Re: Indicatie temperatura
« Răspuns #1 : 08.Dec.2009, 12:27:26 p.m. »
Ce iti pot spune din propria experienta cu masini de-a lungul timpului ar fi: exista o sonda care masoara temperatura lichidului de racire si una pentru motor. Ceasul de la bord arata temp. lichidului de racire (are si un simbol  termometru cu apa). Plaja de toleranta  este oarecum aproximativa +- citeva grade. Am avut situatii la vechea masina cind arata mai mult spre limita superiora (rosu) sau invers catre limita inferioara (70 grade Celsius). Normal temperatura ar trebui sa fie in valoarea de 90 grade.
Daca apar defectiuni de citire apar si erori mai mari la vizualizare care pot fi derutante.

Despre trepidatii nu cred sa se traga de aici ci mai degraba de la modul cum lucreaza ambreiajul la solicitari dese, intense, in traficul de oras. Am simtit si eu la cealalta masina ( 67.000 Km) o reactie asemanatoare care se compensa prin ambreierea putin mai sus - adica dadeam drumul la ambreiaj catre treimea superioara a cursei sale si nu mai existau acele mici trepidatii.   >:D<
Ignis 1.3 GLX+
 

Offline Laurentiu

Re: Indicatie temperatura
« Răspuns #2 : 08.Dec.2009, 02:37:09 p.m. »
Mai exact, cand plec de pe loc (de la semafor), acul fiind abia ajuns in pozitia respectiva, plec ok, fara nicio problema, dar daca am mers mai mult prin oras (stat mai mult la semafoare etc.), daca nu benzinez (turez) mai serios (inclusiv o ambreiere mai usoara), risc sa demarez cu trepidatii (la propriu).
Problema de cutie de viteza; mai exact e o problema a incalzirii discului de ambreaj sau a placii de presiune; mai poate fi si de la simeringul de priza ce lasa ulei din cutie sa iasa pe discul de ambreaj.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline discovery

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 269
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti
Re: Indicatie temperatura
« Răspuns #3 : 09.Dec.2009, 10:58:10 a.m. »
Ce iti pot spune din propria experienta cu masini de-a lungul timpului ar fi: exista o sonda care masoara temperatura lichidului de racire si una pentru motor. Ceasul de la bord arata temp. lichidului de racire (are si un simbol  termometru cu apa). Plaja de toleranta  este oarecum aproximativa +- citeva grade.

Un lucru pe care chiar nu-l inteleg este de ce nu exista si un indicator in bord pentru temperatura din motor (a uleiului). Daca sonda tot exista, ce i-ar fi costat sa mai monteze si un mic "ceas"? Eu cred ca ar fi foarte util... Dar revenind la indicatorul lichidului de racire, ma intereseaza foarte mult daca al vostru a ajuns vreodata (macar) la jumatatea scalei.

Despre trepidatii nu cred sa se traga de aici ci mai degraba de la modul cum lucreaza ambreiajul la solicitari dese, intense, in traficul de oras. Am simtit si eu la cealalta masina ( 67.000 Km) o reactie asemanatoare care se compensa prin ambreierea putin mai sus - adica dadeam drumul la ambreiaj catre treimea superioara a cursei sale si nu mai existau acele mici trepidatii.   >:D<
Citat
Problema de cutie de viteza; mai exact e o problema a incalzirii discului de ambreaj sau a placii de presiune; mai poate fi si de la simeringul de priza ce lasa ulei din cutie sa iasa pe discul de ambreaj.

Interesant... deci sa nu tina de calitatea "arderii" in motor, asa cum ma gandeam eu ci mai degraba de cuplajul din ambreiaj? Asta ar insemna ca trebuie sa ma pregatesc pentru un schimb?  :-S
Pe varianta scurgerii de ulei in ambreiaj nu as prea merge... in cazul asta ar trebui mai degraba sa resimt o scadere de putere la demarare. Lucru care nu se intampla. Daca pedalez cum trebuie, are un "zvac" foarte bun... Deci "in forta" pleaca fara nicio problema. Problema apare mai ales cand vreau sa plec "usor"... atunci, daca nu turez suficient, risc trepidatii. Ar putea fi si o problema asemanatoare cu cea de aici? Adica vreun releu? Ce parere aveti?
  • Ignis 2 din 2003, 1328 cm3, 2W
Ignis, 1328 cm3, 2WD - GLX+ din 06 2003, fara ABS.
 

Offline Laurentiu

Re: Indicatie temperatura
« Răspuns #4 : 09.Dec.2009, 11:21:57 a.m. »
Problema apare mai ales cand vreau sa plec "usor"... atunci, daca nu turez suficient, risc trepidatii.
1. Motor rece - turatie de ralanti mare (1200 - 1500 rpm) => la ridicarea pedalei de ambreaj, masina poate pleca de pe loc (in palier) fara probleme;

2. Motor cald - turatie de ralanti mica (750 - 800 rpm) => la ridicarea pedalei de ambreaj, masina poate pleca de pe loc (in palier) cu trepidatii daca nu se accelereaza progresiv.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline discovery

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 269
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti
Re: Indicatie temperatura
« Răspuns #5 : 09.Dec.2009, 11:40:16 a.m. »
Corect, totusi eu ma raportez la cum pleca inainte... acum, parca e ceva schimbat (in rau, in sensul celor spuse mai sus).
  • Ignis 2 din 2003, 1328 cm3, 2W
Ignis, 1328 cm3, 2WD - GLX+ din 06 2003, fara ABS.
 

Offline cribo25

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 577
Re: Indicatie temperatura
« Răspuns #6 : 09.Dec.2009, 11:41:31 a.m. »
In completarea lui Laurentiu, care a relatat exact fenomenul adaug: la mine indicatorul de temp. ajunge la jumatate cam dupa citeva minute de rulare.
La intrebarea referitoare despre inca un ceas pentru temp. motor (ulei) cred ca din ratiuni de costuri si nu numai - adica daca ai temperatura lichidului de racire in parametri normali nici motorul nu se afla in situatie critica, nu au pus.  

Despre alte variante , gen releu etc. nu ma pronunt ca nu stiu. Dar un ambreiaj la 77.000 Km poate ajunge in situatia de a fi schimbat (kitul). S-au inlocuit ambreiaje si la 40.000 Km, depinde mult de stilul de mers sau de fiabilitatea pieselor.
Ignis 1.3 GLX+
 

Offline Laurentiu

Re: Indicatie temperatura
« Răspuns #7 : 09.Dec.2009, 11:48:06 a.m. »
La intrebarea referitoare despre inca un ceas pentru temp. motor (ulei) cred ca din ratiuni de costuri si nu numai - adica daca ai temperatura lichidului de racire in parametri normali nici motorul nu se afla in situatie critica, nu au pus.
Exista termometre electronice ce se pot monta auxiliar pe bordul masinii. Senzorul poate fi coborit in baia de ulei pe linga joja (metoda folosit de mecanicii din statiile ITP pt a afla temperatura motorului in vederea masurarii noxelor).
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline danker

Re: Indicatie temperatura
« Răspuns #8 : 09.Dec.2009, 07:50:46 p.m. »
- Mai este si varianta asta.....


  • Vitara 1,6 benzinara
Daca as fi fost un pic mai prost... as fi fost fericit !
 

Offline discovery

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 269
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti
Re: Indicatie temperatura
« Răspuns #9 : 09.Dec.2009, 10:13:28 p.m. »
Dane, ia-ne usor!  :)

1. sa inteleg ca ti-ai montat afisaj pt calc de bord?

2. cWT - deduc eu bine, ca s-ar traduce "Celsius Water Temperature"? In conditiile astea ar fi tot o indicatie a temperaturii lichidului de racire... daca deductia e corecta, nu puteai cupla la sonda din baia de ulei?

3. da-ne mai multe detalii despre celelalte indicatii (nu neaparat aici... poate o pui de un tutorial :))
  • Ignis 2 din 2003, 1328 cm3, 2W
Ignis, 1328 cm3, 2WD - GLX+ din 06 2003, fara ABS.