Autor Subiect: Problemă sau normalitate? Tremurat ușor Suzuki Swift 4, 2012, 1.2, 94 CP,NZ-C72S  (Citit de 981 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Christian47

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • Thanked: 4 times
  • Gen: Bărbat
  • „O nenorocire nu vine niciodată singură” - H.Heine
    • Romania
Bună ziua tuturor,

Vin cu o mare dilemă, care mi-a rămas întipărită adânc pe creier.
Am aproximativ o lună sau o lună și puțin de când mi-am achiziționat un Suzuki Swift 4, 2012, motor 1.2 benzină, 94 CP, cod motor K12B, varianta NZ-C72S, la bord sunt vreo 138.000 km.

Încă de când am testat-o pentru prima dată, să o cumpăr, sesizasem inconvenientul acesta: un tremurat generalizat în caroserie. Imediat cum am cumpărat-o, am dus-o la un service pentru verificare, pus tester și verificat pe elevator. Singurele probleme erau legate de niste bucșe și un etrier. Imediat după cumpărare am făcut revizia completa: schimb ulei, filtre, antigel, discuri, plăcute, uleiul in cutia de viteze, anvelope, tot ce ar fi trebuit schimbat.

Tremuratul se simțea în continuare, doar la relanti, nu și în mers. Nu am sesizat zgomote dubioase sau lipsa de putere la accelerație ori mirosuri deosebite. Tremuratul e același, fie la rece fie la cald (apa la 90 grade). Uneori, dar nu îmi dau seama exact in ce momente sau de la ce, tot la relanti oprit, parca tremuratul e foarte slab, doar un 5% față de ce se simțea de obicei. De menționat faptul că, turometrul nu stă 100% fix. Are o oscilație continua la relanti, de vreo maxim 50-100 rpm cred. Foarte puțin, dar daca mă uit atent se vede că acul se mișcă.

La un momentdat, cu câteva săptămâni în urmă, in timpul mersului (treapta 3 sau 4), din senin mă trezesc cu check engine aprins. Am fost imediat a doua zi la un service de colț să pun testerul. Cică ar fi fost Eficiență scăzută catalizator. Omul acela mi-a spus că ar fi ori de la mersul subturat (și da, recunosc, merg 99% in oraș și chiar am mers mai subturat) ori de la sonda Lambda 2. Mi-a șters eroarea din tester.

La câteva zile, am fost sa schimb și bujiile (mi-au pus Bosch), sa fiu sigur că problema nu ar fi provenit de acolo. De atunci, folosesc doar benzina OMV MaxxMotion 100 plus și schimb treptele la 3000 rpm. Într-adevăr, martorul nu a mai apărut, dar tremuratul e in continuare prezent. Cum am zis, uneori îl simt mai accentuat, alte ori nu, dar e prezent mereu la relanti. Chiar am un suport de telefon pe care țin mereu telefonul și la semafoare mă uitam cum se observă faptul că tremura telefonul. Mecanicii au spus că ar fi normal, unul a zis că e de la poziționarea motorului altul a spus că motorul se aude bine și să nu îmi fac probleme.

Nu pot spune că este un tremurat exagerat, dar el există acolo și nu știu dacă e normal la motoarele astea (știam că la alea in 3 pistoane ar fi fost normal). Pentru cei care vă pricepeți sau aveți exact același model de mașina cu motorizarea asta, așa face și la voi?  În rest nu prea am observat să aibă și alte simptome și nici martori aprinși nu am.

Pe net am căutat despre problema asta și sunt o mie de motive, dar aș rămâne lefter dacă mă duc să schimb absolut tot ce scrie acolo.

Mulțumesc mult pentru eventualele lămuriri!  :good:

« Ultima Modificare: 06.Iul.2025, 05:36:24 p.m. de Christian47 »
  • Suzuki Swift 4, 2012, 1.2 benzină, 94 CP, K12B, FZ-NZ
 
The following users thanked this post: remarque

Offline Christian47

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • Thanked: 4 times
  • Gen: Bărbat
  • „O nenorocire nu vine niciodată singură” - H.Heine
    • Romania
Am căutat un video făcut acum vreo 2 săptămâni maximum, de unde am extras o captură de ecran să vă arăt cam pe unde stă acul la relanti, cu motorul cald. Mențiune onorabilă: Mi-am adus aminte de încă o treabă: acul de la temperatura, nu sta fix fix pe linia din mijloc sa indice fix 90 (la fosta mașina, un passat B6 2.0 diesel stătea fix), aici pe Suzuki, pe testate, mereu când ajunge la temperatura maxima de lucru, nu sta fix pe linia din mijloc ci puțin mai sus, exact că in poza atașată, ca și cum ar indica de fapt un 92-93-94 de grade nu 90 fix, dar niciodată în atâtea teste de drum nu a trecut mai mult de punctul acela (exact cum e in captura de ecran). Daca reușesc să atașez și un video cu oscilația turometrului o voi face. Uneori nici măcar de 50-100 rpm, acul se mișcă dar foarte foarte puțin, alte ori cred că într-adevăr ar fi vreo 50 rpm sau puțin mai mult. Cât despre consum, e foarte variabil. La drum absolut liber și mers cu viteza, cel mai puțin am avut in 5.8, dar nu a durat mult. In general consumul e de 7 și ceva, un 7.7 - 7.8/7.9, iar cu AC pornit ajunge și la 8.4-8.6 - 9.0 (dar mai greu), când am cumpărat mașina, proprietarul anterior a scos și consum de 9.4l/100km
  • Suzuki Swift 4, 2012, 1.2 benzină, 94 CP, K12B, FZ-NZ
 

Online ntire2000

La vechimea aia (+12 ani) as miza pe uzura tampoanelor pe care e fixat motorul pe caroserie - ăla e primul lucru care trebuie verificat.

Iar la benzina, daca pe capacul rezervorului scrie 95 atunci fix din aia baga, motorului îi place mai mult decât zeama aia "modificata genetic" ca să aibă cifra octanica 100.

PS: acul de temperatură e un lucru bun că stă fix acolo, așa e la toate care nu au probleme de răcire.
PS2: cu kilometrajul nu știu ce să zic, dar o medie de 950 de km pe luna mi se pare extrem de puțin la vechimea mașinii, doar dacă nu ai prins una care a stat pe banza de rezervă în timp ce pe teren era titulara alta mai bengoasa.
PS3: check engine care apare generat de sonda lambda poate fi considerat o binecuvântare, în sensul că scapi foarte ieftin  :good: - fără sa fie nevoie ca sa-si bage careva nasul prin motor, si e oarecum normal ca sonda aia sa crape la anii astia de folosință a masinii.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline bisti

Km sunt ok daca mergi in oras. Eu am cu a mea 140.000, din 2011. 30+km zilnic in Bucuresti si inca ceva prin weekend, dar prin Ilfov. Km nu sunt putini, sunt normali.
 

Offline Christian47

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • Thanked: 4 times
  • Gen: Bărbat
  • „O nenorocire nu vine niciodată singură” - H.Heine
    • Romania
La vechimea aia (+12 ani) as miza pe uzura tampoanelor pe care e fixat motorul pe caroserie - ăla e primul lucru care trebuie verificat.

Iar la benzina, daca pe capacul rezervorului scrie 95 atunci fix din aia baga, motorului îi place mai mult decât zeama aia "modificata genetic" ca să aibă cifra octanica 100.

PS: acul de temperatură e un lucru bun că stă fix acolo, așa e la toate care nu au probleme de răcire.
PS2: cu kilometrajul nu știu ce să zic, dar o medie de 950 de km pe luna mi se pare extrem de puțin la vechimea mașinii, doar dacă nu ai prins una care a stat pe banza de rezervă în timp ce pe teren era titulara alta mai bengoasa.
PS3: check engine care apare generat de sonda lambda poate fi considerat o binecuvântare, în sensul că scapi foarte ieftin  :good: - fără sa fie nevoie ca sa-si bage careva nasul prin motor, si e oarecum normal ca sonda aia sa crape la anii astia de folosință a masinii.

Legat de kilometri, da, mi-a confirmat și vechiul proprietar, aveau o altă mașină și cu aia mergea soția, prea puțin. Inclusiv la service mi s-a spus că mașina asta cel mai probabil a avut o perioadă în care mai mult a stat. Legat de suporții motor, nu știu ce să zic. La primul mecanic la care am fost, în ziua în care am cumpărat mașina, să o verifice, i-am spus de tremurat și printre alte verificări, a ridicat capota sus. L-am întrebat dacă ar putea fi de la suporții motorului și a bombănit el ceva pe acolo, nu mai știu exact ce a zis, rețin doar că în cele din urmă a dat de înțeles că nu ar fi de acolo problema și a subliniat faptul că ar fi de la citez, „poziția motorului” ușor înclinat sau ceva de genul ăsta și dădea exemplu de nu știu ce mărci care așa au făcut motoarele din fabrică. Nu știu ce să zic, sună a desen animat. Acum câteva săptămâni, cand am fost să schimb bujiile, tot așa, erau vreo 2 mecanici. Au ridicat frumos capota și mi-au spus, ia dă drumu la motor. Probabil asta au urmărit, să vadă cum se mișcă motorul când îi dau drumu, dacă are joc mare sau ceva de genul. La fel, au spus că mai degrabă să înlocuiesc bujiile și după aia să mai vedem, plus că unul dintre ei a zis „a, da nu tremură tare”. Și eu m-am gândit mult timp la suporți, dacă m-aș pricepe eu mai bine, aș fi verificat eu, dar iaca că nu prea pot. Mă gândesc că din moment la 2 service-uri unde am verificat-o și la un al 3-lea unde am făcut reviziile nu a zis nimeni de suporți, s-ar putea să nu fie suporții.

Citisem undeva, astăzi, că dacă ai mai mult ulei in motor, s-ar putea să afecteze sonda Lambda și apoi catalizatorul și să se aprinde martorul. Astăzi am verificat joja și aparent, la service unde am făcut reviziile, mecanicul a turnat mai mult ulei în motor, avand o capacitate de 3,1L, mie dintr-un bidon de 4L mi-au rămas 400-500ML, în condițiile în care ar fi trebuit să am vreo 900 ML. Mă gândesc ca în acele zile cat timp am mers cu uleiul mai mult să nu fi inceput să-și facă damblaua și de acolo să fi pornit toată tărășenia. Mi-a spus cineva că pt sonda aia Lambda s-ar putea să ajung la vreo 500-600 lei, dar totuși mi se pare prea tras de păr să apară așa din senin din iarbă verde, având în vedere că o testasem înainte, dusă la mecanic, pus testerul, verificată, făcut reviziile etc și dintr-o dată poc. Dubios tare.  :(
  • Suzuki Swift 4, 2012, 1.2 benzină, 94 CP, K12B, FZ-NZ
 

Offline Hoinar

Avand in vedere ca este din 2012, mergi pe tampoane motor, alea daca sunt imbatranite, transmit vibratia in caroserie. Eu le-as schimba pe toate.
Relantiul sta unde trebuie.
  • Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2021 Passion, Suzuki Grand Vitara 3, 2L benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
 

Offline bisti

Suportul motor din partea dreapta. Ala cedeaza primul. Nici la mine nu si-au dat seama cei din service pana nu am tras de volan total stanga si am accelerat cu frana de mana trasa. Se ridica undeva la 1 cm in urma manevrei.
 

Offline Christian47

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • Thanked: 4 times
  • Gen: Bărbat
  • „O nenorocire nu vine niciodată singură” - H.Heine
    • Romania
Suportul motor din partea dreapta. Ala cedeaza primul. Nici la mine nu si-au dat seama cei din service pana nu am tras de volan total stanga si am accelerat cu frana de mana trasa. Se ridica undeva la 1 cm in urma manevrei.

Și de când l-ai schimbat ai mai simțit vreun pic de trepidații in caroserie? Adică, să înțeleg că pentru modelul asta de mașina, nu ar trebui sa tremure absolut deloc? De asemenea la tine, acul de la turometru, când e la relanti stă fix, fix? Mersi mult!
  • Suzuki Swift 4, 2012, 1.2 benzină, 94 CP, K12B, FZ-NZ
 

Offline bisti

Nu am avut niciodata trepidatii, relantiul fluctueaza si la mine, o sa urc maine un filmulet cu ajutorul OBD.
La mine nu se simte cand e motorul pornit, e liniste totala. Sub capota trepideaza un pic, nu ar sta moneda in picioare.
Indiferent ca pun benzina de 95 sau 100, nu am trepidatii. Eu mi-am dat seama de tampon cand am plecat de pe loc cu viraj total-stanga si mi-a troncanit ceva sub capota. Dar, la mers normal, nu am stiut ca e rupt.
 
The following users thanked this post: Christian47

Offline Laurentiu

am plecat de pe loc cu viraj total-stanga si mi-a troncanit ceva sub capota.
In asemenea situatie, troncaneala ar putea surveni si din capul de planetara.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!