Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 124213 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline >pexic<

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #30 : 24.Feb.2010, 11:43:35 p.m. »
salut
multumesc foarte mult celor care posteaza pe acest topic foarte drag mie.
cand am mai avut ceva timp liber am tot citit pe net despre tot felul de "inventii" si "cercetari" in acest domeniu.
sunt paionat (se poate citi si fascinat) de solutia inversa electrolizei: hidrogen+aer (oxigenul din el) =curent electric -> motor electric.
marele dezavantaj actual fiind autonomia , mai exact spus imposibilitatea unui "end user" normal de a inmagazina hidrogen la presiune foarte mare in conditii "home made".
maine sper sa pun si ceva linkuri cu solutii gasite de "impatimiti".
multumesc inca odata.
Fă din disperarea cea mai profundă, speranţa cea mai invincibilă.
 

Offline bogdanb

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #31 : 25.Feb.2010, 12:05:55 a.m. »
Îhî! Exact cum zici! ...

Acum am inteles de ce "Dobrogea noastra" arata asa ...
   

... in timp ce "Dobruja bulgarilor" arata doar in zonele saracacioase asa:

SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)
 

Offline >pexic<

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #32 : 25.Feb.2010, 11:27:43 a.m. »
Fă din disperarea cea mai profundă, speranţa cea mai invincibilă.
 

Offline Leutz

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #33 : 25.Feb.2010, 02:17:00 p.m. »
 :)  :(
Bravo pentru inventie  :)
... dar greu la deal cu ....  :(
« Ultima Modificare: 25.Feb.2010, 02:20:03 p.m. de Leutz »
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline hugbear

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #34 : 25.Feb.2010, 08:27:49 p.m. »
Acum am inteles de ce "Dobrogea noastra" arata asa ...
Apropo, au rasarit prin judet niste eoliene timide. Din pacate, dupa modul de amplasare (in mijlocul localitatilor, pe "piloni" de doar 10-15 metri, si cate una singura) tare mi-e teama sa nu fie doar un nou "sifon" (ecologic!!!) de fonduri... O sa incerc sa mai aflu detalii.

P.S. Ce legatura au eolienele cu domeniul auto? Pai au, ca daca tehnologia electrica se afirma, tre' sa luam de undeva "curent", nu? :)
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline bogdanb

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #35 : 25.Feb.2010, 10:16:55 p.m. »
Ce legatura au eolienele cu domeniul auto?

nu au nici o legatura, recunosc ca sunt offtopic :baston: dar multumesc pentru explicatia logica pe care ai gasit-o alaturarii imaginilor... adevarul e ca prea mare mi s-a parut diferenta de (dez)interes.
La bulgari doar pe un singur deal din zona Dobrich am numarat 60 de eoliene, toate functionale. La noi vezi doar cate una din loc in loc, probabil a unui barosan excentric si plin de bani - in total sa zic ca am vazut vreo cinci in toata zona dintre Tulcea si Mangalia  :-?.
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)
 

Offline hugbear

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #36 : 25.Feb.2010, 10:21:35 p.m. »
Ce legatura au eolienele cu domeniul auto?
nu au nici o legatura, recunosc ca sunt offtopic :baston:
Pai NU esti off-topic, dimpotriva. Iar intrebarea nu-ti era adresata tie, ci imi era adresata mie de un interlocutor imaginar (si-al naibii de carcotas :D), numa' cat sa-mi dea posibilitatea sa-i dau replica. :)
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14367
  • Thanked: 3383 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #37 : 26.Feb.2010, 11:03:59 a.m. »
La sfarsitul anului 2009, Romania avea 14 MW instalati in turbine eoliene, pe cand Bulgaria peste 100, lar Ungaria cam 190. Motivele pentru care suntem in starea asta sunt:
1. Alegerea voit gresita a mecanismului suport pentru sursele regenerabile de energie (respectiv cote obligatorii+certificate verzi in loc de tarif impus=feed-in tarrif).
2. Birocratia excesiva (numarul mare de acorduri si permise pe care un investitor trebuie sa le primeasca pentru a-si putea vedea proiectul finalizat, la care se adauga tergiversarile inerente ale funtionarilor implicati).
3. Opozitia sistemului electroenergetic care este "deranjat" de o sursa fluctuanta de putere pentru care trebuie sa aiba rezerva.
4. Pretul pamantului (imediat ce se incep masuratorile de vant, care trebuie sa dureze minim 1 an calendaristic), proprietarii terenului aferent isi multiplica pretentiile.
5. Harta eoliana a tarii are cifre bune doar pentru Dobrogea (fara Delta, unde ornitologii interzic eolienele), sudul Moldovei si zona montana.
Toate acestea determina costuri ale energiei electrice produse din energia eoliana care sunt mai mari decat pretul pietei, iar diferenta trebuie finantata prin mecanisme suport.
Totusi, in tara exista in constructie campuri eoliene care depasesc suta de MW, care nu au vedere la sosea, si de aceea nu prea le vedem in peregrinarile noastre 
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Leutz

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #38 : 14.Mai.2010, 05:19:12 a.m. »
Va supun atentiei urmatorul articol:
http://www.capital.ro/articol/masinile-electrice-raman-un-experiment-costisitor-pe-bani-publici-134809.html

Si doua citate extrase din comentariile unor utilizatori/cititori ai capital.ro la adresa articolului. Mi-am permis sa fac cercetari asupra veridicitatii lor si am constatat cu surprindere ca respectivele tehnologii/device-uri exista. Deci se poate.
Sa speram deci ca incet-incet dezinformarile obiectivilor cercetatauri germani vor avea efect din ce in ce mai mic asupra cititorilor si ca tot incet-incet, ca altfel nu se poate, se va produce si eliberarea noastra a tuturor de sub sclavia magnatilor petrolului (si respectiv a domniei TDI&Co):

Deci primul comentariu:
"Prima baterie alimentată cu aer, cu o capacitate de zece ori mare decât cea a unei baterii convenţionale, a fost prezentată de cercetătorii din cadrul Departamentului de Chimie de la Universitatea Saint-Andrews din Scoţia"...
Si dovezile adunate:
1. http://www.greencarcongress.com/2009/05/stair-20090518.html
2. http://gow.epsrc.ac.uk/ViewGrant.aspx?GrantRef=EP/E03649X/1

Al doilea comentariu:
"Un alt concept este folosirea unui supercondensator, ca acumulator. Condensatorul este in principiu cel mai bun concept pentru a inlocui motoarele conventionale pe benzina, mult mai bun decat acumulatorul "classic", bazat pe litiu-ion, deoarece nu exista reactii chimice timpul de reincarcare este foarte scurt iar randamentul este de 100%, insa pana in 2008 nu au existat produse satisfacatoare pe piata.
Un nou condensator care ar putea revolutiona industria auto dupa un secol de cercetare este anuntat in 2008 de catre firma americana EEStor, care conform propriilor declaratii a descoperit un nou tip de supercondensator, cu o densitate de 340 Wh/kg (condensatorii normali au o densitate in jur de 5 Wh/kg) care va fi produs in serie in scurt timp sub numele de EESU (EEStor Energy Storage Unit). EESU are o masa de 152 kg, un volum de 33 litri, capacitate de 31 Farad, tensiune 3500 Volt si un pret de 3200 $. Reincarcarea cu 52 kwh ar fi posibila in cca. 6 minute.
Primul automobil care va integra aceasta tehnologie va fi "cityZENN". CityZENN, anuntat pentru 2009, va atinge o viteza de 125 km/h, iar distanta de deplasare cu o singura incarcare va fi de 400 km. Acest automobil "minune" va reduce costurile de intretinere cu 90%, comparativ cu un vehicul obisnuit, conform declaratiilor firmei producatoare Zenn Motors."

Si dovezile adunate:
1. http://arstechnica.com/science/news/2007/09/supercapacitor-battery-could-lead-to-instant-charging-long-charge-life.ars
2. http://gas2.org/2010/03/22/zenn-motors-and-mystery-of-eestor-ultracapacitor-gets-deeper/
Primele doua infirma oarecum citatul. Fie compania respectiv a reusit si a fost ingropata, fie nu a reusit si proiectul s-a stins (pentru moment)
Urmatoarele doua prezinta insa o alta fata a tehnologiei care se pare ca va merge .. si din care se poate ajunge la ideea de la punctele 1. si 2.
3. http://www.saftbatteries.com/SAFT/UploadedFiles/PressOffice/2009/CP_22-09_en.pdf
4. http://www.battcon.com/PapersFinal2002/GreenPaper2002.pdf
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline >pexic<

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #39 : 14.Mai.2010, 09:45:39 a.m. »
merci, mi-ai dat tema de studiat pt azi la munca ;)
Fă din disperarea cea mai profundă, speranţa cea mai invincibilă.