Autor Subiect: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora  (Citit de 11571 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline ntire2000

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #10 : 05.Apr.2022, 10:16:51 p.m. »
O explicatie logica.  :good:

Mai pe scurt, amortizoarele stau tot timpul întinse aproape de cursa maxima, rolul lor fiind preluat de arcurile prea tari.
Dupa parerea mea, ar trebui cumparate amortizoare mai lungi cu exact diferenta dintre înaltimea arcurilor MAD si înaltimea arcurilor originale.
Sunt curios cum gasesti asa ceva.

PS: ma batea gândul sa trec si eu pe arcuri din astea odata cu schimbul inevitabil al amortizoarelor atunci când crapa originalele.
Dar acuma pare cam problematic si inutil pentru mine - ca oricum nu fac offroad cu masina.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14360
  • Thanked: 3381 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #11 : 05.Apr.2022, 10:22:10 p.m. »
Din ce am înțeles eu din topicul MAD este că lungimea acestor arcuri este aceasi cu cea a arcurilor originale. Doar ca ele sunt mai groase, mai tari și mai vârtoase sub greutatea mașinii, care este mai înaltă cu aceste arcuri decât cu cele originale.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: GoneFishing

Offline ntire2000

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #12 : 05.Apr.2022, 10:30:03 p.m. »
Si totusi se pare ca nu e asa.
Cel putin asa zic cei de aici.

"Height Difference (mm): 35/40"
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline cristidav

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #13 : 05.Apr.2022, 10:35:11 p.m. »
...ca oricum nu fac offroad cu masina.
E total inutil daca e masina de asfalt.  ;)

Din ce am înțeles eu din topicul MAD este că lungimea acestor arcuri este aceasi cu cea a arcurilor originale.
Va confirm eu ferm convins, pe masurate unul langa altul, ca au aceeasi lungime. Dar asta nu exclude posibilitatea de a mentine amortizorul la cursa maxima, dat fiind ca masina nu se mai lasa asa mult.

"Height Difference (mm): 35/40"
5 mm intre fata si spate, mai mare sau mai mic... hai ca nu e chiar asa de grav, nu cred aici sa fie problema.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14360
  • Thanked: 3381 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #14 : 05.Apr.2022, 10:37:20 p.m. »
Și eu ce-am zis? Ca sunt egale ca lungime cu arcurile originale, dar montate înalță mașina.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: cristidav

Offline ntire2000

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #15 : 05.Apr.2022, 10:40:36 p.m. »
Stati ca acuma am priceput, diferenta aia se refera la garda la sol dupa montarea arcurilor MAD, adica masina sta mai cocoțață.
Mea culpa.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: cristidav

Offline enicky

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #16 : 06.Apr.2022, 03:36:31 p.m. »
Si totusi se pare ca nu e asa.
Cel putin asa zic cei de aici.

"Height Difference (mm): 35/40"
Cei de aici spun cam asa, ca sa fie clar si pentru cei care mai citesc pe viitor :

 "Cu arcuri de ridicare oferiți spațiu suplimentar pana la podea în partea de jos a vehiculului dumneavoastră.
Arcurile de ridicare înlocuiesc întotdeauna atât arcurile din față, cât și cele din spate.

Arcurile de ridicare sunt folosite pentru a crește garda la sol a vehiculului. Acest set oferă soluția supremă pentru oricine folosește în mod regulat mașina în afara drumului sau conduce regulat pe teren neasfaltat.

Arcurile de ridicare oferă șoferului mai mult avantaj atunci când trece peste obstacole, cum ar fi scăderi de viteză sau o bordură. Acest lucru se aplică cu siguranță șoferilor de vehicule speciale de la ambulanță, pompieri, serviciul de traumatologie și poliție. Mașina devine mai stabilă și mai sigură. Șoferul și pasagerii se simt mai încrezători. Experiența a arătat că multe daune la partea inferioară a mașinii sunt prevenite și datorită sistemelor de suspensie MAD.
"

  Parerea mea personala este ca:
- aceste arcuri n-au cum sa afecteze amortizorul deoarece cursa de 3-4cm o faceau si cu arcurile vechi(care "topaiau" in plaja celor 4cm)
- aceste arcuri asigura si un confort in plus fata de original, tocmai prin eliminarea aceste "topairli", care se dovedea a fi utila doar in cazul in care sa zicem sareai peste o bordura sau ceva similar, confort resimtit din plin si in traficul urban. 
Practic este o diferenta incomparabila la confort intre "original" si Mad.
   Ba mai mult, as zice ca la o incarcatura mai mare a masinii(3+ pers.) sau maxima, aceste arcuri protejeaza (la propriu) amortizoarele !
   Cat despre problema colegului, nu arcurile sunt vinovate(de aceea am si sugerat mutarea discutiilor de aici), alta este cauza, cel mai probabil o geometrie prost facuta, sau chiar o parere gresita, avand in vedere ca 20-30km/h ai pe distanta f.scurta.
P.S. Si eu am masurat arcurile si sunt la fel de inalte ca si cele OEM.
P.S.1.Cred ca prin acest topic furnizam informatii false viitorilor doritori de a-si imbunatati masina.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: GoneFishing

Offline Leutz

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #17 : 06.Apr.2022, 04:45:16 p.m. »
P.S. Si eu am masurat arcurile si sunt la fel de inalte ca si cele OEM.
P.S.1.Cred ca prin acest topic furnizam informatii false viitorilor doritori de a-si imbunatati masina.

Din contra, cred ca topicul este exact ce trebuie pentru cei care vor sa-si imbunatateasca masina. Iata doua link-uri care pot fi de ajutor:
https://www.superiorengineering.com.au/selecting-the-right-shock-length
https://www.peugeotforums.com/threads/slight-vibration-after-replacing-front-springs.212210/

Al doilea link este de pe un forum. Iata ce scrie initiatorul topicului respectiv dupa ce a rezolvat problema (simptomele sunt exact ca cele descrise de @GoneFishing):
"Sorted it out. Turns out the two front springs my indy guy ordered up and installed were wrong. Fitted the correct ones and now vibrations gone.
I did notice the ride height was higher between the top of the tyre & the wheel arch than before, and by quite a lot. After complaining to the mechanic, he installed these replacements, all good.
"

In cazul lui @GoneFishing, noile arcuri sunt in mod clar gresite (in mod voit, evident, cu scopul imbunatatirii comportamentului), pentru ca nu sunt in limitele recomandate de catre producator. Chiar daca au aceeasi lungime, ele sunt mai tari, asa cum au spus colegii. Asta inseamna ca tin masina mai sus, deci utilizeaza amortizoarele intr-o zona situata catre extrem, nu in zona lor de functionare normala (d.p.d.v. "spatial"). In plus, arcul mai tare insemna si o alta gama de socuri comparat cu arcul stock, deci si din punct de vedere al amortizarii amortizorul stock incaseaza socuri care sunt in afara plajei optime pentru care a fost proiectat.

Intrucat sunt cativa forumisti care au pus acelasi arc si nu au avut probleme, ma gandesc ca desi nu au schimbat amortizoarele, s-a nimerit ca cele pe care le-au avut au facut fata mai bine noilor arcuri. Poate ar trebui sa-i intrebi ce amortizoare au si sa pui si tu la fel.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 
The following users thanked this post: GoneFishing

Offline enicky

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #18 : 06.Apr.2022, 07:17:23 p.m. »
P.S.1.Cred ca prin acest topic furnizam informatii false viitorilor doritori de a-si imbunatati masina.
  Mi se pare pierdere de timp sa studiez o situatie si cu atat mai mult sa demonstrez cuiva ceva ce a functionat cu ani in urma(inainte de 2015) la Sx4,  la S-Cross, la mine functioneaza corect de ani de zile si cred ca sunt cel putin inca 10(zece) posesori de Vitare si S-Cross, ultimul chiar fabricatie 2021, care au aceste arcuri si sunt foarte multumiti de ele.
   Ca poate n-are geometria corect facuta, sau, prin absurd, n-au fost livrate arcurile corecte pot fi si astea cauze.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: GoneFishing

Online Hoinar

Re: Schimbat arcuri stock cu MAD, rezultat trepidatie pana in 30KM/ora
« Răspuns #19 : 06.Apr.2022, 08:07:05 p.m. »
Ce treaba are geometria rotii cu trancanela pana in viteze de 30 km/h? Daca nu e facuta geometrica corect, aia nu insemna ca trancane, doar roata nu sta corect pe sol si duce la uzura inegala a anvelopelor ... nicidecum batai ...
  • Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2021 Passion, Suzuki Grand Vitara 2, 2L benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
 
The following users thanked this post: gabineg