Autor Subiect: Vitara Hybrid  (Citit de 114994 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline JMu

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #10 : 25.Sep.2018, 12:33:50 p.m. »
Sunt bune chiar și acum, cu condiția să le poți încărca acasă (să ai unde), dacă faci suficienți km în oraș.
La o medie de 50km/zi, avem ~12.000km/an, strict din mersul în oraș (240 zile / an, excludem mersul electric extra-urban, ăla e bonus).
Cu 10% consum, sunt 1200l, adica aproape 1500 euro pe an, la prețurile actuale. În 7 ani ieși pe plus strict din mersul în oraș. Dar mai mergi și extra-urban, și nici nu sunt convins că rămâne benzina 5.65 lei/l timp de 7 ani (a se citi "sunt convins că va crește, poate chiar spre 10lei/l").

Eu de exemplu fac ~6000-7000 / an în oraș cu fiecare. Asta înseamnă ~1000 euro/an. Tot îmi convine, pentru că diferenta de preț de fapt nu e 10000 (că mai e și eco-tichet), e să zicem 7.000. Așa că sigur nu pierd bani. Ba mai mult, merg electric și extra-urban, contează mai puțin creșterea prețului la benzină, și cine știe ce taxe sau interdicții vom avea în curănd la mașinile doar cu motor termic (deși nu cred că vor fi înterdicții înainte de 2030, dar taxe e posibil să înceapă să apară).
« Ultima Modificare: 25.Sep.2018, 12:49:15 p.m. de JMu »
  • S-Cross 1.4 Boosterjet MT Allgrip 2017 / Clio 1.2 TCe MT 2017
 

Offline shpeedy

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline smiley

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #12 : 25.Sep.2018, 01:10:56 p.m. »
Si, evident, statii de incarcare eficiente din 50 in 50 km pe sosele si autostrazi...

Pentru ce ai nevoie de statii de incarcare din 50 in 50 km daca majoritatea electricelor acum au autonomie de peste 300 km ?

Pretul marit al electricelor este acum datorat bateriei care de la an la an scade la pret. Este preconizat ca in anul 2025 masinile electrice sa fie mai ieftine decat cele conventionale si este si logic sa fie asa . O gramada de componenete lipsesc dintr-o masina electrica fata de una conventionala.

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline Lerua07

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #13 : 25.Sep.2018, 02:03:10 p.m. »
Eu m-am referit la situatia actuala, nu la ce va fi peste 7-8 ani.
  • Vitara 2015, spirit 1.6 benzina, allgrip, TM, alba,
Multumeste-te cu putin, pentru ca putinul nu-ti va lipsi niciodata !
 

Offline SPIRIDUSHU

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #14 : 25.Sep.2018, 02:12:07 p.m. »
eu, totusi, am o nelamurire cu bateriile . Citeam pe forumul Tesla si tot citind asa am dat peste o problema cu care ne confruntam toti cei care folosim dispozitive pe baterie :

zice ca mai ai 70% curent dar de fapt , in  realitate, mai ai 40% si cand ajungi la 10% si poate in 100 metri ar trebui sa ramai fara putere , mai faci 2 metri si poc .... nasol.
Incarci bateria, dar se descarca foarte repede sau incarca foarte lent.

Erau semnalate genul asta de probleme cu acumulatori care au peste 1 an. Din punctul meu de vedere, aceasta este o reala problema a masinilor electrice, avand in vedere ca acumulatorii sunt foarte , foarte scumpi.
Sunt sigur ca tehnologia va evolua si va elimina aceasta problema insa, pana atunci, aceste masini sunt pentru cei care au venituri peste medie si sigur au alternativa in garaj sau isi permit baterii noi cand crapa.
  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus
 

Offline TsE

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #15 : 25.Sep.2018, 02:21:56 p.m. »
eu, totusi, am o nelamurire cu bateriile . Citeam pe forumul Tesla si tot citind asa am dat peste o problema cu care ne confruntam toti cei care folosim dispozitive pe baterie :

zice ca mai ai 70% curent dar de fapt , in  realitate, mai ai 40% si cand ajungi la 10% si poate in 100 metri ar trebui sa ramai fara putere , mai faci 2 metri si poc .... nasol.
Incarci bateria, dar se descarca foarte repede sau incarca foarte lent.

Erau semnalate genul asta de probleme cu acumulatori care au peste 1 an. Din punctul meu de vedere, aceasta este o reala problema a masinilor electrice, avand in vedere ca acumulatorii sunt foarte , foarte scumpi.
Sunt sigur ca tehnologia va evolua si va elimina aceasta problema insa, pana atunci, aceste masini sunt pentru cei care au venituri peste medie si sigur au alternativa in garaj sau isi permit baterii noi cand crapa.

Da, acel caz este neplacut, e vorba de celule care se degradeaza... o revizie periodica a acumulatorilor de tractiune ar trebui sa poata reduce penele de curent prin inlocuirea celulelor defecte.
Cu o scumpire evidenta a bateriilor se poate echipa un sistem de supraveghere a bateriilor (BMS) cat mai avansat, care sa poata sa izoleze pachetul ~defect~ si sa te lase sa ajungi la destinatie. E nevoie de evolutie in acest domeniu, in care nu prea exista specialisti... inca.
Vitara S AT Allgrip Bleu&Noir TSE
Swift GL Hybrid Bleu XXX
 

Offline daktery

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #16 : 25.Sep.2018, 02:41:13 p.m. »
Mie mi se pare o varianta buna pentru Vitara sa fie gen(Ioniq) electric+termic,fara sa stai sa o incarci.
Varianta de full electric este prea scumpa si la vitara ii dubleaza pretul practic. Nu cred ca Suzuki sa se bage in competitia asta de full-electric prea curand,fiind un low cost pana la urma.
Parerea mea.
  • Suzuki Vitara 1.6 vvt/spirit/allgrip/MT
 
The following users thanked this post: gabineg, Utilizator_Anonim

Offline smiley

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #17 : 25.Sep.2018, 03:44:22 p.m. »
@SPIRIDUSHU

Sa masori cata energie mai ai in baterie e mai complicat nefiind ca in cazul rezervorului de benzina unde vezi cat de plin e. Practic ai un BMS care masoara cati kWh au intrat in baterie aduna la cei care stia el ca mai erau si iti rezulta acel procentaj din bord.

Dar dupa un numar foarte mari de incarcari descarcari fara a ajunge la 100% (unde BMS-ul ar avea o sansa sa se recalibreze asta in conditiile in care bateria nu a pierdut din capacitate) + o anumita eroare e posibil ca acel BMS sa aiba valori eronate si atunci poti avea surpriza ca in loc de 5% baterie sa nu mai ai defapt deloc.

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline enicky

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #18 : 25.Sep.2018, 06:59:24 p.m. »
  N-am citit chiar integral comentariile, pentru ca momentan nu suntem prea buni cunoscatori ai subiectului(decat din lectura), subiectul l-a mai lansat si @shpeedy intr-un loc adecvat, iar deschidera topicului mi s-a parut prematura, in conditiile in care noi nici macar n-am vazut face-liftul. Ca spune directorul X ca hibridul vine cu pasi mari din urma, ok, trebuie sa-si faca si el reclama, publicatia are o stire, asa ca ...am rabdare !  :)
  Dar daca nu intervine o entitate puternica sa implementeze statii de incarcare(gen enel, electrica), viitorul motoarelor electrice in Ro este cel putin incert, ca sa nu zic sumbru !
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Soimu

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #19 : 25.Sep.2018, 08:54:44 p.m. »
As avea si  eu un comentariu mic legat de practica nu de teorie….la teorie am f. mult darnu e loc si timp aici.

Deci practic!...am mers la dealer sa facem drive-test cu Suzuki Swift; "va rog poftiti cheile, urcati la volan; vedeti ca masina este un mild-hybrid adica are o baterie li-ion sub scaun care ajuta putin la pornire motorul pe benzina in accelerare, nu la deplasare si scade consumul de combustibil"....ok..am condus si nu am sesizat nimic in plus...la final am vrut sa aflu ce obtin in plus platind pt baterie aia si motorasul electric, in afara de o complicatie in plus; pai obtin un display mai interesant, o mica economie de benzina si o mai buna incadrare in normele de poluare!....La pretul pentru acestea nimeni nu a reusit sa raspunda:

-adica cat e garantia la baterie?(zvon ca ar fi cam 5 ani)

-cat costa o baterie li-ion?(aici pauza totala, in RO sulea stie!)

Si atunci cine sa cumpere o masina cu mild-hybrid?9tot sulea!)
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip