Autor Subiect: Relanti instabil / turatie variabila  (Citit de 3863 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Mircea_A

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 10
  • Gen: Bărbat
    • Cluj-Napoca
Re: Relanti instabil / turatie variabila
« Răspuns #10 : 30.Oct.2017, 05:39:03 p.m. »
Trebuie sa fie vreun senzor imbatranit.

Pai asta ma gandesc si eu, dar care ? Ca sunt 2 de pozitie arbore cotit, unul pe arbore, unul pe axul cu came, mai este MAP-ul, mai este cel de pozitie clapeta, cel de reglat relanti-ul.. la asta din urma daca-i scot mufa, se tureaza si ramane la vreo 2000, deci e ok..

Am mai cautat pierderi de vacuum, jur ca nu gasesc.. am folosit un flacon intreg de spray de frane.

Apropo, motoarele astea au regulator de presiune de benzina ? Ca nu l-am vazut nicaieri, sub capota cel putin, nu.
  • Swift MZ
 

Offline bogdi12001

Re: Relanti instabil / turatie variabila
« Răspuns #11 : 11.Nov.2017, 09:32:26 p.m. »
Daca ai acces la tester trebuie urmarit modul de functionare al sondelor lambda, mai importanta prima. Nu este neaparat sa arunce cod cu sondele defecte. La japoneze nu da cod asa usor ca la europene. Urmareste plaja de tensiuni in care functioneaza prima sonda cat si timpul in care se face cresterea si descresterea tensiunii. Ea trebuie sa oscileze intre 0.1 si 0.9 v si destul de repede. Ar fi mai o daca poate sa iti faca testerul oscilograma. Daca sonda este imbatranita modificarea tensiunii se face mai rar.
Mai urmareste parametrii STFT si LTFT (short term si long term fuel trim) La o functionare corecta a motorului  ar trebui sa fie cat mai aproape de valoarea 0 (Zero) +/-.
La diagnoza trebuiesc urmariti mai multi parametrii in timp real nu doar coduri date de ecu. Un cod poate sa aibe mai multe surse de probleme, nu se i-a motamo.
« Ultima Modificare: 11.Nov.2017, 09:42:42 p.m. de bogdi12001 »
  • Honda Stream, Renult Megane 4, Renault Clio 2
 

Offline Mircea_A

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 10
  • Gen: Bărbat
    • Cluj-Napoca
Re: Relanti instabil / turatie variabila
« Răspuns #12 : 11.Nov.2017, 11:20:55 p.m. »
Daca ai acces la tester trebuie urmarit modul de functionare al sondelor lambda, mai importanta prima. Nu este neaparat sa arunce cod cu sondele defecte. La japoneze nu da cod asa usor ca la europene. Urmareste plaja de tensiuni in care functioneaza prima sonda cat si timpul in care se face cresterea si descresterea tensiunii. Ea trebuie sa oscileze intre 0.1 si 0.9 v si destul de repede. Ar fi mai o daca poate sa iti faca testerul oscilograma. Daca sonda este imbatranita modificarea tensiunii se face mai rar.
Mai urmareste parametrii STFT si LTFT (short term si long term fuel trim) La o functionare corecta a motorului  ar trebui sa fie cat mai aproape de valoarea 0 (Zero) +/-.
La diagnoza trebuiesc urmariti mai multi parametrii in timp real nu doar coduri date de ecu. Un cod poate sa aibe mai multe surse de probleme, nu se i-a motamo.

Pai nu EU am urmarit testerul, ci cineva care se ocupa cu asa ceva.. Mi-a zis ca nu pare nimic in neregula, acum nu stiu ce sa zic. Probabil e regulatorul de relantiu, ce vine pe corpul clapetei de acceleratie.
  • Swift MZ
 

Offline Mircea_A

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 10
  • Gen: Bărbat
    • Cluj-Napoca
Re: Relanti instabil / turatie variabila
« Răspuns #13 : 12.Nov.2017, 06:15:37 p.m. »
Update mic:

Am pornit motorul (cald) si am scos senzoru de regulator relantiu si a urcat la vreo 1600 turatia si statea acolo. Normal, ma gandesc eu.
L-am bagat inapoi, a coborat. Dupaia am scos senzoru de clapeta accel si statea pe la 1000, si cu el scos, daca turam si tineam fix pe la vreo 1600, 2000, statea perfect acolo. Daca fac tot chestia asta, dar cu senzoru de clapeta bagat, oscileaza turatia, 1600-1700-1600-1700, etc.
  • Swift MZ
 

Offline Mircea_A

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 10
  • Gen: Bărbat
    • Cluj-Napoca
Re: Relanti instabil / turatie variabila
« Răspuns #14 : 17.Nov.2017, 10:42:25 p.m. »
Un update: am schimbat corpul clapetei de acceleratie cu tot cu senzorul de clapeta si regulatorul de relantiu, 0 schimbari. Insa am facut test de compresie si a iesit 115 pe toti cilindrii, dar cu ulei in ei, au sarit la 145-150, unde ar trebui sa fie, deci cred ca se impune o segmentare si o garnitura de chiuloasa noua.
  • Swift MZ
 

Offline bogdi12001

Re: Relanti instabil / turatie variabila
« Răspuns #15 : 18.Nov.2017, 12:55:47 a.m. »
Testul de compresie l-ai facut cu motorul cald?
Variatii mai poate sa dea si sonda lambda, distributie decalata, aer fals...
Inainte sa desfaci motorul eu zic sa faci o diagnoza calumea, nu doar cautare de coduri de gresala.
Un grafic cu sondele lambda, stft, ltft, etc.
Test de etanseitate cilindrii (o supapa care nu inchide bine este aer fals pt motor)
Test aer fals cu fum, daca este o fisura mica nu o sa o depistezi cu spray.
Verificare evacuare ( fisura inainte de sonde= aer fals)
  • Honda Stream, Renult Megane 4, Renault Clio 2
 

Offline Mircea_A

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 10
  • Gen: Bărbat
    • Cluj-Napoca
Re: Relanti instabil / turatie variabila
« Răspuns #16 : 18.Nov.2017, 04:23:37 a.m. »
Am scris in primul mesaj ca am verificat tot ce ai enumerat tu.

Daca nu inchidea o supapa nu sarea compresia dupa ce adaug ulei.

Nu sufla evacuarea nicaieri. Diagnoza a fost facuta calumea, am mai zis, nu eu am facut-o ci cineva care cu asta se ocupa, a parametrat, nu a cautat coduri de eroare, ca nu am asa ceva.

Am uitat sa zic, test de compresie si la rece si la cald.
« Ultima Modificare: 18.Nov.2017, 09:16:55 p.m. de gabineg »
  • Swift MZ