Autor Subiect: Despre frane si franare  (Citit de 3178 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline wolfin

Re: Re: 2016 S-Cross Spirit 1.4 Boosterjet 4WD 6MT
« Răspuns #20 : 24.Oct.2018, 01:03:26 p.m. »
poate vorbesti de dezechilibru intre roti.

in fine...spatele franeaza doar daca ai greutate.
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina
 

Offline Iulian V1.6

Re: Re: 2016 S-Cross Spirit 1.4 Boosterjet 4WD 6MT
« Răspuns #21 : 24.Oct.2018, 01:08:51 p.m. »
poate vorbesti de dezechilibru intre roti.

in fine...spatele franeaza doar daca ai greutate.

Spatele franeaza tot timpul cand apesi pedala de frana .
Dezechilibrul intre roti nu trebuie sa depaseasca 15 %
  • Vitara 1.6
 

Offline Iulian V1.6

Re: Re: 2016 S-Cross Spirit 1.4 Boosterjet 4WD 6MT
« Răspuns #22 : 24.Oct.2018, 03:00:25 p.m. »
Daca esti atent la Duster cand se infige in frane pe le semafor ai sa observi ca " fata pica " destul de mult si elastic - asta datorita faptului ca spatele franeaza foarte tarziu ( lasand la o parte inconvenientul franelor pe saboti).
Acest fenomen apare doarece nu are sistemul de franare pe discuri  spate ( Vitara  sau SX4  spre exemplu ).
« Ultima Modificare: 24.Oct.2018, 03:16:57 p.m. de Iulian V1.6 »
  • Vitara 1.6
 

Offline smiley

Re: Re: 2016 S-Cross Spirit 1.4 Boosterjet 4WD 6MT
« Răspuns #23 : 24.Oct.2018, 04:18:55 p.m. »
Absolut toate masinile se "apleaca" la franare puternica. Unele mai mult altele mai putin.
Cred ca Dusterul se "apleaca" mai mult din cauza suspensiei si a centrului de greutate care-i mai sus.

Franele pe saboti franeaza la fel de bine ca cele pe disc, marele dezavantaj al lor este faptul ca se racesc mult mai greu.

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline boga81

Re: Re: 2016 S-Cross Spirit 1.4 Boosterjet 4WD 6MT
« Răspuns #24 : 25.Oct.2018, 12:46:54 p.m. »
Greutate mai mare si suspensie moale. E normal asta. Tine de fizica din gimnaziu. Greutatea care apasa pe puntea fata e mai mare si cu forta de franare practic se muta centrul de greutate spre fata. La fel, la bicicleta daca apesi doar frana de fata brusc te rastorni.

Trimis de pe al meu SM-G925F folosind Tapatalk

  • Duster 1.5 Blue dCi 4x4 SL Orange, chill as f*ck / ex SX4 1.6 4x4 Navi a.k.a. Suzuka - MAD Springs Lift-Kit, K&N Filter, powered by obdtunig: Life begins at 4.000 rpm
 

Offline catalin27182

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 7
  • Gen: Bărbat
    • Romania
Re: Re: 2016 S-Cross Spirit 1.4 Boosterjet 4WD 6MT
« Răspuns #25 : 25.Oct.2018, 07:59:07 p.m. »

Franele pe saboti franeaza la fel de bine ca cele pe disc, marele dezavantaj al lor este faptul ca se racesc mult mai greu.

Franeaza la fel de bine la prima frana. La frane repetate datorita racirii slabe sunt mai putin eficiente. Corect? :)
  • Romania
 

Offline steph

Re: Re: 2016 S-Cross Spirit 1.4 Boosterjet 4WD 6MT
« Răspuns #26 : 26.Oct.2018, 02:29:50 a.m. »
Trebuie sa fii mult prea pilot ca sa aduci o taraba de masina cu saboti pe spate in situatia in care sa percepi o scadere a eficientei de franare pe aceasta punte.
S-Cross `18 / Vitara `19 / ex Swift `14

 

Offline wolfin

Re: Re: 2016 S-Cross Spirit 1.4 Boosterjet 4WD 6MT
« Răspuns #27 : 26.Oct.2018, 10:12:35 a.m. »
serios ..cum sa franeze spatele 50% ca fata.  :dknw:

chiar daca admitem lucrul asta...cum arata un sabot...dupa 120 mii de km(asta daca nu se dezlipeste ) cata carne are de nou ..cc 3..4 mm ... plus ca la un capat e frana de mana iar la celalat e frana de urgenta.

frnarea pe sabot ..e doar economica din punct de vedere al banilor dar eficienta nu are...de aceea functioneaza pe spate ca nu e nevoie de ea...doar la greutate cand cantarul strnge punctul de frnare....sa nu fuga fundul.

acum trecem pe disc spate..e mai eficienta combinata cu abs esp  ..mai scumpa de intretinut dar are acelasi aport....la espace am schimbat discurile (ventilate..dupa 170 mii de MILE) si e ditamai vagonul (era).


nu trebe multa scoala sa incingi sabotii...partea buna ca pute imediat. sa nu mai zic iarna
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina
 

Offline Iulian V1.6

Re: Re: 2016 S-Cross Spirit 1.4 Boosterjet 4WD 6MT
« Răspuns #28 : 26.Oct.2018, 12:49:07 p.m. »
Uite atasat un raport de test frana . Cand faceti ITP-ul uitativa ce forte de franare apar pe monitor
Singurul avantaj al sabotilor este ca sunt durabili in rest :

- se racesc foarte greu
- nu calca pe toata suprafata
- necesita o presiune mai mare in cilindru de frana decat la sistemul cu etrieri pentru aceasi forta de franare de unde si cursa mai mare a pedalei de frana .


« Ultima Modificare: 26.Oct.2018, 11:44:34 p.m. de yeti »
  • Vitara 1.6
 

Offline wolfin

Re: Despre frane si franare
« Răspuns #29 : 26.Oct.2018, 01:15:04 p.m. »
Iarna pe zapada sau gheata rotile fata se blocheaza si rotile spate inca se invart. (se poate vedea cu ochiul liber la masini fara ABS)
« Ultima Modificare: 26.Oct.2018, 11:45:30 p.m. de yeti »
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina