Autor Subiect: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011  (Citit de 9955 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline MOTANUL

Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
« : 14.Sep.2017, 10:30:37 p.m. »
Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011

Avand in vedere ca la modelul asta se schimba uleiul aproape la fel de des ca cel de motor (ma rog la 2 ani sau 30.000 km) - ce ulei folositi?
As prefera un raspuns de la cei care au parcurs mai multi km 200.000-300.000 acolo  :D

Am gasit uleiuri de care nu am mai auzit macar (Vaico, wolf, eneos - dar si consacrate castrol / mobil / motul)

Multumesc
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline shpeedy

Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
« Răspuns #1 : 14.Sep.2017, 10:35:46 p.m. »
Ai cautat pe forum inainte sa pui intrebarea?!

Gasesti raspunsuri pertinente - e drept nu neaparat de la oameni care au facut kilometrii precizati de tine (de fapt stiu unul singur cu peste 200k km pe SX4)...

LE: ma mira ca nu ai auzit totusi de eneos, proprietar de Suzuki benzinar fiind...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14334
  • Thanked: 3361 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
« Răspuns #2 : 15.Sep.2017, 07:21:12 a.m. »
@MOTANUL, citeste topicurile despre reviziile la 45000 si 90000 km la SX4. Am pus un attachment cu graficele de revizii primit mai de mult de la Autonet. Uleiul din CV (ca si lichidul de racire) se schimba din 3 in 3 ani. El este 75W-90 cu indicatorul de calitate GL4. Multi dintre noi avem Eneos sau Motul, altii uleiul "original" pus de dealer.

Trimis folosind Tapatalk

« Ultima Modificare: 15.Sep.2017, 07:43:09 a.m. de gabineg »
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline boga81

Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
« Răspuns #3 : 15.Sep.2017, 11:14:37 a.m. »
La sx4 facelift uleiul din cutie se schimba la 150.000 km sau 120 luni. Asa mi-au zis la revizie, asa ca uleiul motul de cv il am acasa :)

Trimis de pe al meu SM-G925F folosind Tapatalk

  • Duster 1.5 Blue dCi 4x4 SL Orange, chill as f*ck / ex SX4 1.6 4x4 Navi a.k.a. Suzuka - MAD Springs Lift-Kit, K&N Filter, powered by obdtunig: Life begins at 4.000 rpm
 

Offline shpeedy

Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
« Răspuns #4 : 15.Sep.2017, 12:10:25 p.m. »
Eu l-am schimbat anul trecut, in Februarie, la revizia a 6-a/90k km...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14334
  • Thanked: 3361 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
« Răspuns #5 : 15.Sep.2017, 12:20:38 p.m. »
Eu il voi schimaba la anul, din nou din 3 in 3 ani, ca in graficul de mai sus. Tot asa scrie si in manualul de utilizare al masinii mele...
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
« Răspuns #6 : 15.Sep.2017, 07:47:12 p.m. »
Tare ma tem ca graficul tau nu este corect. Pornesc de la ideea ca la masinile "moderne", in general, planul de revizii prevede schimbarea uleiului CV la intervale foarte mari si doar verificari periodice de nivel cu completare daca este cazul.
Apoi, m-am dus la manualul Vitarei pag. 7-6 si gasesc acolo: "Manual transaxle oil ... Genuine SUZUKI GEAR OIL 75W ... inspect every 30000km or 24 month" si o tine asa pe un plan de revizii desfasurat pana la 180000km. Nici o mentiune de inlocuire. Zic OK, poate-i new Vitara mai cu motz decat classic SX4, dar imediat vad "Automatic transaxle inlocuire fluid la fiecare 30000km". Revenind la planul tau pentru classic SX4 vad inlocuire ulei la CV automata la 165000km. Pai cum vine asta? Acum automata de classic SX4 este mai cu motz decat cea de la new Vitara?.
Stim cu totii ca o CV automata este mai pretentioasa si necesita schimburi de ulei frecvente, fiind acum evident ca in planul excel este o inversiune de informatii intre liniile 25 si 26.
In fine, in excel la linia 42 se mentioneaza inlocuire ulei CV manuala la 30000km, dar este recomandare doar pentru conditii grele de explatare.
 
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 
The following users thanked this post: Florin25

Offline MOTANUL

Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
« Răspuns #7 : 15.Sep.2017, 08:17:46 p.m. »
Ai cautat pe forum inainte sa pui intrebarea?!

Am cautat si am gasit raspunsuri contradictorii. Dovada este ca raspunsurile colegilor sunt la fel. Eu nu am deschis topic degeaba: la mine scrie negru pe alb (daca vreti scanez si pagina) 30.000 sau 24 de luni la conditii de conducere dificila.
La conditii normale 45,000 sau 3 ani.
Relevant pentru mine este doar ce trebuie facut la masina asta.

Inginerul de la receptie a zis ca f. multi nu schimba uleiul si le pica cutiile pe capete la acest model. A zis ca daca il schimb nu o sa fie probleme mult timp.
Cutia in sine nu e slaba - doar ca trebuie sa ii faci "moftul" asta sa ii schimbi uleiul des.
Doar de ambreiaj a zis ca e punctul slab si ca e subdimensionat. La BMW de exemplu a tinut 300.000 km. La Seat am deja 130.000.
Din experienta lui la SX4 a zis sa ma astept sa-l schimb in jur de 80.000 km. Avand in vedere ca 99% folosesc masina pe strada inca nu da semne de oboseala deloc (am trecut de 80.000km)

Pana acum nici nu ma uitam pe facturi (poate au pus eneos ca l-am schimbat la 45.000). Dar acum nu mai sunt legat de garantie si pot sa pun ce ulei doresc.
Cred ca pun Motul si la cutie si la motor - chiar daca la cutie e dublu fata de Eneos.
« Ultima Modificare: 15.Sep.2017, 08:33:06 p.m. de MOTANUL »
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14334
  • Thanked: 3361 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
« Răspuns #8 : 15.Sep.2017, 08:26:20 p.m. »
@yeti: atat in graficul Autonet cat si in cartea masinii mele scrie negru pe alb ca uleiul din CV manuala se inlocuieste la multipli de 3 ani si 45000 km. Asta am facut si asta voi face in continuare.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline shpeedy

Re: Ulei cutie de viteze manuala motor 1.6 M16A - 2011
« Răspuns #9 : 15.Sep.2017, 08:52:09 p.m. »
@yeti: stiam ca am pus undeva, la un moment dat, pozele din user-manual...

Pentru clarificare asupra a ce se face la revizia de 6ani/90,000km la masina mea (SX4 1.6VVT 4x4 MY2010 facelift 120cp), m-am intors la basics, adica RTFM (Read The F...ing Manual).

Am aflat urmatoarele:
- uleiul din diferential si din cutia de transfer nu se schimba, ci doar se verifica - e corect ca e mai sanatos sa se schimbe, dar e la preferinta fiecaruia;
- bujiile se schimba la 7ani/105,000km - indiferent de cati km mai fac, le schimb la urmatoarea revizie (asta daca n-o sa fiu nevoit sa le schimb mai devreme);
- am gasit in manual specificatiile tuturor lichidelor, mai putin antigelul - mai ramane sa verific la motor daca nu am vreun sticker pe bidon.

Atasez si pozele din manual, poate ajuta pe cineva in viitor:





Acuma dilemele:
- ce antigel sa iau? as merge si eu pe HEPU ca am auzit de bine si vad ca @fireburn de asta a luat.
- uleiul pentru cutie - vad ca Eneos Premium Multi Gear 75W90 e GL5 si in manual specifica GL4. Intrucat am auzit de bine de Castrol Syntrans as merge pe asta.
- lichid de frana - am vazut ca face si ATE lichid de frana si ma gandeam, daca tot am aproape tot sistemul de franare ATE, sa merg si la lichid pe acest brand; ramane de vazut daca SL.6 sau Typ200 - le-am descarcat aseara specificatiile sa le citesc in week-end.

LE: dupa o scurta lectura pe net, o sa ma rezum la ATE SL.6 - atata vreme cat nu merg cu masina pe circuit, se pare ca nu am nevoie de Typ200.

@MOTANUL: imi pastrez parerea ca ai ales calea comoda si nu ai cautat informatia pe forum... :-?

Referitor la afirmatiile inginerului de la receptie, ma cam mira...
- In general nu am auzit de cutii manuale - cu o intretinere corespunzatoare - care sa pice (daramite la Suzuki); la Suzuki Swift Gen.3 - cu aceeasi familie de motoare M1xA - se mai intampla sa mai pice rulmentii din interior (pe motiv de uzura - asta e situatia mea la Swift-ul sotiei, dar tot merge de vreo 3 ani de zile in conditiile astea).
- Referitor la ambreiaj, am auzit ca au fost probleme la unele SX4-uri (in general pre-facelift), dar posibil ca adevarul sa fie pe undeva pe la mijloc - lot de piese mai slabe si/sau fortare in conditii improprii (cum ar fi cu ESP On in zapada/off-road), cand se lasa cu miros de varza murata; recunosc ca si eu l-am adus de cateva ori in respectivul miros, dar pentru scurte momente - vad ca inca se tine bine la aproape 110,000km.

Cu privire la uleiul de motor, desi am aceeasi familie de motoare (doar Euro difera), folosesc ce apare ca prima recomandare in fiecare dintre cartile masinilor:
- la SX4: 0w20; merg pe Eneos, care a fost uleiul original Suzuki pana mai acum cativa ani.
- la Swift: 5w30; merg pe Motul, pentru ca asta l-a bagat primul proprietar al masinii si am citit de bine despre el.
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X