Update !
- Dat alternatorul jos, aparent nu avea nimic, Facut bucati pentru a schimba releul de incarcare.
1 se da fulia jos ;
2 se desface in 2 bucati si se scoate rotorul ;
3 partea de carcasa de la fulie ramane cu rulmentul pe ea,
4 partea de carcasa din spate ramane cu bobina releu si punte;
5 apoi de desface borna de plus care un dop si piulita de fixare in carcasa si e bagata un pic prin presare - mare atentie ca mi s-a parut cam finuta borna asta ;
6 se scoate din carcasa spate ansamblul bobina-releu-punte ;
7 se dezlipeste releul de pe puntea de diode - eu am folosit pistol de lipit clasic si la desfacut si la lipit noul releu
8 daca luati releu nou veti observa unde e pozitionata siguranta pentru carbuni - carcasa are si ea gaura speciala pentru a trece siguranta prin ea. daca nu schimbati releul cand montati inapoi cautati o bucata de sarma mai oteloasa care trece prin carcasa pentru a bloca carbunii . la vechiul releu cu uzura 25% eu am reusit sa-i imping inauntru si sa bag siguranta prin fata lor ; la noul releu carbunii au o gaura in ei prin care trece siguranta si ii tine blocati)
- Dupa 80 000 km am constatat o uzura a carbunilor undeva pe la 25% fata de releul nou, rulmentii in stare foarte buna si cu vaselina in ei .
- Montat releu aftermarket Mobiletron, pus pe masina si surpriza , incarcare 13V. (tind sa cred ca si releul original era inca bun, fabricat de mitsubishi - stanta in carbuni )
- Scos mufa de excitatie si probati pinii de pe releu cu excitatie pe direct . Incarcare 14,5V
- In final am bagat mufa de excitatie, fara pinul verde (cred ca asta duce la BCM) si problema e partial rezolvata.
- Incarcare constanta fara fluctuatii 14,5 V cu si fara consumatori (consumatori :faruri xenon 35 W, clima pornita moderat si muzica aproximativ 350 W- 400W ; temperatura exterioara 26 grade - nu prea il infulenteaza caldura din ce am observat pana acum ).
- Nu am martori in bord, nu apar erori la diagnoza, masina functioneaza bine.
- Ramane urmatoarea intrebare. Ce rol are firul verde din mufa de excitatie, care aparent nu-l lasa sa incarce ? ( din discutii cu diversi electricieni auto , mai mult electronisti/ programatori, am ajuns la CONCLUZIA / PARERE PERSONALA ca bcm-ul verifica starea bateriei si daca este incarcata si pe masina nu sunt consumatori ii comanda alternatorului sa intre in modul de fluctuatii pentru a infulenta mersul motorului si a face economie de carburant, dar nu are voie sa scada incarcarea sub 13,8 V indiferent de situatie )
- Dupa ce am plimbat masina mai mult pot sa spun ca bateria ( Exide premium carbon boost de 72A - a fost modificat suportul ca sa incapa ! ) este mai mereu incarcata desi fac drumuri scurte si fac abuz si de sistemul audio ; mersul motorului este mai rotund la relanti nemaiavand fluctuatiile alternatorului si tinand motorul un pic mai turat si constant. Una peste alta ma declar mai multumit acum de cum merge masina si de alternator/ partea de curent , avand in vedere modificarile pe partea de audio .