Autor Subiect: PROBLEMA INCARCARE ?!  (Citit de 2773 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline KATANY

PROBLEMA INCARCARE ?!
« : 14.Iul.2017, 09:09:43 a.m. »
Salutare colegi. Masina e un swift 2012 (82 000 km ) cu alternator mitsubishi 12V 80 A original de fabrica nerservisat vreodata. Problema aparuta este urmatoarea :
- pornesc motorul dimineata pe racoare si incarcarea e in valori normale 14,2 - 14,4 chiar si 14,7 -14,8 cand fac decelerare .
- pornesc faruri, muzica, ventilatie  si la fel incarcarea este 14,2 - 14,7 , iar in mers la schimbare intre trepte scade pana la 13,9 -14 , dupa care la mers constant se stabilizeaza iar.
- problema apare de cum se incalzeste si cel mai des am observat cand ajung acasa pe caldura in jur de ora 16:00 , facand operatiile inverse : opresc clima, opresc muzica (incarcare e normal peste 14 ) si surpriza acum apare opresc farurile si incarcare scade la 12,8 (adica tind sa cred ca se opreste de tot). Daca pornesc apoi clima, sau muzica  incarcarea nu mai urca la 14 , dar daca pornesc iar farurile incarcarea incepe sa urce foare incet si ajunge la 14. - 14,2 .
 De luat in calcul ca :
- cureaua alternatorului este intinsa si nu patineaza, nici nu prezinta alte urme de uzura in afara de cele normale.
- pe faruri s-a montat un set de lupe morimoto cu un kit h1 xenon .
- cablurile de la alternator / baterie sunt dublate cu cabluri mult mai groase de 50 mm sectiune pentru ca masina are un alt sistem audio decat cel de fabrica (1600W rms) .
- contactele si masele cablurilor sunt verificate si sunt in regula
- bateria este un exide premium carbon boost de 72A cumparata in toamana trecuta si este incarcata (13V) .
- voltajul l-am verificat atat cu voltmetrele instalate pe masina (unu pe priza masinii pentru a vedea voltajul in instalatie si unu pe firele de la statia de bass) cat si cu aparatul de masura iar valorile sunt identice .
  • SUZUKI SWIFT 1.2 GS 2012
 

Offline Laurentiu

Re: PROBLEMA INCARCARE ?!
« Răspuns #1 : 16.Iul.2017, 11:50:53 a.m. »
- cablurile de la alternator / baterie sunt dublate cu cabluri mult mai groase de 50 mm sectiune pentru ca masina are un alt sistem audio decat cel de fabrica (1600W rms) .
Incarcarea a fost tot timpul asa sau problema a aparut dupa montarea sistemului de sonorizare?

P.S. Sa fie o legatura facuta (accidental sau in montaj) intre sistemul de sonorizare cu blocul de lumini?
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline KATANY

Re: PROBLEMA INCARCARE ?!
« Răspuns #2 : 17.Iul.2017, 10:21:49 a.m. »
Problema a aparut recent de 1 saptamana. Masina a avut sistemul de sonorizare montat de vreo 3 ani jumate, si nu am avut probleme. Recent am schimbat doar niste cabluri de alimentare si masa , mai exact am inlocui cablurile vechi de 25 mm sectiune cu unele de 54 mm sectiune si o perioada de 2 luni nu am avut probleme.
In alta ordine de idei am inteles ca alternatorul comunica direct cu BCM-ul. Am facut diagnoza cu Delphi ,Autocom si modul obd cu bluethoot si masina nu a dat nici oeroare pe nici o diagnoza. Intrebarea e unde gasesc pe cineva care sa stie sa reprogrameze BCM si cam la ce pret se ajunge ?
  • SUZUKI SWIFT 1.2 GS 2012
 

Offline KATANY

Re: PROBLEMA INCARCARE ?!
« Răspuns #3 : 03.Aug.2017, 02:17:49 p.m. »
Update !
- Dat alternatorul jos, aparent nu avea nimic, Facut bucati pentru a schimba releul de incarcare.
       1 se da fulia jos ;
       2 se desface in 2 bucati si se scoate rotorul ;
       3 partea de carcasa de la fulie ramane cu rulmentul pe ea,
       4 partea de carcasa din spate ramane cu bobina releu si punte;
       5 apoi de desface borna de plus care un dop si piulita de fixare in carcasa si e bagata un pic prin presare - mare atentie ca mi s-a parut cam finuta borna asta ;
       6 se scoate din carcasa spate ansamblul bobina-releu-punte ;
       7 se dezlipeste releul de pe puntea de diode - eu am folosit pistol de lipit clasic si la desfacut si la lipit noul releu
       8 daca luati releu nou veti observa unde e pozitionata siguranta pentru carbuni - carcasa are si ea gaura speciala pentru a trece siguranta prin ea. daca nu schimbati releul cand montati inapoi cautati o bucata de sarma mai oteloasa care trece prin carcasa pentru a bloca carbunii . la vechiul releu cu uzura 25% eu am reusit sa-i imping inauntru si sa bag siguranta prin fata lor ; la noul releu carbunii au o gaura in ei prin care trece siguranta si ii tine blocati)
- Dupa 80 000 km am constatat o uzura a carbunilor undeva pe la 25% fata de releul nou, rulmentii in stare foarte buna si cu vaselina in ei .
- Montat releu aftermarket Mobiletron, pus pe masina si surpriza , incarcare 13V. (tind sa cred ca si releul original era inca bun, fabricat de mitsubishi - stanta in carbuni )
- Scos mufa de excitatie si probati pinii de pe releu cu excitatie pe direct . Incarcare 14,5V
- In final am bagat mufa de excitatie, fara pinul verde (cred ca asta duce la BCM) si problema e partial rezolvata.
- Incarcare constanta fara fluctuatii 14,5 V cu si fara consumatori (consumatori :faruri xenon 35 W, clima pornita moderat  si muzica aproximativ 350 W- 400W ; temperatura exterioara 26 grade - nu prea il infulenteaza caldura din ce am observat pana acum ).
- Nu am martori in bord, nu apar erori la diagnoza, masina functioneaza bine.
- Ramane urmatoarea intrebare. Ce rol are firul verde din mufa de excitatie, care aparent nu-l lasa sa incarce ?  ( din discutii cu diversi electricieni auto , mai mult electronisti/ programatori, am ajuns la CONCLUZIA / PARERE PERSONALA  ca bcm-ul verifica starea bateriei si daca este incarcata si pe masina nu sunt consumatori ii comanda alternatorului sa intre in modul de fluctuatii pentru a infulenta mersul motorului si a face economie de carburant, dar nu are voie sa scada incarcarea sub 13,8 V indiferent de situatie )

- Dupa ce am plimbat masina mai mult pot sa spun ca bateria ( Exide premium carbon boost de 72A - a fost modificat suportul ca sa incapa !  ) este mai mereu incarcata desi fac drumuri scurte si fac abuz si de sistemul audio ; mersul motorului este  mai rotund la relanti nemaiavand fluctuatiile alternatorului si tinand motorul un pic mai turat si constant. Una peste alta ma declar mai multumit acum de cum merge masina si  de alternator/ partea de curent , avand in vedere modificarile pe partea de audio .
  • SUZUKI SWIFT 1.2 GS 2012
 

Offline Laurentiu

Re: PROBLEMA INCARCARE ?!
« Răspuns #4 : 03.Aug.2017, 04:52:48 p.m. »
daca nu schimbati releul cand montati inapoi cautati o bucata de sarma mai oteloasa care trece prin carcasa pentru a bloca carbunii
Un arc la diametrul optim, n-ar fi mai indicat? Poate ne poti arata o fotografie daca mai este posibil.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline KATANY

Re: PROBLEMA INCARCARE ?!
« Răspuns #5 : 03.Aug.2017, 06:17:22 p.m. »
o sa fac o poza la cel vechi cand am timp si postez . cu arc nu merge . e ca si cum a avea 2 dreptunghiuri unu peste altu in care intra carbunii si o gaura care trece prin acele 2 drepunghiuri si prin carbuni si prin carcasa la alternator . e simplu principiul !
  • SUZUKI SWIFT 1.2 GS 2012