Autor Subiect: Revizia de 40,000 km (M16A) / 30,000 km (K14C) / 2 ani  (Citit de 92848 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline danyepz

Revizia de 40,000 km (M16A) / 30,000 km (K14C) / 2 ani
« : 05.Aug.2016, 03:31:32 p.m. »
Pentru ca astazi am efectuat aceasta revizie si nimeni pana acum nu a mai scris despre aceasta operatiune si costul aferent,m-am gandit ca ar fi utila experienta mea.
Deoarece sunt pe litoral din aprilie am ales suzuki expocar constanta,programarea am facut-o cu o saptamana inainte.
M-am prezentat cu masina la ora stabilita si intr-o ora revizia era efectuata prcum si schimbat placutele fata.
Am fost multumit ca nu mi s-a intamplat ca la radacini cand cu celelalte 2 suzuki pe care le-am avut inainte, la revizia de 40.000 mi s-a efectuat schimbul de placute o data fara nici macar a ma intreb,am lasat masina in service si cand m-am intors placutele erau deja montate
Aici mi s-a recomandat schimbarea lor in maxim 5.000 de kilometri eu singur alegand sa fac schimbarea astazi.
Pretul a fost mai mult decat ok
1079 ron inclusiv placutele si manopera aferenta(o sa atasez si factura)
Placutele au fost 470 ron iar pentru montaj se mai adauga 100 ron
Cost manopera revizie + piesele inlocuite 509 ron (ulei 0-20w 4 litri + filtru ulei+filtru aer+filtru polen)

  • Swift 1.2 2019
 
The following users thanked this post: aleksanders, Cosmin09

Offline Lerua07

Re: Revizia de 40,000 km (M16A) / 30,000 km (K14C) / 2 ani
« Răspuns #1 : 05.Aug.2016, 03:36:14 p.m. »
Mi se par foarte scumpe placutele de frana fata !   :-O
  • Vitara 2015, spirit 1.6 benzina, allgrip, TM, alba,
Multumeste-te cu putin, pentru ca putinul nu-ti va lipsi niciodata !
 

Offline enicky

Re: Revizia de 40,000 km (M16A) / 30,000 km (K14C) / 2 ani
« Răspuns #2 : 05.Aug.2016, 04:20:37 p.m. »
        Asta voiam sa intreb si eu : placute doar pe fata? ca asa se intelege. Foarte scumpe ! Revizia e ok ! La Radacini aveau afisate 2 preturi la revizie : 600lei/benzina si 900lei/diesel.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline shpeedy

Re: Revizia de 40,000 km (M16A) / 30,000 km (K14C) / 2 ani
« Răspuns #3 : 05.Aug.2016, 04:42:22 p.m. »
Al catelea set de placute este? Al doilea la 40k km? Credeam ca sunt singurul care mananca placutele stock pe paine (=intre revizii)... :-)) Se pare ca e apanajul placutelor OEM ecologice. De cand am trecut pe ATE (din pacate, nu am gasit inca sa faca si pentru New Vitara), am extins la 1.5-2 ani schimbarea placutelor, in loc de un set per an.

Cat despre pretul placutelor, mi se pare si mie cam mare. Pe epiesa, costa 177RON un set de placute fata... :-?
« Ultima Modificare: 05.Aug.2016, 05:05:00 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline danyepz

Re: Revizia de 40,000 km (M16A) / 30,000 km (K14C) / 2 ani
« Răspuns #4 : 05.Aug.2016, 08:17:41 p.m. »
S-au schimbat doar cele de pe fata.
Acesta este primul set de placute schimbate...le-am vazut inainte sa se dea jos mai mergeau cel putin 5000 de kilometri,a fost alegerea mea,stiu ca sunt mai scumpe decat after market dar nu aveam timp sa le comand.
Pretul recomandat pe site este de 124 euro....in acelasi pret ca si cel  "recomandat"am avut si manopera inclusa plus revizia mai ieftina decat in Bucuresti asa ca din punctul meu de vedere pretul de 1070 ron pentru a doua revizie + placute frana mi se pare decent(parere personala)
  • Swift 1.2 2019
 

Offline ecodrive

Re: Revizia de 40,000 km (M16A) / 30,000 km (K14C) / 2 ani
« Răspuns #5 : 15.Dec.2016, 11:30:06 p.m. »
Astazi, la Radacini Braila, am facut revizia numarul 2 la Vitara S (cutie automata).

Am inlocuit urmatoarele:
- ulei motor - Mobil ESP 5W30 (4 x 1L) = 168 lei;
- filtru ulei motor = 52.42 lei;
- filtru aer motor = 106.87 lei
Alte cheltuieli:
- curatator frana = 24.20 lei;
- taxa ulei mediu = 1.2 lei
- manopera = 182.40 lei
Total = 535.09 lei (cu toate consumabilele service-ului).

Pe langa aceste schimburi, s-a inspectat filtrul habitaclu, care fusese schimbat acum 6 luni si doar suflat/aspirat, au fost inspectate placutele de frana si s-a notat pe o fisa de Control de Calitate recomandarea de schimbare a celor de pe fata la urmatoarea revizie de 1 an. Au completat si stampilat in carnetul de garantie, pagina de Evidenta inspectiei anuale a garantiei pentru caroserie (dupa 11-12 luni).

Am reclamat si niste greieri de prin bord, dar au refuzat sa desfaca bordul pe motiv de lipsa timpului, urmand sa programez o alta vizita, special pentru aceasta operatiune.

In restul totul e Ok, ba chiar parca fuge mai tare.

Vitara 1.4 Boosterjet S Allgrip AT  Galactic Grey Metalic
 

Offline magicoolje

Re: Revizia de 40,000 km (M16A) / 30,000 km (K14C) / 2 ani
« Răspuns #6 : 16.Dec.2016, 12:40:19 a.m. »
Salut!
De ce spui K14C 30k? Asa ai ales tu sa o faci la 30k sau asa ti-au spus cei de la service?. Mie mi-au zis ca la fiecare an sau 20k. La prima revizie ti-au schimbat filtrul de aer?
Update:
Am verificat pe siteul Suzuki RO si am vazut ca sunt trecute preturile din 15 in 15k la revizii. Adica acum un an se puteau face reviziile la 20 k si acum nu... Foarte confuza situatia si totodata riscanta din punct de vedere al vietii motorului sau a portofelului.
Am trimis un email la dealer sa ma lamureasca si pe mine...
« Ultima Modificare: 16.Dec.2016, 01:04:06 a.m. de magicoolje »
Vitara S allgrip 1.4 Turbo 6AT, scuturi din metal, cool white pearl

 

Offline Cosmin09

Re: Revizia de 40,000 km (M16A) / 30,000 km (K14C) / 2 ani
« Răspuns #7 : 16.Dec.2016, 08:28:11 a.m. »
Pt motorul de pe masinile noastre, cel de 1.4, K14C, se recomanda schimbul de ulei motor + filtru ulei la 15.000 km sau un an. Celelalte piese de uzura au intervale de schimb la multiplu de 20.000 km. Probabil, ca sa nu indemne clientii sa vina la revizie o data la 15.000 km doar pt ulei+filtru si inca o data la 20.000 km pt celelalte, au recomandat pt acest motor, K14C, revizia la 15.000 sau un an.

Asta inseamna, conform acestei recomandari, ca a doua este la 30.000 km sau 2 ani, a treia la 45.000 km sau 3 ani si tot asa....

@ecodrive, la cati km ai ajuns cu masina?
  • Vitara S 1.4 turbo 4x4 6AT Galactic Grey din 18.11.2015 pana in 07.02.2022
 

Offline jupanul1

Re: Revizia de 40,000 km (M16A) / 30,000 km (K14C) / 2 ani
« Răspuns #8 : 16.Dec.2016, 08:29:49 a.m. »
În manualul pe care l-am primit eu scrie că revizia pentru K14C se face cu o periodicitate de 15k kilometri sau 12 luni, oricare survine prima.

De asemenea, tot în susnumitul manual, zice că filtrul de aer se înlocuiește (în mod normal) la 45k; la 15k și 30k doar se inspectează și curăță (sau se poate înlocui dacă e cazul). Părerea mea e că aici ne calificăm cu brio la ”dusty conditions” unde indicațiile sunt să se inspecteze la fiecare 2500k (și să se înlocuiască dacă e cazul) și să se înlocuiască la maxim 30k.

La mașinile pe care le-am avut până acum, și deci și de-acum înainte la Vitara, am procedat la înlocuirea filtrului de aer la fiecare revizie, indiferent de recomandarea producătorului.

PS - nu zice în manual nimic de 20k.
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline ecodrive

Re: Revizia de 40,000 km (M16A) / 30,000 km (K14C) / 2 ani
« Răspuns #9 : 16.Dec.2016, 10:28:49 a.m. »
La prima revizie ti-au schimbat filtrul de aer?
La prima revizie au incercat sa-l inlocuiasca, dar filtrul pe care il pregatisera nu era potrivit ca dimensiuni. De aceea s-au limitat la a-l curata/aspira.

@ecodrive, la cati km ai ajuns cu masina?
Acum am putin sub 29,000 km, dar tinand cont ca urmeaza sarbatorile si vom pleca in concediu, am zis sa-i fac totusi revizia 2.

În manualul pe care l-am primit eu scrie că revizia pentru K14C se face cu o periodicitate de 15k kilometri sau 12 luni, oricare survine prima.
E corect ce spui. Totusi daca citesti manualul cu atentie (in manualul 2015 in romana, la pag. 7-18 si in manualul 2016 in engleza la pag. 7-38) rezulta ca daca masina este folosita in conditii dificile, si asta inseamna ca masina sa fie exploatata in una sau mai multe din conditiile specificate in acest capitol, ar trebui ca reviziile pentru acest motor K14C, sa se faca  la fiecare 7500 km. Cei care locuiesc in Bucuresti si stau in trafic cu start/stop foarte des, merg preponderent pe distante mici de pana la 6 km dus, 6 km intors, deja indeplinesc doua conditii dificile de exploatare a masinii si ar trebui sa schimbe uleiul chiar mai des decat odata la 15,000 km.

Totusi de ce sa-l scoata daca fiecare tip de motor are planul propriu de revizie (la nr. de km ma refer)?

Eu as adauga si D16AA-ul (=1.6-le diesel) pentru a fi topicul complet, dar nu stiu la cati km e specificata revizia... :-/

Poate ma ajuta cineva cu informatia.
Daca inteleg eu bine ce spune manualul, rezulta ca la motorul D16AA, in conditii normale de exploatare, uleiul se schimba cand clipeste ledul respectiv in bord sau odata la 24 luni, iar in conditii dificile de exploatare, odata la 12 luni sau cand clipeste ledul.
Vitara 1.4 Boosterjet S Allgrip AT  Galactic Grey Metalic