Autor Subiect: Probleme tehnice Suzuki Swift III  (Citit de 4274 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline suzukiswift2009

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 9
Probleme tehnice Suzuki Swift III
« : 01.Aug.2015, 11:01:42 p.m. »
Buna seara,

Am un model de SUZUKI SWIFT III (MZ, EZ) 1.3, produs in Ungaria, inmatriculat prima data (si produs, banuiesc) in 2005. Cutie de viteze (semi)automata.

Problemele (si intrebarile) mele sunt urmatoarele:

1. Acum in jur de 3 saptamani, dupa o zi de utilizare intensiva a aerului conditionat, a inceput sa se auda un huruit in zona curelelor de alternator si compresor. Initial nu mi-a fost clar daca e vorba de curele, de compresor sau de alternator. Am neglijat oarecum huruitul (care se auzea doar la pornirea motorului si plecarea de pe loc) si am ajuns la ruperea curelei de compresor. S-a dovedit ca problema provenea de fapt de la ambreiajul compresorului. Am avut de ales intre a cumpara toate subansamblele care tin de ambreiaj si a comanda un compresor nou, complet, de pe un site de profil, la un pret mai convenabil (nu mi-e clar daca e ok sa dau nume de service-uri, coduri de piese ori nume de site-uri, asa ca nu o voi face). Am ales sa comand un compresor nou. Am inceput sa studiez putin si piata online de dezmembrari, care imi pare foarte saraca in domeniul compresoarelor (ma insel? credeti ca as fi avut sanse sa gasesc subansamble dintr-un compresor second hand compatibil pe undeva?). Intrebarea este: aveam sanse sa gasesc pe undeva doar rulmentul ambreiajului de la compresor (despre care eu cred ca a reprezentat cauza problemei)? Si, daca da, mai exista service-uri ori mecanici dispusi sa se inhame la asemenea lucrari de detaliu, ca pe vremuri, adica sa inlocuiasca doar un rulment la ambreiaj?

2. Foarte recent am remarcat ca am mici scurgeri de ulei pe la cutia de viteze. Am sesizat mici pete sub masina, in general in primele ore dupa oprirea motorului. Cand motorul e rece, scurgerile se reduc spre zero. Asta e comportamentul normal atunci cand incepe sa cedeze o garnitura? Exista risc mai mare de pierdere de ulei in mers, la cald, decat cu motorul rece? Ce risc daca merg cu masina asa pana fac rost de garnitura cu pricina? Imi puteti indica un manual de service ori un videoclip care sa ma invete cum anume sa mai completez niste ulei la transmisie si ce anume tip de ulei e recomandat pentru modelul indicat?

3. Am de mai bine de un an martorul de check engine aprins pe bord, iar o vizita mai veche la un service mi-a aratat ca e vorba de una din sondele lambda. Ideea e ca am uitat si codul de eroare, si daca e vorba de cea din aval sau amonte. Am citit, rasfoind in graba forumul (sunt nou venit, e prima mea postare, asa ca sper sa fiti intelegatori), despre o aplicatie de smartphone - Torque - care functioneaza in tandem cu un dispozitiv care se conecteaza la computerul de bord si comunica prin bluetooth cu telefonul. Se preteaza asta si pentru masina mea? Oare as putea regasi astfel codul de eroare, pentru a-mi putea da seama despre ce sonda lambda e vorba? Cam cat ar costa aplicatia si dispozitivul bluetooth?

Mentionez ca sunt incepator in ale masinilor si va multumesc anticipat pentru raspunsuri si intelegere!
« Ultima Modificare: 01.Aug.2015, 11:17:11 p.m. de suzukiswift2009 »
 

Offline shpeedy

Re: Probleme tehnice Suzuki Swift III
« Răspuns #1 : 02.Aug.2015, 09:24:59 p.m. »
Bine ai venit !

Sa le luam pe rand:
1. Nu-mi este clar daca pana la urma ai luat compresor nou si intrebarea ta este la modul general sau daca tot incerci sa-ti repari compresorul. Ce-ti pot spune este ca - in functie de complexitatea ansamblului cu probleme - inca mai exista service-uri/mecanici dispusi sa inlocuiasca piesele defecte ale unui ansamblu, daca acest lucru este posibil.

2. Poate n-ar fi rau sa vizitezi un service cu experienta in Suzuki (poate chiar unul de reprezentanta) macar pentru diagnosticarea cu privire la problema cutiei de viteza - sa-ti spuna ce trebuie schimbat si cat costa la ei. Ulterior vezi tu daca gasesti in alta parte mai ieftin (dar macar sti ce sa cauti). Referitor la ulei de transmisie uite niste info aici si aici.

3. Eroarea mai mult ca sigur ca e P0420 - ai un ditamai topicul de citit pe acest subiect. Din ce stiu, nu-ti poti da seama din scurta citire a erorii care dintre sondele lambda e afectata. Incearca tot la un service specializat poate reusesc ei sa-ti spuna. Depinde ulterior de tine de unde o achizitionezi si unde o inlocuiesti. Aici ai un topic cu privire la interfata OBD ELM327.

Have fun!
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4, 2007 Forester 2.0X
Current: 2015 Nissan Pulsar 1.5dci
 

Offline noobsound

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 37
Re: Probleme tehnice Suzuki Swift III
« Răspuns #2 : 02.Aug.2015, 10:07:57 p.m. »
1 :  in unele cazuri nu se merita financiar schimbul rulmentului... eu am avut o problema similara la o masina VW si costa un rulment SKF ( singurul care l-am gasit sa potriveasca) aproape cat tot ansamblul.

2:  Probabil ai vreun simering cu probleme... desii eu am luat swiftu de nou si imi zemuia ulei pe la buson... nu era strans  se mai intampla.   Ai nevoie de ulei GL4-Gl5   75w90 ( ulei de cutie manuala)

 

Offline suzukiswift2009

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 9
Re: Probleme tehnice Suzuki Swift III
« Răspuns #3 : 02.Aug.2015, 10:36:23 p.m. »
Bine ai venit !

Sa le luam pe rand:
1. Nu-mi este clar daca pana la urma ai luat compresor nou si intrebarea ta este la modul general sau daca tot incerci sa-ti repari compresorul. Ce-ti pot spune este ca - in functie de complexitatea ansamblului cu probleme - inca mai exista service-uri/mecanici dispusi sa inlocuiasca piesele defecte ale unui ansamblu, daca acest lucru este posibil.


Multumesc pentru primirea calduroasa!

Mi-am ridicat deja compresorul comandat, ramane sa il mai si montez si sa vad ca totul e ok. Intrebarea, e drept, a fost mai degraba retorica. Oricum nu stiu cum as fi putut gasi rulmentul cu pricina. Btw, exista vreun site unde sa se poata identifica subansamble "universale", daca pot spune asa, gen anumite tipuri de rulmenti, de garnituri etc., care sa se potriveasca la mai multe modele, astfel incat sa nu fii nevoit sa astepti o comanda la o reprezentanta ori dealer, care poate dura zile si de obicei presupune achizitionarea de subansamble mai mari?

Cei mai vechi "in bransa" asta, a proprietarilor de Swift, cum procedati?
 

Offline suzukiswift2009

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 9
Re: Probleme tehnice Suzuki Swift III
« Răspuns #4 : 02.Aug.2015, 10:49:45 p.m. »
2. Poate n-ar fi rau sa vizitezi un service cu experienta in Suzuki (poate chiar unul de reprezentanta) macar pentru diagnosticarea cu privire la problema cutiei de viteza - sa-ti spuna ce trebuie schimbat si cat costa la ei. Ulterior vezi tu daca gasesti in alta parte mai ieftin (dar macar sti ce sa cauti). Referitor la ulei de transmisie uite niste info aici si aici.

Apropos de primul link, care pare a fi extract dintr-un manual de service, a descarcat cineva de aici programul si manualul de la linkurile de mai jos? In ambele cazuri, unul din linkuri e mort, iar la celalalt imi spune niste chestii ciudate browserul, cu malware alert, si nu m-am incumetat sa incerc (nici voua nu va recomand sa o faceti daca aveti dubii, doar intreb daca a descarcat cineva in trecut) ...

http://autorepman.com/ro/programmy-po-diagnostike-remontu/1331-programul-de-%C3%AEntre%C8%9Binere-%C8%99i-reparare-a-suzuki-swift-2005-a.html

http://autorepman.com/ro/suzuki/1209-manual-de-service-suzuki-swift-2005-a.html
« Ultima Modificare: 02.Aug.2015, 10:56:33 p.m. de suzukiswift2009 »
 

Offline suzukiswift2009

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 9
Re: Probleme tehnice Suzuki Swift III
« Răspuns #5 : 02.Aug.2015, 10:59:40 p.m. »
2:  Probabil ai vreun simering cu probleme... desii eu am luat swiftu de nou si imi zemuia ulei pe la buson... nu era strans  se mai intampla.   Ai nevoie de ulei GL4-Gl5   75w90 ( ulei de cutie manuala)

Multumesc pentru raspunsuri!

Asa mi s-a spus, ca e vorba de un simering. Intrebarea e unde pot gasi asa ceva, altundeva decat la reprezentanta si dealeri? Sunt garnituri comune, intalnite la mai multe masini si usor de gasit, ori e musai sa iau chiar de la Suzuki?

Referitor la ulei, intr-unul din linkurile puse mai sus de shpeedy, vad ca e nevoie de 80w90. Cum e corect?
« Ultima Modificare: 02.Aug.2015, 11:03:57 p.m. de suzukiswift2009 »
 

Offline noobsound

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 37
Re: Probleme tehnice Suzuki Swift III
« Răspuns #6 : 02.Aug.2015, 11:51:37 p.m. »
intre 75w90   si 80w90 nu e diferenta de vascozitate prea mare. Important e sa fie GL4  si nu GL5.    Eu ti-am scris GL4/GL5 intrucat mai nou nu mai scrie decat pe foarte putine bidoane Gl4....  practic au ramas Gl4/Gl5    si GL5. 

 Legat de subansamble... sunt coduri pe ele.Le demontezi le citesti si le cumperi dupa cod. 

http://bs-s.pl/Allegro_zdjecia/simering_stihl_lacz.jpg   Codurile alea reprezinta dimensiunile, materialul din care este facut, rezistenta la temperatura si asa mai departe.

http://www.geiwiz.de/images/newimages_import/2052800_00.jpg    La fel.   

   Fara codurile astea e mega dificil sa cumperi o piesa de genul.  Spre exemplu eu am cureaua de la alternator uzata... pe configuratoarele de piese online imi apar vreo 4 dimensiuni diferite la swiftul meu.  M-am dus am citit codul de pe curea si am comandat-o la sigur.