Autor Subiect: Vibrații și chiar "bătaie" la viteze mai mari, peste 100Km/h  (Citit de 12427 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline aleeq

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 168
  • Gen: Bărbat
Ignis 1,3 benzină, 2005, 2x4, jenți tablă cu capace de plastic originale Suzuki, cauciucuri All-Season

Vă salut,

am problema din subiect - începe să tremure SUBTIL la viteze mai mari de 100Km/h, și uneori când sunt în depășiri pare că și bate așa - din nou subtil DAR total enervant - chiar îngrijorător în anumite situații, trepidatul/tremuratul se simte subtil și-n pedala de accelerație și în volan, toate astea PE AUTOSTRADĂ unde merg cu mai mult de 100Km/h - în oraș nu se simte nimic :(

CU CE ANUME POT ÎNCEPE pentru a rezolva problema asta?

Mă gândeam la un centru service să verific geometria roților? Sau trebuie să echilibrez roțile? Sau să cer la service să se uite pe la bucșe,garnituri și alte deastea?


Menționez că NU AM roțile echilibrate de mult timp - mi se pare un moft chestia asta și că habar nu am mecanică auto și nu știu deloc de unde să apuc problema - orice sfat e binevenit!
« Ultima Modificare: 22.Iul.2015, 01:29:47 a.m. de aleeq »
 

Offline Leutz

Re: Vibrații și chiar "bătaie" la viteze mai mari, peste 100Km/h
« Răspuns #1 : 22.Iul.2015, 03:31:02 a.m. »
Pai cred ca tocmai ti se demonstreaza stiintific  :D ... ca echilibrarea rotilor nu e un moft.

In prima faza, cel mai simplu e sa verifici/ajustezi presiunea in pneuri. Dupa aia, daca nu se rezolva ... treci la o echilibrare a rotilor. Daca nici asta nu merge ... verifici/refaci geometria rotilor.
Cele de mai sus sunt simple si ieftine. De cele mai multe ori cam astea sunt cauzele.

Daca astea nu rezolva problema ... inseamna ca sunt alte chestii legate de ... directie, suspensie, articulatii s.a.m.d. Atunci, se trece la verificari mai amanuntite.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline BXXENL

Re: Vibrații și chiar "bătaie" la viteze mai mari, peste 100Km/h
« Răspuns #2 : 22.Iul.2015, 09:01:09 a.m. »
Cu ~50 roni ai scapat de griji si batai de cap. Din pacate nu e un moft, la viteza orice abatere cat de mica se amplifica, de aia conteaza cateva grame la 15-20 de kg cat are o roata.

Echilibrarea se face de cate ori dai jos anvelopa de pe janta, altfel pot sa treaca ani fara sa fie nevoie de re-echilibrare.

 E bine sa o verifici si sa o refaci macar la 2-3 ani daca tii la buzunar si la masina ta, bataile alea tot masina le incaseaza, nu rotile sau drumul.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline aleeq

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 168
  • Gen: Bărbat
Re: Vibrații și chiar "bătaie" la viteze mai mari, peste 100Km/h
« Răspuns #3 : 22.Iul.2015, 11:05:59 a.m. »
Chestia cu echilibratul roților mi se pare moft pt. că am/avem capace la roți - deci cred eu că echilibrarea aia se duce naibi când pui capacul pe roată, nu că sunt vizibil descentrate capacele dar cum zicea cineva mai sus - câteva grame puse aiurea și adio echilibru

de asta mi se pare mie un moft echilibratul.
 

Offline fireburn

Re: Vibrații și chiar "bătaie" la viteze mai mari, peste 100Km/h
« Răspuns #4 : 22.Iul.2015, 11:21:22 a.m. »
- echilibreaza rotile in service
- umfla rotile la presiunea recomandata de producator (se face odata cu echilibrarea).
- verifica directia in service, pe stand de directie
- verificare deformare jante - dupa caz roluire/inlocuire
- verificare cauciucuri - sa nu aiba galme, alte deformatii, tocire inegala - dupa caz, inlocuire

Evidend, intre fiecare din operatiile de mai sus faci verificare pentru a vedea daca s-au atenuat/au incetat simptomele respective (bataie, etc.)
_______________________
Fac ce vreau, dar stiu ce fac ?
 

Offline aleeq

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 168
  • Gen: Bărbat
Re: Vibrații și chiar "bătaie" la viteze mai mari, peste 100Km/h
« Răspuns #5 : 22.Iul.2015, 11:27:42 a.m. »
- echilibreaza rotile in service
- umfla rotile la presiunea recomandata de producator (se face odata cu echilibrarea) - R: sunt mereu umflate la presiunea recomandată
- verifica directia in service, pe stand de directie
- verificare deformare jante - dupa caz roluire/inlocuire - R: nu există așa ceva, sunt perfecte gențile, n-am dat cu ele de borduri :D
- verificare cauciucuri - sa nu aiba galme, alte deformatii, tocire inegala - dupa caz, inlocuire - R: din nou - sunt OK, am grijă la detalii de genul ăsta

Evidend, intre fiecare din operatiile de mai sus faci verificare pentru a vedea daca s-au atenuat/au incetat simptomele respective (bataie, etc.)

ok, bine punctate toate - o să le iau pe rând oricum - le mai verific din nou,

merci!
 

Online NicNic

Re: Vibrații și chiar "bătaie" la viteze mai mari, peste 100Km/h
« Răspuns #6 : 23.Iul.2015, 06:59:50 a.m. »
Chestia cu echilibratul roților mi se pare moft pt. că am/avem capace la roți - deci cred eu că echilibrarea aia se duce naibi când pui capacul pe roată, nu că sunt vizibil descentrate capacele dar cum zicea cineva mai sus - câteva grame puse aiurea și adio echilibru

de asta mi se pare mie un moft echilibratul.

Nu este chiar un moft echilibratul.
1-Capacele rotilor sunt din plastic, adica un material de circa 7 ori mai putin dens decat fierul unor jante de tabla. In consecinta, orice dezechilibru dat de aceste capace se va simti doar de 7 ori mai putin intens decat cel dat de jante
2-Anvelopele au un diametru mai mare decat capacele rotilor. Un dezechilibru din anvelope se va simti mai intens decat cel dat de capace, direct proportional cu patratul razei (diametrului) de amplasare al dezechilibrului.
3-Deformarile nu apar doar la loviri de borduri. Rularea pe macadam sau pe carosabil denivelat (valurit) poate duce la aparitita unor deformari in roata (implicit dezechilibre)
4-Cele mai mari dezechilibre apar din anvelope (sunt cele mai grele si se afla spre exteriorul rotii). Aceste dezechilibre sunt greu de observat, pentru ca pot aparea din neomogenitati ale materialului de baza. Neomogenitati de caracteristici fizico-mecanic (densitate, coeficient de elasticitate, etc.)

Eu nu fac o echilibrare decat atunci cand simt ca masina prezinta simptome caracteristice: tremurat de volan, vibratii din rulare, "topaiala" pe asfalt neted, etc.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline hodoroncktronck

Re: Vibrații și chiar "bătaie" la viteze mai mari, peste 100Km/h
« Răspuns #7 : 23.Iul.2015, 10:58:13 p.m. »
Da, asa e, treaba cu echilibratul e reala si e cea mai ieftina, dupa care urmeza toate celelalte. Ciudat mi se pare ca tu ai vibratie si in pedala de acceleratie. :-/
Ca sa te convingi daca problema e de la capace, scoate capacele inainte de echilibrare si mergi cu masina sa vazi daca e la fel. Eu zic ca s-ar comporta la fel. Apoi echilibreaza rotile si mergi cu masina tot fara capace si apoi cu capace sa vezi daca e vreo diferenta. Eu zic ca nu.
Roaga-i pe cei de la service-ul de roti sa iti verifice jantele si cauciucurile sa nu fie "patrate". Daca jantele sunt deformate roluestele sau cumpara altele noi. In cazul cauciucurilor schimba-le daca sunt deformate.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI, 7-DCT - 2019
Ford Focus 1.8 TDCI - 100CP - 2005
ex: Suzuki IGNIS 1.5 GS AWD - 99CP - 2004
 

Offline despada

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 257
  • Gen: Bărbat
Re: Vibrații și chiar "bătaie" la viteze mai mari, peste 100Km/h
« Răspuns #8 : 24.Iul.2015, 01:42:10 p.m. »
eu am avut niste cauciucuri proaste odata.
imi placea sa iau viraje puternic pana simteam ca se ridica o roata pe spate :)  sau aveam impresia asta .
ideea e ca se mai rotesc unele cauciucuri pe janta , apoi incepe distractia .
se vede uzura ovala la marginea caii de rulare de la cauciuc ... e usor de observat.

am avut si janta deformata ...si a fost roluita
directie facuta si aia si a ajutat :)

nu sunt expert ..spun si eu ce am aflat ...pe pielea mea


 

Offline aleeq

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 168
  • Gen: Bărbat
Re: Vibrații și chiar "bătaie" la viteze mai mari, peste 100Km/h
« Răspuns #9 : 23.Sep.2015, 10:54:46 a.m. »
am fost AȘA:

la ECHILIBRAT - cică o jantă îndoită și atât, am refăcut janta, am echilibrat roțile, le-am pus presiune cât trebuie

la GEOMETRIE - cică da, erau cam deviată spre interior (dacă țin bine minte) dar nimic grav... făcută și geometria

la REPREZENTANȚA Renault/Nissan/Mazda - testul 11 puncte campanie Suzuki - nu are nimic domne, ambreiajul e uzat cam jumate

la REPREZENTANȚA Suzuki (Autonet) - testul 11 puncte campanie Suzuki - aveți un bec de număr ars, și o roată de pe SPATE se învârte înfrânat puțin


NU i-am mai pus capacele de plastic pe roți ca s-o pot testa fără alți factori ce pot interfera/bla

pe autostradă face absolut la fel, cum trec de 100Km/h vibrează sub capotă/roțile din față, simt și-n accelerație și în volan

.... am mai avut acum alt drum prin țară și am zis să mai întreb ici colo la vreun centru de roți etc. ... au ridicat din umeri

1. refăcut echilibratul jantelor (ceea ce mi se pare inutilă - din nou - pt. că am și făcut-o acum)

2. că poate e de la cauciucuri că sunt All-Seazon/de iarnă și-s mai moi astea - recomandare: bagă AZOT în ele că le ține reci/ferme


....voi, alte păreri?!?