0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.
Dealerii auto îsi apara ilegal service-urile Paul Barbu Vineri, 17 Aprilie 2009Anularea garantiei masinii pe motiv ca reparatiile au fost facute la un alt service decât cel agreat de importator încalca legislatia europeana.Dealerii de automobile „ocolesc” legea europeana, în razboiul cu service-urile independente atunci când vine vorba de reparatia masinilor în garantie. „Reparatia la un service, altul decât cel al reprezentantei, te poate lasa fara garantia la masina noua. Ce fac service- urile dealerilor în acest caz nu este corect din punct de vedere moral si nici macar legal”, ne-a declarat Madalin Rosu, seful serviciului de management al daunelor Generali Asigurari.Potrivit acestuia, la nivel european exista o lege, înca din 2002, denumita Block Exemption Rule (BER), care amendeaza exact astfel de practici ale unor producatori sau importatori. Nerespectarea acestei legi europene în România este confirmata si de Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia. El spune ca masura nu este respectata la noi în procent de 100%, nici în cazul garanaiei unei maaini noi, dar nici în post-garantie.„Rationamentul este simplu: omul se duce la un service unde ora de manopera si piesele sunt mai ieftine. Cu toate acestea, daca piesa este branduita, nu este normal ca soferul sa-si piarda garantia auto”, ne-a declarat oficialul Dacia.Precedent creat la sapte ani si-n RomâniaGuvernul a aprobat, ieri, un proiect de lege potrivit caruia vânzarea pieselor de schimb pentru autovehicule va trebui autorizata de c?tre producatorul auto, astfel încât pe piata sa fie puse în vânzare doar piese originale, conforme standardelor tehnice ale autovehiculelor. Mihai Lucanu, director al QBE Insurance, spune ca respectiva garantie auto nu ar trebui retrasa atât timp cât service-ul independent nu intra si la partea motorizata si lucreaza numai cu exteriorul.Sunt si exemple în acest sens. „Un asigurat de-al nostru si-a gasit masina cu geamul lateral spart. A mers la un centru specializat si autorizat sa-l înlocuiasca, fiind recunoscut si pe plan international, CarGlass. Centrul i-a pus un parbriz original cu sigla masinii respective”, ne-a mai spus Madalin Rosu.Acesta a mai adaugat ca atunci când a mers la revizie proprietarulmasinii a povestit incidentul, iar cei de la reprezentanta i-au anulat garantia. Motivul fiind nerespectarea conditiilor impuse la vânzare, în ceea ce priveste garantia.