Autor Subiect: baterie swift  (Citit de 6260 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline mihaela9

Re: baterie swift
« Răspuns #10 : 12.Dec.2014, 02:16:32 p.m. »
In primavara am schimbat un alternator care avea statorul stricat ( asa au spus cei de la service). Am cumparat unul nou pe care am dat cu tot cu mana de lucru 900 lei.
Acum, iar s-a stricat alternatorul, se pare cu acelasi defect, statorul stricat...
Cei care mi-au dat garantie la alternator mi-au zis ca nu-l mai schimba a treia oara, sa schimb bateria pt ca numai aia poate fi de vina. Oamenii de la service mi-au zisacelasi lucru, sa schimb bateria.
Eu nu ma pricep si i-am crezut, nu prea am timp sa ma plimb prin service-uri...
Asta e motivul pentru care am schimbat bateria.
Daca se mai arde ceva si acum....inseamna ca e posedata masina  :-))
 

Offline NicNic

Re: baterie swift
« Răspuns #11 : 12.Dec.2014, 09:02:26 p.m. »
Sa fie intr-un ceas bun schimbarea bateriei!

De curiozitate, ce marca de baterie ai luat acum?
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline coby

Re: baterie swift
« Răspuns #12 : 13.Dec.2014, 12:12:20 a.m. »
Rombat e cea mai buna alegere ( asta nu " strica " alternatoarele ca are calciu  :-)) )
auto si moto
 

Offline Laurentiu

Re: baterie swift
« Răspuns #13 : 13.Dec.2014, 09:50:36 a.m. »
Dupa 7 ani, am schimbat si eu acumulatorul. Am pus un Varta D15 http://d26maze4pb6to3.cloudfront.net/varta-automotive/4313/5404/0048/563400061.jpg

ATENTIE ! La acest tip de acumulator, pe capacul bornei de [ + ] se afla un dop de plastic "adaugat". Acest dop, dupa montarea acumulatorului pe masina, se va detasa de pe capac si se va monta pe gaura de aerisire dinspre habitaclu lasind-o libera doar pe cea dinspre far-radiator. Daca i se poate aplica "gaurii" si un furtun care sa coboare sub lonjeron stinga, e foarte bine.
« Ultima Modificare: 13.Dec.2014, 09:58:17 a.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline mihaela9

Re: baterie swift
« Răspuns #14 : 13.Dec.2014, 05:59:04 p.m. »
Eu am pus in cele din urma in Exide EA 472, 47 Ah si m-a cosyat cu tot cu deplasarea si montarea 280 lei.
Sper sa fie ok...
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14830
  • Thanked: 3659 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: baterie swift
« Răspuns #15 : 13.Dec.2014, 06:05:14 p.m. »


Citat din: Laurentiu link=topic=5528.msg160540#msg160540 Daca i se poate aplica "gaurii" si un furtun care sa coboare sub lonjeron stinga, e foarte bine.
[/quote

Care-i explicatia ? Transpira sau respira bateria?
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline NicNic

Re: baterie swift
« Răspuns #16 : 13.Dec.2014, 06:58:08 p.m. »
Orice acumulator, cand este incarcat, se incalzeste prin efect Joule (datorita rezistentei interne). Din aceata cauza, electrolitul se evapora si iese din carcasa bateriei, condensand la contactul cu obiectele reci (cand se raceste). Pentru ca vaporii de electrolit sunt foarte corozivi, multe masini "mai temeinic proiectate", au un sistem de drenare a acestor vapori, astfel incat sa nu ajunga pe elementele metalice ale caroseriei. Ca sa se respecte aceasta cerinta, unele baterii (deasemenea, "mai temeinic proiectate") au acele orificii laterale in capacul bateriei. Astfel incat  la montare, una din gauri se astupa, iar cealalta se conecteaza la sistemul de drenaj existent pe masina. Daca nu exista acest sistem, cel mai indicat ar fi sa astupi amandoua orificiile sau sa pui furtunasul de care spune @Laurentiu.
« Ultima Modificare: 13.Dec.2014, 07:03:04 p.m. de NicNic »
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14830
  • Thanked: 3659 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: baterie swift
« Răspuns #17 : 13.Dec.2014, 07:21:05 p.m. »
Mersi de informatie, @NicNic. SX4 are un asemenea sistem de drenaj?
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Laurentiu

Re: baterie swift
« Răspuns #18 : 13.Dec.2014, 07:26:37 p.m. »
m-a cosyat cu tot cu deplasarea si montarea 280 lei.
Cu deplasarea si montarea e OK dar cu garantia care trebuie s-o obtii dupa ce se face o verificare a incarcarii bateriei, ai rezolvat ?

Orice acumulator, cand este incarcat, se incalzeste prin efect Joule (datorita rezistentei interne).
Nu e vorba de incalzire ci de presiunea ce se creaza in urma incarcarii in interiorul bateriei. Daca orificiile ar fi astupate, prin acumularea de gaze ce se formeaza datorita procesului de incarcare, bateria poate exploda. Din aceasta cauza, la bateriile cu intretinere, in interiorul dopurilor se practica gauri mici cu rol de aerisire iar la cele fara intretinere se practica una sau doua gauri in "capacul general".

La bateriile cu intretinere, cind se face incarcarea de pe un redresor, fabricantul specifica clar in documentatie ca toate capacele sa fie scoase iar incarcarea sa se faca in spatii aerisite.

La bateriile fara intretinere, se practica una sau doua gauri de aerisire pozitionata(e) linga unul din poli (borne [ + ] si/sau [ - ]). La cele cu doua gauri, e bine de astupat gaura ce da inspre "sistemele vitale" ale masinii (conducte de frina, furtune, etc) si lasata pt aerisire gaura ce da spre o suprafata cit mai libera. Aceasta masura se ia datorita faptului ca in caz de defectiune a alternatorului si o supraincarcare a bateriei, gazele si vaporii de acid din acumulator sa fie dirijati cit mai rapid si eficient spre exterior.
« Ultima Modificare: 13.Dec.2014, 07:31:31 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline NicNic

Re: baterie swift
« Răspuns #19 : 13.Dec.2014, 07:51:19 p.m. »
Corect Laurentiu, e vorba de presiune, cea a gazelor degajate prin evaporarea compusilor electrolitului.  Cum ajung sa se evapore e o treaba mai complicata, nu cred ca are rost sa intram in detalii asa de specializate.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!