Autor Subiect: Relanti  (Citit de 6057 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Paull

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 249
  • Gen: Bărbat
Relanti
« : 29.Ian.2014, 02:17:55 p.m. »
Mai am inca o problema cu masina, cand sta la relanti fluctueaza turatia motorului, stie cineva care ar putea fi problema? Multumesc
Suzuki Swift 1.3 GS - B H  8 5  W P Y and VW Beetle '79 - B H  8 7  W P Y
 

Offline Sorinux

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 93
  • Gen: Bărbat
  • SX4 4x4 Navi (2012)
Re: Relanti
« Răspuns #1 : 29.Ian.2014, 03:06:35 p.m. »
Pot fi bujiile vechi, sau ai mers până s-a golit rezervorul și pompa a tras ceva mizerii...
Alte idei?
 

Offline Paull

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 249
  • Gen: Bărbat
Re: Relanti
« Răspuns #2 : 30.Ian.2014, 04:51:22 p.m. »
Bujiile le-am schimbat de 20.000 km, am pus masina pe tester si nu apare nici o eroare, am curatat clapeta de la acceleratie si tot la fel se comporta.
Suzuki Swift 1.3 GS - B H  8 5  W P Y and VW Beetle '79 - B H  8 7  W P Y
 

Offline Laurentiu

Re: Relanti
« Răspuns #3 : 30.Ian.2014, 07:38:00 p.m. »
cand sta la relanti fluctueaza turatia motorului
Incarca bateria pe un redresor.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Paull

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 249
  • Gen: Bărbat
Re: Relanti
« Răspuns #4 : 31.Ian.2014, 01:44:52 p.m. »
ok, incerc si asta multumesc.
Suzuki Swift 1.3 GS - B H  8 5  W P Y and VW Beetle '79 - B H  8 7  W P Y
 

Offline Sorinux

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 93
  • Gen: Bărbat
  • SX4 4x4 Navi (2012)
Re: Relanti
« Răspuns #5 : 31.Ian.2014, 02:25:23 p.m. »
Nu am mai auzit de baterie slabă care afectează relanteul. Dacă e slabă bateria nu pornește motorul!!!
 

Offline Laurentiu

Re: Relanti
« Răspuns #6 : 31.Ian.2014, 02:26:47 p.m. »
Dacă e slabă bateria nu pornește motorul!!!
Aici nu vorbim de limitele extreme.

La MAS, din cauza curentului slab ce ajunge la aprindere, se intimpla sa apara si trepidatii ale motorului in mersul la ralanti. Trepidatiile se maresc (si) in momentul cind creste consumul de energie electrica.
« Ultima Modificare: 31.Ian.2014, 02:36:35 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Sorinux

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 93
  • Gen: Bărbat
  • SX4 4x4 Navi (2012)
Re: Relanti
« Răspuns #7 : 31.Ian.2014, 03:14:00 p.m. »
Aici nu vorbim de limitele extreme.

La MAS, din cauza curentului slab ce ajunge la aprindere, se intimpla sa apara si trepidatii ale motorului in mersul la ralanti. Trepidatiile se maresc (si) in momentul cind creste consumul de energie electrica.

Deci, bateria pe un autoturism e folosită doar la pornire! După pornire, bateria este încărcată din alternator.
Ori MAS ori MAC, bateria nu influențează funcționarea motorului.
Nu este corect să spui ”curent slab la aprindere”. Scânteia apare între doi electrozi pe care se aplică peste 15kV. Deci, căderi de tensiune de 0,5 V în circuitul ”primar”al aprinderii, pot scade tensiunea aplicată bujiilor cu câteva mii de volți, ducând la scântei slabe. Sper că înțelegi acum de ce nu există curent slab la aprindere. Aici tot ce contează e tensiunea!
 

Offline NicNic

Re: Relanti
« Răspuns #8 : 31.Ian.2014, 04:20:07 p.m. »
Relatia dintre tensiunea primarului si cea din secundarul unei bobine de inductie nu este liniara. Asa ca o scadere de 0,5V in primar nu conduce la o scadere proportionala din cei 15kV ai secundarului. Mai simplu spus, de la 14V la 13,5V in primar nu se va simti o modificare a functionarii motorului. Se poate testa foarte usor: daca exista releul regulator de tensiune reglabil, actionati in timp ce motorul e pornit. Tensiunea in instalatie se va modifica, dar nu va influenta turatia motorului.

Trepidatiile motorului date de aprinderea unui consumator electric important nu apar din cauza fluctuatiei tensiunii (evident, nu si la o scadere majora) din instalatie, ci din cauza sarcinii crescute solicitate motorului (creste cuplul preluat de alternator, ca sa satisfaca cererea de curent electric a noului consumator). Aceste trepidatii pot dispare dupa un timp, necesar sistemului de gestiune a functionarii motorului sa intervina pentru a corecta parametrii neconformi.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Sorinux

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 93
  • Gen: Bărbat
  • SX4 4x4 Navi (2012)
Re: Relanti
« Răspuns #9 : 31.Ian.2014, 04:28:04 p.m. »
Nici nu am zis că este o caracteristică liniară.
Problema asta cu căderi de tensiune, se resimțea la aprinderea clasică (bobină de inducție cu primar și secundar, cu ruptorul în delcou și circuit de reglare a încărcării mecanic). Teoretic, acum toate astea sînt electronice. Practic a dispărut acea bobină scufundată în ulei. Aprinderea este dată de un convertor  ridicător de tensiune, care primește comanda de la un optocuplor. Acest circuit are feedback pt ieșire și poate accepta variația tensiunii pe intrare, cu anumite toleranțe.