Autor Subiect: Nu pastreaza directia  (Citit de 3701 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline ignisby

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 51
  • Gen: Bărbat
Nu pastreaza directia
« : 29.Aug.2013, 04:46:19 p.m. »
Salut,
Am urmatoarea problema. Masina mea nu pastreaza directia in timp ce accelerez sau franez.
Mai exact, nu pot sa nu tin mana pe volan mai mult de trei secunde pt ca trage fie stanga, fie dreapta.
Daca dau de o denivelare, fuge imediat.
Cineva mi-a zis ca ar fi unghiul de fuga. O sa schimb cauciucurile, in curand.
Alte idei? O sa merg la reprezentanta sa verific, dar nu vreau sa pierd prea mult timp pe acolo si sa incerc prea multe chestii.
Multumesc!
 

Offline cata quarkk

Re: Nu pastreaza directia
« Răspuns #1 : 29.Aug.2013, 05:09:41 p.m. »
sfatul meu e sa nu mergi la reprezentanta, o sa te indoaie la bani doar pentru verificare, si vreo tentativa de reparatie. primul lucru pe care il ai de facut e geometria rotilor (unghiul de fuga). costa maxim 100 de lei, iar daca este doar asta, scapi usor, si fara mare bataie de cap.
 

Offline hodoroncktronck

Re: Nu pastreaza directia
« Răspuns #2 : 29.Aug.2013, 06:39:12 p.m. »
Din cate stiu la unghiul de fuga dereglat masina trage tot timpul in aceeasi directie.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI, 7-DCT - 2019
Ford Focus 1.8 TDCI - 100CP - 2005
ex: Suzuki IGNIS 1.5 GS AWD - 99CP - 2004
 

Offline cata quarkk

Re: Nu pastreaza directia
« Răspuns #3 : 29.Aug.2013, 07:12:29 p.m. »
dar daca era sa fi fost de la componentele directiei, nu trebuia sa si troncane? poate ne ajuta si cu raspunsul la intrebarea asta, pentru o opinie mai precisa
 

Offline ignisby

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 51
  • Gen: Bărbat
Re: Nu pastreaza directia
« Răspuns #4 : 30.Aug.2013, 11:18:08 a.m. »
Cum "trebuie" sa troncane? Am tot felul de zgomote in masina, dar doar la denivelari si alte lucruri de genul asta. Altfel, doar zgomotul de cauciucuri se aude.
Am mai fost la autonet si parca nu m-au uscat asa de tare de bani (nu am avut mari lucruri de facut la reprezentanta). E drept ca am un mecanic care-mi face treaba mult mai ieftin, dar la partea cu geometria nu stiu daca poate face ceva. Presupun ca trebuie niste aparatura speciala.
O sa schimb radiatorul de AC la ei si ma gandeam sa schimb si cauciucurile si sa-i rog sa-mi regleze si geometria. O sa vad cat cer.
Multumesc!
 

Offline Muttley

Re: Nu pastreaza directia
« Răspuns #5 : 30.Aug.2013, 12:38:27 p.m. »
Cateva notiuni...
1) Convergenta rotilor fata (paralelismul) - cum o spune denumirea, deschiderea sau inchiderea rotilor fata. Masinile cu tractiune au rotile sensibil deschise in repaos, pentru ca la accelerare, acestea sa devina paralele. La propulsie sunt inchise, pentru acelasi motiv. O convergenta dereglata din orice motiv poate fi cauza pentru care masina "trage" intr-o parte. Se regleaza din bieletele de directie, prin lungirea sau scurtarea acestora;
2) Unghiul de inclinare transversala a pivotului. Unghiul facut intre axa ce uneste punctul de fixare superioara a amortizorului pe caroserie si pivot cu verticala, in plan tranversal masinii. Nu se regleaza;
3) Unghiul de inclinare longitudinala a pivotului. Unghiul facut intre axa ce uneste punctul de fixare superioara a amortizorului pe caroserie si pivot cu verticala, in plan longitudinal masinii. Este unul si acelasi lucru cu unghiul furcii unei biciclete sau motociclete. La astea face ca in mers, ghidonul sa stea pe directia "inainte". La masina face acelasi lucru, si face ca volanul sa revina pe pozitia de mers rectiliniu. Se mai numeste in popor "unghi de fuga". La McPherson, NU se regleaza.
4) Unghiul de cadere al rotii (carosaj i se mai spune), e unghiul rotii cu verticala. Poate face sa traga directia-ntr-o parte, insa nu se mai regleaza la masinile noi.

Am scris polologhia asta pentru ca s-a scris mai sus de "unghi de fuga" dereglat. Ei bine, asta-i o vorba din popor, reminescenta din epoca Daciilor 1300, unde suspensia cu patrulater deformabil si tirant "de fuga" permitea reglarea acestui parametru. Nu mai este cazul.

Adaug ca toate unghiurile de mai sus, chiar si cele nereglabile, SE POT DEREGLA prin uzura articulatiilor.
Exemplu: niste bucse de bascula distruse va conduce la deplasarea rotii in afara masinii, astfel ducandu-se si carosajul, si paralelismul, samd. Aceleasi bucse de bascula uzate vor permite rotii "s-o ia inaintea masinii" la accelerare, si sa ramana-n urma la franare. Ceea ce inteleg ca se intampla la masina de fata.

Daca dau de o denivelare, fuge imediat.
Manifestarea asta mai poate avea drept cauza o "apucatura" mult raspandita pe la noi - inlocuirea jantelor originale ale masinii cu altele mai "frumoase", mai iesite, mai late, samd. De exemplu, o janta cu offset mai mic decat al celei standard va modifica ceea ce se numeste "deportul puntii fata". Practic apare un moment ce in mod normal nu exista, care smulge volanul din maini la accelerari brutale, gropi mari sau borduri.
Deportul se schimba si cand se pun roti mai mari sau mai mici in diametru.

Parerea mea - mergi la un service oarecare si verifica articulatiile masinii, sa nu fie ceva rupt sau prea uzat. Oricum, geometria se regleaza abia cand toate articulatiile-s perfecte.
Ah, inainte de orice poti face ceva si mai simplu - inverseaza rotile pe fata. Da' in cazul tau nu cred ca e din uzura pneurilor.
« Ultima Modificare: 30.Aug.2013, 12:45:10 p.m. de DanSSS »
  • Dacia 1310, Impreza WRX, Swift Sport
 

Offline ignisby

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 51
  • Gen: Bărbat
Re: Nu pastreaza directia
« Răspuns #6 : 30.Aug.2013, 03:53:03 p.m. »
Jantele sunt cele originale (de aliaj) cu care a venit masina. Chestia asta se intampla si atunci cand abia accelerez, sau abia franez.
Atunci remarc de fapt ca nu pastreaza directia. Daca franez brusc, sau accelerez tare sunt cu mana pe volan ca sa fiu sigur.

Pana acum, la articulatiile pe fata, singurele despre care mi s-a spus ca trebuie schimbate sunt flansele amortizor (am fost la reprezentanta si la doi mecanici, pt. controale de rutina/drumuri mai lungi), dar ca mai merg.
Cauciucurile sunt cele din fabrica si sunt dimensiunea corecta 185/60/R15. Sunt din 2006 si sunt rascoapte. Sper ca poate daca le schimb si sunt corect echilibrate rotile sa se rezolve.
Dar exact de ce descrii tu mi-e teama. Ca ajung in service, incep sa se uite la ea si ma pun sa schimb toate elementele de articulatie pana-si dau seama ce are.
Macar sa elimin cauzele simple si ieftine.
Multumesc!

 


 

Offline Laurentiu

Re: Nu pastreaza directia
« Răspuns #7 : 30.Aug.2013, 06:31:12 p.m. »
Cauciucurile sunt cele din fabrica si sunt dimensiunea corecta 185/60/R15. Sunt din 2006 si sunt rascoapte.
Poate ai armatura cauciucului rupta (apare acea "boalfa" pe circumferinta cauciucului) care poate fi si pe interior ascunsa ochiului.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline djenavar1

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 24
  • Gen: Bărbat
Re: Nu pastreaza directia
« Răspuns #8 : 02.Sep.2013, 12:52:06 p.m. »
Poate ai armatura cauciucului rupta (apare acea "boalfa" pe circumferinta cauciucului) care poate fi si pe interior ascunsa ochiului.

Sunt de acord cu Laurentiu, asa am patit si eu cu 206 -le, am schimbat cauciucurile pe fata si surpriza cele vechi erau (patrate) :-j
De-o fi una, de-o fi alta... Ce e scris si pentru noi,
Bucurosi le-om duce toate, de e pace, de-i razboi.
 

Offline ignisby

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 51
  • Gen: Bărbat
Re: Nu pastreaza directia
« Răspuns #9 : 03.Sep.2013, 11:43:01 a.m. »
Am schimbat  cauciucurile+reechilibrat. Acum pare sa fie OK. E posibil ca si plumbii sa fi fost pusi incorect data trecuta.
La franare nu se mai schimba directia. In accelerare inca nu-mi dau seama.
Dupa ce mai merg putin, revin cu feedback.