Autor Subiect: Turare brusca fara putere a motorului la accelerari  (Citit de 4881 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Myrcea

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 57
  • Gen: Bărbat
Turare brusca fara putere a motorului la accelerari
« : 10.Iun.2013, 11:01:05 a.m. »
Salut,

in ultima vreme ma confrunt cu o problema la masina, nu am fost cu ea la service si nici nu stiu unde sa ma duc in afara de reprezentanta, iar daca ma duc acolo parca vad ca imi zic sa schimb si ce nu ar trebui sa schimb. In plus, mi-am facut de fiecare data reviziile la ei, la fiecare 10K km, si de fiecare data am avut senzatia ca nu au facut decat strictul necesar (schimbare ulei, filtre) fara sa verifice si buna functionare a masinii (de exemplu m-am dus ultima data cu un faza scurta arsa si bineinteles ca nu au schimbat becul pe motiv ca nu le-am semnalat problema).
Poate ma ajutati cu o parere despre care ar putea fi cauza problemei mele. Descrierea e urmatoarea:
Dupa ce trec de ~3000 de turatii, daca apas brusc pe pedala de acceleratie (de exemplu depasiri), aproape de fiecare data motorul se tureaza rapid pana la ~5000 de turatii, fara sa se simta puterea motorului, dupa care scade turatia si incepe sa urce in ture si sa traga normal. In plus, ultima data cand am fost pe autostrada, la 145 KM/h mi se parea mult mai zgomotoasa masina decat era inainte (parca era un mic tractoras). Nu stiu daca acest amanunt are vreo legatura cu problema mea, dar senzatia generala a mea este ca am pierdut din puterea motorului.

Mersi pentru sfaturi!
***************************************************
Suzuki Ignis 1.3 VVT 4x4 Cat's Eye Blue (+eleron spate :D)
 

Offline VAXXi

Re: Turare brusca fara putere a motorului la accelerari
« Răspuns #1 : 10.Iun.2013, 11:05:24 a.m. »
Dupa ce trec de ~3000 de turatii, daca apas brusc pe pedala de acceleratie (de exemplu depasiri), aproape de fiecare data motorul se tureaza rapid pana la ~5000 de turatii, fara sa se simta puterea motorului, dupa care scade turatia si incepe sa urce in ture si sa traga normal.

Cati km ai cu masina si in ce conditii e condusa ? Daca urca-n ture fara sa urce simultan si-n viteza (presupun ca la asta te referi cand zici ca nu se simte puterea motorului), baga un ochi la ambreiaj.

Offline cata quarkk

Re: Turare brusca fara putere a motorului la accelerari
« Răspuns #2 : 10.Iun.2013, 11:22:48 a.m. »
da, astea sunt simptome standard de uzură și patinare a discului de ambreiaj. despre zgomot e greu de format o părere, atâta timp cât nu îl putem auzi
 

Offline Myrcea

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 57
  • Gen: Bărbat
Re: Turare brusca fara putere a motorului la accelerari
« Răspuns #3 : 10.Iun.2013, 11:38:46 a.m. »
Masina are aproape 70k de km si e condusa preponderent in oras... de asta mi-e si mie frica, ca se duce discul de ambreiaj, dar ma gandeam ca poate e altceva...
***************************************************
Suzuki Ignis 1.3 VVT 4x4 Cat's Eye Blue (+eleron spate :D)
 

Offline cata quarkk

Re: Turare brusca fara putere a motorului la accelerari
« Răspuns #4 : 10.Iun.2013, 11:59:45 a.m. »
ce motorizare ai pe ea?

ah, acum am văzut la semnătură, 1.3.. un kit de ambreiaj pentru 1.3 este în jur de 310 RON, pe Valeo, iar manopera în jur de 250-300, depinde de service
« Ultima Modificare: 10.Iun.2013, 12:04:13 p.m. de cata quarkk »
 

Offline Laurentiu

Re: Turare brusca fara putere a motorului la accelerari
« Răspuns #5 : 10.Iun.2013, 12:48:00 p.m. »
Dupa ce trec de ~3000 de turatii, daca apas brusc pe pedala de acceleratie (de exemplu depasiri), aproape de fiecare data motorul se tureaza rapid pana la ~5000 de turatii, fara sa se simta puterea motorului, dupa care scade turatia si incepe sa urce in ture si sa traga normal.
E inceputul sfirsitului discului de ambreaj (garniturile de frictiune) daca nu este si o problema de etansare (simering priza cutie de viteze, simering volanta motor sau lichid de frina in cazul unui ambreaj actionat hidraulic).
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline cata quarkk

Re: Turare brusca fara putere a motorului la accelerari
« Răspuns #6 : 10.Iun.2013, 12:56:42 p.m. »
dacă era să se prelingă ulei de la motor sau cutie pe la simeringuri, nu trebuia să patineze în mod constat, nu doar după 3000 de ture? iar ambreiajul la ignis este pe cablu, nu e hidraulic, deci asta se poate elimina.
 

Offline Laurentiu

Re: Turare brusca fara putere a motorului la accelerari
« Răspuns #7 : 10.Iun.2013, 01:27:12 p.m. »
dacă era să se prelingă ulei de la motor sau cutie pe la simeringuri, nu trebuia să patineze în mod constat... ?
Nu cred pt ca ma refer doar la stropire iar discul va patina doar pina cind picatura este (la suprafata)  absorbita in interiorul garniturii.

La un disc "saturat" cu ulei se poate intimpla si ce spui tu si acolo, singurul remediu de a te mai putea misca din loc cu masina, e turnare de nisip prin fereastra de vizitare.  ;)
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline hodoroncktronck

Re: Turare brusca fara putere a motorului la accelerari
« Răspuns #8 : 19.Iun.2013, 03:37:55 p.m. »
Cam devreme la 70k ambreiajul.
Asa imi facea si mie cu masina plina la 140k. La unmoment dat aveam senzatia de cutie automata, adica cuplam treapta de viteza, turam motorul in trepte mici cu masina incarcata, cuplam ambreiajul si motorul reducea din turatia initiala pana nu mai patina ambreiajul. Dupa ce l-am schimbat a revenit la normal.
Iti poti da seama de ambreiaj dupa cursa libera a pedalei (daca e lunga) si daca cupleaza spre sfarsitul cursei.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI, 7-DCT - 2019
Ford Focus 1.8 TDCI - 100CP - 2005
ex: Suzuki IGNIS 1.5 GS AWD - 99CP - 2004
 

Offline Myrcea

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 57
  • Gen: Bărbat
Re: Turare brusca fara putere a motorului la accelerari
« Răspuns #9 : 06.Dec.2013, 06:17:08 p.m. »
Salutari,

deoarece ambreiajul meu a inceput sa prinda foarte sus si pornirea de pe loc se facea mai greu, am decis ca e momentul sa il schimb si sa imi fac si revizia de 71k km (eu le fac cam la 10k de km pt ca intr-un an de zile doar cam atat fac). Prin urmare, am purces la drum spre service-ul Autoovarom din Timisoara si am facut urmatoarele manevre:
- schimbat kit de ambreiaj (aprox 750 de RON kit-ul SACHS plus 400 manopera)
- schimbat bujiile (s-au inlocuit cu NGK, astea au fost cam 250 RON plus manopera)
- schimbat curele (totul in afara de distributie care e pe lant)
- schimbat uleiurile din cutia de viteze, diferential, motor
- schimbat filtrele
- inlocuit pozitiile fata care erau arse de cateva luni bune

Mi-au mai zis ca intr-adevar discul de ambreiaj era uzat foarte tare si dupa ce au montat noul ambreiaj si au testat masina, au auzit un carait in viteza 1, 2 si 3, carait care l-am auzit si eu in trecut uneori dar am crezut ca e de la vechiul ambreiaj. Deci probabil va trebui, in viitor, umblat si la cutia de viteze.

Pretul total a fost aprox 2300 RON, foarte decent raportat la ce s-a facut la masina. Mi-au completat si in cartea de service ca am facut revizia la ei si comunicarea cu ei a fost foarte buna.

Per total, ma declar multumit de colaborare!
***************************************************
Suzuki Ignis 1.3 VVT 4x4 Cat's Eye Blue (+eleron spate :D)