Autor Subiect: Despre 4x4  (Citit de 64869 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline cristidav

Re: Despre 4x4
« Răspuns #240 : 24.Dec.2021, 06:40:25 p.m. »
Adica zapada/noroi. De ce numai acolo ? De ce sa nu activezi Lock cand ai de urcat o panta cu pietris lunga si abrupta si vrei sa traga toate 4 rotile in egala masura si tot timpul ? Vorbesc serios, dpdvdr tehnic, de ce nu ?
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 
The following users thanked this post: Myhay

Offline Sefer Jesirah

Re: Despre 4x4
« Răspuns #241 : 24.Dec.2021, 08:57:59 p.m. »
 Nu dati cu pietre si huo! De banii pentru un Suzuki nou, mai bine un Subaru sh, bine intretinut, istoric si exclus diesel. Asta era in plan, dar nu mi-a iesit cum planificasem... Poate urmatoarea...  :D
  • Ex sx4 s-cross 1.6 DDIS Luxus AT Allgrip / Renegat Night Eagle
 

Online enicky

Re: Despre 4x4
« Răspuns #242 : 24.Dec.2021, 10:20:28 p.m. »
   Sa nu interpretam gresit !
"suprafete cu aderenta scazuta" este evident si "o panta cu pietris lunga si abrupta" !

  Pe de alta parte, dupa ce am citit ultimile postari, cred ca nu e cazul sa punem pe cineva la "zid" ! Ca si in traficul din oras, fiecare conduce in felul lui, apreciaza in felul lui, unul este mai curajos, altul mai prudent. Off road-ul sau urcarea unei pante nu este matematica pura, nu sunt niste reguli sau formule fixe pe care trebuie sa le aplici, totul se intampla dupa situatia data.
  Daca panta respectiva se putea urca in "auto", nu strica sa fii preventiv si sa cuplezi lock sau s.m. stiut fiind faptul ca distribuirea fortelor si pe fata si pe spate este mult mai sigura, decat numai pe fata, mai ales ca o "palma" de nisip/noroi sau altceva pe care calca roata din fata, poate sa rupa usor aderenta.
   Daca ies in afara carosabilului, pe un drum forestier, fie el si foarte accesibil, mi se pare normal sa cuplez cel putin snow-mud, (daca tot il am!), ca o situatie ivita pe neasteptate, adica noroi, balta, urcare pe pietris, sa nu ma gaseasca nepregatit si chiar sa fiu obligat sa ma opresc. Nu stau in baza ca am "auto", care este eficient pe carosabil, e bine sa nu fiu luat prin surprinere. Parerea mea...
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: Myhay

Offline Hoinar

Re: Despre 4x4
« Răspuns #243 : 24.Dec.2021, 10:32:07 p.m. »
   Sa nu interpretam gresit !
"suprafete cu aderenta scazuta" este evident si "o panta cu pietris lunga si abrupta" !

  Pe de alta parte, dupa ce am citit ultimile postari, cred ca nu e cazul sa punem pe cineva la "zid" ! Ca si in traficul din oras, fiecare conduce in felul lui, apreciaza in felul lui, unul este mai curajos, altul mai prudent. Off road-ul sau urcarea unei pante nu este matematica pura, nu sunt niste reguli sau formule fixe pe care trebuie sa le aplici, totul se intampla dupa situatia data.
Perfect adevarat! Ca si exemplu ... o coloana de "x" masini urca un drum forestier de dificultate medie sa zicem. In anumite puncte cheie, vei vedea ca fiecare sofer abordeaza zona un pic diferit, in functie de masina si experienta. Niciodata nu mergi orbeste pe urmele celui din fata, dar asta se invata in timp. Daca cel din fata ta a trecut peste o zona dificila relativ usor, urmatoarea masina nu va mai trece la fel de usor, prin acelasi loc, chiar daca este aceiasi masina. In cazul masinilor diferite, fiecare sofer abordeaza zona diferit, pentru ca are alta garda la sol, alte anvelope etc, plus ca peste o zona care a trecut deja o masina, apare "uzura" zonei.
  • Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2021 Passion
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
 
The following users thanked this post: Myhay

Offline cristidav

Re: Despre 4x4
« Răspuns #244 : 24.Dec.2021, 10:34:32 p.m. »
De-aia amsi intrebat, caci sunt in asentiment cu tine. Instant cuplez snow/mud pe offroad light, iar cand vorbim drumuri in pante lungi, pietroase si destul de abrupte, chiar si Lock. Vorbim aici de cativa kilometri la 20-30/kmh, nu de zeci de kilometri la 50/h. Nu cred sa afecteze sistemul 4x4 pe termen lung. Zic eu.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 
The following users thanked this post: Myhay

Offline Hoinar

Re: Despre 4x4
« Răspuns #245 : 24.Dec.2021, 10:39:57 p.m. »
Este vorba in primul rand de cat de scazuta este aderenta in zona respectiva. Este mai bine sa mergi in lock, unde ambreiajele sunt blocate, decat in Snow/Mud, unde ambreiajele lucreaza continuu. Cu ea in lock, nu ai sanse se supraincalzire a ambreiajelor.
  • Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2021 Passion
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
 
The following users thanked this post: Myhay

Online enicky

Re: Despre 4x4
« Răspuns #246 : 24.Dec.2021, 11:28:53 p.m. »
... Nu cred sa afecteze sistemul 4x4 pe termen lung. Zic eu.
  Binenteles ca nu. Oricum se decupleaza singur pe la 60km/h...(pag 3-30)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip