Autor Subiect: martori aprinsi dupa pornire  (Citit de 4242 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline raresi

martori aprinsi dupa pornire
« : 27.Dec.2012, 08:13:35 p.m. »
Salut,


in aceasta seara am pornit masina si am avut urmatoarea surpriza: porneste la cheie, iar dupa raman in bord aprinsi martorii ABS, EPS, airbag, frana si baterie (acesta din cand in cand)!! In plus, radioul mi se stinge brusc si imi porneste cand are chef, am impresia ca nu mai am frane sau directie!!
Detalii: temperatura -2 grade
motor 1.5, 99 CP, verificari de iarna efectuate prin noiembrie
baterie: destul de veche, tipul de la care am luat-o in vara nu prea avea habar (cei din service mi-au spus ca e totul cu incarcarea si ca "nu are cum sa nu porneasca, e pe benzina").

Va rog, putin ajutor....am destule drumuri de facut, mai ales in perioada asta

Multumesc si La Multi Ani!
 

Offline tdd70

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 217
  • Gen: Bărbat
Re: martori aprinsi dupa pornire
« Răspuns #1 : 27.Dec.2012, 10:24:03 p.m. »
Verifica sigurantele care alimenteaza becurile din bord si martorii respectivi. Daca s-a intamplat asa dintr-o data sigur nu e vreo alta problema grava. Bafta si tine-ne la curent cu rezolvarea.
Bucuresti, 43 ani, Jimny stock-2002, 1328cmc, 82CP, M13A, ABS, AC,
 

Offline raresi

Re: martori aprinsi dupa pornire
« Răspuns #2 : 27.Dec.2012, 10:26:42 p.m. »
mai exact, este vorba despre cutia neagra din dreaptade sub capota, pozitie asezat cu fata la masina?
scuze de intrebare, dar mecanica nu e chiar punctul meu forte...
 

Offline tdd70

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 217
  • Gen: Bărbat
Re: martori aprinsi dupa pornire
« Răspuns #3 : 27.Dec.2012, 10:46:24 p.m. »
Nu cu mecanica are parte ci cu electrica. Sincer sa iti spun nu stiu unde sa te uiti, in cutia neagra de sub capota motorului sigur vei gasi si acolo ceva sigurante, dar nu stiu cum sunt repartizate. In afara de sigurantele de la motor mai ai inauntru undeva pe sub bord in stanga undeva...
Iti trebuie un aparat de masura (se verifica pe functia de ohmmetru, adica acolo unde se masoara rezistentele pe scala cea mai mica intre 0-zero si 200 ohmi sau pe functia de masurat diode) dar se pot vedea si cu ochiul liber. Singurul neajuns ar fi ca pe frigul asta o sa iti ia ceva sa le verifici pe toate. Iti mai trebuie si ceva rabdare.
Bucuresti, 43 ani, Jimny stock-2002, 1328cmc, 82CP, M13A, ABS, AC,
 

Offline raresi

Re: martori aprinsi dupa pornire
« Răspuns #4 : 27.Dec.2012, 10:49:10 p.m. »
a, bun..

ms de informatie. maine incerc sa remediez problema
revin cu solutia
 

Offline tdd70

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 217
  • Gen: Bărbat
Re: martori aprinsi dupa pornire
« Răspuns #5 : 27.Dec.2012, 10:50:07 p.m. »
Succes!
Bucuresti, 43 ani, Jimny stock-2002, 1328cmc, 82CP, M13A, ABS, AC,
 

Offline miocrl

Re: martori aprinsi dupa pornire
« Răspuns #6 : 27.Dec.2012, 11:03:14 p.m. »
Sigurantele sunt primul lucru la care sa te uiti. Si in compartimentul motor si sub volan in stanga. Est norocos daca rezolvi asa. A 2-a verificare ar fi bateria/incarcarea prea mica/mare. Dar mie mi se pare ca e un contact bulit undeva. Chiar iti pierzi franele?

Offline tase33a

Re: martori aprinsi dupa pornire
« Răspuns #7 : 27.Dec.2012, 11:23:46 p.m. »
miine e zi lucratoare ,asa ca la prima ora mergi la un service sa-ti verifice bateria si vei constata ca e chiar veche si trebuie schimbata , sau poti s-o inlocuesti de proba cu al unui vecin . drumuri placute si usoare!
 

Offline BXXENL

Re: martori aprinsi dupa pornire
« Răspuns #8 : 28.Dec.2012, 12:13:51 p.m. »
Eu am patit asta de 2 ori cu smartul, cand bateria era prea slaba nu mai aveau curent la pornire si sistemele auxiliare si imi dadeau erori. ESP, ABS, AIRBAG.

O baterie noua a rezolvat problema prima data, iar a 2-a oara un weekend la drum si temperaturile mai ridicate au ajutat-o sa-si revina (pt cat timp nu stiu, daca da iar gerul sigur va trebui inlocuita).
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline raresi

Re: martori aprinsi dupa pornire
« Răspuns #9 : 28.Dec.2012, 03:31:54 p.m. »
Revin cu rezultatele expertizei la reprezentanta Cluj, dupa ce de dimineata schimbasem si bateria, iar masina prezenta aceleasi simptome:

releu incarcare ars, ceea ce conducea la o supraincarcare a bateriei, implicit a erorilor din comp de bord la ABS, EPS, frana, radio, etc. Mi-am lasat masina in service, intrucat piesa originala trebuie comandata din Ungaria si va sosi abia dupa sarbatori...ghinionul meu sa stau acasa. Cu ocazia asta baietii imi vor verifica total masina, cu toate ca eu mi-am facut verificarea de iarna intr-un service din Cluj. Capetele de melci de acolo mi-au facut inclusiv verificarea incarcarii si a sistemului electric...et voila!

ma mira putin faptul ca la nici 72.000 km sa se arda releul...sa fie o bila neagra pentru Suzuki Ignis? A mai patit cineva asa ceva?


Sarbatori fericite, voua celor care va bucurati de masini :)