Autor Subiect: Prezoane "prea" stranse  (Citit de 12593 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline migabi

Prezoane "prea" stranse
« : 07.Nov.2012, 12:26:48 a.m. »
Am facut o pana acum o saptamana si am incercat sa schimb roata. Zic "incercat" fiindca nu am reusit sa desfac nici un prezon. :mester: Din fericire eram in parcare si am umflat nitel roata si le-am schimbat cu setul de iarna, pe toate, la primul service.
In conditiile date, care e procedura pt o pana in munti ?  :inteligent:
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline BXXENL

Re: Prezoane "prea" stranse
« Răspuns #1 : 07.Nov.2012, 09:08:13 a.m. »
Gaseste un service care strange rotile cu cheia dinamometrica reglata corespunzator, nu cu pistolul pneumatic. Ia-ti o cheie de roti buna (de tot) si nu te sfii sa te apesi cu toata greutatea pe ea, brusc (smucituri, dar nu trage, ca iti rupi mijlocu, apasa, calca cu picioru pe ea, cum vrei). Ideea e sa ii dai socuri.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Prezoane "prea" stranse
« Răspuns #2 : 07.Nov.2012, 09:11:08 a.m. »
nu am reusit sa desfac nici un prezon.
O cheie buna de roti in cruce face minuni.
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline adrian_r5

Re: Prezoane "prea" stranse
« Răspuns #3 : 07.Nov.2012, 09:40:55 a.m. »
E buna orice cruce sau trebuie una sfintita  :-/ :-/ :-/
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline adrian_r5

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Prezoane "prea" stranse
« Răspuns #6 : 07.Nov.2012, 10:49:31 a.m. »
Cea in cruce. Capatul opus cheii ce intra pe prezon, poate fi sprijinit (la aceeasi inaltime fata de sol cu prezonul) pe o "capra", piatra, caramida, butuc etc, putand astfel aplica o forta mult mai mare pe celelalte doua capete pentru strangerea-desfacerea prezonului.
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline adrian_r5

Re: Prezoane "prea" stranse
« Răspuns #7 : 07.Nov.2012, 11:01:14 a.m. »
"capra", piatra, caramida, butuc etc
Si astea de unde le iei ... le cari cu tine sau le gasesti la fata locului  :-/ :-/ :-/
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline miocrl

Re: Prezoane "prea" stranse
« Răspuns #8 : 07.Nov.2012, 11:04:03 a.m. »
cele in cruce se rup mult mai repede(la sudura) decat cele in L

la cea in L poti sa ii dai socuri cu un ciocan sau cu piciorul sau cu piatra.. butuc .. pe care le gasesti in sant

Online NicNic

Re: Prezoane "prea" stranse
« Răspuns #9 : 07.Nov.2012, 11:31:54 a.m. »
Am facut o pana acum o saptamana si am incercat sa schimb roata. Zic "incercat" fiindca nu am reusit sa desfac nici un prezon. :mester: Din fericire eram in parcare si am umflat nitel roata si le-am schimbat cu setul de iarna, pe toate, la primul service.
In conditiile date, care e procedura pt o pana in munti ?  :inteligent:

In conditiile plecarii in munti, poti sa iei o cheie "adevarata" de roti cu tine si sa o folosesti cu incredere. Rezultatele pot: fi sa se desfaca prezonul sau sa se rupa cheia ori prezonul. Aceasta ultima varianta, cu ruperea, te va obliga sa lasi masina pe loc ( sau sa mergi cu roata "pe pana"), chestie care s-ar fi intamplat oricum daca nu aveai cheia "adevarata" la tine.

Legat de ce inseamna o cheie "adevarata" vad ca sunt destule explicatii pana acum: ori o cheie tubulara sudata in cruce, ori o cheie in forma de "L".

La cheia sudata in cruce ai avantajul ca poti aplica un cuplu de forte si poti sa simulezi percutia de la pistolul vulcanizatorului (bati cu ceva dur si greu in capatul cheii opus celui dinspre prezon in timp ce tii cheia in tensiune. Aici cred ar fi bine sa te ajute cineva care in timp ce incearci sa invarti cheia pentru a desface prezonul, o a doua persoana sa bata asa cum am descris mai inainte).

La cheia in forma de "L" poti aplica doar momentul unei singure forte, insa e mult mai usor sa poti folosi un prelungitor la cheie, pentru a creste bratul fortei aplicate. In acest caz, folosind un prelungitor, creste sansa ca prezonul sa cedeze, pe cand la folosirea cheii in cruce cu lovituri exista sansa sa strici capatul de prezon prin deformari punctuale ale sale.

Iar daca ai bani destui, poti sa cauti niste anvelope run-flat cu care poti continua deplasarea si dupa ce faci pana, cu anumite restrictii insa.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!