Suzuki-Club.ro - My own "Way of Life"!
Bine ai venit,
Vizitator
. Te rugăm să
te autentifici
sau să
te înregistrezi
.
O Oră
O Zi
O Săptămână
O Lună
Pentru totdeauna
Logați-vă cu numele de utilizator, parola și durata sesiunii de logare
Pagina de Start
Forum
Ajutor
Căutare
Autentificare
Înregistrare
Suzuki Club ROMANIA
»
Suzuki - discutii TEHNICE
»
Suzuki SWIFT
»
Probleme tehnice SWIFT
(Moderator:
shpeedy
) »
Swift MTA - alte probleme legate de cutia automata
« precedentul
următorul »
Tipărire
Pagini: [
1
]
2
Mergi Jos
Autor
Subiect: Swift MTA - alte probleme legate de cutia automata (Citit de 11880 ori)
0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.
Dokken
Full Member
Mesaje postate: 100
Swift MTA - alte probleme legate de cutia automata
«
:
02.Iul.2012, 05:25:47 p.m. »
Saluta,
Nu am mai intrat de ceva vreme pe forum - am incercat sa iau o pauza de la online, atat cat se poate.
In alta ordine de idei, cam de o luna intampin alta problema cu masina. Mi s-a intamplat pana acum de 4 ori, ultimele 2 evenimente fiind ieri si astazi.
Despre ce este vorba.. Mi se aprinde martorul de bord cu semnul exclamarii intr-un roata dintata, de culoare galbena/orange. In mod normal, acest martor se aprinde pentru cateva secunde la pornirea masinii si apoi se stinge. In cazul meu, de 2 ori s-a intamplat ca acest martor sa ramana aprins atunci cand incercam sa pornesc masina; iar de alte 2 ori, sa se aprinde in timp ce masina era pornita/in mers. Drept efect, chiar daca schimbatorul de viteze este in modul D sau R, cutia de viteze nu cupleaza, iar pe bord imi clipeste litera "N", dar fara sa scoata niciun sunet.
Pana acum am rezolvat asta prin oprirea si pornirea motorului de cateva ori. Totusi, cum a inceput sa se manifeste asta si in mers, este destul de periculos si mai mult, deranjant pentru ca raman blocat printr-o intersectie si nu mai pot pleca din loc.
Ca o paranteza, tot legat de acest fapt, am observat si o chestie ciudata. In mod normal, nu se poate porni masina decat daca schimbatorul este pe netru ("N") - in modul "D" pur si simplu nu porneste, chestie normala. Ieri, cand am ramas blocat intr-o intersectie, nefiind foarte constient de ceea ce se intampla, am oprit motorul cu gandul ca apoi sa il repornesc, dar fara sa imi dau seama ca sunt un modul "D". Faza ciudata este ca masina a pornit (cu schimbatorul in modul "D"), desi nu avea voie sa porneasca!
Am maine dimineata, la prima ora, programare la Autonet, insa deja ma gandesc la ce este mai rau...
A mai patit cineva ceva asemanator? Sau care sunt posibilele cazuri pentru aprinderea martorului cu pricina? (in manual spune ca acel martor reprezinta probleme cu transmisia)
memorat
gigelm5m3
Sr. Member
Mesaje postate: 308
Gen:
Re: Swift MTA - alte probleme legate de cutia automata
«
Răspuns #1 :
02.Iul.2012, 11:14:18 p.m. »
sa nu fie o problema legata de cantitatea de ulei din cutie. Cam cati KM are masina? ai sesizat urme de ulei pe undeva? Nu mai tin minte exact daca la 60 sau 90 de mii trebuie schimbat uleiul la cutia automata.
Iti tinem pumni sa nu fie ceva grav cum zici...
memorat
Dokken
Full Member
Mesaje postate: 100
Re: Swift MTA - alte probleme legate de cutia automata
«
Răspuns #2 :
02.Iul.2012, 11:40:23 p.m. »
Daca am retinut bine minte, uleiul ar trebui schimbat pe la 160.000km.
Acum am in jur de 63.000km.
Nu am observat sa apara urme de ulei pe sub masina.
memorat
BXXENL
Hero Member
Mesaje postate: 1982
Thanked: 38 times
Gen:
Re: Swift MTA - alte probleme legate de cutia automata
«
Răspuns #3 :
03.Iul.2012, 08:55:45 a.m. »
Senzori de schimbare treapta? E automata cu convertizor de cuplu sau cutie manuala robotizata?
memorat
SX4 1.5
Alex
Dokken
Full Member
Mesaje postate: 100
Re: Swift MTA - alte probleme legate de cutia automata
«
Răspuns #4 :
03.Iul.2012, 11:06:09 a.m. »
Salutare,
Am fost de dimineata, la prima ora, la Autonet. Codul de eroare inregistrat se pare ca este de la ambreiaj, anume ca senzorii nu inregistreaza corect pozitia ambreiajului - sau cel putin asta am inteles eu.
Acum, eu unul am mai avut o problema prin iarna/primavara cu masina iar atunci problema era fix de la ambreiaj. Simptomele erau de ambreiaj uzat, respectiv ca motorul se tura insa nu accelera. Atunci, am inteles ca a fost nevoie doar sa faca niste reglaje, sa stranga nu stiu ce cablu de ambreiaj, etc. Oarecum problema s-a rezolvat, insa se pare ca acum revine intr-o alta forma.
Recomandarea celor de la Autonet a fost sa las masina in service, sa dea jos cutia si sa verifice starea ambreiajului si ce anume e uzat si ar trebui schimbat. Partea urata a fost ca ei nu au pe stoc kit-ul de ambreiaj, in cazul in care chiar aceasta era problema; abia pe la sfarsitul saptamanii viitoare, cel mai devreme, ar putea sa ajunga kit-ul, iar eu ar fi trebuit sa las masina in service 2-3 saptamani. Din pacate nu ma pot dispensa de masina atat timp.. Ce au facut baietii de la service a fost sa faca niste reglaje, sa imi reseteze calculatorul de la cutie/ambreiaj si sa vad cum se comporta masina in continuare. Iar daca mai intampin problema in cauza, atunci sa mai merg inca o data in service, ei sa dea comanda de kit-ul de ambreiaj, iar in momentul in care soseste sa duc masina, sa o las cateva zile incat sa desfaca cutia pentru a verifica ambreiajul si sa constate daca de aici este problema.
@BXXENL, din ce stiu acest tip de cutie este manuala robotizata (MTA/AMT = Automated Manual Transmission).
memorat
BXXENL
Hero Member
Mesaje postate: 1982
Thanked: 38 times
Gen:
Re: Swift MTA - alte probleme legate de cutia automata
«
Răspuns #5 :
03.Iul.2012, 11:54:10 a.m. »
Aha, deci problema este de la actuatorul ambreiajului, acel motoras care cupleaza/decupleaza ambreiajul. Bateria (acumulatorul masinii)e in stare buna?
Nu vad de e ar trebui schimbat ambreiajul daca actuatorul nu merge bine, eventual recalibrat sau sunt probleme la senzorii lui.
Ambreiajul nu intra pe garantie, deci te baga la cheltuiala ca sa aibe o scuza sa demonteze actuatorul pe banii tai?
memorat
SX4 1.5
Alex
Dokken
Full Member
Mesaje postate: 100
Re: Swift MTA - alte probleme legate de cutia automata
«
Răspuns #6 :
03.Iul.2012, 01:05:50 p.m. »
In prima faza si eu m-am gandit la baterie, iar ieri am msurat si tensiunea bateriei atat cu motorul oprit, motorul pornit, cat si dupa un rulaj prin oras de vreo jumatate de ora. Bateria pare sa fie buna, insa recunosc ca astazi am uitat sa le zic sa o verifice. :|
Din pacate, atata timp cand nu cunosc domeniul acesta de activitate, nu imi place sa dau cu presupusul, asa ca am gandit ca este mai intelept sa imi spuna ei cauza, din moment ce astfel isi castiga painea. Intr-o oarecare masura si eu as tine sa cred ca poate sa fie ceva probleme cu ambreiajul - zic asta pentru ca spuneam ca in urma cu cateva luni am avut oarece probleme cu ambreiajul. Dar daca sunt sanse ca vina sa fie acel actuator, iar ambreiajul sa nu aiba nimic, categoric toata reparatia s-ar rezolva mai economic pentru mine.
In plus, masia nici nu mai este in garantie - face aproape 4 ani, asadar, orice piesa schimbata este pe cheltuiala mea..
memorat
Trixi
Sr. Member
Mesaje postate: 376
Re: Swift MTA - alte probleme legate de cutia automata
«
Răspuns #7 :
03.Iul.2012, 01:06:23 p.m. »
Salut Dokken!
Eu personal nu am avut in jurul meu niciodata swift mta, asa ca m-am apucat sa citesc putin la unguri pt tine.
Ideea e ca tehnologia preluata de la Toyota inca din primele clipe s-a comportat ca o domnisoara rasfatata. Multe masini, mai ales cele care isi duc veacul in orase mari, s-au dus la calibrare la fiecare3-4 saptamani. Si in cazul cutiei MTA este recomandata bruscarea masinii pt a evita fenomenul de alunecare al ambreiajului, dar evident asta nu se poate cand circulam bara la bara. Asta este motivul pentru care aceste ambreiaje se duc pe apa sambetei mai repede decat prevede legea. Cand mergi in coloana, ambreiajul aluneca in treapta a 2-a apoi baga inapoi fortat in 1 si tot asa...In acest regim de utilizare, ungurii recomanda schimbul de ulei in cutia de viteza la mta la 30.000 km! Se utilizeaza Shell Dentax 75W-90 in multe locuri.
In cazul tau, esti la mana mecanicilor. Nu vreau sa fiu rea, dar kitul de ambreiaj fiind o piesa destul de scumpa (peste 1000ron) si ceruta foarte rar, nu vor investi in ea ca sa tina pe raft. Nu pe timpul lor astepti dupa transport. Din Ungaria, daca ai putin noroc in 3 zile ai kitul de ambreiaj la tine acasa, insa asta nu te ajuta daca schimbul ar trebui sa fie pe garantie. Sper sa poti rezolva problema in asa fel ca sa iti provoace cele mai putine neplaceri...si in curand, nu cumva sa ramai undeva pe drumuri, doamne fereste.
memorat
Dokken
Full Member
Mesaje postate: 100
Re: Swift MTA - alte probleme legate de cutia automata
«
Răspuns #8 :
03.Iul.2012, 01:39:41 p.m. »
Multumesc pentru raspuns, Trixi.
Stiam ca desi service-ul recomanda schimbarea uleiului in cutia de viteze la aprox 160.000Km, este indicat ca el sa fie schimbat chiar mai devreme. Insa nu mi-am imaginat ca este vorba chiar de 30.000Km. Eu acum am putin peste 60.000Km (in aproape 4 ani de cand o am)...
Apoi, sunt constient ca ambreiajul este privit ca pe o consumabila, ca nu se chimba nici pe garantie, precum si de faptul ca mai devreme sau mai tarziu, el tot trebuie schimbat. Astfel ca nu as avea o problema sa il schimb. Insa, in momentul de fata, nici eu, si nici mecanicii nu au putut sa imi spuna sigur daca asta este vina, sau mai este vorba si de altceva. Asa ca risc sa schimb ambreiajul si apoi sa vad ca problema persista.
Mai mult, nu as avea nimic impotriva nici sa las masina in service cateva zile, astfel incat sa verifice care-i cauza si sa schimbe piesele uzata. Insa nu ma ma incanta deloc idee sa las masina in service cateva saptamani, astfel incat service-ul mai intai sa desfaca cutia, sa vada care-i starea ambreiajului, iar daca e nevoie sa fie schimbat, sa dea comanda la fabrica de piese.
Din ce stiu, aici in Bucuresti, service-urile primesc transporturi cu produse de la fabrica din Ungaria, de regula, o data pe saptamana, respectiv Vinerea. Transportul pentru Vinerea asta este ratat, asa ca cel mai devreme l-as prinde pe cel de Vinerea urmatoare, exact asa cum mi-au zis si cei de la service... Apoi, alte cateva zile pentru montat la loc si alte verificari.
memorat
Trixi
Sr. Member
Mesaje postate: 376
Re: Swift MTA - alte probleme legate de cutia automata
«
Răspuns #9 :
03.Iul.2012, 02:05:49 p.m. »
Privind schimbul de ulei la 30.000 uite care e explicatia. Cutia ta este de fapt una manuala, cu ceva electronica (traducere libera, imi cer scuze
)
La noi, la cutia manuala simpla de campie, avem schimb ulei la 60.000km, iar din cauza ca la voi uzura se zice ca ar fi dublu, de aceea au injumatatit acesti km.
memorat
Tipărire
Pagini: [
1
]
2
Mergi Sus
« precedentul
următorul »
Suzuki Club ROMANIA
»
Suzuki - discutii TEHNICE
»
Suzuki SWIFT
»
Probleme tehnice SWIFT
(Moderator:
shpeedy
) »
Swift MTA - alte probleme legate de cutia automata
There was an error while thanking
Thanking...