Autor Subiect: Dotari SX4 - Legende si Realitate  (Citit de 7843 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Swithin

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 256
  • Gen: Bărbat
Re: Dotari SX4 - Legende si Realitate
« Răspuns #20 : 16.Feb.2012, 11:20:13 p.m. »
- rezistenta lor este aproape ca a unei coaje de mamaliga si se zgarie uluitor de usor

Eu am masina de 2 ani si jumatate si n-are inca nicio zgarietura pe bord.

- Un Crossover cu garda la sol absolut egala cu Loganul. Si nu vreau sa vorbesc despre unghiurile de atac si degajare...

Garda si unghiurile seamana cu cele ale altor crossovere. Nimeni nu te pacaleste ca o sa faci cine stie ce offroad cu SX4 - dar poate totusi mai mult decat cu Loganul. :)

A nu se interpreta drept "ofuscare" ce am zis aici - mie chiar imi place masina si n-as schimba-o prea curand. Pe de alta parte, e drept ca singurele intrebari pe care le puneam eu la dealeri cand imi cautam masina erau "are airbag pentru pasager?" si "are aer conditionat?". Eu fiind biciclist, tot restul a fost un bonus pentru mine fata de ce asteptam de la o masina. :)
Grow up.
 

Offline xim

Re: Dotari SX4 - Legende si Realitate
« Răspuns #21 : 16.Feb.2012, 11:40:11 p.m. »
Deci:

@ xim:

P.s: clima implica automatism, noi avem A/C cu functie de automat, not the same thing.


asta nu prea o inteleg ... si nu ma refer la partea in engleza, poate detailezi
1,6 SX4 GS 4x4 black
1,4 Scross Passion awd, gray
 

Offline Chips

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 103
  • Gen: Bărbat
  • Leave sooner, drive slower, live longer.
Re: Dotari SX4 - Legende si Realitate
« Răspuns #22 : 16.Feb.2012, 11:58:49 p.m. »
@Swithin:

Gata, gata am inteles ca nu esti ofuscat :).
Nu se poate compara SX4 cu Loganul, in opinia mea. Nici macar la garda la sol :D

@xim:

Nu vreau sa ma dau cunoscator insa din ce stiu eu clima implica reglari atat pentru sofer cat si pentru pasager si este controlat automatic fluxul de aer dar si mai important temperatura aerului pompat in habitaclu.
A/C-ul automat controleaza fluxul pentru a atinge temperatura setata insa chiar si in treapta intai  pompeaza aer-ul cel mai rece pe care il ofera sistemul de A/C iar temperatura este inregistrata de un singur senzor.

Seara buna!
« Ultima Modificare: 17.Feb.2012, 12:00:46 a.m. de Chips »
Every thing I'm not made me everything I am
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14830
  • Thanked: 3659 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Dotari SX4 - Legende si Realitate
« Răspuns #23 : 17.Feb.2012, 08:45:14 a.m. »
- Un Crossover cu garda la sol absolut egala cu Loganul.

Uah, ce chiestie! Sa fiu atent sa nu-mi intre vreunul pe dedesubt...
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline xim

Re: Dotari SX4 - Legende si Realitate
« Răspuns #24 : 17.Feb.2012, 09:56:28 a.m. »
Nu vreau sa ma dau cunoscator insa din ce stiu eu clima implica reglari atat pentru sofer cat si pentru pasager si este controlat automatic fluxul de aer dar si mai important temperatura aerului pompat in habitaclu.
A/C-ul automat controleaza fluxul pentru a atinge temperatura setata insa chiar si in treapta intai  pompeaza aer-ul cel mai rece pe care il ofera sistemul de A/C iar temperatura este inregistrata de un singur senzor.

Noi avem clima reglata electronic, deci zic eu climatronic (sau aer condiţionat cu reglare automată), nu este dual zone (sofer si pasager) dar asta nu inseamna ca reglarea nu se face automat.
Cand lasi pe auto se regleaza atat temperatura cat si debitul si directia fluxului de aer.
Sisteme similare chiar si ca design sunt pe forester, outlander, asx, etc
Mai asteptam opinii.
1,6 SX4 GS 4x4 black
1,4 Scross Passion awd, gray
 

Offline Leutz

Re: Dotari SX4 - Legende si Realitate
« Răspuns #25 : 17.Feb.2012, 10:00:10 a.m. »
Nu vreau sa ma dau cunoscator insa din ce stiu eu clima implica reglari atat pentru sofer cat si pentru pasager si este controlat automatic fluxul de aer dar si mai important temperatura aerului pompat in habitaclu.
A/C-ul automat controleaza fluxul pentru a atinge temperatura setata insa chiar si in treapta intai  pompeaza aer-ul cel mai rece pe care il ofera sistemul de A/C iar temperatura este inregistrata de un singur senzor.

Intervin si eu  :D Un pic off-topic, dar nu foarte, intrucat sustin cauza Suzuki  :D
Cred ca s-a mai discutat de A.C. automat si neautomat pe undeva dar n-am gasit. Oricum, ideea e ca nu e asa rau cel de pe SX4. E un AC automat (climatronic, clima ... etc) clasic ... absolut decent.

S-ar putea sa gresesti in privinta "temperaturii aerului pompat in habitaclu". Nici eu nu sunt specialist in domeniu, dar inclin sa cred ca nu exista asa ceva in vre-un sistem de incalzire/racire pentru masini. Nici chiar in alte domenii, as indrazni sa zic. Poate doar pentru aplicatii cu totul si cu totul speciale, stiu eu prin vre-un laborator pe undeva ...

A.C. automat functioneaza pe acelasi principiu in oricare din variantele existente pe piata. El este denumit popular "clima" ... cu diversele sale denumiri de producator (ex: climatronic la grupul VW). Da afara aer rece la temperatura fixa la care iese din elementul activ (compresor) sau aer cald (fie din compresor daca e reserve-cycle, fie de la motorul masinii) pana cand temperatura "simtita" de senzor ajunge la cea setata. Cu cat diferenta pana la temperatura setata este mai mare, cu atat ventilatoarele imping mai cu spor, iar cand se apropie ... o lasa din ce in ce mai usor.

Ca sa se intample ce zici tu ar trebui sa faci si compresorul sa lucreze cu mai mult sau mai putin spor si sa-ti dea fix temperatura pe care o vrei; tehnic e posibil ... dar ma indoiesc ca merita efortul. Nici un aparat de incalzit/racit din cate exista in viata noastra nu merge asa; incepand cu banalul frigier. Ar mai apare si intrebarea ... in cazul in care aerul cald vine de la motor cum il faci sa-ti vina cu temperatura pe care o vrei tu?

Aici este prezentat detaliat sistemul de le Phaeton, care e unul din cele mai complexe existente pe piata. M-am uitat p-acolo si nu reiese ca ar ventila cu aer la o anume temperatura ceruta de utilizator. Ce are in plus fata de cel de la SX4 este multimea de senzori si modul in care sistemul comanda separat gurile de ventilare in functie de ce zic senzorii asociati fiecareia dintre ele. Apoi mai sunt si celelate chestiuni descrise in document ... care insa nu schimba principiul de functionare al instalatiei.

Nu stiu ... daca cineva cunoaste in amantunt functionarea ... poate ne lumineaza.

L.E. Pana sa postez eu, a postat @xim, care-a fost mai scurt si mai eficient. In principiu afirmam cam acelasi lucru.
Din cate imi amintesc eu de la SX nu stia sa comute prea bine intre gurile de ventilare, chiar daca puteai seta pe automat inclusiv alegerea gurilor, nu numai temperatura din habitaclu. Iarna la drum lung pe frig cu soare, imi inghetau picioarele iar in sus unde batea soarele eram ud fleasca.
Dar asta nu m-a deranjat. Oricum eu tineam tot timpul pe non-automat si ma jucam cu butoanele ori-de-cate-ori simteam nevoia, la fel ca la un AC-ul normal. AC-ul automat l-am folosit doar ca sa testez .. sa vad cum este.
« Ultima Modificare: 17.Feb.2012, 10:09:05 a.m. de Leutz »
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14830
  • Thanked: 3659 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Dotari SX4 - Legende si Realitate
« Răspuns #26 : 17.Feb.2012, 10:20:31 a.m. »
Daca tot vorbim de clima, eu am varianta GLX, care nu are climatizare automata, ci aer conditionat manual. Trebuie sa spun ca sunt niste zile de vara in care acesta functioneaza tot timpul, iar eu, care nu prea suport caldura, tot transpir cate un pic la volan. In alte dati, cand suntem mai multi in masina, e greu sa-i multumesti pe fiecare in parte cu regimul temperaturii, dar, mai ales al curentilor de aer care favorizeaza transferul de caldura. Sunt unii asa de sensibili, incat incep sa stranute sau ii doare urechea dupa 10 minute de jeturi reci.
Din aceasta cauza, prefer sa "tunez" manual, din timp in timp, climatizarea din habitaclu, pornind-oprind A/C-ul, variind treptele de debit de aer intre 1-2, modificand comutatorul de ventilatie si pozitiile clapetelor de aer conform dorintelor ocupantilor.
Si, daca nu o fac eu, o face "sefa" din scaunul din dreapta. Si asa obtin climatizarea automata. ;) 
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline ASZ

Re: Dotari SX4 - Legende si Realitate
« Răspuns #27 : 17.Feb.2012, 10:40:56 a.m. »
Ciudat ... si AC-ul meu manual de pe GLX, tot de pe scaunul din dreapta se regleaza .... :)

Offline adrian_r5

Re: Dotari SX4 - Legende si Realitate
« Răspuns #28 : 17.Feb.2012, 10:57:31 a.m. »
tot de pe scaunul din dreapta se regleaza .... :)
GLX-ul meu e SE ... AC-ul se regleaza de pe scaunu' din stinga fata ... de pe scaunu' din dreapta fata exista tendinta de a se regla viteza  >:D<
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Chips

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 103
  • Gen: Bărbat
  • Leave sooner, drive slower, live longer.
Re: Dotari SX4 - Legende si Realitate
« Răspuns #29 : 17.Feb.2012, 11:08:58 a.m. »


A.C. automat functioneaza pe acelasi principiu in oricare din variantele existente pe piata. El este denumit popular "clima" ... cu diversele sale denumiri de producator (ex: climatronic la grupul VW). Da afara aer rece la temperatura fixa la care iese din elementul activ (compresor) sau aer cald (fie din compresor daca e reserve-cycle, fie de la motorul masinii) pana cand temperatura "simtita" de senzor ajunge la cea setata. Cu cat diferenta pana la temperatura setata este mai mare, cu atat ventilatoarele imping mai cu spor, iar cand se apropie ... o lasa din ce in ce mai usor.

Ca sa se intample ce zici tu ar trebui sa faci si compresorul sa lucreze cu mai mult sau mai putin spor si sa-ti dea fix temperatura pe care o vrei; tehnic e posibil ... dar ma indoiesc ca merita efortul. Nici un aparat de incalzit/racit din cate exista in viata noastra nu merge asa; incepand cu banalul frigier. Ar mai apare si intrebarea ... in cazul in care aerul cald vine de la motor cum il faci sa-ti vina cu temperatura pe care o vrei tu?

De acord cu tine, functioneaza dupa cum spui tu. Ca exemplu pot da A/C-ul din casa. Pe functia de auto controleaza debitul de aer pana ajunge la temperatura dorita. Cand termperatura selectata este atinsa si scade cu 1 grad, se opreste compresorul si se pompeaza aer de afara.
Cand temperatura selectata este depasita cu 1 grad, porneste din nou compresorul. Thus, functie auto de reglare a temperaturii.
Daca iti aduci aminte, eu cel putin stiu ca am facut research cand am cumparat A/C-ul, exista si aparate climatronice. Diferenta este ca aceste aparate combina fluxul de aer rece din compresor cu cel de afara si dupa ce temperatura selectata este atinsa, continua sa pompeze aerul la temperatura dorita, evitand astfel pompare de aer foarte rece sau foarte cald in orice moment. Astfel se creaza un microclimat, thus Clima. La auto sistemul are in plus selectarea duzei de aer si a fluxului trimis catre fiecare.

Asta stiu eu, daca gresesc, va rog sa ma corectati.


Every thing I'm not made me everything I am