Autor Subiect: SCHIMBAT VITEZE DIFICIL  (Citit de 2352 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline chrys-gryz

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 208
  • Gen: Bărbat
SCHIMBAT VITEZE DIFICIL
« : 27.Oct.2011, 08:41:45 p.m. »
Salutari,

De ceva vreme ma confrunt cu o problema: vitezele (in special 1-2 si apoi retrogradare din 4-3 si 3-2) se schimba mai dificil.
Datele problemei:
- acestea se schimba greu doar cand masina a stat la rece;
- dupa 3-4-5km parcursi simptomele dispar;
- daca schimb vitezele in timp ce masina e parcata, acestea se comporta normal, in schimb problema apare in timp ce masina se misca;
- cand e cal afara (lunile mai-septembrie) problema nu se manifesta deloc;
- am fost la service:1st s-a schimbat ulei 75w90 mobilube, 2nd s-a umblat la cv (poate era vorba de un sincron dubios - nimic).

Ideea e ca si dupa ce s-au uitat baietii din service la masina, aceasta continua in a se comporta dubios. Cand am luat-o din service mergea ca unsa intrucat statuse in soare la 20 grade celsius (si cum v-am zis la cald nu face urat), insa odata cu racirea vremii au aparut si problemele.

Acum..banuiala mea e urmatoarea: sa fie vreo problema cu cablurile ce actioneaza cutia de viteze..poate sunt pline de mizerie si au nevoie de o degresere/ajustare/schimbare? Voi ce ziceti??
2008 swift 1.3 GLX SE 92hp red

интересное
 

Offline Laurentiu

Re: SCHIMBAT VITEZE DIFICIL
« Răspuns #1 : 28.Oct.2011, 10:47:10 a.m. »
vitezele (in special 1-2 si apoi retrogradare din 4-3 si 3-2) se schimba mai dificil.
Schimba uleiul din CV. Pune unul mai subtire.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline gigelm5m3

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 308
  • Gen: Bărbat
Re: SCHIMBAT VITEZE DIFICIL
« Răspuns #2 : 28.Oct.2011, 01:23:02 p.m. »
Eu am aceeasi problema, numai cand e frig afara. Dupa ce se incalzeste motorul si merg cativa km, merge normal. Chestia cu agatatul cand e rece o rezolv printr-un "spritz" cand bag in viteza 1 si apoi la a-2a faci pauza la schimbare (adica nu faci schimbarea dintr-o miscare cursiva, te opresi o fractiune de secunda intre 1 si 2). La retrogradari, in mod special din 4 in 3 la fel, da-u un "spritz" e vorba de vreo 800-1000 rpm diferenta fata de cat ai cand apesi pedala de ambreiaj. Cu practica si rabdare iese perfect. Acum lucrez din greu la schimbarea 3-2.

La sfatul lui Laurentiu m-am gandit si eu, ca iarna ar trebui un ulei mai subtire, dar care prin primavara trebuie schimbat...si nu cred ca merita pentru cateva minute pana se incalzeste ansamblul cutie-motor. Singura problema e ca daca agata si fortezi uzezi sincroanele, eu de aceea am apelat la metoda "spritz".

Sper sa-ti fie util.
 

Offline roberto

Re: SCHIMBAT VITEZE DIFICIL
« Răspuns #3 : 28.Oct.2011, 02:39:19 p.m. »
Aceata cutie buclucasa este singura hiba pe care i-am gasit-o micutului Swift. X-(
SUZUKI JIMNY FL 2013
LAND ROVER DISCOVERY
 

Offline bogogica

Re: SCHIMBAT VITEZE DIFICIL
« Răspuns #4 : 29.Oct.2011, 12:28:34 a.m. »
Am avut si eu cateva probleme de genul asta, nu la smuki ci la alta masina, iar rezolvarea a venit dupa diverse incercari (gresat mecanism levier schimbator viteze, intins si  gresat cablu, schimbat ulei cutie) prin schimbarea rulmentului de presiune de la ambreiaj impreuna cu "soarele" acestuia.